Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!

Myssion

Recommended Posts

No offense, tycker du har otroligt vettiga åsikter överlag i detta forum, men tänker du inte lite fel i det här fallet?

Om man drar det till sin spets en smula: Du skulle alltså strunta i att signa upp för en $50+2000 sng om det fanns någon (och på så sätt avklara bonusen på ca 25 min) utan istället välja att cleara den på 50h?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

No offense, tycker du har otroligt vettiga åsikter överlag i detta forum, men tänker du inte lite fel i det här fallet?

Om man drar det till sin spets en smula: Du skulle alltså strunta i att signa upp för en $50+2000 sng om det fanns någon (och på så sätt avklara bonusen på ca 25 min) utan istället välja att cleara den på 50h?

Ehm. Om man klarar bonusen hur man än gör, varför då inte försöka gå plus på spelet?

Du skulle eventuellt ha en poäng om man kunde göra bonusen oändligt många gånger.

Länk till kommentar

jävligt stor skillnad... I ditt extrem exempel blir $/h högre men om man jämför 55$ med 59$ så blir troligen $/h högre med 55$.. Eller tänker jag också fel? :D

Sen kan man väl säga såhär med, vad har du helst, 100$/h i 10 timmar eller 500$/h i en timma?

Länk till kommentar

Grejen är ju den, varför att stressa?

Hade det kommit en sån här bonus varje dag så hade jag förstått ditt tankesätt, men nu är det ju bara (mestadels) skräpbonusar ute på Internet och då är det ju inte sååå nödvändigt att klara bonusen på en dag.

Länk till kommentar

Det är ju precis som eury säger. Jag spelar ju inte ENBART för bonusen, jag vill ju plussa på spelet oxå vilket såklart vore omöjligt om jag spelade en $50+$2000.

Länk till kommentar

Ok, ang min stejk. Jag har en rulle på $4500. Bankrullekraven är i grunden 20 inköp, men jag kommer inte att ligga och tänja på den gränsen. Först och främst så är jag rättså varianskänslig, och för det andra så vill jag mjukstarta lite och vänja mig vid spelet på en högre nivå innan jag kliver vidare. Så det är NL100 som gäller tills vidare, med kanske lite småskott på NL200 beroende på streak/dagsform etc. Är dock inte så jätteimponerad av motståndet på NL100 direkt, så jag kanske kliver upp rätt snart också, det får vi se. Spelar som sagt på Expekt för närvarande, sen kanske det bär av till andra iPoker-sajter, om Expekt tänker fortsätta kasta ut sådana här bonusar så kan det ju hända att man hänger sin hatt där. Handhistorier kommer jag nog att lägga upp i första hand i Handanalysforumet, det är ju mest SnG-apor här i dagboken. ;)

Nedan kommer lite resultat från veckan. Blev inte så mkt grind förutom igår, först var klienten nere hela kvällen, sen kom en annan grej emellan, sen klöddade jag lite för att få GT+ att fungera ordentligt. Nu är jag dock på banan helt och hållet. 9-tabla funkar bra, kör 8-mannaborden för närvarande för där är faktiskt mest fisk. Rättså mycket fisk på 6-mannaborden också, men totalt nitty på 10-borden.

27/3: -$57.00

29/3: $87.11

Resultat vecka 13: $30.11 Wiiiiiiii!! :)

Pretty much break-even än så länge, men inte så många händer spelade hittills. Ikväll blir det mer grind

Länk till kommentar

Varför ska jag alltid inleda alla sessioner med att förlora 2-3 st? Lyckades dock vända 0-2 till 3-2, kort session alltså, totalt 35 st spelade. Nu blir det mat + Criminal Minds kl 21.00.

Har förresten sett alla avsnitt av TV-serien Dirt oxå. Det är ju en tjejserie egentligen men eftersom jag har tittat tillsammans med flickvännen så är det väl okey? :) Helt okey är den, rekomenderas. Dock har den ju inte kommit till Sverige än så om ni är intresserade får ni vara innovativa.

