Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer iofs billgt undan här, hade nog blivit tömd om inte spaderkungen kommit på river.

 

Menar du att du checkar bakom en river med set för att runner-runnerfärgen sattes?

 

En av de jobbigaste händerna, frågade fi försynt hur han kunde syna med hålstegedrag. Jag bettade ju så lite blev svaret. Han behövde odds 1:12 och fick 1:5, ingen idé att förklara...:roll:

 

Han fick ganska fina implicita odds ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Pottodds +implicita odds

 

2: Jo.

 

I den ena handen 10,9 offsuit, kan man ju diskutera hur loose man bör spela, det är en smaksak så att säga.

 

Däremot tycker jag inte det är rätt att syna med 10,8 suited i en raisad pott. Den huvudsakliga vitsen med synen är väl att man vill få in färgen. Men det är just det som är kruxet; det blir i så fall en låg färg. Hur många gånger uppstår inte situationen färg mot högre färg? Därför bättre kasta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den ena handen 10,9 offsuit, kan man ju diskutera hur loose man bör spela, det är en smaksak så att säga.

 

Däremot tycker jag inte det är rätt att syna med 10,8 suited i en raisad pott. Den huvudsakliga vitsen med synen är väl att man vill få in färgen. Men det är just det som är kruxet; det blir i så fall en låg färg. Hur många gånger uppstår inte situationen färg mot högre färg? Därför bättre kasta.

 

Du har inte spelat så mycket poker va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote name=decoy;794939

Däremot tycker jag inte det är rätt att syna med 10' date='8 suited i en raisad pott. Den huvudsakliga vitsen med synen är väl att man vill få in färgen. Men det är just det som är kruxet; det blir i så fall en låg färg. Hur många gånger uppstår inte situationen färg mot högre färg? Därför bättre kasta.[/quote]

 

Håller med om att handen är rätt förkastlig i en raisad pot, men nu var det en limp i sen position. är ju en hand som kan ge mkt betalt mot JQ som träffar 2 par om man har tur och oxå sätter 9an... Inte ofta fi synar med färgdrag med de usla oddsen han får av mig på floppen, bara betala av.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förväntar du dig att fi (dessutom på denna nivå) ska folda ett nötfärgdrag mot potbett på flop? Dessutom i en potentiell 4-vägspott? Foldar du själv i det läget?

 

Om jag foldar? 9 gånger av 10!

 

Sjuka idiotspel på SS. Fattar inte hur de kan belönas. Om jag är irriterad? Näähää! 2 timmars inspelad vinst åt helvete för att han träffar sitt riverkort. Inget flyter efter denna hand, motrigg igen, bara stänga ner. Är så tydligt när motriggen sätter in, är patetsikt att den kommer i sådan stora pulser. Knappt några utdragningar på 2timmar, sedan 4-5 st på 15 minuter.

 

Fattar inte hur han kan ta preflopsynen. Jerico vurmar ju för sådant spel och har man tur så är det väl ok, men ändå. Hans flopsyn är väl ok, turnsynen mer tveksam. Han räknar väl med att jag har AA och då har han 3 sjuor, 4 sexor och 7 spader som räddar honom om vi kvittar hans båda åttor mot mina ess. 28% chans att vinna till oddsen 1:1,75. Inte direkt EV+, men snubben träffade allt. Vet ju att han spelar på träffad Q, stegdrag eller färgdrag. Turn hjälper honom om han splar på stegen, annars inte. En på tre att det är så, bara damma in.

