Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Tack SE och Jetskiekorren.

Fan det är stressigare att va arbetslös än att jobba. Har bara hunnit klämma in en timmes spel idag på em. Funkade ok plussade 300.

Plats 3: Hero (450.54)

Plats 5: mack10 (82.26)

Plats 1: Kapoi (278.22)

Plats 2: __linna (284.94)

Plats 4: theducky (226.82)

mack10 lägg LM 1.00

Kapoi lägg SM 2.00

** Giv **

Hero [:Jh::Jd:]

*** Bet Runda 1 ***

__linna Höj till 8.00

Hero Höj till 24.00

theducky Lägg

mack10 Lägg

Kapoi Höj till 64.00

__linna Lägg

Hero All-in 450.54 Rätt eller fel?

Check turn, rätt eller fel. För stort värdebet på river eller checkar vi för att syna alla bet?

Plats 3: Hero(462.69)

Plats 1: My_Ass (461.02)

Plats 2: lillan_fbg (148.68)

Plats 4: hyfie (196.63)

Plats 5: lillekladd (392.86)

lillan_fbg lägg LM 1.00

Hero lägg SM 2.00

** Giv **

Hero :As::Ad:

*** Bet Runda 1 ***

hyfie Lägg

lillekladd Höj till 6.00

My_Ass Syna 6.00

lillan_fbg Lägg

Hero Höj till 26.00

lillekladd Syna 26.00

My_Ass Lägg

*** Flop(Board): *** : :3s:, :9d:, :5h:

*** Bet Runda 2 ***

HeroSatsa 40.00

lillekladd Höj till 80.00

Hero Syna 80.00

*** Turn(Board): *** : :5c:

*** Bet Runda 3 ***

Hero Passa

lillekladd Passa

*** River(Board): *** : :8c:

*** Bet Runda 4 ***

Hero Satsa 175.00

Åsså en PLO-hand. Rätt eller fel?

Plats 2: Hero (175.81)

Plats 3: Burning84 (896.67)

Plats 5: guldbyxan (211.59)

Plats 1: pokerkinge (122.35)

Plats 4: vibbgor (231.46)

guldbyxan lägg LM 1.00

pokerkinge lägg SM 2.00

** Giv **

Hero :Qh::4c::Qd::4h:

*** Bet Runda 1 ***

Hero Syna 2.00

Burning84 Lägg

vibbgor Syna 2.00

guldbyxan Syna 2.00

pokerkinge Passa

*** Flop(Board): *** : :3d::4s::8c:

*** Bet Runda 2 ***

guldbyxan Satsa 8.00

pokerkinge Syna 8.00

Hero Höj till 40.00

vibbgor Lägg

guldbyxan Syna 40.00

pokerkinge Lägg

*** Turn(Board): *** : :9d:

*** Bet Runda 3 ***

guldbyxan Satsa 96.00

Hero Syna 96.00

*** River(Board): *** : :Js:

*** Bet Runda 4 ***

guldbyxan All-in 73.59

Hero All-in 37.81

Postad

PLO-handen: Höj pre, när det går bet+syn på flopp utan några drag så kan du också syna imho - det finns inga andra drag ute än kåkdraget.

Turn är jättekonstigt spelad, så det känns som att han har nuts där och hoppades på att den skulle vara blank. Om han är lite bra kanske han gör så med ett combodrag, men jag ser inte riktigt vad han synar med som sedan förvandlas till ett combodrag där. Jag tror vi skall folda turn.

Postad
PLO-handen: Höj pre, när det går bet+syn på flopp utan några drag så kan du också syna imho - det finns inga andra drag ute än kåkdraget.

Turn är jättekonstigt spelad, så det känns som att han har nuts där och hoppades på att den skulle vara blank. Om han är lite bra kanske han gör så med ett combodrag, men jag ser inte riktigt vad han synar med som sedan förvandlas till ett combodrag där. Jag tror vi skall folda turn.

Min PLOguru har talat ;-).

Allvarligt så lyssnar jag rätt mycket på dig och jag var inte helt nöjd med spelet på turn själv. Om jag tror jag leder borde jag väl stoppa in där, eller?

Angående pre så gillar jag inte att höja med enkelsuited då man på SvS nästan alltid får 2 eller fler synare.

Återkommer med resultatet senare.

Postad

JJ handen är lite väl aggro spelad för att vara 1/2 svs,men du har ju som sämst 20% equity så det är ju inte jättedåligt vad du än går upp mot. Alltid klurigt när dom helt plötsligt 4betar eftersom man inte riktigt är med på att dom ens har det i sin arsenal där nere.

AA handen tycker iaf jag ser bra ut, check turn känns obligatoriskt i min bok iaf. Kanske lite lägre valuebet på river men tkr den är ok :-)

Postad
openlimpa inga händer är ett hett tips =) gl

Öhhh vilken hand menar du?

