Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Den där bustarhanden känner man ju igen :-( Får jag TT 13e juni slänger jag den preflop. Jinxat!

 

Lite synd att han va så vek ;-) att han bara synade från blindsen och inte trebetade. Då hade man ju kunnat ställa in det direkt och kanske fått en fold preflopp. Men då floppen kom 2, 9, J med färgdraget och jag betade och han gick allin, så fanns det för många händer han kunde ha utan J för att jag skulle hitta folden. Kanske inte poyimalt spelat men orka vika TT där.

 

Annars så har det inte blivit mycket spel i helgen. Igår va det förberedelser och idag efterarbete.

 

Tycker dock att turneringen som vanligt var trevlig om än väldigt tajt denna gång. Tror det tog 2.48 innan första spelaren åkte ut. Dessutom spelade de FB på nio i närmare 3 timmar tror jag. Tight is right :mrgreen:. Men med massa trevliga människor så går ju tiden ändå rätt fort.

Vi är nu uppe i 27 helårsmedlemmar så till slut ska vi nog fylla våra turneringar.

 

Ikväll blir det ingen poker. Är för trött för det.

 

Visst ja. Körde PF-turren på Everest. Det är ju själva den att BB vaknar med KK när man ställer från knappen med 89. Å inte fick man dra ut heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite synd att han va så vek ;-) att han bara synade från blindsen och inte trebetade. Då hade man ju kunnat ställa in det direkt och kanske fått en fold preflopp.

 

Ville bara påpeka att jag inte tror stackdjupen var tillräckliga för att jag skulle kunna 3bet-folda. Därför jag synade också, antog att du hade en hyfsad hand.

 

Du spelade handen bra och det var inte mycket att göra något åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara påpeka att jag inte tror stackdjupen var tillräckliga för att jag skulle kunna 3bet-folda. Därför jag synade också, antog att du hade en hyfsad hand..

 

Kanske va så med stackdjupen. Kommer inte riktigt ihåg hur djupa vi var. Tror jag hade nånstans 10-12BB kvar om jag hade vikt på floppen och du hade mig täckt så du hade nog fått tillräckliga odds för en syn pre vid 3-bet - push (fast du va ju Mr Tajt ett tag, så kanske ;-) ).

 

Du spelade handen bra och det var inte mycket att göra något åt.

 

 

Tack men jag är inte helt övertygad. Jag satte dig egentligen på KJs/AJs och hade nog hittat viket om det inte dragen legat på brädan. Det va ju de som gjorde att jag var tvungen att vidga din HD rätt mycket och då blev det jobbigt. Va faktiskt väldigt nära att flippa upp korten för en fold innan jag bestämde mig för en syn.

 

Men WP och hoppas vi får fler bataljer framöver.

 

Idag har vi (läs jag :rolleyes:) tvättstugan. Sen ska jag åka (läs numera cykla) över till dotra och mäta hennes balkong medans hon är på jobbet. Vi ska köpa ett trägolv åt henne i födelsepresent till på lördag så det är bra att veta hur mycket det går åt.

 

Sen blir det väl lite poker också. Blev lite förbannad på mig själv igår när jag va på väg att krypa till kojs. Hade ju fullständigt glömt bort prestigeturren på SvS. Hade ju tänkt ge de andra ett övervärde eftersom jag va så trött. Får försöka med det nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett pass cg idag. Gick så där. Va någon hundring back när jag fick QQ och två synare pre. Floppade set och betade ut fick en syn och sen satt den andra och tänkte och tänkte och tänkte och tänkte. :evil::cry::evil::cry: #¤%&@£$%¤#"!:evil:. Wtf. Datorn hade tappat kontakten med routern. Inget nät.

Va rätt nära att musen åkt in i skärmen. Nöjde mig med att slå sönder tangentbordet i ren frustration. Så nu har man varit och köpt ett nytt, igen. Även om det va ett bra tag sen sist.

 

Annars har jag lirat 5 SnG idag. ITM i alla. Tre DoN och en regular och en djuping (vann den). Två 55or och tre 110or. Däremot tycker jag att det är lite dålig trafik på SvS 110or under dagtid. Dock blev det en bra ROI.

 

Ikväll blir det nog nån/gra MTT och lite cg.

