Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intervjun gick nog bra. Vi är sex som slåss om en plats och här räknas inga andraplatser. Besked ska komma i nästa eller början av veckan därpå.

 

Annars har jag faktiskt lirat lite nätpoker mot förmodan de senaste dagarna. Säkert hela 5 timmar ;-). Lirat PLO på FT. Faktiskt gått bra. Dryga $500 plus.

Man slutar aldrig at förvåna sig över hur dåliga folk är på dessa låga nivåer. Botten två är nöten att stoppa in det mot nötfärgsdrag och wrap.

 

Fast idag så gick ju den vinsten åt. Vi hämtade ut hennes cykel. Tog en fin bild i solen utanför affären. Trodde jag. Jag filmade :roll:. Pics kommer senare. Nu ska jag bjuda döttrar och fru på lunch på Cloetta eftersom jag är ledig idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en trevlig dag med familjen. Bjöd som sagt döttrar och fru på lunch idag. Måste säga att det va en positiv överraskning. Mycket god och en salladsbufé som inte gick av för hackor.

 

Sen att man fick dra vagnen med barnbarnet gjorde inte saken sämre. Stolt som tupp kan man säga:

 

2964587830103383768S500x500Q85.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver lite feedback på den här handen.

 

FT THNL 2/4

Inga reads på FI. Har bara suttit vid bordet 7 händer. Fem spelare vid bordet. Hittar inte HHn så tar den ur minnet vilket gör att betsizarna kan va lite fel men bara marginellt.

 

Hero ca $400

xxxxxx

Fi ca $440

xxxxxx

xxxxxx

 

xxxx lägger SB 2

Fi lägger BB 4

 

Hero J:s J:c

 

Fold till Hero på knappen

Hero betar 14

xxxxx fold

Fi Syna 14

 

Flopp

4:c 4:h 9:c

 

Fi checkar

 

Hero betar 20

 

Fi höjer till 70

 

Hero höjer till 150

 

Fi höjer till 240 efter att nästan ha timat ut

 

Hero???????????? Ställer, synar eller foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det svaret.

 

 

Idag sitter man och knackar in inventeringslistor i datorn. Känns ju jävligt stimulerande med 7 dagar kvar till arbetslösheten.

 

Annars så va helgen en höjdare. Fint väder, trevligt sällskap och lite, liet poker som hamnade på plussidan av grafen.

Va faktiskt och införskaffade en ny kostym till bröllopet i maj. Förra sommaren när jag köpte en ny så gick det åt storlek 60:-( , denna gång storlek 54 :-D. Det går neråt som han i tunnan sa i Niagarafallet.

 

Annars så va väl det bästa brevet från sjukvården i fredags. 20 maj ska man få knät fixat. Timingen kunde varit bättre då bröllopet är den 23 men jag tänker be om ny tid. Då får man väl vänta ett halvår till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tänka mig att det är så när man mått bra med sin arbetesituation och tyckt att det är en glädje att jobba varje dag (exkl. vd). Jag jobbar på en arbetsplats som jag vet att jag skulle sakna om jag slutade. Det är förmodligen det största anledningen att man är kvar. Hoppas att du hittar ett bra jobb som du trivs med inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängeln ska, i fall villkoren nedan är uppfyllda, sluta jobba 20090430 och ägna sig åt mer livsinspirerande saker här i livet (barn, barnbarn, poker, resor etc och javisst ja frugan :-D).

 

Så här skrev jag i första inlägget i min dagbok 20070212. Det blev så men inte på det sättet jag hade tänkt mig. Så därför kommer detta inlägg som ett brev på posten.

 

 

Det känns fortfarande för djävligt men det är bara att gilla läget och försöka gå vidare. Det går ju inte att lägga sig ner dö. Dessutom säger de att det som inte dödar dig, stärker dig.

 

Jag har bestämt mig för att starta ompå SvS (tar tillbaka kontot från frugan som får lira på andra siter istället) och försöka dryga ut A-kassans 11k (tror det blir ungefär det efter skatt). Jag har dessutom några k från TRR under de första sex månaderna.

