Gå till innehåll

NL500 - Riverbeslut med TPTK


Recommended Posts

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Här kommer ett kul förslag: Fold preflop. Visserligen är din hand suitad, vilket väl talar lite för syn, men jag tror du är i trubbel om du träffar som du gör nu.

 

Flame away!

Inge vidare förslag om du frågar mig ;-) . Mot hans preflopp HD leder du 6 mot 1 tycker att det är ganska bra. Är du riktigt aggro på floppen (all in så kommer han att lägga kanske 9 av 10 gånger)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inge vidare förslag om du frågar mig ;-) . Mot hans preflopp HD leder du 6 mot 1 tycker att det är ganska bra. Är du riktigt aggro på floppen (all in så kommer han att lägga kanske 9 av 10 gånger mot ex en all in)

Oj, you lost me. Vad menar du med 6 mot 1? Och menar du att vi ska syna och trycka alla floppar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker handen är helt okej spelad fram till river. Är ju inte direkt så att man _måste_ höja AK varenda gång.

Efter att det går check/check på turn måste vi dock leda river. Om inte annat för det finns många händer han kan syna med som han kmr checka bakom.

Som spelat får vi istället ett jättejobbigt beslut att fatta i totalt mörker. Som spelat......fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta ~200 och folda mot omslag? Finns ju inte så många händer han kommer att syna med som jag slår, typ QQ och TT.

 

Men vänd på det. Givet beskrivningen av hans preflopspel finns ju typ INGA händer han kommer betta för värde på river utan istället checka bakom, men som mycket väl kan syna ett bet, mtp att du checkade turn. Du har ju underreppat rätt hårt fram till river alltså. Kommer du aldrig syna floppen med FD t.ex? Aldrig bluffa den på river? Om du dessutom aggrat mycket pre tidigare ökar chansen att han ser dig som "bluffig"/spewig och därmed också (vanligen) synviljan.

 

b/f > k/f > k/c här IMO, som handen har spelats.

 

Nästan overkligt att se hur mycket förslag som bollats i den här tråden när handen är så jätteenkel att spela om vi bara bettar rivern. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade slagit om på flopp och ställt på turn. Ett spader kan minska action rejält. Som du spelat flopp och turn så skulle jag ha bettat ut och foldat för omslag.

 

Det luktar JJ, men jag hade synat.

 

No offense, men det där är nästan löjligt dåligt.

 

Tycker handen är helt okej spelad fram till river. Är ju inte direkt så att man _måste_ höja AK varenda gång.

Efter att det går check/check på turn måste vi dock leda river. Om inte annat för det finns många händer han kan syna med som han kmr checka bakom.

Som spelat får vi istället ett jättejobbigt beslut att fatta i totalt mörker. Som spelat......fold

 

Spot on.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker handen är helt okej spelad fram till river. Är ju inte direkt så att man _måste_ höja AK varenda gång.

Efter att det går check/check på turn måste vi dock leda river. Om inte annat för det finns många händer han kan syna med som han kmr checka bakom.

Som spelat får vi istället ett jättejobbigt beslut att fatta i totalt mörker. Som spelat......fold

 

bra, nu slapp jag skriva nåt själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att nu föregå det hån som kommer komma från fisk-Staahla om jag inte skriver det här, så är ju betfold den generella linjen på river här, oavsett stackstorlekar. När vi nu bara har ett PSB kvar att spela om ska vi självklart inte folda nånting utan pushar istället själva, men det kanske inte nån annan än just Staahla (som aktivt SÖKER efter såna saker) heller lyckades missförstå. Jag fick för mig att vi var djupare än vi var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att nu föregå det hån som kommer komma från fisk-Staahla om jag inte skriver det här, så är ju betfold den generella linjen på river här, oavsett stackstorlekar. När vi nu bara har ett PSB kvar att spela om ska vi självklart inte folda nånting utan pushar istället själva, men det kanske inte nån annan än just Staahla (som aktivt SÖKER efter såna saker) heller lyckades missförstå. Jag fick för mig att vi var djupare än vi var.

 

Så lät det inte på msn, snarare: "Mm, men vore det inte fint att spara de där sista 50 om man är slagen då? Så man kan spela vidare?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Händer och antal komb:

 

AA 3

KK 1

QQ 6

JJ 3

TT 6

AQ 6

AK 4

 

Vi slår 18, förlorar 7 och splittar 4. Totalt 29 komb.

 

Anta för enkelhetens skull all-in = pott.

 

x = sannolikhet för syn med sämre hand.