 

Fick förresten ett erbjudande om jobb idag. Timanställning hos grabben på hans VVS-firma. Inget stort men en 4-5 timmar 2-3 dagar i veckan. Han ska bara kolla med facket att det ärok och jag med kassan. Annars så ska vi prova med start på onsdag och se om mitt knä håller. Annars får vi köra efter operationen nästa onsdag och en eventuell sjukskrivning. Ifall han fortfarande är i behov av hjälp då.

 

VVS-montör Ängeln. Det kan det väl stå på visitkortet :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var om inte motriggad så iaf inte medriggad. Lyckades gå jämt ut ungefär efter att ha lirat en 330s MTT runt midnatt. Det va ju dömt att misslyckas med tanke på hur iskall jag är för närvarande.

Va med i ca 35 min och ställde med KJs i mitten pos efter en limp och ca 12BB kvar. Klart näste man hade hittat AJ. Sprang även in i floppat set i femte handen med TPTK. Så då visste man vartåt det barkade.

 

Totalt klämde jag igår in ca 1800 händer och när jag kollade så hade jag haft 87 pockets utan att träffa mer än ett set. Å det va när uppkopplingen la ner :evil:.

 

Efter att ha blivit beordrad :rolleyes: att rengöra badrummet från golv till tak, å då menar jag det bokstavligen, i morse så stte jag mig en timme efter lunch. Kan väl säga att man fick igen alla missade set igår. + 2½ inköp på en timme.

 

Nu blir det middag med lilltösen som är här med lilla Melvin. Svärsonen är på lägerskola så hon ska va här ikväll för att inte behöva sitta ensam. Frugan å hon ska visst titta på schlagern. Själv blir det väl lite poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang bra idag. Denna fisk hade jag plockat av stacken en gång tidigar med nötfärgen mot hans lägre färg. Ge dem bara lite rep så hänger de sig själva.

 

 

 

 

Plats 3: Ängeln17 (436.36)

Plats 1: Rudolpo (698.18)

Plats 2: Krille_kk (399.16)

Plats 4: von Platen (317.86)

Plats 5: Haaki (126.87)

Ängeln17 lägg LM 1.00

von Platen lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 [:Ks:, :Ac:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Haaki Höj till 8.00

Rudolpo Lägg

Krille_kk Lägg

Ängeln17 Syna 8.00

von Platen Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [:Kh:, :8c:, :Kd:]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

von Platen Passa

Haaki Satsa 24.00

Ängeln17 Syna 24.00

von Platen Lägg

*** Turn(Board): *** : [:7c:]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Passa

Haaki Passa

*** River(Board): *** : [:Th:]

*** Bet Runda 4 ***

Ängeln17 Satsa 50.00

Haaki All-in 94.87

Ängeln17 Syna 94.87

*** Showdown *** : Rake: 6.54 Totalpott: 255.20

 

Ängeln17 [:Ks:, :Ac:] Triss i kungar Vinst: 255.20

 

Haaki [:Qd:, :Qh:] Två par, kungar och damer Vinst: 0.00

 

 

Å sen fick jag igen på den som slog ut mig ur MTT med högre tvåpar.

 

 

 

Plats 1: Ängeln17 (534.10)

Plats 5: whiteznake (80.50)

Plats 3: sbjorklund (489.99)

Plats 4: Joze_J (437.48)

whiteznake lägg LM 1.00

Ängeln17 lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 [:3s:, :3d:]

 

*** Bet Runda 1 ***

sbjorklund Höj till 7.00

Joze_J Syna 7.00

whiteznake Syna 7.00

Ängeln17 Syna 7.00

*** Flop(Board): *** : [:6s:, :Th:, :3c:]

*** Bet Runda 2 ***

whiteznake Passa

Ängeln17 Passa

sbjorklund Satsa 21.00

Joze_J Syna 21.00

whiteznake Lägg

Ängeln17 Höj till 85.00

sbjorklund Lägg

Joze_J Syna 85.00

*** Turn(Board): *** : [:4s:]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Satsa 164.25

Joze_J Syna 164.25

*** River(Board): *** : [:As:]

*** Bet Runda 4 ***

Ängeln17 Passa

Joze_J All-in 181.23

Ängeln17 Syna 181.23

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 894.96

 

Ängeln17 [:3s:, :3d:] Triss i treor Vinst: 894.96

 

Joze_J [:8h:, :7h:] Högsta kort ess Vinst: 0.00

 

Som sagt sprang bra idag och närmare 5 inköp upp. Nu sömn och i morgon ska de äntligen uppdatera SvS så det kommer att finnas justerbara bord. EEn dröm som går i uppfyllelse.