 

Jag kommer lira huvudsakligen cg. Både THNL och PLO. Nivån kommer till att börja med vara 1/2 och på TH gäller fulla inköp men på PLO halva. Kommer dessutom att lira MTTs upp till 220. SnG 110or är det som gäller tills vidare. Det är inte så att jag har börjat älskat nätpoker men för tillfället har jag inget annat alternativ till att dra in deg.

 

Jag kommer att gå upp i nivå allt eftersom (eller om) min BR tillåter det efter uttag varje månad. Ni kan läsa om mina bankrullekrav mm i första inlägget i den här dagboken:

 

Inlägg #1 i Ängelns dagbok

 

Där kommer ni också att få uppdateringar varje månad med lite grafer om jag får fram såna :roll:.

 

HHs kommer att postas när jag känner att jag vill ha feedback eller när jag vill bragga ;-).

 

Vi startar ikväll med Långlördag 21.00 och blandad cg.

 

 

jag kommer inte att sluta leta efter nytt jobb och om möjligheten dyker upp så kommer jag att ta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte följt din dagbok senaste tiden. Har du blivit avskedad?

 

Jupp. Företaget jag jobbade på sålde hela sin grossistverksamhet till ett annat företag inom samma branch. Detta innebar att alla som jobbade med detta blev uppsagda i början av december och eftersom jag hade fem månaders uppsägningstid så är min sista anställningsdag i morgon den 3 maj. Så från måndag är jag officiellt arbetslös.

 

Edit: Har nu även uppdaterat förstainlägget med hur mycket jag ska spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Det här blir intressant!

Det betyder alltså att man ska tampas med dig istället för motvallskärring.

På något sätt känns det lättare :roll: Tolka det som du vill :mrgreen:

 

I vilket fall som helst blir det en bra träning inför stundade livespel, jag kanske lär mig något?

DB har jag följt slaviskt innan så med en ökad frekvens i uppdateringarna? Kan det ur min pokersynvinkel inte bli bättre.

Men jag önskar jag haft lite bättre kontakt med några headhunters så man kunde bidragit lite på arbetsfronten.

 

 

Men vi som följt din DB vet att det varit värre, så

GL med spelet, dessutom kommer rätt erbjudande kommer vid rätt tillfälle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp. Företaget jag jobbade på sålde hela sin grossistverksamhet till ett annat företag inom samma branch. Detta innebar att alla som jobbade med detta blev uppsagda i början av december och eftersom jag hade fem månaders uppsägningstid så är min sista anställningsdag i morgon den 3 maj. Så från måndag är jag officiellt arbetslös.
Ok. Trist. Men det är väl ingen nackdel för pensionen att bli uppsagd med tanke på att du ändå tänkt sluta, snarare tvärt om va?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, här då upplägget på mitt nya projekt.

 

 

Bankrullekrav:

 

Cg = 20 inköp.

MTT = 40 inköp

SnG = 50 inköp

 

Tidsramar för spelandet:

Kommer att försöka klämma in mellan 5 och 8 timmar poker per dag (gud så tråkigt det verkar). Kommer köra ett förmiddagspass, ett eftermiddagspass och ett kvällspass. Eventuellt kan något av dagpassen bytas till en längre sesion på kvällen.

 

Målsättning:

 

Kunna plocka ut tillräckligt ur BR varje månad för att få ett drägligt liv. Dvs minimum 10k.

 

Startrulle: Satt in 8k idag.

GL och välkommen tillbaka till Svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Trist. Men det är väl ingen nackdel för pensionen att bli uppsagd med tanke på att du ändå tänkt sluta, snarare tvärt om va?

 

Njaeä. Jag hade inte tänkt sluta då jag insett att jag gillade mitt jobb alldeles för mycket. Men det är historia nu och spelar ingen roll.

 

GL och välkommen tillbaka till Svs

 

Tack.

 

Dagen har gått i vårens tecken. Har varit och köpt blommor och träd till balkongen. Dessutom olja till trägolvet därute. Sen blev det till att få ner dom i krukorna allt mellan solen sken från en blå himmel. Så nu är man röd som ett hallon på axlarna :rolleyes:.

Tvättade även golvet så om det bara regnet håller sig borta någon dag till så kan man stryka på den så att det blir som nytt.

