Pedroboy Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Min motståndare cplease har 25/14/4 4/3/8 flop turn river agression Han är mycket kompetent spelare som kan det mesta om trebetting och potodds osv. Han floatar rätt mycket och foldar sällan par direkt på ett standard CB han är relativt aggresiv på river. Hans read på mig är nog att jag trebettat mycket men inte spelat galet. Det finns ingen konverterare så kort sammanfattning Jag har $1967 i stacken fi täcker Holdcards 9c 9s Fi (CO) Bet $40 Hero (B) reraises to $140 Everone fold Fi calls Potsize $295 Flop [Jc 2d 8s] Fi checks Hero bets $200 Fi calls Dealing turn 2h Fi check hero check Dealing river 3s Potsize $695 Fi bets $100 --------------------- Vill gärna ha synpunkter på mitt flop och turnspel. känns som det är standard eller vad tycker ni? Hur tolkar jag hans sista bet på $100? Det skriker ju stopbet från lågtpar lång väg men vad gör jag? ..... Givetvis inte fold men kan man reraise eller måste man bara syna? Det jag tänker är att han kanske sätter mig på AK och att jag inte borde reraisa river med aa kk qq och därför tror att jag bluffar med ak om jag reraisar nu på river. Skulle han kanske då kunna syna mig om jag reraisar mitt 99....kanske tänker jag ett steg för långt nu? Citera
psatiw Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Han är mycket kompetent spelare som kan det mesta om trebetting och potodds osv. Hahaha! Förlåt, men det där var fan sanslöst roligt, särskilt när det handlade om NL1000. För övrigt GÅR det fan inte att läsa (och alltså kommentera) de där HH:na alltså. Jag har förstått att det inte finns nån konverterare för de heller (har påpekat det förut) men det är omöjligt när de ser ut sådär IMO. Jag blir helt fucked up när jag försöker läsa dem. Citera
Pedroboy Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 Hahaha! Förlåt, men det där var fan sanslöst roligt, särskilt när det handlade om NL1000. Är det roligt för att jag är korkad? Eller är det roligt för att alla på 5/10 kan spela poker? Citera
Nidson Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 ..kanske tänker jag ett steg för långt nu? Ja det tycker jag, syna bara. Citera
rosen Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 tror du tänker ett steg för långt, men visst stör man sig å såna larviga betar (som iofs kan vara bra om han skulle ha typ 9t, men inte så trol här va.) om man är sur kanske man miniraisar, men inget ev i att raisa tror jag. finns det drag på floppen funkar raise ibland, men det e reraisat pre. tycker killen verkar vara grymt fiskig om han ska syna med 77 efter floppen. bättre slå om då o sätta press på dig. Citera
Pedroboy Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 tror du tänker ett steg för långt, men visst stör man sig å såna larviga betar (som iofs kan vara bra om han skulle ha typ 9t, men inte så trol här va.) om man är sur kanske man miniraisar, men inget ev i att raisa tror jag. finns det drag på floppen funkar raise ibland, men det e reraisat pre. tycker killen verkar vara grymt fiskig om han ska syna med 77 efter floppen. bättre slå om då o sätta press på dig. läste du handen rätt? Det är alltså jag som reraisar pre från knappen hur menar du att 9t skulle vara bra att raise 100 dollar på river med... hur menar du om det finns drag på floppen då funkar raise?.. Jag betta floppen efter en check av honom Citera
Pedroboy Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 enkelt, fold. ye right när en syn ger mig 8 mot 1 Citera
greywolf Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 raise? kan funka både som bluff och värdebet Citera
KraxTheCrow Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Syna ner. Fi kan mkt väl leta efter raise med ett sånt bet. Kanske också det långsökt, men det är inte kul att höja till 6-700 och få ett ställ mot sig. Men om vi sen bestämmer oss för att höja så tror jag inte störst värde ligger i dom sämre händerna han kan syna med, utan dom bättre händerna han kan vika. TT och J. Citera
GG Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 tror du tänker ett steg för långt, men visst stör man sig å såna larviga betar (som iofs kan vara bra om han skulle ha typ 9t, men inte så trol här va.) om man är sur kanske man miniraisar, men inget ev i att raisa tror jag. finns det drag på floppen funkar raise ibland, men det e reraisat pre. tycker killen verkar vara grymt fiskig om han ska syna med 77 efter floppen. bättre slå om då o sätta press på dig. Tyst.. Citera
Pedroboy Postad 17 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2007 Synade, han gjorde ett stopbet med 78klö. Citera
elvis86 Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 raise? kan funka både som bluff och värdebet Gillar det mindre nu nar det ar re-raisat pre med tanke pa att hans range inte har sa manga samre hander som kan ge varde.. samt att du har helt ok showdown value.. Citera
Recommended Posts