Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Kan någon förklara varför jag är så djvla dum i huvet att jag synar här? Och va fn gör jag på turn överhuvudtaget efter Fi´s raise på floppen. Bara för h*n hade 63/37/4,6 vid tillfället betyder det inte att h*n är galen.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($248.15)

Hero ($497.6)

Button ($400.58)

SB ($181.6)

BB ($1266.6)

 

Preflop: Hero is MP with Jspade.gif, Jclub.gif.

1 fold, Hero raises to $8, 2 folds, BB raises to $21, Hero raises to $46, BB calls $24.

 

Flop: ($93) Qheart.gif, 4diamond.gif, 2heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $78, BB raises to $224, Hero calls $146.

 

Turn: ($541) 3diamond.gif(2 players)

BB bets $302, Hero calls $227.60 (All-In).

 

River: ($996.20) Aclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $996.21

 

Results in white below:

BB has Qd Qs (three of a kind, queens).

Hero has Js Jc (one pair, jacks).

Outcome: BB wins $1070.59.

 

Jag ääääälllllllllllskar att ge bort pengar på grund av mina dåliga pokerkunskaper. Alla spelar uppmanas söka upp mitt bord förr ni har lätta pengar att hämta då jag är en djvla nolla på poker. PF:s absolut sämsta CGNL-spelare är numera utnämnd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker väl att allt utom preflop, flop och turnspelet ser ok ut i den handen....

 

Å man tackar å bockar. Fn kanske man inte är så dålig dårå :mrgreen::oops:

 

Fan, riktigt illa Ängeln. Skärpning.

 

Ny hand;-)....

 

Mer, mer, mer stryk. Är sån där maskinist eller vad det heter. Så mer, mer, mer!!!

Älskar även självspäkning. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 437656101 *****

$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 11, 19:09:01 ET 2007

Table Britta 45 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: C++ ( $130.85 )

Seat 2: Ängeln17 ( $368.5 )

Seat 3: clint66 ( $460.08 )

Seat 4: beewee ( $157.5 )

Seat 5: tallis jr ( $362.85 )

clint66 posts small blind [$1].

beewee posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ :Ad::As: ]

tallis jr folds.

C++ raises [$10].

Ängeln17 raises [$30].

clint66 folds.

beewee folds.

C++ calls [$20].

** Dealing Flop ** [ :Ts::Qh::9d: ]

C++ checks.

Ängeln17 bets [$58].

C++ is all-In. Fråga. Kan man folda här? Hitta ingen knapp iaf ;-)

Ängeln17 calls [$42.85].

** Dealing Turn ** [ :6d: ]

** Dealing River ** [ :Tc: ]

C++ shows [ :9h::9s: ] a full house, nines full of tens.

C++ wins $258.1 from the main pot with a full house, nines full of tens.

 

Så här fortsatte det. Var väl straffet för att man lirar så djvla dåligt. Det här bordet var en riktig mardröm. Hade nog femtielva combodrag med 12-15 outs från flopp. Inget satt. Kostar på då att beta/syn osv hela tiden.

 

Men å andra sidan gick det bra på några andra bord. Bl.a. på 2,5/5 FR så totalt blev det ändå plus.

 

Dagsresultat: + 226 sek

 

Nu natti natt och troligen ses vi inte förrän på söndag kväll igen. Blir mkt jobb från i morgon em (som om det inte har varit det sista veckan :roll: ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ääääälllllllllllskar att ge bort pengar på grund av mina dåliga pokerkunskaper. Alla spelar uppmanas söka upp mitt bord förr ni har lätta pengar att hämta då jag är en djvla nolla på poker. PF:s absolut sämsta CGNL-spelare är numera utnämnd.

Om jag kastar mina pengar på dig och du dina på mig, vinner den som kastar hårdast eller den som snabbast gräver en näve till?

 

OK, i den handen tror jag nog att du kan hitta minst ett felaktigt beslut men visst är det fantastiskt att man gör så dåliga spel i bland? Jag tycker ibland att alla beslut utom det som jag gjorde skulle funka när jag läser en HH...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 437656101 *****

$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, Sep 11, 19:09:01 ET 2007

Table Britta 45 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: C++ ( $130.85 )

Seat 2: Ängeln17 ( $368.5 )

Seat 3: clint66 ( $460.08 )

Seat 4: beewee ( $157.5 )

Seat 5: tallis jr ( $362.85 )

clint66 posts small blind [$1].

beewee posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ :Ad::As: ]

tallis jr folds.

