Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Godmorgon.

 

Kom på en sak på väg till jobbet.

När det gäller antalet timmar i snitt per dag kan man väl få fram det i Hagberts antar jag. Ska kolla när jag kommer hem.

 

Jag har oxå bestämt mig för en sak (förlåt barnbarn och cancerfonden i fall det blir lite pengar denna månad). Resterande del av augusti månad kommer jag inte att spela fler SnG. Jag kommer enbart att lira CG.

 

Varför då kommer många att undra. Du vinner ju bra på SnG. Jo, det är sant, men eftersom jag, sen födsel och av ohejdad vana, avskyr att vara sämst i något jag gör, så ska här tränas för att gå från "värdelös fisk" till att vara "mindra bra" på cg-borden.

 

Det är 11 dagar kvar med idag och en rimlig målsättning är väl att inte backa mer än 2500 sek. Om backet blir större avbryter jag detta och kryper långsamt och pulveriserad tillbaka ner i hålet jag kom från och ägnar resternade del av mitt pokerliv till att berätta badbeathistorier från CG. Samt bara spela SnG framöver. Thats a promise.

 

Ha en bra dag för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför då kommer många att undra. Du vinner ju bra på SnG. Jo, det är sant, men eftersom jag, sen födsel och av ohejdad vana, avskyr att vara sämst i något jag gör, så ska här tränas för att gå från "värdelös fisk" till att vara "mindra bra" på cg-borden.

 

Jag genomgår ett liknande "träningsläger" som du på CG. Lirar just nu på NL25 och NL50 men slänger in lite SnG då och då för att inte tappa självförtroendet totalt. En del utdragningar blir det och jag får inte riktigt upp värdet i mina vinnarhänder för att få en schysst BB/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en sak jag funderat på. Vad är en bra BB/100. Någon duktig pokerspelare som skulle kunna förmedla den infon.

 

En bra BB/100 är ju t.ex. 15 men när blir den dålig? ;-)

Det känns som om man på högre nivåer kan nöja sig med 2BB/100 men det anser jag vara värdelöst på t.ex. NL50. Kan ju bero på att jag spelar så lite och lågt så att det krävs 10BB/100 för att det ska märkas någon utveckling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt: JAG ÄR FORUMETS SÄMSTA CG-SPELARE. Jag erkänner.

 

 

du har nog inget att oroa dig för... ligger typ 600-800 dollar back på cashgame i år... (städat bort statistik lappen:roll: )

det jag vunnit på freerolls och bonusar... spekar inte sng:s

 

roligat att läsa din blogg men jag har inte hunnit läsa allt

på tal om whiskey gillar jag laphroaig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror dina BB/100 är helt ok. Att notera är ju att du tjänar mer pengar på 1/2kr/hand mot vad du gör på 0,5/1. Alltså är det där du skall hålla till.

 

Det är 11 dagar kvar med idag och en rimlig målsättning är väl att inte backa mer än 2500 sek. Om backet blir större avbryter jag detta och kryper långsamt och pulveriserad tillbaka ner i hålet jag kom från och ägnar resternade del av mitt pokerliv till att berätta badbeathistorier från CG. Samt bara spela SnG framöver. Thats a promise.

 

Sådana här hot vill vi inte veta av mera:cry:.

 

ORDNING I LEDEN:evil:!!!

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roligat att läsa din blogg men jag har inte hunnit läsa allt

på tal om whiskey gillar jag laphroaig

 

Tackar :oops:.

 

En bra BB/100 är ju t.ex. 15 men när blir den dålig? ;-)

Det känns som om man på högre nivåer kan nöja sig med 2BB/100 men det anser jag vara värdelöst på t.ex. NL50. Kan ju bero på att jag spelar så lite och lågt så att det krävs 10BB/100 för att det ska märkas någon utveckling.

 

Det är klart. På 50/100 är ju 1BB/100 rätt mycket mer än 10BB/100 på 1/2.

 

Tror dina BB/100 är helt ok. Att notera är ju att du tjänar mer pengar på 1/2kr/hand mot vad du gör på 0,5/1. Alltså är det där du skall hålla till.

 

Hrm hrm. Jag vill ju inte va direkt övelägsen, men när kolla du synen sist? :mrgreen:

 

9,5/100 på NL200 mot 14,5 på NL100. Då, det har sjunkit något sen dess. Ungefär som en gråsten.

 

Aha, nu skulle jag ju kunna editera bort ovanstående felaktiga påstående. Men bara för att ni ska se hur senildement jag är så får det stå.