 

Gårdagkvällen gick ju okey. Hamnade bla på samma bord som moddekollegan Crappy. Intressant och trevligt. Slutade knappa 1,5k upp på cg men donka bort mig på floppen i Långlördag med JJ mot A5s på flopp 855 med färgdrag. Så här i efterhand tycker jag det va ganska dåligt spel men jag va helt säker på att FI hade draget. Totalt så blev det dryga 1,2k plus iaf.

 

Ikväll ska jag försöka få in prestigturren på SvS. Men har fått ta hand om tvätten så vi får se om jag hinner med den. CG blir det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till min vän!

 

Bara en sak, varje gång jag försökt spela med det renodlade syftet att vinna pengar ("skall vinna ihop semestern", "dags att greja bilreparationen", etc) så har det gått åt pipan. Så ha som mål när du spelar att spela så bra som möjligt, och ta för bövelen frekventa pauser. Vinner du så vinner du, om inte så...tja, då är det som det är.

 

Go get 'em tiger. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till min vän!

 

Tack.

 

Bara en sak, varje gång jag försökt spela med det renodlade syftet att vinna pengar ("skall vinna ihop semestern", "dags att greja bilreparationen", etc) så har det gått åt pipan. Så ha som mål när du spelar att spela så bra som möjligt, och ta för bövelen frekventa pauser. Vinner du så vinner du, om inte så...tja, då är det som det är.

 

Go get 'em tiger. :)

 

Just det där med att spela ihop pengar brukar inte vara en bra kombo. Det är inte så att jag dukar under om jag inte vinner något men det skulle underlätta.

 

Självklart är målet att spela felfri :roll: poker. Om jag lyckas med det så bordet det innebära ett plus i kassan. Skulle jag ändå inte lyckas men vet att jag spelat rätt så är det inget jag kommer att hänga mig själv för. Shit happens.

 

Har satt som mål att ta 5 minuters paus per timme vid cg och max 3 timmar per sittning. Har lovat mig själv att stoppa varje sittning vid ett back på 2½ inköp. I motsats riktining så kliver jag av enskilt bord vid samma plus (litar inte riktigt på att jag inte börjar slaska annars).

 

Enda gången som en sittning får överstiga 3 timmar är om jag lirar någon MTT och mot förmodan har lyckats ta mig så långt. Dock så får jag inte lira cg mer ändå utan då får det som komplement till MTTn bli någon/några SnG, ev SH eller HU.

 

I´ll eat them alive :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar att det inte kan vara nån höjdare att lämna arbetet nu, men det känns som att du kommer att klara det bra - och förhoppningsvis blir det en kortare ledighet. Över sommaren vore väl lagom... ;-) Lycka till med liret på SvS nu igen, vi kanske ses vid borden snart igen då! Om inte annat så ska jag nog försöka ta mig upp till lkpg till den 13:e juni, så vi får tampas lite igen. Släng ut lite HH:s, alltid kul att se. Och håller med Othello: att spela för att vinna pengar kan gula vem som helst... så spela för att visa de andra att du är bättre på poker. Ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hinner nog. Eftersom den är NÄSTA söndag. :-D

 

Tur va väl det eftersom det hände en del saker i gårkväll som gjorde att pokern blev helt oviktig. Vilket resulterade i att det inte blev någon pokrande alls. Man måste sätta in saker i sitt rätta perspektiv.

 

Idag ska man ner till arbetsförmedlingen för att registrera sig och bli officiellt arbetslös och hamna i statistiken. Därefter ska jag åka och lämna tillbaka tjänstebilen, bensinkortkort mm. Blir en ny upplevelse att va utan bil. Har inte varit det sedan jag var 17 år. Vill inte köpa en bil i nuläget för de pengarna kanske behövs senare. Sen så bor vi ju centralt, 10 min från Stora Torget, 1min från buss & tågstationen. Promenadtid alltså så vi är inte i jättebehov av en bil i det dagliga. Däremot så kan man ju inte åka till barnbarn hur som helst vilket känns så där.

 

BTW; Fått problem med HM eller HCn. Som den tekniska idiot man är har jag inte en susning. Vet bara att jag inte får in några händer i HM. Blir till att ringa svärson och beordra hit honom för teknisk konsultation.

 

Tack zed & cobb89.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...