C++ raises [$10].

Ängeln17 raises [$30].

clint66 folds.

beewee folds.

C++ calls [$20].

** Dealing Flop ** [ :Ts::Qh::9d: ]

C++ checks.

Ängeln17 bets [$58].

C++ is all-In. Fråga. Kan man folda här? Hitta ingen knapp iaf ;-)

Ängeln17 calls [$42.85].

** Dealing Turn ** [ :6d: ]

** Dealing River ** [ :Tc: ]

C++ shows [ :9h::9s: ] a full house, nines full of tens.

C++ wins $258.1 from the main pot with a full house, nines full of tens.

 

Varför i halva danmark ska du folda där?. Bara dega in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, i den handen tror jag nog att du kan hitta minst ett felaktigt beslut men visst är det fantastiskt att man gör så dåliga spel i bland? Jag tycker ibland att alla beslut utom det som jag gjorde skulle funka när jag läser en HH...

 

Ett flertal stora felaktigheter skulle jag vilja säga. 1.3-betet pre är klart felaktigt egentligen, även om jag har pos. 2. Synen av hans raise på flopp. 3. Synen av hans push är så djvla dum så den finns inte. Va nog inte jag utan bror min som lira när jag tänker efter :roll:.

 

 

Klart du inte kan fold för 40 till där....

 

Varför i halva danmark ska du folda där?. Bara dega in.

 

För hela då? :mrgreen:

Alltså, vet inte varför jag skrev det, men fold fanns ju inte där på kartan eller ens i universum.

 

Ny planering av jobbet:

Nu blir det jobb utav helvete under dagen, så kanske man hinner hem ikväll och kan lira lite poker. Ha en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett flertal stora felaktigheter skulle jag vilja säga. 1.3-betet pre är klart felaktigt egentligen, även om jag har pos. 2. Synen av hans raise på flopp. 3. Synen av hans push är så djvla dum så den finns inte. Va nog inte jag utan bror min som lira när jag tänker efter :roll:.

Ironivarningen var nog inte tillräckligt tydlig... Jag tycker nog att du spelade hela handen fel men ville framföra det lite försiktigt.

 

Men som sagt var, det gäller ju att göra färre misstag och lära sig av de man redan gjort. I golf gäller liknande strategi, bland medelgolfare är det den som gör minst misstag som vinner, inte den som gjorde det bästa slaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironivarningen var nog inte tillräckligt tydlig... Jag tycker nog att du spelade hela handen fel men ville framföra det lite försiktigt.

.

 

Ähhh, skjut på. Ladda stora bössan. Ge allt du har, osv............... det är ok när man lirar så dåligt som jag där. Jag e såååååååå dålig på att förstå ironi. :oops:

 

Men jag tycker inte HELA handen är felaktigt spelat. Tycker nog höjningen preflopp och synen av reraisen är godkännda. Höjningen med JJ från co är standard i mitt SH-spel. Synen kan motiveras av att Fi är väääääääääldigt djup och därmed får jag bra implicita för att försöka träffa settet och kunna få betalt.

Sen bettet på flopp är väl ok. Jag menar finns ju många händer Fi kan ha som jag slår i det läget. Tänk på att han vid tillfället hade 63/37/4,6 så hans HD för reraise pre är ju rätt vid.

Men sen koko, koko, koko.:oops:

 

:evil: Sen är den där djvla lastbilen som ska komma och hämta alla utställningsmontrar och material försenad. Hela dagsschemat blir ju fel. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl 3 fel enligt mig, pre-flop, flop och turn... ;-)

 

Re-raise preflop: Varför det, får du syn av sämre än AK och QQ+?

Call flop: Med tanke på spelet pre-flop så sitter väl FI på överpar, set eller i bästa fall AK, som är det enda vi slår. Vi försökte men FI sätter emot, hårt.

