Peronski Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Hepp, jag har spelat poker snart i ett år, då jag har gnetat på 0.50-1kr & 1-2kr. Visst har det gått bra fram till och med nyss i februari. Jag ligger totalt +18000kr. Och av dessa har jag tagit ut 14000kr, så har jag användt resten som bankrulle. Vilka jag nu har blåst bort på utdragningar och diverse bad beats. Mycket frustrerande när sånt händer. Men min fråga ska jag fortsätta att spela på denna nivå? eller ska jag försöka ge mig på högre nivåer? Hur stor skillnad blir det på spelet när man går upp en nivå? Pls ge mig lite tips. Peronski Citera
Peronski Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 Kan vara värt att nämna att jag spelar på SvSpel Citera
jojje2k Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Det är i princip ingen skillnad. Vet folk som spelar 25/50 och dom suger något enormt på 25/50 också. Citera
decoy Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Du har alltså 14000:- kvar som bankrulle? Din förlust på 4000:- är väl iofs kanske inte så liten i förhållande till inköpens storlek (det motsvarar 10 fulla inköp på NL 1/2 kr). Om det nu är NL du spelar, vilket jag antar det är. Skillnaden mellan NL 1/2 och 2,50/5 är inte så särskilt stor vad gäller motstånd, även om det är lite svårare - däremot kan det ta ett tag att vänja sig vid inköpsstorleken; på den nivån kan du köpa in dig för 1000:- per bord. Minns själv när jag började på den nivån; köpte in för 1000:-, floppade ett set, det blev all-in på floppen - och Fi hade minsann floppat ett högre set! En trist inledning på en högre nivå, men det har gått bättre sedan. Vad du bör fråga dig själv är om du har råd att förlora en betydande del av bankrullen, hur mkt är du beredd att riskera egentligen. Med din bankrulle skulle jag inte välja att spela på en högre nivå - du har inte tillräckligt riskkapital egentligen. Det är klart, du kan ju testa ett enstaka bord på den högre nivån, går det bra, så fortsätt, förlorar du, så stanna på den gamla nivån ett tag till. Citera
ucamper Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Hepp, jag har spelat poker snart i ett år, då jag har gnetat på 0.50-1kr & 1-2kr.Visst har det gått bra fram till och med nyss i februari. Jag ligger totalt +18000kr. Du har alltså plussat runt 1500kr i månaden? Nu vet jag inte hur mycket du spelar eller hur många bord du kör men det låter ju inte som om du krossar lowlimit borden direkt. Kör du bara ett bord och spelar typ 5-6 timmar i veckan är det ju bra siffror dock. Då skulle jag definitivt prova att skotta lite högre. Citera
morberg Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 http://www.notedpokerauthority.com/articles/when-do-i-know-im-awesome.html Citera
Peronski Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2007 Du har alltså plussat runt 1500kr i månaden? Nu vet jag inte hur mycket du spelar eller hur många bord du kör men det låter ju inte som om du krossar lowlimit borden direkt. Kör du bara ett bord och spelar typ 5-6 timmar i veckan är det ju bra siffror dock. Då skulle jag definitivt prova att skotta lite högre. Det stämmer ganska bra vad gäller speltiden. Det är väl beroende på hur jag jobbar från vecka till vecka. Ibland blir det 5-6 tim per vecka ibland upp till o med 20-25 tim per vecka. Det kan variera ganska kraftigt beroende på jobbtider. Pengarna har jag mest vunnit in genom turnerings spel och SNG. Men vill försöka spela på mer Hold'em no limit. Ska jag spela pot limit el fixed limit istället?? Jag vill bli lite mer tuffare i detta underbara spel. Men jag fegar ofta ur när jag får mothugg. Vad gör jag för fel egentligen, i turnerings & SNG spel är jag mycket aggresivare. Ska jag hålla mig till dessa?? Ska jag läsa någon bok?? Vilket jag avskyr att läsa, jag plöjer gärna igenom forum och poker tidningar. Jag har fått Poker Theory av Sklansky och en bok av Phil Hellmuth - Play Poker Like the Pros. Har ej läst dessa än, kanske läge att göra detta Råd mottages tacksamt Citera
Deathjester Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Läs böckerna! Och läs sedan fler böcker! http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=991 Där finns det ett antal böcker som kan vara värda att kika på. Med tanke på att du har spelat ett litet tag, så kommer du nog ta till dig böcker på ett annat sätt än vad du känt tidigare. Förhoppningvis. Citera
Peronski Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 ok, tack för rådet Deathjester. Citera
Recommended Posts