decoy Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2007 Btw, vilka fullständigt tiltande kort som kom på turn och river, jag skulle anta att jag nästan helt säkert var slagen på river utan att ens se fis hand. Ja, absolut. Citera
Big Less Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Frågan kan verka dum, men det ställs dummare frågor på detta forum, och det även på högre nivåer. Tveksamt om det GÅR att ställa en dummare fråga. Är man tveksam till om det är rätt att få in alla pengar med nötterna, undrar jag om man vet någonting om poker överhuvudtaget. Men detta var ju ingen fråga, utan en trött jävla bad beat-gnäll-tråd, eller hur? Tro mig när jag säger att ingen tycker särskilt mycket synd om dig och att alla har varit med om värre. Citera
ettkorv Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 det finns ju faktiskt lägen i Hold'Em där det kan vara större EV+ att inte få in stacken med nötterna så fort som möjligt. Säg t. ex att du har stege med JT på 789 flop och du vet att din motståndare har set OCH att han kommer vara villig att syna all in på samtliga gator. Då är det större EV+ att checka/syna ner till river för att där gå all in eller folda beroende på om bordet parat sig eller ej Citera
baloobas Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 det finns ju faktiskt lägen i Hold'Em där det kan vara större EV+ att inte få in stacken med nötterna så fort som möjligt. Säg t. ex att du har stege med JT på 789 flop och du vet att din motståndare har set OCH att han kommer vara villig att syna all in på samtliga gator. Då är det större EV+ att checka/syna ner till river för att där gå all in eller folda beroende på om bordet parat sig eller ej Lägg ner... Och till OP: Sluta whina! Citera
ettkorv Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Lägg ner... Och till OP: Sluta whina! det är sant ju Citera
baloobas Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 det är sant ju Du tänker helt fel. Citera
ettkorv Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Du tänker helt fel. måhända att situationen aldrig uppkommer (eller att man inte vet att den uppkommit). Men det jag skrev är helt sant. Citera
baloobas Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 ...du vet att din motståndare har set ... Eftersom detta påstående är larvigt, och aldrig sant. Så faller hela ditt resonemang. Citera
ettkorv Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Eftersom detta påstående är larvigt, och aldrig sant. Så faller hela ditt resonemang. Nähä ok... Det var nån HH där nån highstakespelare, tror han hette Gekko, funderade på att göra ett sånt spel som jag beskrev.. Tror visst det finns såna här situationer i verkligheten Citera
baloobas Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Ok. Då rekomenderar jag att du spelar så. Men, du behöver ha fel en extremt liten del av händerna för att det ska bli -EV. Om du kan veta när fi har 6T, A7s eller set (eller K5s som i OP:s hand) här, så är du knugen. Citera
ettkorv Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Ok. Då rekomenderar jag att du spelar så. Men, du behöver ha fel en extremt liten del av händerna för att det ska bli -EV. Om du kan veta när fi har 6T, A7s eller set (eller K5s som i OP:s hand) här, så är du knugen. Jag har inte sagt att jag kan veta nåt. Men tydligen var han Gekko ganska säker på sin sak. Citera
aminking Postad 16 Februari , 2007 Rapport Postad 16 Februari , 2007 Jaa, ibland blir man tyvärr utdragen, på t.ex. runner runner flush men sånt händer mindre sällan än då stegen tar hem hela... bit i de sura äpplet men tilta inte Citera
Recommended Posts