Call turn: Nej, NU är du slagen, spara pengarna till en god Chablis istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl 3 fel enligt mig, pre-flop, flop och turn... ;-)

 

Re-raise preflop: Varför det, får du syn av sämre än AK och QQ+?

Call flop: Med tanke på spelet pre-flop så sitter väl FI på överpar, set eller i bästa fall AK, som är det enda vi slår. Vi försökte men FI sätter emot, hårt.

Call turn: Nej, NU är du slagen, spara pengarna till en god Chablis istället.

 

Nu ska vi reda ut sakerna för herr Ängel som blandar och ger lite i vilken HH han tittat på :oops:.

 

Raise preflopp från co med JJ är rätt = Överens?

 

Rereraise preflopp = Inget bra. Skulle bara synat för setvärdet = Överens?

 

Bet på flopp ok. Syna av reraise på flopp är fel = Överens?

 

Syn allin är väldigt fel = Överens?

 

Får fortfarande en sån där otäck krypande känsla som börjar i fötterna och sprider sig långsamt när jag ser hur jag lirade handen. Är fortfarande på halvtilt mao. Bara så ni vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga problem med att lira tre bord samtidigt. Dock undviker jag turboborden så långt det går. TimeBank skulle va önskvärt på SvS.

 

Har börjat spela tre bord själv också och tycker att det fungerar. Problemen som kan uppstå är om man hamnar i marginella situationer på flera bord samtidigt. Då är det tveksamt om man hinner med. Det kanske var det som hände med JJ handen på föregående sida:-D

 

Annars är väl en fördel med att multitable (i mitt tycke) att man blir mer fokuserad på själva pokerspelandet. Spelar jag ett eller två bord brukar det vara svårt att koncentrera sig och då är det lätt att man börjar surfa eller något dylikt. Inte direkt optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat spela tre bord själv också och tycker att det fungerar. Problemen som kan uppstå är om man hamnar i marginella situationer på flera bord samtidigt. Då är det tveksamt om man hinner med. Det kanske var det som hände med JJ handen på föregående sida:-D .

 

Hrmmm. önskar jag kunde skylla på det ;-).

 

Annars är väl en fördel med att multitable (i mitt tycke) att man blir mer fokuserad på själva pokerspelandet. Spelar jag ett eller två bord brukar det vara svårt att koncentrera sig och då är det lätt att man börjar surfa eller något dylikt. Inte direkt optimalt.

 

Tycker oxå jag tappar en del focus om jag bara lirar ett eller två bord. Kollar gärna runt på PF då mm.

 

 

Då är man hemma. Var ju inte att tänka på att komma hem normalt. Allt som kunde gå fel gick fel. Så i morgon kommer man inte hem alls och då jag inte tror det lilla hotellet har trådlöst så lär det inte bli mer poker efter ikväll.

 

Så det är väl lika bra att börja direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här såg det ut stora delar av kvällen. De träffar sin 2 eller 3-outare på rivern.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($155)

Button ($614.78)

SB ($198)

BB ($260.24)

Hero ($376.95)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Jheart.gif.

Hero raises to $8, MP calls $8, 3 folds.

 

Flop: ($19) Jspade.gif, 9club.gif, 3heart.gif(2 players)

Hero bets $14, MP calls $14.

 

Turn: ($47) Tspade.gif(2 players)

Hero bets $34, MP calls $34.

 

River: ($115) Kclub.gif(2 players)

Hero bets $24, MP raises to $48, Hero calls $24.

 

Final Pot: $211

 

Results in white below:

Hero has As Jh (one pair, jacks).

MP has Ks Jc (two pair, kings and jacks).

Outcome: MP wins $211.

 

Så en fick slita igen. Men totalt gick det ändå plus. Dagsresultat: + 134 sek.

 

Då får vi se om det blir någon poker de nästkommande fyra dagarna. Kanske inte blir något besök här heller och i så fall: Ha en bra helg med er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fasen spelar man ovan hand i Fi:s situation? (om man bortser från synen pre)

 

Floppsynen känns ganska given (eller bör han höja?)

 

Skall han lägga sej på turn?)