 

EV(bet) = 18/29*(1-x) + 2*18/29*x - 7/29 + 0.5*4/29

 

Anta att han checkar bakom med sämre händer och sällan bluffar + att vi check-foldar.

 

EV(check inkl. AK) = 18/29 + 0.5*4/29 = 0.69

EV(check exkl. AK) = 18/29 = 0.62

 

Säg ett snitt på 0.65 ungefär

 

För att EV(bet) > 0.65 krävs ett x på ungefär 0.33.

 

Fi måste alltså syna med en sämre hand över 1/3 av gångerna för att EV(bet) > EV(check). Om vi antar att han aldrig synar AQ, blir det 50% av gångerna med QQ och TT. Tror vi det?

 

Ok, modellen är förenklad och bluff-faktorn vid check är inte medräknad osv osv, men det är definitivt inget autobet-läge imo. Med reservation för en jävla massa fel förstås + att jag ska bowla nu (+EV) så jag hinner inte fixa till läsbarheten.

 

Shoot me!

 

EDIT: bättre skulle vara sämre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK som spelet blev synade hero på floppen med 100 för att få se en showdown och vinner då 220. Självklart EV+ det lär ju bli nedcheckat>30%. Hela spelplanen är felaktig anser jag. Dock är raise all in på floppen en bättre spelplan och mycket mer readoberoende spel. Sansrom räkna om räkna rätt;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK som spelet blev synade hero på floppen med 100 för att få se en showdown och vinner då 220. Självklart EV+ det lär ju bli nedcheckat>30%. Hela spelplanen är felaktig anser jag. Dock är raise all in på floppen en bättre spelplan och mycket mer readoberoende spel. Sansrom räkna om räkna rätt;-)

What's your point? Beräkningarna gäller river. Både bet och check har +EV btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok sansrom din kåt (bock!). Ärligt talat . Man behöver en liten plan på floppen. man ser sin hands styrka och att det är ett kraftigt EV+ att dega in. Sedan så får man hitta en bättre plan eller dega in!;-) Att planera att chekfolda är sämre och mer osäkert, read betonat. Till att börja med förlorar vi mot alla AK vilka antagligen att bettar under resans gång. Samt en ev förekommande KQ. Degar vi så kan vi som sämst få en split mot AK ofta tight foldas de också.. Sedan torskar vi mot alla "bluffar" en readberoende faktor. Poängen med att dega är att vi dödar bluffarna jmf med den andra planen och att vi kan få AK att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok sansrom din kåt (bock!). Ärligt talat . Man behöver en liten plan på floppen. man ser sin hands styrka och att det är ett kraftigt EV+ att dega in. Sedan så får man hitta en bättre plan eller dega in!;-) Att planera att chekfolda är sämre och mer osäkert, read betonat. Till att börja med förlorar vi mot alla AK vilka antagligen att bettar under resans gång. Samt en ev förekommande KQ. Degar vi så kan vi som sämst få en split mot AK ofta tight foldas de också.. Sedan torskar vi mot alla "bluffar" en readberoende faktor. Poängen med att dega är att vi dödar bluffarna jmf med den andra planen och att vi kan få AK att folda.

Ok, får se här kåt(häst). Du sågar check-fold-linjen på river för att det är +EV att dega floppen, och drar slutsatsen att vi MÅSTE beta river. Att checka river är +EV, glöm inte det. Och, btw, att spela en hand passivt är att ha en plan.

 

Med det sagt är jag inte alls mot att pusha river, det finns en del fördelar med det förutom att det kanske är mest +EV. Jag vill bara med modellen påvisa att läget inte alls är jätteklart. Jag gillar inte check-syn, men mellan bet och check-fold står det ganska jämnt om man ser det isolerat.

 

Det här (läs: jag) har nog gått lite överstyr i alla fall. Handen är intressant, det är en rätt vanlig situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock är raise all in på floppen en bättre spelplan

 

Que?

 

sluta tro att du kan göra sådana superreads och syna självklart. trams att lägga som spelat och sen skiter jag i om du sprang in i en slowspelad KKK eller AA.

 

Ingen har nämnt något om superread, vilken HD sätter du fi på (och hur viktar du den)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Que?

 

 

 

Ingen har nämnt något om superread, vilken HD sätter du fi på (och hur viktar du den)?

 

fold pre eller betfold eller checksyn river. allt funkar beroende på hur nitig niten är och om han kan läsa händer eller bara är trist grinder-nitig.

 

hur jag viktar den kan jag uppenbarligen ej svar på med given info.

 

fi är en nit är liksom inte mycket till read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...