jackbalsam Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Vi sitter ganska djupt, nästan 400bb. Ingen jättekoll på fi, bara spelat någon timme med honom. Han verkar väl aggressiv och stabil. Tror absolut han är kapabel till moves. Han borde märkt att jag better flop väldigt ofta och därför inte behöver ha jättebra. Som topic, orkar man? 7.50/15.00 Omaha (PL) - den 18 februari 2007 21:29:47 Frida 2 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: Hjälte (6349.40) Plats 2: Fiende (5164.42) Plats 3: Zaanash (3583.60) Plats 5: sverker (2700.05) Zaanash lägg LM 7.50 sverker lägg SM 15.00 ** Giv ** Hjälte [7 , 9 , 7 , 9 ] Fiende [N/A, N/A, N/A, N/A] Zaanash [N/A, N/A, N/A, N/A] sverker [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Hjälte Höj till 52.50 Fiende Syna 52.50 Zaanash Syna 52.50 sverker Lägg *** Flop(Board): *** : [Q , 2 , 7 ] *** Bet Runda 2 *** Zaanash Passa Hjälte Satsa 172.50 Fiende Höj till 630.00 Zaanash Lägg Hjälte Syna 630.00 *** Turn(Board): *** : [D , 2 , 7 , 5 ] *** Bet Runda 3 *** Hjälte Passa Fiende Satsa 1432.50 Hjälte ???? Citera
Djens Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Bestäm dig för om du har bäst hand och pusha eller folda. Har han jättewrapen med färgdrag (edit: som han inte kan ha) ska han inte få se billig iver. Just eftersom brädan e Q72 foldar jag nog (mot okänd fi), tror inte han vill stoppa in 400 bb med enbart färgdrag på brädan QT7 med TT ska det mkt till dock. Citera
jackbalsam Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 Bestäm dig för om du har bäst hand och pusha eller folda.Har han jättewrapen med färgdrag ska han inte få se billig iver. Just eftersom brädan e Q72 foldar jag nog, tror inte han vill stoppa in 400 bb med enbart färgdrag på brädan QT7 med TT ska det mkt till dock. Ja det är inte lätt. Ska inte avslöja än utan vill gärna ha fler synpunkter. Apropå QT7 floppen så är jag tvärtom mer benägen att stoppa in på en torrare bräda. På Qt7 med färgdrag är du ju antingen uppe mot högre set eller ett bra drag där det typ är coinflip eller t om ännu sämre. Men fortsätt gärna komma med synpunkter. Citera
mgps Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Ja det är inte lätt. Ska inte avslöja än utan vill gärna ha fler synpunkter. Apropå QT7 floppen så är jag tvärtom mer benägen att stoppa in på en torrare bräda. På Qt7 med färgdrag är du ju antingen uppe mot högre set eller ett bra drag där det typ är coinflip eller t om ännu sämre. Men fortsätt gärna komma med synpunkter. mm han kan ju ha AsAxXsXx, 22AsXs, vill vi höja bortde händerna egentligen? tror du han ger upp en ev bluff om du synar? Citera
MacDaddy Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Är ju ospelbart med 400BB om man tom måste släppa näst högsta setet, löjligt. Citera
jackbalsam Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 mm han kan ju ha AsAxXsXx, 22AsXs, vill vi höja bortde händerna egentligen? tror du han ger upp en ev bluff om du synar? Det blir ju äckligt på rivern hur som helst eftersom typ hela leken är scarecards. Om jag spelar vidare så ställar jag nog så att dragen får betala. Är ju ospelbart med 400BB om man tom måste släppa näst högsta setet, löjligt. Vad är löjligt? Min fråga eller spelet omaha som sådant? Väldigt konstruktivt inlägg. Citera
MacDaddy Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 ÄR du inte ens läskunnig? Läs om, tolka rätt. Är man så rädd att inte lägga in pengarna på näst högsta setet så har man för mkt pengar vid bordet. Citera
jackbalsam Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 ÄR du inte ens läskunnig? Läs om, tolka rätt.Är man så rädd att inte lägga in pengarna på näst högsta setet så har man för mkt pengar vid bordet. Eller så kan inte du spela Omaha. Citera
Sylwester Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 ÄR du inte ens läskunnig? Läs om, tolka rätt.Är man så rädd att inte lägga in pengarna på näst högsta setet så har man för mkt pengar vid bordet. lol Citera
greywolf Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 ÄR du inte ens läskunnig? Läs om, tolka rätt.Är man så rädd att inte lägga in pengarna på näst högsta setet så har man för mkt pengar vid bordet. slute ge råd. Citera
greywolf Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Det viktigisaste är väl hur ofta han spelar tillbaka och hur pass tiltat bordet är etc. lite svårt att ge råd utan att ha sett hur bordet har spelat tidigare under kvällen. med det sagt så går gärna allin här mot dom flesta men det är en rätt torr flopp så är han lite weak och nötspelartypen så kan jag folda speciellt eftersom vi förmodligen alldrig har han krossad här (undantaget 222?). Och att stoppa in 400BB med 1 out suger jättehårt min rek. får bli folda om han verkar vettig och syn om det luktar tilt. Citera
Djens Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 jag tror GW sammanfattade allting perfekt på 6 rader där. Citera