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från och med i morgon är man inte längre pokerproffs :roll:. 06.45 ska man infinna sig på arbetsplatsen. Rörkrökeri, det blir grejer det. Är väl egentligen inte min grej men bara att få nått att göra någon/några dagar i veckan är ju värt massor. Man kan ju alltid kombinera det med poker de dagar som de inte har nått jobb. Ska nog funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand2: Varför checkar du på rivern?? Vad försöker du representera alt. göra?? Ger du honom chansen att bluffa?

 

Så som han spelat tidigare så va jag så säker man kan bli på att han trodde färgkortet skrämde mig och att han därför skulle stoppa in för bluff. Medans jag va rätt säker på att han inte skulle syna ett vb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trött som en sömndrucken häst ungefär så spelade man PFturren på FT. Hade lite meflyt i en hand med A6s mot AK där jag floppade färg och va ett tag CL.

Men sen när vi kom till FB så blev man kallare än i frysen. J2, J4, Q6 etc. Sen AJs och fick blindsen och sen AQ och en syn som oxå hade AQ så delad pott. Tredje handen i rad AQ denna gång s. Med en raise pre så pushar vi. Klart tomten synar med QQ. Q på turn så vad hjälpte ett A på river. Ute som 7a.

 

Dessutom ont i hela kroppen efter att ha utövet kroppsarbete idag. Nu sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan lugnt säga att kroppsarbete är inget som man direkt är van vid. Har ont i muskler som jag inte ens visste jag hade ;-). Dessutom så somnade jag igår vid 22 helt utmattad i fåtöljen framför Tvn.

 

Helt klart är att det inte kommer bli så mycket poker under de dagarna jag ska knega hos grabben. Mån - tisdag är oxå inbokade och onsdag ska jag äntligen få ordning på knät. Man kan säga att man på kvällarna har kännt att man jobbat. Stelt och värk och stort som en handboll ungefär har det varit. Men på mornarna är det okey igen.

 

Idag ska fira ena dotra som fyller år. De kommer hit allihopa och för enkelhetens skull så kraffsar vi ihop lite krubb och så där. Ikväll ska jag dock lira liiiiiite pooekr tror jag, om jag inte somnar innan dess.

 

Läste i en annan dagbok om att en väns (till dbinnehavaren) far hade fått ALS. Djävla skitsjukdom är vad det är. Morsan gick bort i det för elva år sedan. Tog fyra år från diagnosen till det att hon somnade in. Sista året va jobbigt värre. Att se en anhörig vara fullständigt klar i huvudet men sakta tyna bort då nervsystemet bit för bit dör, är inget jag önskar att någon ska få uppleva. Dessutom så vet man att det bara kan sluta på ett sätt och när det sker så vet man att det va det som den drabbade önskade och därför så känner man lättnad samtidigt som sorgen och saknaden kommer. Då blir man dessutom förbannad och får skuldkänslor för att man känner lättnad vilket innebär att man får svårt att bearbeta sorgen.

Till dbinnehavaren vill jag bara säga, ta hand om din vän och du kan mycket väl få ta emot en hel del obefogad skit men det får man bara låta rinna av som vatten. Det viktiga är att du finns där när du behövs för det är ju det man har vänner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blev det någon poker igår inte. Va allt för trött efter kalaset. Gjorde istället nått jag inte gjort på länge, länge. Satte mig i fåtöljen och läste en bok. Frugan såg på schlagern så jag plöjde igen boken som stått i hyllan i ett halvår under den tiden. Fantastiskt vad en bra bok kan ge en lungn och avkoppling. Somnade som ett litet barn när vi la oss.

 

Idag har det inte heller blivit någon poker. Har varit allmänt degig och slö. För tillfället har jag dessutom tvättstugetjänst. Tänkte väl lira några timmar när man är klar därnere.

