Gå till innehåll

Re-raise för fri showdown på turn


TheAnalyst

Recommended Posts

Famlar lite i mörker vad gäller spelet att re-raisa på turn för att ta en fri showdown (om jag inte förbättrar river). Är detta ett bra/dåligt läge? Undrar också om min flopsyn är ok eller om det ska vara re-raise med nötfärgdraget här?

 

Seat 6: betandwin777 ( $593.50 )

Seat 5: TheAnalyst2 ( $132.58 )

Seat 2: kiebitz ( $96.50 )

Seat 1: Girardin555 ( $253.35 )

Seat 4: Palette ( $161.21 )

Seat 3: Boorboy ( $235 )

Palette posts small blind [$2].

TheAnalyst2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to TheAnalyst2 [ 2h As ]

betandwin777 calls [$5]

Girardin555 folds

kiebitz calls [$5]

Boorboy folds

Palette raises [$8]

TheAnalyst2 calls [$5]

betandwin777 calls [$5]

kiebitz calls [$5]

** Dealing Flop ** [ 4s, Ts, 8s ]

Palette bets [$5]

TheAnalyst2 calls [$5]

betandwin777 folds

kiebitz folds

** Dealing Turn ** [ 2c ]

Palette bets [$10]

TheAnalyst2 raises [$20] Planerar checka river om inte A eller spader kommer. Rätt tänkt?

 

Blev lite fel i rubrik, menar fri showdown på river. Hittar inte var man ändrar i rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise for free show down kräver ju nån form av SD value, vilket jag tycker du har mkt sparsamt med så som handen utspelats (någon som vill såga detta påstående?). Som jag ser det är det bara ett A som kan ge dig en hand med SD value men som du fortfarande är intresserad av att visa gratis. Paret i tvåor ger väl inte tillräcklig SD value för att du ska vara villig att investera en turn-raise för att få visa gratis på river?

 

Jag är öppen för sågningar, för jag fammlar också lite i mörkret här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, fold preflop

 

på floppen med 2st spelare bakom tycker jag att du gör rätt som synar för att få med dom med ditt drag.

när dom foldar och och du parar 2an på turn beror det väl lite på vad han är kapabel att raisa med preflop och hur stor du tror chansen e att han e helt tom. jag skulle nog föredra att syna igen dock för att slå om river om jag träffar 2par/triss/flush.

slår du om turn kommer du inte få bort en bättre hand och riskerar bara att bli 3bettad när han har en bra hand, och du vet inte om 2par eller triss hjälper dig på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, fold preflop

 

på floppen med 2st spelare bakom tycker jag att du gör rätt som synar för att få med dom med ditt drag.

när dom foldar och och du parar 2an på turn beror det väl lite på vad han är kapabel att raisa med preflop och hur stor du tror chansen e att han e helt tom. jag skulle nog föredra att syna igen dock för att slå om river om jag träffar 2par/triss/flush.

slår du om turn kommer du inte få bort en bättre hand och riskerar bara att bli 3bettad när han har en bra hand, och du vet inte om 2par eller triss hjälper dig på river.

 

Bra analys. Fold pre. särskilt m två limpare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel läge för en raise för free showdown. Om du bara hade haft bottenparet (utan färgdrag) skulle jag börja förstå spelet. Och självklart valuebettar du om du träffar 2 eller A på rivern i det läget. Nåt annat existerar inte.

 

Med färgdraget vill du bara syna här, och oftast blir det fold på rivern oförbättrad. (Och en tunn valuebet om han checkar en non-spade.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med färgdraget vill du bara syna här, och oftast blir det fold på rivern oförbättrad.

 

Du lägger aldrig rivern här, det är på tok för vekt. Du har inte visat någon som helst styrka under handen och det rimligt att tro att fi sätter dig på någon sorts drag. Du kommer ofta syna ner händer som du slår, som ett missat stegdrag eller typ AJ. På den brädan, där det finns mycket drag som har missat, och annars är relativt ofarlig, gör man inga hjälteläggningar i en stor pott för ett extra bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lägger aldrig rivern här, det är på tok för vekt.
I så fall så måste han ju överbluffa utav bara helvete. Han har ju höjt preflopp ur sb, i princip alla hans händer har helt ok showdownvärde. Hans floppbetande indikerar också rätt mycket styrka eftersom han betar in i tre motståndare och Hero har As, vilket ju utesluter en hel del av hans dragbet.

 

Så jag tycker nog inte riktigt att par i tvåor räcker för riversyn.

 

Är ju inte direkt HU vi talar om här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...