jackbalsam Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 Grejen var att han verkade ganska duktig, han var nog den på bordet som var mest kapabel till att göra moves. Men rent generellt tycker jag att även de mest aggressiva spelarna brukar ha nära nötterna när pengarna åker in och bordet var itne tiltat på något sätt. Hur som helst så la jag mig men kände mig jättevek direkt efter. Bra att jag får stöd för spelet här då. Citera
Djens Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Bra, då ska ajg checkraisa dig konstant och veta att du släpper allt utom supernöten Citera
jackbalsam Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 Bra, då ska ajg checkraisa dig konstant och veta att du släpper allt utom supernöten Jag spelar annorlunda mot slasktomtar. Citera
greywolf Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Grejen var att han verkade ganska duktig, han var nog den på bordet som var mest kapabel till att göra moves. Men rent generellt tycker jag att även de mest aggressiva spelarna brukar ha nära nötterna när pengarna åker in och bordet var itne tiltat på något sätt. Hur som helst så la jag mig men kände mig jättevek direkt efter. Bra att jag får stöd för spelet här då. va hette FI? helt okej fold med dom stackdjupen och 1 nötout. Citera
jackbalsam Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 Lellis eller någonting liknande. Men bara en timmes spel med honom som sagt och jag är en stor talang på att ge spelare felaktig cred. Har tappat räkningen på alla gånger jag ändrat note på någon från "stabil bra spelare" till "storfisk". Citera
tomtetomte Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Kom ni fram till om det är standard att syna flopbeten för att utvärdera, eller om man borde bestämma sig redan på floppen för vem som har bäst hand? Synen känns lite trist när man inte ens vet vad man vill se för kort (förutom den saknade sjuan). Och synen avslöjar väl att man inte sitter på QQxx också, vilket gör att en fi som är hyfsat aggro väl betar på ungefär vilket kort som helst?! Citera
jackbalsam Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 Kom ni fram till om det är standard att syna flopbeten för att utvärdera, eller om man borde bestämma sig redan på floppen för vem som har bäst hand? Synen känns lite trist när man inte ens vet vad man vill se för kort (förutom den saknade sjuan). Och synen avslöjar väl att man inte sitter på QQxx också, vilket gör att en fi som är hyfsat aggro väl betar på ungefär vilket kort som helst?! Man få fundera på vad han slår om med. Typ lite luft, drag och 22, Q7 kanske. Om man slår om igen kommer ju han vika det mesta förutom just QQ. Däremot har du rätt i att han säkert bombar turn med alla made hands eftersom det är en så dragig bräda. Däremot borde han checka på turn. Ja det är ett jobbigt läge. Men för att svara på din fråga så känns det kallt att trebetta floppen med dom här stackdjupen imo. Citera
galenponny2 Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Man få fundera på vad han slår om med. Typ lite luft, drag och 22, Q7 kanske. Om man slår om igen kommer ju han vika det mesta förutom just QQ. Däremot har du rätt i att han säkert bombar turn med alla made hands eftersom det är en så dragig bräda. Däremot borde han checka på turn. Ja det är ett jobbigt läge. Men för att svara på din fråga så känns det kallt att trebetta floppen med dom här stackdjupen imo. om vi har AsXs77, är det egentligen en anledning för fold eller syn? troligare att han har ett set men å andra sidan kan han fortfarande ha 222... Citera
psykologas Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Om spelet e normal aggresivt för nivån så hade jag degat in. Läskig bräda förståss då den e så tom på flopp, men om jag va din fi så finns det flera möjliga händer du slår som jag kan ha här. Du har ju inte precis representerat mellanset Citera
greywolf Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Om spelet e normal aggresivt för nivån så hade jag degat in.Läskig bräda förståss då den e så tom på flopp, men om jag va din fi så finns det flera möjliga händer du slår som jag kan ha här. Du har ju inte precis representerat mellanset ja vi står ju bra mot stora delar av hans HD om han är hyffsat aggresiv. problemet är att vi leder över stora delar av hans HD coinflippar över en del _men_ drar nästan dött mot QQ. Och när någon en kompetent spelare stoppar in 400BB så kan man ge sig fan på att han inte kommer visa upp 222, det lär snarare va en hel hop med semibluff och/eller QQQ. det krävs lite av en fiskread så att han kan ha 222 här alternativt tiltread så att man räknar med att han kommer skjuta väldigt tunt och väldigt ofta på turn. Citera
psykologas Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 kunde inte släppa handen så nu har jahg tänkt på den en halvtimme:-D första 10 minuterna gick åt till att förstå var man kan spela 7-15 tills ett ljus gick upp aha svenska spel hehe. kom dock fram till att man inte kan släppa handen för många möjliga händer man leder mot å ett par man totaldominerar. 22, Q7 å AA med flushdrag e nog tillsammans lika troligt som qq trots preflop raise å dina 7or. å sen finns det ju nåra till som han kan spelat såhär som du oxå leder mot men inte lika kraftigt. Kanske inte bombas så hårt utan nötter på denna nivå dock, eller?? Citera
Recommended Posts