Gå till innehåll

En änglabok går i graven.

Ängeln17

Recommended Posts

Skön inställning till livet du har.. ;-)

Öhhh, hmmmm. Tack .......... tror jag.

/bara pappa än så länge ;-)

Till lilla Fanny? It´s a good start. Med rätt gödning brukar de bli bra.

Blir det några sng ikväll eller blir det bara CG

Har besök av grabben med sambo och bb:na för tillfället så just nu är det lugnt, eller inte förresten ;-).

Blir nog några SnG blandat med CG senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

humm...tyckte jag såg nått om bara CG resten av månaden...men du kanske inte var i dina sinnes fulla bruk vid det tillfället pga steaming tilt:lol:

:oops: :oops:

Nä det var väl tänkt så för att träna. Men man måste ju tänka lite på bb och cancerfonden oxå :lol:.

Nu har de försvunnit för ett tag sen. Tror de små kommer att somna rätt fort vid hemkomst troligen jag med ;-) . Men vi hade skitkul.

Blir INGA SnG ikväll utan det blir CG. 3 bord med samma fördelning som vanligt. 2xSH och 1xFR.

Då kör vi.

Länk till kommentar

Det är paus nu. Lite synd att gär så bra för andra men lite sämre för mig.

Det är ju kul att de sätter sin 2 outare på river när de synat hela vägen, jag menar annars skulle det va synd om dom ju. Det glädjer mig att andra kan få vinna ibland, framför allt när det så duktiga på att veta vilka kort som ska komma.

Det va en som syna raise och reraise med 69off och det kom 7T på flopp tillsammans med ett A till mina AK. Men han såg att det skulle komma en 8 på river så han syna även på turn då det kom en K. Jag beta ju "bara" pott på flopp och river. 65 och 130, men det var ju inte så mycket när man har hålstegen. Men han va snäll och checka bakom mig när jag tänkte c/rai på river. Då förlora jag ju inte hela stacken, bara halva. Det var ju jättekul för mig.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nu blir det kaffe och sen lite mer spel mot spåmännen.

Länk till kommentar

I min värld är det roligt när man kan glädja andra. Det gjorde jag idag. De blev nog jätteglada när de drog ut mina sett eller tvåpar eller va fn jag nu hade, med färg eller stegar eller en gång kåk, på river. Så det glädjer mig att jag roat andra idag.

På ett bord hade vi en lirare som efter 120 händer hade 93/40/239/91 på GT+. Kanske en aning i överkant även för ett SH-bord. Men det gick bra för den. Börja med 150 och upp till 718. Det är bra jobbat. Det är klart han satte typ tvåpar med 48 off mot KK och reraise pre till 20 och h*n syna för det skulle ju komma en av varje h*n hade plus allt annat skit han spelade som han träffa på. Men sen tog det roliga slut. Ner till noll på 10 min.

Trotts allt så blev det en plusdag. CG fick jag att gå ihop med några sek upp.

Dagresultat: + 518 sek

Nu ska jag fn sova till åtta iaf. Gonatt.

PS. Inget whine här inte.

Länk till kommentar

Bra jobbat Ängeln!!!

Du kan det här med CG oxå vettu..

Nä det kan jag inte :-( . För jag vet fan inte hur man undviker utdragningar på river. -287 sek idag och större delen utdragningar på river av stegar eller färg eller en A-jägare. En va oxå KK som inte reraisade pre och bara synade hela vägen utan A på bordet när jag hade QQ.

SÅ JAG SUGER PÅ CG

Edit: Rundchecken på rivern ovan :-) är ju helt underbar. Kan inte säga annat än man får en hel del gratis på SvS på låg nivå.

:shock: Öhhh, vilken rundcheck på river? Har jag missat nått?

Edit: Skulle inte whina men det bara blev så. Förlåt dagboken.

Länk till kommentar

Egentligen borde jag inte lira CG. Men eftersom jag är senildement så kommer jag inte ihåg att jag suger utan behöver påminnas om det varje gång :mrgreen:.

Skam den som ger sig. Ska bli bättre. Måste träna.

Har ägnat em åt lite SnG. 14 gav ITM 6 (3-2-1) så därmed kan man lägga lite mer donationer på CG utan att bb eller cancerfonden drabbas allt för mkt.

Dessutom blir det PF-turren på FT vid 20.00. Och ev nån MTT på SvS med.

Länk till kommentar

:shock: Öhhh, vilken rundcheck på river? Har jag missat nått?

Fan börjar bli seriöst orolig för mej själv....:rolleyes:, med all respekt, men kom inte å prata senildemens med mej;-)...där ligger du nog i lä.

Hade för mej att du visa en HH där du hade AK, floppa TPTK, fick syn på flopp samt turn, på rivern fick du 2-par med en K å försökte dej på en CR och fi checkade bakom dej med nötstegen:lol:...

...har antagligen drömt detta eller virrat ihop massa HH här på pf !?!?...fan blir orolig:oops: Sry

Länk till kommentar

Föresten...vad är det för PF-turre på FullTilt ikväll? Själv har jag varken hört eller sett nåt.

Kanske exlusivt för modds;-)?

:shock: :shock: Nu börjar jag bli rädd för åt dig.

Kolla i spalten till höger under Forumskalender. 28/8 Kryssningsfrirulle.Eller prova länken här :lol:

http://pokerforum.nu/forum/vara-pokerturneringar/39573-kryssningsfrirulle-26-8-a.html#post759675

Länk till kommentar

Det är paus nu. Lite synd att gär så bra för andra men lite sämre för mig.

Det är ju kul att de sätter sin 2 outare på river när de synat hela vägen, jag menar annars skulle det va synd om dom ju. Det glädjer mig att andra kan få vinna ibland, framför allt när det så duktiga på att veta vilka kort som ska komma.