 

***** Hand 457959594 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 september 2007 22:39:56

Bertil 19 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: zimba2 (520.65)

Plats 2: AcidSpy (282.75)

Plats 3: selected (278.95)

Plats 4: ruffe74 (383.55)

Plats 5: CS PROFFS (395.00)

Plats 6: gudentor (581.40)

Plats 7: _Kizzen_ (866.00)

Plats 8: Caporegim (369.05)

Plats 9: TrueBluff (400.00)

Plats 10: spelarn1 (235.96)

zimba2 lägg LM 1.00

AcidSpy lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Er, Eh]

 

*** Bet Runda 1 ***

selected Syna 2.00

ruffe74 Lägg

CS PROFFS Syna 2.00

gudentor Syna 2.00

_Kizzen_ Höj till 4.00

Caporegim Lägg

spelarn1 Syna 4.00

zimba2 Lägg

AcidSpy Höj till 20.00

selected Lägg

CS PROFFS Lägg

gudentor Lägg

_Kizzen_ Syna 20.00

spelarn1 Syna 20.00

 

*** Flop(Board): *** : [4r, Ds, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 54.00

_Kizzen_ Syna 54.00

spelarn1 Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [4r, Ds, 5s, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy All-in 208.75

_Kizzen_ Syna 208.75

 

*** River(Board): *** : [4r, Ds, 5s, 8k, 10s]

*** Showdown *** : Rake: 14.80 Totalpott: 577.70

AcidSpy [Er, Eh] Par i ess Vinst: 0.00

_Kizzen_ [7s, 8s] Färg med högsta kort dam Vinst: 577.70

 

Kvällen blev inte som jag tänkt mig, hade jag vunnit AA potten hade jag haft mina 500+ som jag hade som mål, nu lade jag av på minus 300 när motriggen hade satt in. Orkar inte vara uppe 3-4 timmar och vänta in på att det vänder och spela in pengarna igen.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bättre att beta för mycket än för lite, men du behöver faktiskt inte pota flopen varje gång. Speciellt inte i multiwaypoter eller i 3betade poter.

 

Sant, men är ju ofta som det spelas på drag. Vill gärna betta hårt när man har rätt bra read på några spelare som gärna gör det. Pengarna kommer ju åka in avsett på river ändå för jag kommer vara så committad och överspelar dessutom gärna topparen... ;-)

 

Bättre ikväll, inga hemska utdragningar och fick bra betalt för en floppad nötstege med limpade 97s och floppad triss med 44 i en pre5bettad multipott. De var båda på 2,5/5 bord så det var ju dessutom på rätt bord! :lol:

 

Var lösare spel på 2,5/5 ikväll än på 1/2 så blev en 50/50 mix med två av varje. Bara en timmes spelande sedan var femhundringen i hamn, ska dricka champagne nu för frugan fyller år. Grattis älskling!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djens är hård med rättvis, tror han ville säga att om du haft lite mer erfarenhet av texas holdem så hade du rimligtvis inte skrivit sådär.

 

Löjligt! Att sedan hänvisa till sin egen gamla arkiverade dagbok, istället för att ta en diskussion är svagt. Man behöver för övrigt inte vara särskilt bra, bara för att man har stor erfarenhet av TH.

 

Men samtidigt blir den här diskussionen lite off, med tanke på att det är Patfors dagbok, så av hänsyn till honom tycker jag vi kan lägga ned det här eftersnacket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver för övrigt inte vara särskilt bra, bara för att man har stor erfarenhet av TH.

 

Ok, sista svaret.

Senaste året har jag över 12bb/100 händer över cirka 150k händer PL1000.

Innan det hade jag 16bb/100 över 200k händer PL200-400.

Året innan det hade jag runt 10bb/100 händer över kanske 400k händer NLT 1/2-10/20.

 

Jag har spelat in mer pengar på texas nlt än du någonsin kommer göra.

Jag säger bara att när du ger råd som är helt fel till personer på ett forum ska du inte låta säker utan du kan ju säga att

"Min personliga åsikt är att du inte ska syna där"

 

Däremot så ska du INTE säga:

"Nej, den är inte värd att spela där" när du inte vet för fem öre vad du pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sista svaret.

Senaste året har jag över 12bb/100 händer över cirka 150k händer PL1000.

Innan det hade jag 16bb/100 över 200k händer PL200-400.

Året innan det hade jag runt 10bb/100 händer över kanske 400k händer NLT 1/2-10/20.