9,5x2 = 19 sek

14,5x1 = 14,50 sek :oops: :oops:

Poletten trilla ner och hissen åkte ända upp. Sen kom även hästarna hem till stallet.

 

Okey, strategin upplagd. Whiskeyn undanstoppad. Frugan ska straxt gå till arbetet. Här ska grindas CG.

Antal bord = 3

Nivå = 1 x 0,5/1 och 2 x 1/2

Typ av bord = 1/2 ett FR och ett SH. 0,5/1 ett SH

Mål i kväll: Mindre än - 250 sek

 

Snart sparkar vi igång eländet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaja, 34 minuter exakt blev första sittningen. 20.15 -20.49. Sen dog uppkopplingen. Har nu sista 25 min fungerat i max 2 min åt gången. Nu ska jag be en liten bön:

 

Fader vår allsmäktig är du. Vill du vara snäll och slänga en blixt i huvet på den som är ansvarig för min bredbandsuppkoppling. Nöjer mig med en pytteliten, räcker om den bara bränner av håret på personen. Snäääääälla. Amen.

 

Lyckades backa drygt 100 sek. Rullar på bra. Ska nog nå 250-backet ikväll bara jag får behålla uppkopplingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer lite sent in i wirrediskussionen men Bowmore Enigma smakar smaskens.

För övrigt är jag en fisk som inte borde spela poker....

 

Bowmore rinner ner den med.

 

Kvällens tredje sittning (låter som nått smörgåsbord) slutade oxå plus :lol:. Fick lira i hela 65 min. Och hade jag inte tiltat bort 200 i sista handen i en HU mot en dryg idiot så hade jag varit riktigt nöjd idag.

 

Det hela började redan när jag satte mig vid bordet och han snacka och snacka om hur bra han var å vi andra va fiskar. Jag höll tyst i ca 50 min och hade haft några utdragningar emot mig så jag hade väl losat 60-70 sek. Till slut brast fördämningen. Jag talade om vad jag tyckte om honom och tilla att med dom statten i PT (52/37 -22BB/100 över 250 händer) tyckte jag inte att han skulle sitta och vara dryg mot folk. Bla, bla, bla etc. Slängde käft i 5 min innan jag tog bort pausen. Vi hamnade HU och först så bluffa jag ut honom på turn i en pott sen ställde jag när jag träffat kåken och han syna. Sen träffa jag settet och när han ställde på river va jag tvungen att syna. Då hade han satt stegen på turn med 7J. Jaja, shit happens.

 

Ibland är det däremot lätt med poker:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $2 BB (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

MP1 ($428.3)

Hero ($372.25)

CO ($108.95)

Button ($912.27)

SB ($418.05)

BB ($373.86)

UTG ($407.25)

 

Preflop: Hero is MP2 with ts.gif, tc.gif.

2 folds, Hero calls $2, CO calls $2, 1 fold, SB completes, BB checks.Eftersom jag slagit upp till 10 i två potter precis innan och fått rundfold så synade jag bara den här gången.

 

Flop: ($9) 7s.gif, 9c.gif, td.gif(4 players)

SB checks, BB bets $2, Hero raises to $10, CO folds, SB folds, BB calls $8.Efteråt inser jag att höjningen var för liten egentligen.

 

Turn: ($29) 6h.gif(2 players)

BB bets $12, Hero calls $12. Här är jag nog slagen av stegen, tror jag. Synar ändå för att se vad Fi gör på river.

 

River: ($53) th.gif(2 players):lol:KLONK

BB bets $10Här blev jag 100% på att Fi hade stegen, Hero calls $348.25 (All-In), BB calls $338.25.

 

Final Pot: $749.50

 

Dagsresultat: + 351 sek

 

Nu måste man sova.

 

Tack för peppningen Itmon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en bra dag eller? Skit dag skulle jag säga:

 

***** Hand History for Game 417595404 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, Aug 22, 18:57:18 ET 2007

Table Britta 22 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: bläckvard ( $337.15 )

Seat 2: JIMMY WILD ( $353.95 )

Seat 3: --jocke-- ( $169.5 )

Seat 4: Ängeln17 ( $446.2 )

Seat 5: bobos ( $187.55 )

bläckvard posts small blind [$1].

JIMMY WILD posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ 8s 8c ]

--jocke-- folds.

Ängeln17 raises [$8].

bobos folds.

bläckvard folds.

JIMMY WILD calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 2h, As, Tc ]

JIMMY WILD checks.

Ängeln17 bets [$6].

JIMMY WILD raises [$12].

