Gå till innehåll

KF - En annans fisks bekännelse!


kfluffie

Recommended Posts

  • Svars 592
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, ni får be om ursäkt!

Poker vs. mitt Regular life är som Jekyll and Mr. Hyde.

 

Blir så förbannad när pokern ej fungerar.

 

Tyvärr kan jag ej få ut HH's. Kanske om jag använder PO, men just nu jobbar jag.

 

 

Kan köra en standardhand under kvällen:

 

Jag: 1300, SB

Fi: 1700, BB

 

Standard raise med 46s till 70. Be återhöjer till 220 totalt. Jag väljer en liten fisksyn (perhaps).

 

Flopp:

2x 4h 6h

 

Fi betar 320, och jag har alltså strax under 800 kvar efter synen. Dock så är brädan ganska dragig och jag tror Fi betalar av med minsta träff samt ett starkt Äss och utan tvekan ett överpar (som han väl kan ha här).

 

Jag pushar. Fi synar och visar Ah7s.

 

Turn: En hjärter! (Här vet jag att jag är dooommmmeeeddd!)

 

River: En fakking jävla kuk-hjärter. Markerna åker över tills hans sida och jag åker ut!

 

 

En annan hand:

Jag, 1500, SB

Fi, 1500, BB

 

Jag har AA och höjer till 70, fi höjer till 320 och jag väljer att enbart syna då jag är osäker på om han synar en push med AT, AJ, KQ, som kan vara händer i hans HD.

 

Flop xJQ.

 

Han checkar till mig och jag bettar 400 och Fi instapushar och jag synar de resterande ca 750. Troligtvis har han någon form av stark dam eller stark knekt (KQ, AJ, AQ, KK). Skulle han ha floppet set här med JJ,QQ eller xxx alt. JQ (som jag inte tror han har). Mer troligt är lägre PP, AQ, KQ etc. och jag är ganska säker på att jag leder samt så har jag stoppat in för mycket deg. Jag synar.

 

Fi visar AK. Redan då vet jag att en Tia kommer på antagligen Turn elle rRiver.

 

Turn: blank, ger mig en liten, liten gnutta falsk förhoppning.

 

River: T! Där satt han!

 

Så pågick det hela kvällen. Jag slutade en hel del back men jag är ändå ganska stolt över att jag bara tog Lill-skottet på 200:orna istället nör NL1000 (som jag var på väg att göra men jag behärskade mig). *stolt*

 

Gick sedan och muttrade, drack juice, värmde en mikropizza och kollade på The Departed (f.ö. en bra film).

 

Självklart är det egentligen inte Cleburnes fel, men det verkar lite konstigt att allt detta händer samtidigt som han slutar spela, am Im right?

 

Ang. mitt relativt lugna beteende så är det Pokern som fakker upp för en!

 

Ska grinda ikväll så jag blir klar med Expekt-bonusen. Har typ bara 11k poäng kvar.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte alltid pokern som är grunden till både all uppfakkning och all glädje (som egentligen är likvärdigt med någon sjuk materialistisk tillfredställelse) här i livet?

 

Du har så rätt så. En bra pokerdag är en bra dag i övrigt, en dålig pokerdag är en sorglig dag som snabbt skall glömmas...men så är jag kanske lite skadad också som tycker så :D Men finns säkert många som håller med mig...

 

Måste också tillägga och instämma med KF att Lasse är nöten...lätt Sveriges skönaste/bästa artist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog missat totalt och kanske är en dum fråga. Men vad är det för bonus hos Expekt som är så het just nu? Tycker jag sett Expekt nämnas både här och var den senaste tiden. Bonushora som jag är så blir jag nyfiken.

 

Sorry om det är lite OT

 

5k$ för 100k FPP. (250% RB på SnG:er).

 

Kolla i Bonus-forumet. dumt att missa den! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite HU-CG:

Jag tre-bettade river och plockar ner en ganska stor pott. Fi blir lite grinig:

 

VindalooBanu: 33?

Dealer: Winner is WhyCantIFold $13.60

WhyCantIFold: No play?

VindalooBanu: i asked you a question

VindalooBanu: when i ask

VindalooBanu: you awnser

WhyCantIFold: I had whatever u want

VindalooBanu: if you don't

VindalooBanu: no game

VindalooBanu: ok?

VindalooBanu: ok

WhyCantIFold: Go fakk yourself

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite HU på SvS och mötte värsta idioten men jag kom på mig själv i efterhand hur dåligt jag spelade (även om han inte var värsta stjärnan).

 

Men jag måste börja analysera mera, jag kan inte bara köra på FFS!

 

Påminn mig om det Myssion på MSN!

Det är ditt livsuppdrag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bonusen verkligen så bra som den låter? När jag kollar i bonustråden så ser det ut som många har problem. Och varför är folk bekymrade över om de kommer ha kvar legendstatsu efter 10 april?

 

Jag funderar på om man ska cleara bonusen via sånna där jackpot SNG. Skulle ta 30h speltid ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bonusen verkligen så bra som den låter? När jag kollar i bonustråden så ser det ut som många har problem. Och varför är folk bekymrade över om de kommer ha kvar legendstatsu efter 10 april?

 

Jag funderar på om man ska cleara bonusen via sånna där jackpot SNG. Skulle ta 30h speltid ungefär.

 

 

Det är den bästa bonusen i pokerhistorien även om man inte skulle vara legend. 33,000 händer på NL200 för $5,000 är helt ok det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har koll (eller är väldigt säker på) att dem inte kommer bitcha om att man blev uppgraderad till legend via legend FPP race??

 

Nu snackar jag alltså inte att legend status tar slut utan om dem överhuvudtaget komre betala bonus till folk som blivit uppgraderade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är bonusen verkligen så bra som den låter? När jag kollar i bonustråden så ser det ut som många har problem. Och varför är folk bekymrade över om de kommer ha kvar legendstatsu efter 10 april?

 

Jag funderar på om man ska cleara bonusen via sånna där jackpot SNG. Skulle ta 30h speltid ungefär.

 

Skotta? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu, analysera mera ffs!!

 

Slutade med att jag clearade Expekt och backade 3k på SvS istället!

Klonkigt!

 

Men han var en idiot. Han var det verkligen. Men han drog alltid ut mig. Jag plockar upp Qx raisar lite, Fi synar. QJz på brädan. Fi checkar, jag bettar och han raisar mig, check-raise that is. Nu är saken att han gjort så flera, flera gånger när han sitter på nada, stegdrag eller lägre par så jag kör en Insta-Syn. Min read är korrekt. Han har J5o. Nu ska jag bara låta den Heliga Guds frukter få falla över mig och belöna mig för min klösiga read. Ohh Lord, Praise me! Turn: 5. Då vi var ganska jämnstackade så hade jag typ 60 kvar eller något och förlorade någon hand därefter. En hunka borta.

 

Spelade ett par under kvällen, ganska trött och ofokuserat och småtiltad, glad att backen ej blev mera. Jag skulle ha tagit tiden till att analysera eller sova istället.

 

Sedan kollade jag på Rome, grym serie.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du fått ut bonusen?, såg i bonustråden att folk hade problem med det.

 

Jag har ej fått bonusen men jag skickade mailet imorse och det skulle ta upp till 48 timmar. Dock så är jag inte rädd att Expekt ska blåsa mig då jag aldrig har haft problem med dem tidigare samt att de är en Decent Pokerfirma.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...