Gå till innehåll

Sorken kör all-in-poker på Stars (27$ Turbo SnG)

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Nu är tråkiga jag här med en ny dagbok igen. Anledningen till att jag startar en dagbok den här gången är för att jag behöver hjälp med mitt SnG-spel. Vet att det hänger många duktiga SnG-lirare här så gör väl ett försök.

Just nu sitter jag och småskottar lite på Stars då jag har för kass diciplin för att grinda micronivåer.

Turbo SnG är det som gäller och jag spelar 27$or för tillfället med en BR på ~650$. Grymt stabilt jag vet :roll:

Kommer jag under 20 inköp på 27$ (540$) så går jag ner i nivå och börjar spela 16$ istället. Där kör jag på tills jag är gul för är trött på 6.5$.

Målet just nu är att spela 27$/16$ tills jag har runt 2-3k$ då jag ska börja känna på 60$-nivån med. Det kommer även spelas en del PLO och MTTs på Stars. Kan hända att jag degar in lite på nån mer sajt för det ändamålet.

Jag känner att jag har bra edge just nu på 16$-27$ och de gånger jag varit uppe på 60$ har jag inte varit allt för imponerad av motståndet heller, dock är det fler duktiga grinders som hänger där.

Statistik kommer börja läggas upp när jag fått ordning på registrering till Tourney Manager.

På Stars nickar jag sorkenkk och spelar oftast 4-8 bord i set.

GL me, eller nåt sånt.

Postad
Current status: BronzeStar

This month: collected 740 VPP

GoldStar: You need to earn 3,260 VPP by February 28, 2007 to achieve GoldStar

Hur många 25+2$ SnG:s lär jag spela innan jag blir GoldStar?

Postad
Det stämmer som DaPine87 skrev. Det är ju skillnad på FPP och VPP.

Såg på sharkscope att du har ROI på 14%. Fina siffror.

Totalt sett? Har mest grindat 6.5$ och 16$ med äcklig motrigg :D. Klonkade en 22$ 180-manna som gav ~1k$. Det som bättrar på mina stats tror jag. ;)

Edit: Tack för infon om VPP btw PeO och DaPine.

Postad
Totalt sett? Har mest grindat 6.5$ och 16$ med äcklig motrigg :D. Klonkade en 22$ 180-manna som gav ~1k$. Det som bättrar på mina stats tror jag. ;)

Totalt sett ja. Man ser en misstänkt lång graf vid drygt 190 st spelade. Det måste vara din 180-manna klonk alltså. :-D

Postad

Har höjt mot blindsen två händer irad innan här med A8s och A6s, 2,5xbb. Första gången så fick jag syna en jätteshort kille. Andra gången så fick jag omslag preflop och fick vika. Rätt att gå på blindsen för tredje handen i rad här? Får syn oftare känns det som. Kanske lite dumt att ställa med fyra pers efter också?

PokerStars Game #8466274006: Tournament #43137691, $25+$2 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2007/02/16 - 08:08:12 (ET)

Table '43137691 1' 9-max Seat #6 is the button

Seat 2: ImNotSoGood (1200 in chips)

Seat 3: ginger87 (5265 in chips)

Seat 4: sorkenkk (1800 in chips)

Seat 5: Rune_p_play (1950 in chips)

Seat 6: LanFire (520 in chips)

Seat 7: dafadda (1390 in chips)

Seat 8: adrockuk (1375 in chips)

dafadda: posts small blind 75

adrockuk: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sorkenkk [7s Ad]

ImNotSoGood: folds

ginger87: folds

sorkenkk: raises 1650 to 1800 and is all-in

Postad

Om du vill spela handen är push bra eftersom du har 12bb. Brukar också pusha då isf standardhöja. Dock är A7 för dålig hand att ställa med i den position du har. Först in på knappen skulle jag ställa.

Postad
Om du vill spela handen är push bra eftersom du har 12bb. Brukar också pusha då isf standardhöja. Dock är A7 för dålig hand att ställa med i den position du har. Först in på knappen skulle jag ställa.

Jo tycker också push är bra här. Eller egentligen är det enda alternativet enligt mig om man har under 13bb. Om det nu är meningen att man ska stjäla blindsen. Men A7o är nog liiite för dålig här ja. AT+/77+ kanske man ska satsa på i liknande läge istället?

Postad

Usch, spelar inte alls bra idag. Ligger back ~200$ so far. Igår plussade jag ~350$ på den här nivån. Spelar långt ifrån samma spel nu. Tror jag går ner och spelar lite 16$ nästa session.

Postad

Haha, seriöst. Vad är det för jävla rigg med det här forumet. Jämt när jag drar igång dagbok så backar jag rakt ut. Lägger ner skiten. Kanske skriver lite på Handanalys-delen istället. Tjo!