Ängeln17 calls [$6]. Den här synen är nog tveksam, men eftersom FI bara minihöjde ville jag se turn.

** Dealing Turn ** [ 8h ]

JIMMY WILD bets [$20].

Ängeln17 raises [$66].

JIMMY WILD is all-In. AT+,22,TT kanske Axh satte jag Fi på. Något fel i den HDn? Ska jag då folda settet här?

Ängeln17 calls [$267.95].

** Dealing River ** [ 6d ]

JIMMY WILD shows [ Ad, Ac ] three of a kind, aces.

JIMMY WILD wins $693.9 from the main pot with three of a kind, aces.

 

Varför springer jag ALLTID in i sådana som inte återhöjer med AA preflopp. måste vara massor av EV+ på det spelet så jag kommer att lägga in det i min spelstil från nu. Det är inte första gången utan mer regel verkar det som på 1/2 nivån SH.

 

Anyway so far - 281 sek så målet med 250 back är redan avklarat. Nu blir det en sittning till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en bra dag eller? Skit dag skulle jag säga:

 

***** Hand History for Game 417595404 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, Aug 22, 18:57:18 ET 2007

Table Britta 22 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: bläckvard ( $337.15 )

Seat 2: JIMMY WILD ( $353.95 )

Seat 3: --jocke-- ( $169.5 )

Seat 4: Ängeln17 ( $446.2 )

Seat 5: bobos ( $187.55 )

bläckvard posts small blind [$1].

JIMMY WILD posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ 8s 8c ]

--jocke-- folds.

Ängeln17 raises [$8].

bobos folds.

bläckvard folds.

JIMMY WILD calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 2h, As, Tc ]

JIMMY WILD checks.

Ängeln17 bets [$6].

JIMMY WILD raises [$12].

Ängeln17 calls [$6]. Den här synen är nog tveksam, men eftersom FI bara minihöjde ville jag se turn.

** Dealing Turn ** [ 8h ]

JIMMY WILD bets [$20].

Ängeln17 raises [$66].

JIMMY WILD is all-In. AT+,22,TT kanske Axh satte jag Fi på. Något fel i den HDn? Ska jag då folda settet här?

Ängeln17 calls [$267.95].

** Dealing River ** [ 6d ]

JIMMY WILD shows [ Ad, Ac ] three of a kind, aces.

JIMMY WILD wins $693.9 from the main pot with three of a kind, aces.

 

Varför springer jag ALLTID in i sådana som inte återhöjer med AA preflopp. måste vara massor av EV+ på det spelet så jag kommer att lägga in det i min spelstil från nu. Det är inte första gången utan mer regel verkar det som på 1/2 nivån SH.

 

Anyway so far - 281 sek så målet med 250 back är redan avklarat. Nu blir det en sittning till.

 

Gillar inte ditt flopbett alls,varför betta mindre på flopp än vad du gör pre? Ska du ens betta där så får du iaf slå lite mer. Sen när du hittar 2outaren på turn går det inte att lägga. Set vs set är det bara att betala av och se glad ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske krävs ett litet förtydligande från igår.

 

Igår tycker jag att jag lirade rätt hyffsat för att vara en fisk. Hade dock som vanlig översett magneten påslagen. Dels den jag postade igår men även en under andra sittningen då jag faktiskt va uppe på + totalt. Sen kom då översetthanden igen och allt var tillbaka till ruta ett, back totales.

 

Har funderat nu på morgonen och kommit fram till att nånstans där, i att betala av till Fi, måste jag ha en läcka i mitt spel. Ska försöka täppa till den men vet inte hur. Man kan ju inte folda nästnöten varje gång Fi ställer eller reraisar för då kommer de ju att käka upp mig på högre nivåer (som om jag skulle nå dit :roll:). Måste bara hitta en medelväg där jag foldar mot bättre händer och synar mot sämre ;-), låter väl enkelt. Eller så är det så att på 0,5/1 & 1/2 nivån så gör det inga sådana moves om de inte sitter på nötnöten.

 

I förrgår klämde jag ju in ett fyrtal och igår denna hand:

 

:Kh:. Men en liten slant fick man.

 

Har, eftersom jag inte kan åka på kryssningen, hittat ett annat event som lockar. På Irland i Dublin den 6-7 oktober. Inköp tror jag var runt € 150. Måste bara checka av att jag kan va ledig torsdag-fredag + måndag då.

 

Idag skulle dotra till elD. Hon har ju gått på besprutning för cancern. Verkar som om det har gått bra. Kanske, kanske kan de säga att det är klart. man håller ju tummarna iaf.