Denna då? De tyckte nog att jag var ganska aggro och jag hade tappat 150 sek mot samma Fi so´m hade synat raise pre med A3o och träffat tvåparet lite tidigare.

Plats 3: Ängeln17 (523.03)

Plats 2: fylking (366.17)

Plats 4: Don Lennon (459.40)

Plats 1: eddan3 (53.13)

Plats 5: Nap0le0n (40.00)

Ängeln17 lägg LM 1.00

Don Lennon lägg SM 2.00

Nap0le0n lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 :Kc::Ks:

*** Bet Runda 1 ***

Nap0le0n Passa

eddan3 Lägg

fylking Höj till 8.00

Ängeln17 Höj till 28.00

Don Lennon Lägg

Nap0le0n Lägg

fylking Syna 28.00

*** Flop(Board): *** : :6s::Jd::6h:

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Satsa 45.00

fylking Höj till 195.00

Ängeln17 ??????? vad gör vi här????

Postad
omaha-handen. Stoppa in med KK, wp i de andra händerna.

Jahaja. Som jag skrev gillar jag inte att höja pre med QQ44 enkelsuited. Man får för många syn på SvS 1/2 tycker jag. Men du har säkert rätt i sak.

Många anmälda nu på lördag? Lite sugen iom att man är gräsänkling hela helgen...

Ånnu inte mer än 3 eller 4 men mailet gick ju ut idag på em. Stay in touch.

Postad
Min PLOguru har talat ;-).

Allvarligt så lyssnar jag rätt mycket på dig och jag var inte helt nöjd med spelet på turn själv. Om jag tror jag leder borde jag väl stoppa in där, eller?

Angående pre så gillar jag inte att höja med enkelsuited då man på SvS nästan alltid får 2 eller fler synare.

Återkommer med resultatet senare.

Din PLO-guru kan inte läsa brädan och trodde det låg en stege ute på floppen. Han är officiellt en idiot, eller påverkad av allergimedicin, eller båda delarna.

Requesta tid på turn, highfiva frugan, pusha all-in. Iofs tror jag nu att han viker upp 88xx ändå eftersom jag jinxat hela handen med min idiotiska kommentar ovan, men whatever.

Postad
Göran says (21:55):

wtf, jag hade läst handen fel

det låg 348 ute på flop

turn 9

nu två diamonds

jag lastar varje gång där

även om jag tror att jag ligger efter

Shahin says (21:57):

lol

ja det är ju inga konstigheter

jag tror aldrig ja ligger efter (=

.

Postad
Din PLO-guru kan inte läsa brädan och trodde det låg en stege ute på floppen. Han är officiellt en idiot, eller påverkad av allergimedicin, eller båda delarna.

Requesta tid på turn, highfiva frugan, pusha all-in. Iofs tror jag nu att han viker upp 88xx ändå eftersom jag jinxat hela handen med min idiotiska kommentar ovan, men whatever.

Tack för kommentaren. I vilket fall så hade FI KK56 för missat stegdrag så det gick bra denna gång. Fast jag borde stoppat in på turn tycker jag nog själv med.

JJ handen är lite väl aggro spelad för att vara 1/2 svs,

Man kan väl tycka det men inte fan kan jag väl vika där och synar jag bara och det kommer A/K/Q på brädan så vad gör vi då?

Stoppa in med KK,

Gjorde jag oxå och FI synade och sa i chatten efteråt att han hade QQ.

För övrigt iskall i MTTs idag. I PFs på FT losade jag först med AA mot 99 AIPF och 9 på river. Tur han va short. Sen lyckades jag vinna med AA efter att ha limpat i utg för att få action som short och fick in det pre mot JJ. Till slut så lyckades inte mina 77 stå mot AK när jag blivit short igen.

I 110an på SvS va jag fullständigt iskall och stoppade in med AT på knappen när CO höjt 5BB och jag bara hade 8BB kvar. Tänkte inte låta honom stjäla där inte. Tjuven hade KK :-(.

Blir lite mer lir ett tag nu.

Postad

Nej precis man vill ju inte vika JJ och enligt teorin ska vi väl kanske inte 3beta den om vi inte vill få in det, tror du spelade den bra men tror inte att du får in pengarna särskilt bra tyvärr.

Resten ser bra ut :-)

Postad
Nej precis man vill ju inte vika JJ och enligt teorin ska vi väl kanske inte 3beta den om vi inte vill få in det, tror du spelade den bra men tror inte att du får in pengarna särskilt bra tyvärr.

Resten ser bra ut :-)

Va väl inte så bra denna gång nä. Fi hade AA :-(.

Hur lirar vi den här floppen?