 

Blev återigen påmind om att man ska tillvara på de man älskar så ofta man kan i dag. Tiden man har med dem är begränsad och man vet aldrig när det tar slut. Man måste njuta av det har och inte alltid sträva efter nått annat och också visa dem den kärlek de förtjänar. Tycker att vi är väldigt dåliga på det generellt sett idag.

En av mina tidigarer arbetskamrater (vi står varandra väldigt nära) ringde och berättade att hans 19-åriga dotter fått problem med levern (den har slutat fungera). Det måste till en donation och hans passar inte. Ibland stinker livet. All vår kärlek och alla tankar och hopp om att det löser sig går till er nu.

 

Jag vet att du läser här ibland och du ska veta att det är bara att höra av dig om/när du vill prata. Spelar ingen roll när på dygnet du behöver gråta ut. Vi finns här. Slå en signal. Det är det man har vänner till. :h:

 

För övrigt ska jag försöka klara av två dagar till hos grabben innan de ska skära i knät. Har faktiskt haft ordentligt ont idag och förstår ju att det kommer av belastningen av att hoppa ner och upp i kulvertat och dra fram fjärrvärme och värma på "muffar". Fast två dagar till ska man väl klara av. Smärta är en illusion och vad är ett dåligt knä om man jämför med de problem andra människor har. Fast en sak är klar. Tror inte det lär bli någon poker under dessa två dagar. Kommer antagligen vara alldeles för trött på kvällarna.

 

Annars är väl nästa veckas stora händelse bröllopet på lördag. Då ska gammal man gråta igen och om man ska tro hur det funkar när jag tränar på talet jag filat ihop så lär det väl gå åt några pallar med pappersnäsdukar den här gången också. Återkommer i nämda ärende lite längre fram i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut i nästan varenda pott numera.

 

 

Plats 1: flodryck (102.79)

Plats 3: robban1717 (55.00)

Plats 5: Ängeln17 (639.25)

Plats 4: UnderPro (400.00)

flodryck lägg LM 1.00

robban1717 lägg SM 2.00

UnderPro lägg SM 2.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:Ks:, :Kh:]

 

*** Bet Runda 1 ***

UnderPro Passa

Ängeln17 Höj till 9.00

flodryck Syna 9.00

robban1717 Syna 9.00

UnderPro Lägg

*** Flop(Board): *** : [:Qs:, :3d:, :2s:]

*** Bet Runda 2 ***

flodryck Passa

robban1717 Satsa 8.00

Ängeln17 Höj till 32.00

flodryck Syna 32.00

robban1717 All-in 46.00

Ängeln17 Syna 46.00

flodryck Syna 46.00

*** Turn(Board): *** : [:4c:]

*** Bet Runda 3 ***

flodryck Passa

Ängeln17 Satsa 50.00

flodryck All-in 47.79

*** River(Board): *** : [:5d:]

*** Showdown *** : Rake: 6.56 Totalpott: 256.02

flodryck [:Ac:, :Qc:] Stege med högsta kort femma Vinst: 256.02

 

 

Eller så här

 

 

 

Plats 1: flodryck (100.01)

Plats 2: peezon (681.53)

Plats 4: taFFtaFF (204.91)

Plats 5: Ängeln17 (556.43)

Plats 3: SVEN-DRÄNG (39.00)

Ängeln17 lägg LM 1.00

flodryck lägg SM 2.00

** Giv **

flodryck [N/A, N/A]

peezon [N/A, N/A]

taFFtaFF [N/A, N/A]

Ängeln17 [:Ks:, :As:]

SVEN-DRÄNG [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

peezon Syna 2.00

SVEN-DRÄNG Syna 2.00

taFFtaFF Lägg

Ängeln17 Höj till 11.00

flodryck Lägg

peezon Lägg

SVEN-DRÄNG Syna 11.00

*** Flop(Board): *** : [:5c:, :7s:, :Th:]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Satsa 28.00

SVEN-DRÄNG All-in 28.00

*** Turn(Board): *** : [:Ac:]

*** River(Board): *** : [:8c:]

*** Showdown *** : Rake: 2.07 Totalpott: 80.93

 

Å i de SnG jag försöker mig på är jag fullständigt iskall. Kallare än i frysen. Lirat 4 st ikväll och bästa handen va AQs och då hade Fi AK. Annars inte ens ett PP.