Det va en som syna raise och reraise med 69off och det kom 7T på flopp tillsammans med ett A till mina AK. Men han såg att det skulle komma en 8 på river så han syna även på turn då det kom en K. Jag beta ju "bara" pott på flopp och river. 65 och 130, men det var ju inte så mycket när man har hålstegen. Men han va snäll och checka bakom mig när jag tänkte c/rai på river. Då förlora jag ju inte hela stacken, bara halva. Det var ju jättekul för mig.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nu blir det kaffe och sen lite mer spel mot spåmännen.

Ni är båda IDIOTER:)

Länk till kommentar

Ni är båda IDIOTER:)

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Jasså, den var det Adsl menade.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Jag är senildement! Thats a fact.

Sen har jag lagom hunnit sätta mig vid ett bord fyra gånger sedan 17.20. Sen lägger uppkopplingen ner innan jag hunnit fylla på med marker.

De va alltså här i fredags och bytte nått och flytta nått och sen skulle det bli sååååååååååå bra :roll: :roll: :roll:.

Ska bli djvligt skönt när mitt ADSL kopplas in.

Jaja, nu verkar det stabilt. Var online i fem minuter nu. I ett sträck ;-) så man kanske skulle prova ett bord.

Länk till kommentar

:shock: :shock: Nu börjar jag bli rädd för åt dig.

Kolla i spalten till höger under Forumskalender. 28/8 Kryssningsfrirulle.Eller prova länken här :lol:

http://pokerforum.nu/forum/vara-pokerturneringar/39573-kryssningsfrirulle-26-8-a.html#post759675

:h:Du ÄR en Ängel:h:

...och som sagt: kom inte å snack senildemens med MEJ:lol:...

Länk till kommentar

Äntligen fattar jag vad du whinat om....

Dom sjuka utdragningarnas SJUKA paradis är på låglimit borden på SvS...

...det hände några gånger igår:rolleyes:...hum...jaja tänkte jag det är ju sånt som händer...

MEN IKVÄLL!!!....jag tror knappt det är sant...och nu krampar det mitt spel oxå:cry:....

Länk till kommentar

Jahaja, 3:a i rankingrullen och några dollares in på FT då. Men framför allt rankingpoäng. Intressant att vi var två mod när det var tre spelare kvar.

I CG har det gått åt helvete. Spelar ingen roll vad jag gör. AK med prefloppsraise och brädor typ 456 och nån donkar ut pott. PP träffar inte ett set nån gång. Kollat och har haft 16 PP idag och inte ett set. SC typ 9T så kommer bräda typ AK3 osv. Backa nog runt en femhundring idag.

Problemet är att man börjar tänka för mkt och undrar om det är mig det fel på. Det är det iofs. Jag suger på CG.

Så dagresultatet blöev: + 247 sek

Nu sak jag sova. Gonatt.

Länk till kommentar

Nytt rekord efter semestern. Jobbat nästan en hel arbetsdag utan att bli uttråkad. Men nu sket det sig. Och då har man 3-4 timmar kvar innan man kan gå hem. Märks på arbetsdagarnas längd att mässorna närmar sig. De blir liksom inte kortare.

Har funderat en del sen i går. Ska nog ägna kvällen åt att se igenom mitt spel i PT. Fel gör jag men frågan är om jag gör så mkt fel som jag backar eller om det är så att det är en förbannat jobbig downswing i varriansen just nu. Som det känns så blir jag utdragen i mer eller mindre varenda hand för tillfället, vilket iofs troligen inte är helt sant.

Söker med ljus å lykta efter en pokerklubb i Linköping, men det verkar dött. Man kanske ska starta en själv ;-). Då kan man ju lira mot sig själv. Vore väl fn om man inte skulle vinna då.

Ikväll blir det nog inte någon poker. Men ni andra ska ha en bra dag vid borden. Vi hörs.

Länk till kommentar

MEN IKVÄLL!!!....jag tror knappt det är sant...och nu krampar det mitt spel oxå:cry:....

Hoppas det inte smittar..

Läkaren rekommenderar: Sluta besök den infekterade dagboken samt ta två magnecyl. Är ni inte bättre på fredag var god ring krisgruppen samt upphör helt med vistas i samma trådar som den sjuke.

Länk till kommentar

BTW; Glömde en sak.

I morse på väg till jobbet så gjorde jag som jag brukade, dvs kör om alla sengångare på vägen. Inte fn hade jag koll på allt inte när man sitter där och filosifierar om världsliga ting som poker och barnbarn. Efter ett tag undra jag vad det va för idiot som hade gasat ikapp och sen bara låg där :roll:.

TÄNK ÄNGELN; TÄNK FÖR FN NÅN GÅNG!!!!!!!!!

Som ett brev på posten så blev det rena julgranen på taket på den bilen helt plötsligt. - 2500 sek kostade det att köra "lite" för fort. Är en massa inköp på SvS det.

Länk till kommentar

Läkaren rekommenderar: Sluta besök den infekterade dagboken samt ta två magnecyl. Är ni inte bättre på fredag var god ring krisgruppen samt upphör helt med vistas i samma trådar som den sjuke.

:lol::lol::lol:raoflmho:lol::lol::lol:

Som ett brev på posten så blev det rena julgranen på taket på den bilen helt plötsligt. - 2500 sek kostade det att köra "lite" för fort. Är en massa inköp på SvS det.

Mindre roligt:-(...money for nothing...

Länk till kommentar

Vad trist...Jag fick en 1500,-bot när jag körde 7 knop för fort med båt, men det var mest skoj;-)

http://i19.tinypic.com/6fg36ma.jpg

Länk till kommentar