 

Är synen pre given, eller missuppfattar jag dig? Han bör väl redan på flopp höja eller? Frågan är väl vad h*n tror att jag sitter på eftersom han enbart synar på flopp och turn. Men å andra sidan tror jag inte h*n tänker på det utan bara spelar sina kort.

 

...och bör du inte lägga dej på rivern Ängeln? (generellt)

 

Är väl rätt säker på att han träffa K och fick ihop nått men eftersom det ligger 187 i potten och det kostar mig 24 att kolla så är inte fold ett alternativ. Var 7½:de gång måste jag vinna och det gör jag nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

 

Tycker Fi spelar okej i handen ovan om han ser dig som aggro, förutom synen preflopp där jag hade kastat, och kanske marginell syn på turn - beror som sagt på din image.

 

På river hade jag definitivt c/c om jag var du.

 

Så du är på mässa nu eller? Vad säljer du för något? För jag har tror det var säljare du var va...? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är synen pre given, eller missuppfattar jag dig? Han bör väl redan på flopp höja eller? Frågan är väl vad h*n tror att jag sitter på eftersom han enbart synar på flopp och turn. Men å andra sidan tror jag inte h*n tänker på det utan bara spelar sina kort.

 

Nä,:oops: alltså jag ifrågasätter hans syn pre när UTG höjer. Visst är det antagligen bättre att höja än att syna men är inte fold det allra bästa för fi här?

 

Eller är jag helt lost i SH-träsket här eller;-)?

 

Btw, naturligtvis är syn/bet på river helt ok vid närmare eftertanke. Kanske tom att bet är bättre. Fi kan ju noja och folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi reda ut sakerna för herr Ängel som blandar och ger lite i vilken HH han tittat på :oops:.

 

Raise preflopp från co med JJ är rätt = Överens? RÄTT!

 

Rereraise preflopp = Inget bra. RÄTT! Skulle bara synat för setvärdet = Överens? RÄTT!

 

Bet på flopp ok. RÄTT! Syna av reraise på flopp är fel = Överens? RÄTT!

 

Syn allin är väldigt fel = Överens? RÄTT!

 

Får fortfarande en sån där otäck krypande känsla som börjar i fötterna och sprider sig långsamt när jag ser hur jag lirade handen. Är fortfarande på halvtilt mao. Bara så ni vet.

 

Annars helt okey, jag ska se om inte jag kan plocka fram en av mina skithänder. Jag kan posta den i din dagbok så får du chansen att såga mig, OK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här såg det ut stora delar av kvällen. De träffar sin 2 eller 3-outare på rivern.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($155)

Button ($614.78)

SB ($198)

BB ($260.24)

Hero ($376.95)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Jheart.gif.

Hero raises to $8, MP calls $8, 3 folds.

 

Flop: ($19) Jspade.gif, 9club.gif, 3heart.gif(2 players)

Hero bets $14, MP calls $14.

 

Turn: ($47) Tspade.gif(2 players)

Hero bets $34, MP calls $34.

 

River: ($115) Kclub.gif(2 players)

Hero bets $24, MP raises to $48, Hero calls $24.

 

Final Pot: $211

 

Results in white below:

Hero has As Jh (one pair, jacks).

MP has Ks Jc (two pair, kings and jacks).

Outcome: MP wins $211.

Jag vet inte om jag hade spelat den där handen så mycket bättre. Möjligvis hade jag lyckats hitta en Check/Call på river men varit livrädd för alla Q.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du en hand där jag gör en mästerlig syn på river, hur tänkte jag?

 

Ultimate Bet No-Limit Hold'em, $.25 BB (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

UTG+2 ($25)

MP1 ($58.08)

MP2 ($18.03)

MP3 ($12.11)

CO ($14.09)

Button ($19.77)

Hero ($24.75)

BB ($4.50)

UTG ($34.67)

UTG+1 ($15.41)

Preflop: Hero is SB with kh.gif, qh.gif. UTG+2 posts a blind of $0.25.

2 folds, UTG+2 (poster) checks, 1 fold, MP2 calls $0.25, 2 folds, Button calls $0.25, Hero completes, BB checks.

Flop: ($1.25) qs.gif, 5h.gif, 6c.gif(5 players)

Hero bets $0.75, BB folds, UTG+2 folds, MP2 folds, Button calls $0.75.