 

SVEN-DRÄNG [:Jd:, :9s:] Stege med högsta kort knekt Vinst: 80.93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började bra idag oxå :roll:

 

 

Plats 1: Saandler (96.90)

Plats 4: Ängeln17 (371.00)

Plats 2: Nico (354.32)

Plats 5: Erot01 (446.34)

Erot01 lägg LM 1.00

Saandler lägg SM 2.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:Ad:, :Ks:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Nico Syna 2.00

Ängeln17 Höj till 9.00

Erot01 Lägg

Saandler Lägg

Nico Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [:6c:, :4d:, :Kc:]

*** Bet Runda 2 ***

Nico Passa

Ängeln17 Satsa 16.00

Nico Syna 16.00

*** Turn(Board): *** : [:5s:]

*** Bet Runda 3 ***

Nico Passa

Ängeln17 Satsa 27.00

Nico Höj till 54.00

Ängeln17 Syna 54.00

*** River(Board): *** : [:9s:]

*** Bet Runda 4 ***

Nico Satsa 52.00

Ängeln17 Syna 52.00

*** Showdown *** : Rake: 6.62 Totalpott: 258.38

 

Nico [:5c:, :4c:] Två par, femmor och fyror Vinst: 258.38

 

 

Sen vände det :-D

 

Fi är en aggromupp som gillar att bluffa mycket

 

Plats 1: Closseau (292.29)

Plats 5: Ängeln17 (428.29)

Plats 3: SILVERESS (161.05)

Plats 4: kallebj (491.78)

Closseau lägg LM 1.00

SILVERESS lägg SM 2.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:Kd:, :Ad:]

 

*** Bet Runda 1 ***

kallebj Syna 2.00

Ängeln17 Höj till 9.00

Closseau Lägg

SILVERESS Syna 9.00

kallebj Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [:3c:, :5d:, :6d:]

*** Bet Runda 2 ***

SILVERESS Passa

kallebj Passa

Ängeln17 Satsa 21.00

SILVERESS Lägg

kallebj Syna 21.00

*** Turn(Board): *** : [:Ks:]

*** Bet Runda 3 ***

kallebj Satsa 70.00

Ängeln17 Höj till 175.00

kallebj Syna 175.00

*** River(Board): *** : [:5c:]

*** Bet Runda 4 ***

kallebj All-in 286.78

Ängeln17 All-in 223.29

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 851.58

Closseau Lägger mig Vinst: 0.00

Ängeln17 [:Kd:, :Ad:] Två par, kungar och femmor Vinst: 851.58

 

kallebj [:8c:, :4c:] Par i femmor Vinst: 0.00

 

På ett annat bord samtidigt. Det är lätt att spela poker ibland.

 

 

 

Plats 1: Ängeln17 (391.00)

Plats 2: Nico (235.41)

Plats 5: bjartun (625.44)

Plats 3: __linna (198.00)

Plats 4: MR_P84 (151.00)

Nico lägg LM 1.00

__linna lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 [:As:, :2s:]

 

*** Bet Runda 1 ***

MR_P84 Syna 2.00

bjartun Lägg

Ängeln17 Höj till 9.00

Nico Lägg

__linna Syna 9.00

MR_P84 Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [:3s:, :4s:, :5s:]

*** Bet Runda 2 ***

__linna Passa

MR_P84 Passa

Ängeln17 Passa

*** Turn(Board): *** : [:7d:]

*** Bet Runda 3 ***

__linna Passa

MR_P84 Satsa 16.00

Ängeln17 Syna 16.00

__linna Lägg

*** River(Board): *** : [:Qh:]

*** Bet Runda 4 ***

MR_P84 Satsa 42.00

Ängeln17 Höj till 90.00

MR_P84 Syna 90.00

*** Showdown *** : Rake: 5.99 Totalpott: 234.01

Ängeln17 [:As:, :2s:] Färgstege Vinst: 234.01

 

 

 

Näst sista handen innan jag kopplade ner.