Plats 2: Ängeln17 (204.07)

Plats 1: smuffeman (245.08)

Plats 3: chris, (260.40)

Plats 4: Hennesey (353.54)

Plats 5: TangerineD (614.02)

Ängeln17 lägg LM 1.00

chris, lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 :7s::7h::3h::6s:

*** Bet Runda 1 ***

Hennesey Syna 2.00

TangerineD Lägg

smuffeman Syna 2.00

Ängeln17 Syna 2.00

chris, Höj till 10.00

Hennesey Syna 10.00

smuffeman Syna 10.00

Ängeln17 Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 10k, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

chris, Passa

Hennesey Satsa 40.00

smuffeman Lägg

Ängeln17 ?????

Postad

Nej precis, inte för att vara resultatsorienterad nu och jag lär bli kapad av många men jag tror personligen att JJ är en hand du kan 3betsfolda om inte FI visat sig kompetent sen innan

Postad

Välkommen tillbaka till SvS, äntligen tillbaks där du hör hemma;-)

Själv har jag blivit vald som en av de åtta deltagarna i en tävling (Pokertalent)som ett annat forum anordnar och har därför blivit tvungen att köra cashgame igen så jag hoppas på en hel del tips i din db. En spelare röstas ut per vecka, bl.a beroende på hur medlemmarna på sajten röstar, så jag hoppas du har tid att titta in och lägga en röst.

Postad

Åsså en PLO-hand. Rätt eller fel?

Plats 2: Hero (175.81)

Plats 3: Burning84 (896.67)

Plats 5: guldbyxan (211.59)

Plats 1: pokerkinge (122.35)

Plats 4: vibbgor (231.46)

guldbyxan lägg LM 1.00

pokerkinge lägg SM 2.00

** Giv **

Hero :Qh::4c::Qd::4h:

*** Bet Runda 1 ***

Hero Syna 2.00

Burning84 Lägg

vibbgor Syna 2.00

guldbyxan Syna 2.00

pokerkinge Passa

*** Flop(Board): *** : :3d::4s::8c:

*** Bet Runda 2 ***

guldbyxan Satsa 8.00

pokerkinge Syna 8.00

Hero Höj till 40.00

vibbgor Lägg

guldbyxan Syna 40.00

pokerkinge Lägg

*** Turn(Board): *** : :9d:

*** Bet Runda 3 ***

guldbyxan Satsa 96.00

Hero Syna 96.00

*** River(Board): *** : :Js:

*** Bet Runda 4 ***

guldbyxan All-in 73.59

Hero All-in 37.81

guldbyxan är en kass reg som spewar mer än ofta så jag tror du leder väldigt ofta på den brädan och skulle gladeligen stoppa in på turn. 88xx tror jag inte han är kapabel att slowspela, dvs han stoppar in på flop isf.

Postad
Va väl inte så bra denna gång nä. Fi hade AA :-(.

Hur lirar vi den här floppen?

Plats 2: Ängeln17 (204.07)

Plats 1: smuffeman (245.08)

Plats 3: chris, (260.40)

Plats 4: Hennesey (353.54)

Plats 5: TangerineD (614.02)

Ängeln17 lägg LM 1.00

chris, lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 :7s::7h::3h::6s:

*** Bet Runda 1 ***

Hennesey Syna 2.00

TangerineD Lägg

smuffeman Syna 2.00

Ängeln17 Syna 2.00

chris, Höj till 10.00

Hennesey Syna 10.00

smuffeman Syna 10.00

Ängeln17 Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [8r, 10k, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

chris, Passa

Hennesey Satsa 40.00

smuffeman Lägg

Ängeln17 ?????

Fold preflop. Fold på flop. Händer vi setminar med OOP är QQxx+, och knappt det (QQxx behöver lite sällskap i form av sidokort imho). 77xxds är inget vi är nöjda med (förställ dig vilka floppar du vill spela vidare på, det är ganska få floppar).

Postad
Välkommen tillbaka till SvS, äntligen tillbaks där du hör hemma;-)

Själv har jag blivit vald som en av de åtta deltagarna i en tävling (Pokertalent)som ett annat forum anordnar och har därför blivit tvungen att köra cashgame igen så jag hoppas på en hel del tips i din db. En spelare röstas ut per vecka, bl.a beroende på hur medlemmarna på sajten röstar, så jag hoppas du har tid att titta in och lägga en röst.

Tack. Intressant läsning. Vilken sajt pågår detta på?

PMa mig vilken sida och hur jag ska göra så ska vi se till att du får röster :-D.

guldbyxan är en kass reg som spewar mer än ofta så jag tror du leder väldigt ofta på den brädan och skulle gladeligen stoppa in på turn. 88xx tror jag inte han är kapabel att slowspela, dvs han stoppar in på flop isf.