 

Nu blir det jobb. I ärlighetens namn så känns det inte så motiverande sen semester. Normalt brukar det ta en vecka eller så, men i år är det trögare än normalt.

 

Ha en bra dag. Vi höres.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu blir det jobb. I ärlighetens namn så känns det inte så motiverande sen semester. Normalt brukar det ta en vecka eller så, men i år är det trögare än normalt.

 

Kan det vara så att du redan nu känner att du skulle kunna dra ner på jobbet

för att täcka upp med pokern och att det därför inte känns lika spännande.

Även om man satt upp en tidsplan och vet om spelets svägningar har du onekligen visat upp ett stabilt spel. Fast du trycker ner dig själv genom skosulorna då du råkar backa en dag:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en bra dag eller? Skit dag skulle jag säga:

 

***** Hand History for Game 417595404 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, Aug 22, 18:57:18 ET 2007

Table Britta 22 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: bläckvard ( $337.15 )

Seat 2: JIMMY WILD ( $353.95 )

Seat 3: --jocke-- ( $169.5 )

Seat 4: Ängeln17 ( $446.2 )

Seat 5: bobos ( $187.55 )

bläckvard posts small blind [$1].

JIMMY WILD posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Ängeln17 [ 8s 8c ]

--jocke-- folds.

Ängeln17 raises [$8].

bobos folds.

bläckvard folds.

JIMMY WILD calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 2h, As, Tc ]

JIMMY WILD checks.

Ängeln17 bets [$6].

JIMMY WILD raises [$12].

Ängeln17 calls [$6]. Den här synen är nog tveksam, men eftersom FI bara minihöjde ville jag se turn.

** Dealing Turn ** [ 8h ]

JIMMY WILD bets [$20].

Ängeln17 raises [$66].

JIMMY WILD is all-In. AT+,22,TT kanske Axh satte jag Fi på. Något fel i den HDn? Ska jag då folda settet här?

Ängeln17 calls [$267.95].

** Dealing River ** [ 6d ]

JIMMY WILD shows [ Ad, Ac ] three of a kind, aces.

JIMMY WILD wins $693.9 from the main pot with three of a kind, aces.

 

Varför springer jag ALLTID in i sådana som inte återhöjer med AA preflopp. måste vara massor av EV+ på det spelet så jag kommer att lägga in det i min spelstil från nu. Det är inte första gången utan mer regel verkar det som på 1/2 nivån SH.

 

Anyway so far - 281 sek så målet med 250 back är redan avklarat. Nu blir det en sittning till.

 

Eftersom han hade AA så var det uppenbarligen något fel i den HD:n. ;-)

 

Men du är ju stor favorit även mot t.ex. HD:n {AA,TT,22,AT} så det är klart att du aldrig kan folda ditt set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du redan nu känner att du skulle kunna dra ner på jobbet

för att täcka upp med pokern och att det därför inte känns lika spännande.

Även om man satt upp en tidsplan och vet om spelets svägningar har du onekligen visat upp ett stabilt spel.

 

Det va ju snälla ord från någon som nyss skrev: Ängeln är ju bra knasig :mrgreen:. Man tackar.

 

Du har troligen rätt i att jobbet inte känns lika spännande. Jag har faktikst suttit på den här stolen i 7½ år nu och jag har alltid tidigare sagt att 5-7 år är nog maximalt vad man ska ha samma jobb. Jag har aldrig jobbat mer än 5 år på samma ställe tidigare, inte ens när jag drev butik ihop med mina syskon. Därefter är man "tömd" och det är väldigt lätt att ramla in i någon form av "bevara nivån" istället för att utmana och hitta högre nivåer i sitt arbete. Drivkraften tar slut oavsett hur mkt man gillar sitt jobb, för det gör jag.

Men (egentligen avskyr jag det ordet), jag är inte riktigt redo att ge upp arbete och satsa på pokern än. Jag har för många åtaganden i privatlivet för att idag känna mig bekväm med att bara "förlita" mig till pokern som inkomstkälla.

 

Dock har jag tagit ett beslut efter ett möte med vår "nye" VD i veckan att jag kommer att se mig om efter något annat arbete. Dels för att vi två inte har samma synsätt på några, för vår försäljning, viktiga strategibeslut men framför allt för att jag känner att jag behöver en ny utmaning innan jag blir för gammal. Jag behöver nått som gör att jag behöver maximera min kreativa sida och på så sätt utvecklas ytterligare som person. Att som en av ungarna sa, ta ett vanligt 9-5 kneg då farsan, ligger inte för mig. Jag är alldeles för driven och behöver utmaningar i jobbet för att inte bli uttråkad (;-) där kom nog svaret på varför det är så svårt att koma igång).