Turn: ($2.75) jc.gif(2 players)

Hero checks, Button checks.

River: ($2.75) 9d.gif(2 players)

Hero bets $1, Button raises to $5.75, Hero calls $4.75.

Final Pot: $14.25

 

Button has 7c 8s (straight, nine high).

Hero has Kh Qh (one pair, queens).

Outcome: Button wins $14.25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gokväll. Lyckades hitta en liten hörna i receptionen där jag får en varrierande grad av mottagning på det trådlösa internettet som finns på hotellet. Allt från "väldigt låg" till "låg" mottagning så nån poker vågar man sig inte på. Å andra sidan är jag för trött. 13 timmars arbetsdag tar ut sig på gubben. Följande krämpor har upptäckts ikväll:

Ont i ryggen, mest ryggslutet.

Värk i höger knä (gammal meniskskada)

Ont i vänster knä :shock:. Ny upptäckt.

Värk i varenda led på överkroppen.

Tom i huvudet (normalt säger frugan).

Allmänt gnällig och irriterad, sa säljarna (iofs ingen krämpa).

 

Så nu mår jag bättre efter att ha fått whina av mig här. Guuuuuuuuud så skönt med en DB där jag får skriva vad (inom vissa gränser) jag vill och va hur gnällig som hellst.

 

God morgon!

 

Tycker Fi spelar okej i handen ovan om han ser dig som aggro, förutom synen preflopp där jag hade kastat, och kanske marginell syn på turn - beror som sagt på din image.

 

På river hade jag definitivt c/c om jag var du..:

 

Han kan inte ha uppfattat mig som aggro, snarare tajt i så fall då jag inte spela en hand på de två varven Fi suttit vid bordet.

 

Riverbettet är så här i efterhand för vekt egentligen ser jag. Min tanke var att lägga ett blockbet och då skulle det ha varit på halva potten förståss. Vet inte varför jag bara beta ynka 24 i en pott på 115. C/C hade väl oxå funka ibland men då kan ju Fi få för sig att beta mkt hårdare å det blir omöjligt att syna.

 

Så du är på mässa nu eller? Vad säljer du för något? För jag har tror det var säljare du var va...? :oops:

 

Sådana däringa manicker som går och går utan att koma till dörren. Och säljare är jag uti fingertopparna men numera är jag den som håller i piskan över säljarna, dvs försäljnings- och marknadschef.

 

Nä,:oops: alltså jag ifrågasätter hans syn pre när UTG höjer. Visst är det antagligen bättre att höja än att syna men är inte fold det allra bästa för fi här?

 

Eller är jag helt lost i SH-träsket här eller;-)?.

 

Jo det tycker ju jag att han ska göra preflopp, men jag är färgad av resulatet ;-). Sen kan man säga att om jag varit Fi så hade jag nog raisat på flopp då en träffad J enbart inte är mkt att springa in i mål med. Då vill jag nog hellre ta hem poten där och då.

 

Btw, naturligtvis är syn/bet på river helt ok vid närmare eftertanke. Kanske tom att bet är bättre. Fi kan ju noja och folda.

 

Se min förklaring till Zed.

 

Jag vet inte om jag hade spelat den där handen så mycket bättre. Möjligvis hade jag lyckats hitta en Check/Call på river men varit livrädd för alla Q.

 

Se min förklaring till Zed.

 

Här har du en hand där jag gör en mästerlig syn på river, hur tänkte jag?

 

:lol: :lol: :lol: :lol:

 

Nä skämt å sida.

Dels tycker jag att du bör höja preflopp. Eller det hade iaf jag gjort.

Sen hade jag betat pott på flopp och även på turn och inte checkat så at Fi får ett gratiskort.

På river är det ju så att ditt bett, precis som mitt, är lite i underkant för att vara ett blockbet eller repa högre stege. Men jag hade nog INTE synat Fis omslag där då det inte ger de rätta oddsen för att se om det är en bluff. Du måste ju vinna en av två för att gå +-0 och det gör du inte. Men allt det här visste du redan så det var inte nödvändigt att påpeka.

 

Okey. var väl allt för idag. Vi hörs på söndag kväll för i morgon och på lördagkväll är det lite tjosan ballosan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...