Gå till innehåll

Sviten - NLT 10/10 FR, vad gör man med damhöga färgen?


Recommended Posts

Denna hand utspelade sig på Sviten i Stockholm igår. Vad jag vet om Fi (UTG) är att han är en väldigt lös spelare som synar höjning out of position med T4h etc.

 

Fi sitter UTG (han täcker mig) och höjer upp till 40. UTG+1 synar och jag får UTG+3 :Qc::Qs: , med vilken jag höjer till 160. Jag sitter med 1500 i marker. Endast UTG synar och han väljer att checka mörkt fram till mig.

 

Floppen är :Jc::3c::4d:

 

Här väljer jag att beta 300 (i en pott på nästan 400) och UTG synar efter en hyfsat kort betänketid.

 

Turn: :7c:

 

Fi checkar fram till mig och jag väljer här att checka efter, dels för att hålla potten nere, dels för att jag har färgdraget ifall UTG redan har färgen eller rentav slowspelat tvåpar/triss och dels för att inducera fram bluffinitiativ av honom på rivern (rätt eller fel?).

 

Rivern kommer: :Tc:

 

UTG betar nu 500 in i mig. Det kostar mig alltså 500 i en pott på 1500, jag har färgen men funderar nu seriöst vad han kan tänkas ha. En möjlig färg som AKc känns lite orealistisk (dock inte omöjlig) med tanke på hur lös han har varit, en lägre färg?

 

I alla fall medan jag funderar så frågar han mig om jag vill se ett av hans hålkort..och jag svarar ja. Då viker han upp :3h: . Detta förvirrar mig inte minst med tanke på hans utspel då han dessutom förklarar att om jag synar kommer jag att förlora...Det känns nu ungefär som om Scotty Nguyen skulle förklarat "if u call its all over baby", men samtidigt undrar jag om han tänker en nivå högre....

 

Vad hade ni gjort i mitt läge? Gjort en crying call för att se sig slagen av en högre färg, eller deklarerat att UTG bluffar? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ju ändå synat, så känns dumt att vika bara för att han visar en trea och betar 500.

 

Preflopp och på floppen skulle han ju synat med bra många fler sidokort än Ac/Kc och på turn förändrades ju inte hans HD särskilt (om han inte donkar turn väldigt ofta). Så bland hans möjliga sidokort när river kommer så är det ju bara 1/5-1/10 eller så som slår dig.

 

Hade varit rätt annorlunda om du betat turn också. Då hade det ju varit lättare att utesluta massvis med treor som inte har klöver som sidokort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en rätt ok idé att checka för att inducera syn från skithänder.

 

Han får ju å andra sidan syn av alla J med FD-tillägg (och säkert ännu mer, eftersom det är på Sviten), även om jag tycker att det funkar att checka bakom också.

 

River är blixtsyn. Det vb:as ju massa sämre händer än :Ac: / :Kc: där. Dessutom tycker jag du kan ta mer betalt pre mot de där jävla floppfiskarna, spela 220 eller nåt. Finns ju ingen risk att de foldar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antag jag är din FI

 

Med tanke på att FI betar ut flop, checkar turn när klöver kommer samt klöver kommer på river så antar jag att man kan bluffa bort rätt många av Fis potentiella händer med ett riverbet.

 

Därför blixtsynar jag om jag är du (dessutom till de potodds som bjuds).

 

Lät kanske konstigt Fi hit och dit :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte ställa?

 

Syn eller ställa är det jag hade vägt mellan. Som du framställde det hela känns en syn mer motiverat i detta tillfälle. Sitter lösnissen med högre färgen så gör han. Men lika ofta sitter han med vad f*n som helst på handen. 33 känns väl inte helt uteslutet? Både nyfikenheten och att din hand är långt ifrån dålig motiverar en syn. En läggning kommer han bara att använda mot dig sedan. Höja, höja och höja.

 

Turn: Lurigt, men enligt ditt sätt att resonera så är färgdraget det du vill ha. Då borde ett ställ vara helt i sin ordning, egentligen.

 

Nu spelar jag inte CG och inte på sviten utan bara på lokala klubben med glada amatörer, så mitt spel är väldigt basalt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, det som vore riktigt hårt är ju att ställa, visa Qc och få en syn av en sämre hand.

 

Vilket KAN hända på Sviten, men ändå blir fel spel om man nu inte har så lite över efter en syn så att man på nått sätt kan hitta något särskillt värde i fortsatt spel efter handen om man köper in igen efter att ha bustat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket KAN hända på Sviten, men ändå blir fel spel om man nu inte har så lite över efter en syn så att man på nått sätt kan hitta något särskillt värde i fortsatt spel efter handen om man köper in igen efter att ha bustat.

 

Hmm.. jag hänger inte med i din skrivning här?

 

Jag tolkar dig: Jag går allin och får en syn på mig och att jag bustar, det gör jag OM jag tror att jag tjänar spelmässigt på det efteråt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, om du har så lite över, säg Fi bettar 500, du har 625 över. Ställer och vet att de sista 125 är egentligen ett felspel men du får bilden av en tomte som kan göra felspel till senare liknande händer då du ställer och har stålet ;).

 

Men som jag sa spelet att ställa är fel om man nu inte kunde hitta något särskillt specialvärde för ställ om man var riktigt kort om marker....

 

Jag tyckte det var klart.

 

Vilket sedan det specialvärdet är har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, om du har så lite över, säg Fi bettar 500, du har 625 över. Ställer och vet att de sista 125 är egentligen ett felspel men du får bilden av en tomte som kan göra felspel till senare liknande händer då du ställer och har stålet ;).

 

Men som jag sa spelet att ställa är fel om man nu inte kunde hitta något särskillt specialvärde för ställ om man var riktigt kort om marker....

 

Jag tyckte det var klart.

 

Vilket sedan det specialvärdet är har jag ingen aning om.

 

Då fattade jag dig rätt. Det vore konstigt om det inte är klart för dig själv... ;-)

 

 

Om jag räknade rätt har OP petat in 460 i potten och står inför syn på 500 och han har kvar 1040.

 

Jag är helt splittrad. Jag hade nog "bara" synat men min magkänsla är tvärtom mot de flesta andra här att klöver dam ger högsta färgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, med hans givna stack han har kvar i detta exempel är synen rätt. Mitt resonemang var utifall han bara haft en lillpeng kvar efter synen.

 

Det var det jag menade med att stället känns som fel spel OM INTE man hade haft så lite kvar så att stället var en "obetydlig peng" mer än kvarvarande stack.

 

Nåväl vi glömmer det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...