 

Hmm, blev ett långt och invecklat svar på en enkel fråga. Fast det va skönt att få skriva ner det och liksom själv läsa igenom vad man menar. Gör att man lättare inser sin situation många gånger.

 

 

Fast du trycker ner dig själv genom skosulorna då du råkar backa en dag:)

 

1. Vinnarskalle, avskyr att förlora. Svider av bara helv... i bröstet varje gång.

2. Är man en försiktig general så är man. Sån där moneymanagment ligger mig varmt om hjärtat. Kommer ihåg olustkänslan än idag när jag hade gulat borta i USA och fick ringa hem till Farsan och förklara varför de var tvugna att skicka mer deg när jag var utbyteselev på sjuttiotalet. Hujeda mig vilken olustkänsla.

3. Genom att trycka ner mig själv så blåser heller inte egot upp ballongen så den lyfter för högt.

 

 

Eftersom han hade AA så var det uppenbarligen något fel i den HD:n. ;-)

 

Men du är ju stor favorit även mot t.ex. HD:n {AA,TT,22,AT} så det är klart att du aldrig kan folda ditt set.

 

Ja, jo det var ju fel i min bedömning. Erkännes. Men va fn inte sätter man dem på AA när det bara synar en raise preflopp och sen fjöshöjer ett mesbett på floppen.

 

Undrar hur många utdragningar Fi råkar ut för med AA på ett sånt spel? Fast jag tror många på den nivån resonerar så här.

- Jag investerar så lite pengar som möjligt preflopp för man vet aldrig vad floppen har för kort.

Inte vet jag om det stämmer men jag tror att det är så, eftersom så många limpar med bra eller dåliga händer.

 

Ikväll ska jag skotta på lite högre nivå har jag tänk. Vad sägs om 10/20?

Nä, bara skoja, ta bort nollorna. Ja nollor förresten.

 

Hela djvla stan är ju översvämmad med sådan däringa konstiga varelser, studenter tror jag de heter :mrgreen:. Det stojas och lekes så det står härliga till. Säger bra en sak: Stackars nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jo det var ju fel i min bedömning. Erkännes. Men va fn inte sätter man dem på AA när det bara synar en raise preflopp och sen fjöshöjer ett mesbett på floppen.

 

Undrar hur många utdragningar Fi råkar ut för med AA på ett sånt spel? Fast jag tror många på den nivån resonerar så här.

- Jag investerar så lite pengar som möjligt preflopp för man vet aldrig vad floppen har för kort.

Inte vet jag om det stämmer men jag tror att det är så, eftersom så många limpar med bra eller dåliga händer.

 

Ikväll ska jag skotta på lite högre nivå har jag tänk. Vad sägs om 10/20?

Nä, bara skoja, ta bort nollorna. Ja nollor förresten.

 

Hela djvla stan är ju översvämmad med sådan däringa konstiga varelser, studenter tror jag de heter :mrgreen:. Det stojas och lekes så det står härliga till. Säger bra en sak: Stackars nybörjare.

 

Jag har sprungit in många av dessa den senaste tiden, antingen limpar dom in med AA eller KK eller minraisar pre och naturligtvis får man A-Qs eller liknande så man höjer upp en 6-7bb och dom synar bara, träff på Q på floppen och man skjuter av ett pott-bet och dom synar bara, likadant hela vägen till visning och vips så är man back en rejäl slant..... tiltande nåt grymt! men som sagt de förlorar nog en hel del på att agera så.

 

Dock inte lika vanligt på 1-2 tack och lov :-)

 

Kul att du kommit igång med cashgamet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har backat varenda Jxxxa dag sedan Ölands semestern.

Det går mig på nerverna.

 

Downswing kan va jobbiga när de sitter i ett tag, lider med dig. Men du kan bätttre. Kom igen bara.

 

Så på dom nu och "krossa" borden.

 

Eller så krossar dom mig :cry::oops::cry::oops:

 

Efter 15 minuter - 370 sek. Två hålstegar som satt mot mig där de inte fick betalt på river. Jag lär mig :lol:. Dock ett sett som blev över settat, IGEN. Några färger, som så tydligt gick in, där jag inte heller betalade av.

 

Sen återhämta man sig och hela sittningen slutade på - 67 sek. Man kanske inte ska gnälla med tanke på Sprattelgubbens downswing.

 

Vad nickar du på SvS, KentA?

 

Nu kaffe sen mer lir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...