Med tanke på att det är lite småsegt att cleara $5k-bonusen enbart genom $50 HU SnGs så funderar jag på att testa vingarna på $100-nivån. Än så länge så är jag plus knappt $700 sen jag började spela på Expekt och när jag når $1k-plusset så blir det nog att testa $100. Vet inte om jag är vinnande där men mtp att bonusen backar upp riktigt fint plus att det gått bra på $50s så varför inte?

KF...Skiljer det jättemkt på nivåerna?

Länk till kommentar

consp, kfluffie o ni andra som lirar HU sngs på ipoker, har ni nån koll på snitt-tiden?

Beror vilken action-junkie du är =)

Men en HU SnG tar ju 15-20 minuter skulle jag tippa på i genomsnitt. Lirar du 2 st åt gången så blir det ju 6 i timman. Basera det på din nivå och dra ner lite så har du dig ett bra värde!

Själv lirade jag ca 500 HU-SnG:er.

Mvh, KF!

Länk till kommentar

NÄÄÄÄ!!! håller inte med eury eller cons eller pajnen ;)

Klart man vill cleara på så lite tid som möjligt, DÅ har ni ju tid över till att spela ert andra vinnande spel eller går ni bara plus då ni spelar med bonus i ryggen :)

Hade alla dagar i veckan spelat 50+2000 direkt. Risk/Reward

3K till annat

Jag har inte druckit.

Länk till kommentar

NÄÄÄÄ!!! håller inte med eury eller cons eller pajnen ;)

Klart man vill cleara på så lite tid som möjligt, DÅ har ni ju tid över till att spela ert andra vinnande spel eller går ni bara plus då ni spelar med bonus i ryggen :)

Hade alla dagar i veckan spelat 50+2000 direkt. Risk/Reward

3K till annat

Jag har inte druckit.

WTF?

Ponera att du spelat ditt vinnande spel på 50+5 med samma bonuskrav och tid i bakgrunden, varför inte spela det då?

Eller ska du spela en 50+2000 och sedan gå till typ Party utan någon bonus i ryggen?

Länk till kommentar

WTF?

Ponera att du spelat ditt vinnande spel på 50+5 med samma bonuskrav och tid i bakgrunden, varför inte spela det då?

Eller ska du spela en 50+2000 och sedan gå till typ Party utan någon bonus i ryggen?

nja har man tid att grinda mycket så sjunker ju variansen med lägre insats typ 22$ SNG. Men att lira 55+5 eller 55+9. Har man lite varians emot sig så kan man lätt tappa 20 inköp snabbt, om man ponerar åt andra hållet då.

Finns väl inget rätt elller fel val. Allt är nog upp till gemene mans/kvinnas tid att spendera. Cons är ju seminötproffs så han har ju tid antagligen ;)

Länk till kommentar

Grejen är ju att HU SnGs är mitt "vanliga" spel atm. Visst, om jag fick välja så spelar jag ju hellre på Full Tilt eftersom iPokerklienten är semimuppig men jag ser ändå ingen anledning till att stressa eftersom jag vet att jag kommer fixa bonusen innan den går ut.

Tycker det oxå är lite skumt att detta går att argumentera emot.

Länk till kommentar

27/3: -$57.00

29/3: $87.11

30/3: $408.64

Wiiiiiii!! :)

Resultat vecka 13: $438.75

Det var den där dagen på året när allt flöt på bra. Träffar bra, blir sällan utdragen, har bäst hand både när degen åker in och när det blir nercheckat i mindre potter. Har blivit bättre på att värdebeta tunnt på river, men behöver bli bättre på att hitta 2-barrelblufflägena, stänger ner på turn lite för ofta känner jag.

Nu helg! Vi har 12 nya filmer att plöja igenom. :)

Länk till kommentar