 

 

 

Plats 2: Daija (264.57)

Plats 3: SILVERESS (26.76)

Plats 4: despons (248.83)

Plats 5: Ängeln17 (841.09)

Plats 1: Closseau (291.88)

Ängeln17 lägg LM 1.00

Closseau lägg SM 2.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:9c:, :9s:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Daija Lägg

SILVERESS Lägg

despons Lägg

Ängeln17 Höj till 7.00

Closseau Syna 7.00

*** Flop(Board): *** : [:Qh:, :4h:, :2d:]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

Closseau Satsa 10.50

Ängeln17 Höj till 28.00

Closseau Syna 28.00

*** Turn(Board): *** : [:9d:]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Satsa 35.00

Closseau Syna 35.00

*** River(Board): *** : [:7c:]

*** Bet Runda 4 ***

Ängeln17 Satsa 70.00

Closseau Syna 70.00

*** Showdown *** : Rake: 6.99 Totalpott: 273.01

 

Ängeln17 [:9c:, :9s:] Triss i nior Vinst: 273.01

 

Kanske det har vänt nu efter 2 veckors missär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, springer och springer vet jag inte. Mera lite hasning medels ålning :-D.

 

Artoscopin gick i alla fall bra. Det va inget korsband utan de plockade bort halva inre menisken och filade till lite samt skrapade bort en del löst brosk. Annars såg knät jättebra ut doktorn. Dock en veckas halvvila utan att belasta det. På lördag fick jag dansa en dans med bruden sa doktorn inte mer och jag skulle sitta mycket med benet i högläget.

Dock fortfarande lite vimmelkantig av smärtlindringen. Fick två doser när jag vaknade upp då det värkte som fan i knät. Fick oxå tre tabletter till ikväll och i morgon. 6-10 veckor innan det är helt återställt skulle det ta. Så i det stora hela så mår jag fint och ska inte klaga, det finns de som har det värre. Undrar hur TotalFarsa mår.

 

Angående pokern så gick det bra fram hit. Låg nog ca 600+ men slutade +-0 då utdragningarna kom på löpande band efter den här. Som tur va bara mot shortstackade fiskar.

 

 

Plats 1: Sodermalm (415.76)

Plats 3: rindan72 (205.81)

Plats 4: bjo1 (121.68)

Plats 5: Rasto (397.91)

Ängeln17 lägg LM 1.00

rindan72 lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 [:Ah:, :Ad:]

 

*** Bet Runda 1 ***

bjo1 Höj till 4.00

Rasto Lägg

Sodermalm Lägg

Ängeln17 Höj till 14.00

rindan72 Höj till 38.00

bjo1 Lägg

Ängeln17 Höj till 118.00

rindan72 Syna 118.00

*** Flop(Board): *** : [:Ts:, :Jc:, :3c:]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Satsa 120.00

rindan72 All-in 87.81

*** Turn(Board): *** : [:Tc:]

*** River(Board): *** : [:2d:]

*** Showdown *** : Rake: 10.38 Totalpott: 405.24

 

rindan72 [:Th:, :Td:] Fyrtal i tior Vinst: 405.24

 

Får se om det blir någon mer poker senare. Känns inte som om jag kommer kunna sova i alla fal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man inte massa problem (värk och annat skit) i knät när man blir äldre om man tar bort menisken? Nu kanske du inte hade något val men har för mig att jag har hört det.

 

Av två onda ting osv.

 

Med tanke på den värk jag haft de senaste månaderna så har jag svårt att se hur det skulle kunna bli sämre. All förändring måste vara till det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av två onda ting osv.

 

Med tanke på den värk jag haft de senaste månaderna så har jag svårt att se hur det skulle kunna bli sämre. All förändring måste vara till det bättre.

 

Misstänkte att det var något åt det hållet. Trist :-(

 

Jag hoppas att du kommer att må mycket bättre efter att allting har läkt ihop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar vi viket här? FI är lösaggro och har tidigare bla visat upp Q9s som syn på trebet pre. Vet att han gillar att höja först in och sen syna 3-bet med all typer av suited oavsett valör.

