Gå till innehåll

NL600 - bottenset på actionbräda mot stoxtrader


Recommended Posts

Den här handen utspelar sig mot MiaMia5 (stoxtrader) så ni behöver inte oroa er för att fi är dålig :-) .

 

HERo's stack: 800

Stoxtraders: 800

Dom andra två ca: 450

 

HERO's hand: :Th::Ts:

 

Stoxtrader höjer till 22 UTG , Hijack calls 22, CO calls 22, button och SB folds.

Jag synar på BB.....

 

(pot $88) Flop :Qh::Ks::Td:

HERO checkar och hoppas att stoxtrader ska betta och dom andra synar så att man kan få in en checkraise.

 

Stoxtrader bettar 65 som vi hoppades och båda dom andra synar.

HEROhöjer upp den till 320

Stoxtrader höjer nu till 600 och dom andra foldar

Hero ????

 

Kan man hitta en fold här? Känns ju jättemycket som ett högre set/stege

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som känner att han har högre set här jätteofta?

Han har bara set eller stege här, något annat skulle förvåna mig väldigt mycket.

Jag hade faktiskt lagt där mot stox. Ser ingen annan hand han spelar så här, han vet ju att hans FE är väldigt låg då han knappast räknar med att du lägger set där och inte har drag.

 

Varför gör du en så monsterstor höjning?

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 27.002% 26.23% 00.77% 5713 168.00 { ThTs }

Hand 1: 72.998% 72.23% 00.77% 15731 168.00 { KK-QQ, AJs, AJo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som mår illa av ditt preflop spel? Med tanke på alla döda pengar i potten och din bra men sårbara hand så tycker jag det är rent ut sagt dåligt spel att inte raisa. Som spelat fold men tycker din checkraise är kass då du får bort alla sämre händer och syn/ställ av de bättre.

 

Mjoo standard är nog att 3-betta preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker detta är fel?
Beror mest på hur aggro Stox är och hur pass förutsägbara synarna bakom är. Dvs, kan killarna bakom ha en bättre hand och kan Stox få för sig att ställa/syna med händer (alltså sämre händer) som ger oss ett knepigt beslut?

 

Under de omständigheterna kan man i princip raisa vad som helst.

 

Överlag är det dock en konstig hand att höja med då den är för kass för värdebet och för bra, alltså värde på syn, för att bluffa.

 

Ska vi hålla oss någorlunda balanserade så slår vi väl om med ungefär JJ/QQ, AK och en del trash. Typ. För att TT ska funka så måste motståndarna vara sjukt lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen utspelar sig mot MiaMia5 (stoxtrader) så ni behöver inte oroa er för att fi är dålig :-) .

 

Utan att veta nåt om fi, men mot en ok spelare, hur ofta förväntar du dig annat än push eller fold när du CR:ar halva stacken där? Med det sagt, vad är värdet med linjen när du bara vet hur du ska "göra" (ingenting) vid fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åfan då får jag väl tänka om. Tycker dock att det är synd att spela en så pass bra hand för bara setvärde i.o.m. att det nästan alltid kommer nåt överkort på floppen.
Och vad tror du kommer hända?

 

Tror du att det mestadels blir vik så finns det mycket lämpligare händer att höja, tror du att det är värde så är du nog lite optimistisk.

 

Är ju en sak om man är kort nog att kunna ställa, men det är ju inte riktigt fallet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar aldrig NL600 men generellt är väl spelet agressivare på högre nivåer och redan på NL200 kan man väl inte utesluta par med öppetstegdrag eller? AA kanske som en semibluff? Min generella ståndpunkt är att jag alltid betalar av med set, och hur EV+ det är vettifasen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...