Lantto Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Jag börjar bli otroligt sugen på en PS3a så fort det släpps i Europa, speciellt nu efter att ha läst ett par FFXII recensioner. Jag bor just nu i Barcelona och kommer göra det hela våren så det jag funderar på är om man ska köpa PS3an här och sen ta med hem till Sverige eller om det är vettigare att vänta. Finns det några klurigheter med språkinställningar och sånt på en spansk PS3a eller är dom internationella? Är det dumt att det blir fipligt med garanti eller kan man chansa på att dom håller etc. Sen det sista jag undrar är om nån vet när dom ska släppas i Spanien, är det samma datum i hela Europa eller skiljer det massa? Citera
illerrre Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 finfalfantasy 12 sägs vara extremt skitdåligt. Det är inte turnbased ens. Citera
devalanteriel Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Vem säger det, din kusin? FFXII har fått väldigt god kritik. Citera
illerrre Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Vem säger det, din kusin? FFXII har fått väldigt god kritik. Lol close one. Min bror säger det, av de jag känner. Randoms på internet säger det. Hur idioterna kan gå från 11 spel med turnbased till icke turnbased förstår jag inte. Citera
jello Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Har iaf skippat random encounters, vilket bara kan vara positivt. Citera
AnnaDea Postad 23 Februari , 2007 Rapport Postad 23 Februari , 2007 Lol close one. Min bror säger det, av de jag känner. Randoms på internet säger det. Hur idioterna kan gå från 11 spel med turnbased till icke turnbased förstår jag inte. Annars kallas det utveckling. Orka ha samma struktur som de(ENIX) har haft sen 1986. Till On-Topic. Ja, det finns engelska valmöjlighet på en EU-konsol, samt alla de andra 5-7 språken (eller mer där till om Sony är snälla) Och du behöver inte köpa en ström-adapter för Ps3 har inbyggd så den klarar av all världens el. Fast bakåt-kompabiliteten är sämre på EU-versionen. Citera
illerrre Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Utveckling är alltså något negativt där ser man. Citera
ltdrichard Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Jag importerade en japansk version. Bara att välja engelska. Citera
shombol Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Fast bakåt-kompabiliteten är sämre på EU-versionen. man köper ju en ps3 för att kunna spela gamla spel. Citera
AnnaDea Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Utveckling är alltså något negativt där ser man. Jag föredrar att slåss direkt på skärmen, än att zommas in i en annan bild var 5:e steg man tar. Efter 100 Rpg:en så börjar det bli rätt så lessamt. man köper ju en ps3 för att kunna spela gamla spel. Delvis. Men dem kommer antagligen fixa det. Se bara hur bra x360 använde xbox-spel i början. Citera
illerrre Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Jag föredrar att slåss direkt på skärmen, än att zommas in i en annan bild var 5:e steg man tar. Efter 100 Rpg:en så börjar det bli rätt så lessamt. Delvis. Men dem kommer antagligen fixa det. Se bara hur bra x360 använde xbox-spel i början. jo för det är ju så extremt vanligt med spel som är turnbased:roll: Citera
AnnaDea Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 jo för det är ju så extremt vanligt med spel som är turnbased:roll: 90% av alla öst-rpg:en är Turn-based annars. Standard för genren... Citera
illerrre Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 jo och hur många av dom köper man i en vanlig spelaffär i sverige? Sjukt rare med turnbased rpgs. Jag har i stort sett inga. Köper alla jag ser. Citera
Lantto Postad 24 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2007 Iofs alltid kul att diskutera FF-spelen, men min främsta fråga var ju om det är smaret eller dumt att köpa PS3a utomlands och om någon vet när det släpps här... Citera
AnnaDea Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 jo och hur många av dom köper man i en vanlig spelaffär i sverige? Sjukt rare med turnbased rpgs. Jag har i stort sett inga. Köper alla jag ser. Och du jämnför med Sverige som är ett U-land när det kommer till Rpg:en. Pröva USA. Iofs alltid kul att diskutera FF-spelen, men min främsta fråga var ju om det är smaret eller dumt att köpa PS3a utomlands och om någon vet när det släpps här... Tycker du ska importera en från USA. Dels billigare, och ända skillnaden blir Blue-ray som du får importera, och ps1/2 får du också köra från USA. Men ps3 spelen går att spela i PAL, eftersom ps3 är region fri Citera
illerrre Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Och du jämnför med Sverige som är ett U-land när det kommer till Rpg:en. Pröva USA. Tycker du ska importera en från USA. Dels billigare, och ända skillnaden blir Blue-ray som du får importera, och ps1/2 får du också köra från USA. Men ps3 spelen går att spela i PAL, eftersom ps3 är region fri Nu är det ju som så att jag tyvärr bor i sverige. Citera
Suppe Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Nu är det ju som så att jag tyvärr bor i sverige. Inte säker men för ett tag sen hörde jag att man kan handla på något som heter Internet. Citera
illerrre Postad 24 Februari , 2007 Rapport Postad 24 Februari , 2007 Inte säker men för ett tag sen hörde jag att man kan handla på något som heter Internet. Var hörde du det? Sjukt fett lixom Citera
Recommended Posts