 

 

Plats 4: Ängeln17 (388.48)

Plats 1: Wallerstei (402.79)

Plats 2: Itachii (461.45)

Plats 5: ÄrrBe (201.55)

Ängeln17 lägg LM 1.00

ÄrrBe lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 [:Qh:, :Qs:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Wallerstei Lägg

Itachii Höj till 10.00

Ängeln17 Höj till 30.00

ÄrrBe Lägg

Itachii Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [:5d:, :Qd:, :4d:]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

Itachii Satsa 62.00

Ängeln17 Syna 62.00

*** Turn(Board): *** : [:7c:]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Passa

Itachii Satsa 126.00

Ängeln17 Syna 126.00

*** River(Board): *** : [:3c:]

*** Bet Runda 4 ***

Ängeln17 Passa

Itachii All-in 243.45

Ängeln17 ??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar vi viket här? FI är lösaggro och har tidigare bla visat upp Q9s som syn på trebet pre. Vet att han gillar att höja först in och sen syna 3-bet med all typer av suited oavsett valör.

 

 

Plats 4: Ängeln17 (388.48)

Plats 1: Wallerstei (402.79)

Plats 2: Itachii (461.45)

Plats 5: ÄrrBe (201.55)

Ängeln17 lägg LM 1.00

ÄrrBe lägg SM 2.00

** Giv **

Ängeln17 [:Qh:, :Qs:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Wallerstei Lägg

Itachii Höj till 10.00

Ängeln17 Höj till 30.00

ÄrrBe Lägg

Itachii Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [:5d:, :Qd:, :4d:]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

Itachii Satsa 62.00

Ängeln17 Syna 62.00

*** Turn(Board): *** : [:7c:]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Passa

Itachii Satsa 126.00

Ängeln17 Syna 126.00

*** River(Board): *** : [:3c:]

*** Bet Runda 4 ***

Ängeln17 Passa

Itachii All-in 243.45

Ängeln17 ??????

 

Förstår inte ditt spel på flopp. Du 3betar pre och sen check/synar du den floppen. Bet-get-it-in! du leder vs range samt att du har re-draws om han har hittat färgen. Som spelad foldar jag nog oftast inte med din read. Finns nog inte så många 6or i hans 3betsynrange han vi har ju underreppat vår hand brutalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cryning call?

Vad har du kvar 169?

Så 169 för att vinna en pott på 600 ungefär?

Det räcker väl att fi inte har färgen/stegen 1 gång av 4.5 för att det ska vara +?

Med tanke på din beskrivning av fi är det för min del syn 7 dagar i veckan

 

Men som jag alltid avslutar mina "handanalyser":

Jag är fisk så jag kan mycket väl vara helt fel ute :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte ditt spel på flopp. Du 3betar pre och sen check/synar du den floppen. Bet-get-it-in! du leder vs range samt att du har re-draws om han har hittat färgen. Som spelad foldar jag nog oftast inte med din read. Finns nog inte så många 6or i hans 3betsynrange han vi har ju underreppat vår hand brutalt.

 

Jo normalt borde jag ha gjort det. Nu poppade det upp en tanke att c/c hela vägen men blev osäker på river när han ställde. Det enda vi egentligen leder mot är väl en ren bluff och hur många gånger bluffar random fisk på SvS 1/2 i tre gator? Stegen räknade jag inte som möjligt.

 

Cryning call?

Vad har du kvar 169?

Så 169 för att vinna en pott på 600 ungefär?

Det räcker väl att fi inte har färgen/stegen 1 gång av 4.5 för att det ska vara +?

Med tanke på din beskrivning av fi är det för min del syn 7 dagar i veckan

 

Men som jag alltid avslutar mina "handanalyser":

Jag är fisk så jag kan mycket väl vara helt fel ute :oops:

 

Som jatg sa oven. Stegen hade jag inte med i hans HD.

 

Och vem är inte fisk :rolleyes:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock fortfarande lite vimmelkantig av smärtlindringen. Fick två doser när jag vaknade upp då det värkte som fan i knät. Fick oxå tre tabletter till ikväll och i morgon. 6-10 veckor innan det är helt återställt skulle det ta.

 

<snip>

 

Får se om det blir någon mer poker senare. Känns inte som om jag kommer kunna sova i alla fall.

 

Oh hella-no!

 

Jag ringer din fru och skvallrar om du spelar poker när du är hög på smärtlindrande tabletter. Själv har jag vid två tillfällen nästan onlinegulat när jag tagit hostmedicin med morfin i, så det är inget att leka med. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...