Gå till innehåll

NL500 - Riverbeslut med TPTK


Recommended Posts

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Som du nu spelat måste du ju typ syna. Tycker du sätter dig i ett jobbigt läge när du spelar så passivt handen igenom. Synen pre är väl okej, även flopp, visar du inte motstånd här tkr jag du iaf ska göra det turn. Främst för att undvika jobbiga beslut river som det nu blir. Men som sagt, river nu tkr jag e autosyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju typ upp mot AQ:s:, JJ eller AA "bara" här om du frågar mig.

 

Tycker för övrigt att du ska betta river där alla dagar i veckan. Han kommer syna med ett antal händer han checkar bakom om du checkar, och som du slår. Särskilt med tanke på vad du skrev om tilltron er emellan. Då blir det dessutom ett enkelt vik om han slår om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du nu spelat måste du ju typ syna. Tycker du sätter dig i ett jobbigt läge när du spelar så passivt handen igenom. Synen pre är väl okej, även flopp, visar du inte motstånd här tkr jag du iaf ska göra det turn. Främst för att undvika jobbiga beslut river som det nu blir. Men som sagt, river nu tkr jag e autosyn.

 

Håller helt och hållet med jeppann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett kul förslag: Fold preflop. Visserligen är din hand suitad, vilket väl talar lite för syn, men jag tror du är i trubbel om du träffar som du gör nu. Mot hans raise-HD kanske du kan tänkas höja preflop, men det beror på vad du tror att han lägger. Jag tycker nog faktiskt syn är rätt kallt.

 

Jag tycker din linje är helt ok och jag vet inte om jag synar river. Beror på hans bluff-frekvens en del, men oftast lägger jag (i teorin). Känner mig inte bekväm med att beta river här. Han synar "aldrig" med QQ eller TT, vilket är de enda två sämre händer han kan ha. (Nåväl, KQs kanske också, men njae... )

 

Flame away!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett kul förslag: Fold preflop. Visserligen är din hand suitad, vilket väl talar lite för syn, men jag tror du är i trubbel om du träffar som du gör nu. Mot hans raise-HD kanske du kan tänkas höja preflop, men det beror på vad du tror att han lägger. Jag tycker nog faktiskt syn är rätt kallt.

 

Jag tycker din linje är helt ok och jag vet inte om jag synar river. Beror på hans bluff-frekvens en del, men oftast lägger jag (i teorin). Känner mig inte bekväm med att beta river här. Han synar "aldrig" med QQ eller TT, vilket är de enda två sämre händer han kan ha. (Nåväl, KQs kanske också, men njae... )

 

Flame away!

 

Måste ju vara en sjukt tight snubbe om man ska dumpa AKs preflop för ett standardraise. kanske funkar i teorin men jag skulle se den som foldar AKs för ett vanligt öppningsraise i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 games 0.005 secs 2,800 games/sec

 

Board: Ks 6s 4d 2c Jh

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 28.571% 07.14% 21.43% 1 3.00 { AcKc }

Hand 1: 71.429% 50.00% 21.43% 7 3.00 { KK+, JJ, AKs, AsQs, AKo }

 

okej, något liknande tycker jag är rimligt som bet-HD från han på river. Det är alltså rätt marginellt. kast om han är årets nit syn om han kan tänkas bluffa ibland tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju vara en sjukt tight snubbe om man ska dumpa AKs preflop för ett standardraise. kanske funkar i teorin men jag skulle se den som foldar AKs för ett vanligt öppningsraise i praktiken.

Men det är ju det det inte är. Det är en preflop-nit som trebetar mot en minihöjning.

Hand 1: 66.667% 58.33% 08.33% 7 1.00 { KK+, JJ, AQs+ }

Jag vet inte riktigt vad du vill säga med en pokerstove-simulering här, det är ju frekvenserna som är intressanta. Jag tror inte han bluffar tillräckligt ofta, men det kan ev. vara split tillräckligt ofta för att man ska syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju det det inte är. Det är en preflop-nit som trebetar mot en minihöjning.

 

Jag vet inte riktigt vad du vill säga med en pokerstove-simulering här, det är ju frekvenserna som är intressanta. Jag tror inte han bluffar tillräckligt ofta, men det kan ev. vara split tillräckligt ofta för att man ska syna.

 

jo det är klart att det är frekvenserna som är det viktiga, man borde kunna ställa in frekvenser i pokerstove med. iaf så tycker jag att hans linje är konsistent med den raiseHD jag postade och det är såklart marginellt. Det jag ville ha sagt med pokerstove simulationen är att jag tycker det är en rätt rimlig HD att sätta han på när han har bettar 240$. Det blir alltså lätt ett kast om man inte tror han kommer betta AK eller bluffa tillräckligt ofta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du nu spelat måste du ju typ syna. Tycker du sätter dig i ett jobbigt läge när du spelar så passivt handen igenom. Synen pre är väl okej, även flopp, visar du inte motstånd här tkr jag du iaf ska göra det turn. Främst för att undvika jobbiga beslut river som det nu blir. Men som sagt, river nu tkr jag e autosyn.

 

Håller helt och hållet med jeppann.

 

Ser ingen anledning att donka turn efter c/c på flop här. Vad ska vi få syn av? Vad vill vi ska lägga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du nu spelat måste du ju typ syna. Tycker du sätter dig i ett jobbigt läge när du spelar så passivt handen igenom. Synen pre är väl okej, även flopp, visar du inte motstånd här tkr jag du iaf ska göra det turn. Främst för att undvika jobbiga beslut river som det nu blir. Men som sagt, river nu tkr jag e autosyn.

 

Vad är det för jobbigt med riverbeslutet om det är en autosyn? Kass rekommendation för turnspel för övrigt...

 

River är självklar syn som spelad men jag hade betat river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer tror du att han bettar rivern med som jag slår. Hade jag vart han så hade jag knappast bettat med QQ, TT. Kanske med AsQs..

 

Efter din vekhet många händer. Du har ju visat att du minsann inte är intresserad av att bygga/investera alls i någon pott den här handen. Är TT möjlig lär ju också t.ex iaf 99 och möjligtvis 88 också vara det tkr jag. han sitter ju trots allt på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...