 

Jag har spelat in mer pengar på texas nlt än du någonsin kommer göra.

Jag säger bara att när du ger råd som är helt fel till personer på ett forum ska du inte låta säker utan du kan ju säga att

"Min personliga åsikt är att du inte ska syna där"

 

Däremot så ska du INTE säga:

"Nej, den är inte värd att spela där" när du inte vet för fem öre vad du pratar om.

 

Skönt att du visar var skåpet ska stå Djens! Roligt när folk ifrågasätter ditt pokerkunnande med tanke på vilken nivå du spelar på och vad du drar in...:mrgreen: Frugan tackar för din gratulation!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frivillig pokerfri kväll. :shock: Lovat frugan att september månads pokervinst ska gå till fickpengar i Milano, gick ju uselt i mitten av månaden så det har inte blivit så mycket som jag hoppades på. Hade tänkt lägga även början på oktober till henens resa men så fick jag en oväntad gåva av min mormor. Vi barnbarn fick dela på en del av vinsten från hennes husförsäljning. Därför får frugan en slant till shopping i Milano och jag kan lägga pokervinsten på att bygga en rulle till 2,5/5 igen och så kändes det skönt att inte behöva jaga in pokervinst ikväll.

 

Blev ungefär 3K upp på 60 spelade timmar i september vilket ger ett snitt på ca 50 kr i timmen och 6BB per timme och bord. Fast iofs spelat en hel del 0,5/1 så snittet är nog egentligen uppemot 8BB per bord och timme vilket är helt ok. Kan jag ha samma stats i oktober på 1/2 och 2,5/5 (om det finns attraktiva bord) så bör jag kunna dra in 5K. Sedan är det bara att tuta och köra på 2,5/5 och börja grinda in en platt-TV.

 

/Patfor

 

Ps Ni får vara hur offtopic ni vill i min dagbok, här kan vi diskutera allt mellan himmel och jord så länge man är hyfsat hövlig mot andra skribenter! Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sista svaret.

Senaste året har jag över 12bb/100 händer över cirka 150k händer PL1000.

Innan det hade jag 16bb/100 över 200k händer PL200-400.

Året innan det hade jag runt 10bb/100 händer över kanske 400k händer NLT 1/2-10/20.

 

Jag har spelat in mer pengar på texas nlt än du någonsin kommer göra.

Jag säger bara att när du ger råd som är helt fel till personer på ett forum ska du inte låta säker utan du kan ju säga att

"Min personliga åsikt är att du inte ska syna där"

 

Däremot så ska du INTE säga:

"Nej, den är inte värd att spela där" när du inte vet för fem öre vad du pratar om.

 

Märkligt att andra har fått för sig att de ska bestämma hur man ska uttala sig. Jag kanske ska be dig om lov först, eller? Jag skiter väl i hur mycket du har vunnit. Jävla översitteri!

 

Jag säger vad jag vill, och jag är inte oförskämd. För övrigt tycker jag det är märkligt att en sådan höglimitspelare som du säger dig vara ägnar ens en minut åt en usel microlimitdagbok som denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att andra har fått för sig att de ska bestämma hur man ska uttala sig. Jag kanske ska be dig om lov först, eller? Jag skiter väl i hur mycket du har vunnit. Jävla översitteri!

 

Jag säger vad jag vill, och jag är inte oförskämd. För övrigt tycker jag det är märkligt att en sådan höglimitspelare som du säger dig vara ägnar ens en minut åt en usel microlimitdagbok som denna.

 

Inte bli sur nu! Kunde ju inte du veta att Djens är pokerproffs och railar min dagbok bara för att jag är hans kräftleverantör...:lol: Vi byter kräftfiskesafari och kräftor mot att han ger mig lite feedback om mitt spel, bara så du vet.

 

Var det inte så att du frågade om han hade stats för att legitimera sina uttalanden? Hur som helst så är det fritt fram att tycka vad man vill i min dagbok så längen man håller sig till fakta och inte gör en massa personliga påhopp.

