Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Min motståndare

cplease har 25/14/4 4/3/8 flop turn river agression

Han är mycket kompetent spelare som kan det mesta om trebetting och potodds osv. Han floatar rätt mycket och foldar sällan par direkt på ett standard CB han är relativt aggresiv på river.

Hans read på mig är nog att jag trebettat mycket men inte spelat galet.

Det finns ingen konverterare

så kort sammanfattning

Jag har $1967 i stacken fi täcker

Holdcards 9c 9s

Fi (CO) Bet $40

Hero (B) reraises to $140

Everone fold Fi calls

Potsize $295

Flop [Jc 2d 8s]

Fi checks

Hero bets $200

Fi calls

Dealing turn 2h

Fi check hero check

Dealing river 3s

Potsize $695

Fi bets $100

---------------------

Vill gärna ha synpunkter på mitt flop och turnspel. känns som det är standard eller vad tycker ni?

Hur tolkar jag hans sista bet på $100? Det skriker ju stopbet från lågtpar lång väg men vad gör jag?

..... Givetvis inte fold men kan man reraise eller måste man bara syna? Det jag tänker är att han kanske sätter mig på AK och att jag inte borde reraisa river med aa kk qq och därför tror att jag bluffar med ak om jag reraisar nu på river. Skulle han kanske då kunna syna mig om jag reraisar mitt 99....kanske tänker jag ett steg för långt nu?

Postad
Han är mycket kompetent spelare som kan det mesta om trebetting och potodds osv.

Hahaha! Förlåt, men det där var fan sanslöst roligt, särskilt när det handlade om NL1000. :heart:

För övrigt GÅR det fan inte att läsa (och alltså kommentera) de där HH:na alltså. Jag har förstått att det inte finns nån konverterare för de heller (har påpekat det förut) men det är omöjligt när de ser ut sådär IMO. Jag blir helt fucked up när jag försöker läsa dem. :(

Postad
Hahaha! Förlåt, men det där var fan sanslöst roligt, särskilt när det handlade om NL1000. :heart:

Är det roligt för att jag är korkad? Eller är det roligt för att alla på 5/10 kan spela poker?

Postad

tror du tänker ett steg för långt, men visst stör man sig å såna larviga betar (som iofs kan vara bra om han skulle ha typ 9t, men inte så trol här va.)

om man är sur kanske man miniraisar, men inget ev i att raisa tror jag.

finns det drag på floppen funkar raise ibland, men det e reraisat pre. tycker killen verkar vara grymt fiskig om han ska syna med 77 efter floppen. bättre slå om då o sätta press på dig.

Postad
tror du tänker ett steg för långt, men visst stör man sig å såna larviga betar (som iofs kan vara bra om han skulle ha typ 9t, men inte så trol här va.)

finns det drag på floppen funkar raise ibland, men det e reraisat pre. tycker killen verkar vara grymt fiskig om han ska syna med 77 efter floppen. bättre slå om då o sätta press på dig.

läste du handen rätt? Det är alltså jag som reraisar pre från knappen

hur menar du att 9t skulle vara bra att raise 100 dollar på river med...

hur menar du om det finns drag på floppen då funkar raise?.. Jag betta floppen efter en check av honom

Postad

Syna ner. Fi kan mkt väl leta efter raise med ett sånt bet. Kanske också det långsökt, men det är inte kul att höja till 6-700 och få ett ställ mot sig.

Men om vi sen bestämmer oss för att höja så tror jag inte störst värde ligger i dom sämre händerna han kan syna med, utan dom bättre händerna han kan vika. TT och J.

Postad

Tyst..

Postad
raise? kan funka både som bluff och värdebet 8-)

Gillar det mindre nu nar det ar re-raisat pre med tanke pa att hans range inte har sa manga samre hander som kan ge varde.. samt att du har helt ok showdown value..