:shock: :shock: Burning84???? I så fall vet jag att jag ska undvika dina bord :rolleyes:.

Jo han verkar inte speciellt vass. Inte för att jag är det heller men värdet för mig ligger i att det finns så många som är ännu sämre. Tack för infon.

Fold preflop. Fold på flop. Händer vi setminar med OOP är QQxx+, och knappt det (QQxx behöver lite sällskap i form av sidokort imho). 77xxds är inget vi är nöjda med (förställ dig vilka floppar du vill spela vidare på, det är ganska få floppar).

:shock: Folda preflopp?????? DS par och stegmöjlighet???? Jag trodde det va en hyffsad starthand. Your will is my law hädanefter ;-).

Ska vi alltså folda settet för att det ligger en möjlig stege och färgdrag ute?

Gårdagen slutade helt ok. Plussade dryga 1100 i cg men blev av med lite drygt 200 på en MTT och en SnG. Dagen slutade lite drygt 900+ iaf.

Idag började jag med att cykla 1½ mil i morse (vid 07.00). Det va inte hälften så jobbigt som det frugan satte mig på när kom hem. Alla skåp skulle torkas ovanpå. Å då ska ni veta att vi har ett smärre museum stående ovanpå alla skåp som först ska lyftas ner och efteråt lyftas upp. Man kan säga att det blev dubbla träningspass idag.

13.30 ska jag få träffa en handläggare på AF. Som de sa igår när jag skrev in mig. - Det är för att hjälpa dig framåt i livet :shock:.

Jag som försöker få tiden att gå långsammare. Man vill liksom det i min ålder.

Nu blir det lite cg fram till lunch.

Postad
:shock: Folda preflopp?????? DS par och stegmöjlighet???? Jag trodde det va en hyffsad starthand. Your will is my law hädanefter ;-).

Ska vi alltså folda settet för att det ligger en möjlig stege och färgdrag ute

Japp. Det är ett bottenset på brädan T78 i en fyrvägspott och du är ur position. Det är inte en awesome situation. Vad gör du om turn kommer T? :)

Notera: Man kanske inte gör det varje gång, men man bör spela dem försiktigt. Vi försöker få till lite "goda vanor" här, och att spela den handen preflop profitabelt kanske fungerar för David Benyamine, men han är lite bättre än vad vi är också.

Postad
:shock: :shock: Burning84???? I så fall vet jag att jag ska undvika dina bord :rolleyes:.

Jo han verkar inte speciellt vass. Inte för att jag är det heller men värdet för mig ligger i att det finns så många som är ännu sämre. Tack för infon.

Det är mitt nick 8-)

Ska vi alltså folda settet för att det ligger en möjlig stege och färgdrag ute?

Du har en ds-hand oop där du redan vet att tre killar är med innan dig och dina suits är inte speciellt vassa. Därför spelar du handen egentligen enbart för att träffa en låg stege eller set och använda dina suits som färgblockers. Jag hade spelat den på knappen/i position men inte oop.

Som spelat är fold bäst då det inte förekommer mycket bluffar i 4-vägspotter.

Postad

Jahaja. Då får man fundera om där. Att David Benyamine skulle va bättre än oss tror jag inte en sekund på :mrgreen:.

Iaf så kom en T på turn så jag beta pott och fick en syn. Fick in resten på river och han synade med floppad stege. Så jag vann potten men funderade en hel del på om spelet va rätt. nu vet jag att det inte va det utan att jag bara hade tur.

Postad

Fick ikväll reda på anledningen till att Valterego har stängt av sig själv. Återigen fick man en tankeställare på vad livet egentligen handlar om. Det är i dessa stunder man inser att poker egentligen inte betyder nått. Inte heller betyder det något att bli arbetslös. Livet och familjen är det som betyder något.

Till dig och din fru. Vi tänker på er och vi förstår vad ni går igen just nu. Ni har all vår kärlek och omtankte för närvarande.

Lirade ett pass i fm. Gick inte så bra. Hade ett par coolers och slutade en dryg 100 back. Är dock nöjd med mitt spel förutom en hand i PLO där jag borde kunnat smita på flopen.

Ikväll står det en 110 MTT och cg på tapeten. Postar väl några HHs om det blir nått att posta.

Postad

Gick ju bra i MTTn

Plats 1: AkeTheRake (2075.00)

Plats 2: itisme (1450.00)

Plats 9: Ängeln17 (1390.00)

Plats 3: Unknown (0.00)

Plats 4: tpv (2105.00)

Plats 5: TureM (2325.00)

Plats 6: Arvika222 (2455.00)

Plats 7: Fronna (2365.00)

Plats 8: Xmir (1440.00)

Plats 10: Cabaret (1200.00)