 

Synd att du tycker det är en usel dagbok, ge mig gärna tips på hur jag förbättra den! Kanske ska göra en Alex Schulman och lägga ner bloggandet?

 

Ingen pokerikväll heller, inte riktigt sug ännu och dessutom har jag kostat på mig spelet World in conflict och har spelat det en del. Helt min typ av spel även om det är lite för mycket pang-pang slakt. Hade gärna sett lite mer taktik i det hela och inte bara skyffla in en massa trupper.

 

Försökte boka in frugan och hennes syster för att se Nattvarden i Milano. tji fick jag, fullbokat! Fåniga spagettiätare som inte kan bygga ett museum till den så folk får möjlighet att titta på den. Hänger tydligen i ett kloster och tar inte emot så många besökare per dag. T.o.m grodätarna sköter det hela bättre med sin berömda tavla i Paris! :shock:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korkade spaggar, om uppfyller gång på gång mina negativa tankar om dom. Bokat hotell via hotels.com till frugan i Milano, siten har fått bekräftelse från hotellet att ett rum är reserverat, pengarna från kortet är draget. Finns det något rum bokat när frugan checkar in? Knappast, dessutom fullbokat, f-n inte sant. Fick tillbringa en del tid igår kväll på att reda ut det hela, de fick bo i "ugly apartment" som tydligen var ngn personallägenhet. Lite Lasse Åberg och Sällskapsresan2 över det hela. Ska få ett riktigt rum i kväll.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger vad jag vill, och jag är inte oförskämd. För övrigt tycker jag det är märkligt att en sådan höglimitspelare som du säger dig vara ägnar ens en minut åt en sån rolig dagbok som denna.

 

FYP.

Jag tycker att det är kul att följa/hjälpa spelare jag känner för att inte nämna att det faktiskt är riktigt skoj att få lära en lärare saker, lite revansch ifrån skolan! :-D

 

Jag kanske ska be dig om lov först, eller?

Gör gärna det :-D

Jag gav bara ett råd, du är fri att posta så mycket du vill, bara att förslag är bättre än definitiva sanningar, även om jag spelar mer shorthanded där sämre färger är lite bättre än på fullring. Dock så kan man ju träffa många rätt fula stegar och busta set på löpande band.

 

Korkade spaggar,

Hade du spelat på andra siter än SvS så hade du älskat de! ;-)

 

En låååång text.

/Patfor

 

Frivillig pokerfri kväll , existerar såna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löst sig helt ok med frugans hotellrum i Milano, fick 1500kr tillbaka för första natten och betalalde bara 1000kr så egentligen blev det ganska bra. Fast spaggarna försökte hävda gentemot hotels.com att de fick en bättre standard än ordinarie rum, hävdade då att frugan tagit kort på hur sunkigt det varit och att jag gärna skickade dom till hotels.com. Inga probelm att få pengarna tillbaka sedan...:lol:

 

Gårdagens session startade hemskt, hade 2 feta utdragningar som jag inte kunde släppa och träffade allmänt fel och dåligt. 4 inköp back på 30 minuter. Tog 3,5 timme att göra ett halvt inköp vinst.

 

Bra spel Stiffler, som taget ur en pokerhandbok! :roll: Samma bord på båda händerna, 3 minuters lucka...

 

***** Hand 466256374 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 6 oktober 2007 21:07:27

Bertil Turbo 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Stiffler.. (271.95)

Plats 2: Prisen (467.30)

Plats 3: MmDoubleUp (239.25)

Plats 4: megakillah (400.00)

Plats 5: Creadle (321.00)

Plats 6: AcidSpy (200.00)

Plats 7: walleye (542.20)

Plats 8: Slasktratt (635.90)

Plats 9: archer (262.96)

Plats 10: jockeboy (400.00)

megakillah lägg LM 1.00

Creadle lägg SM 2.00

jockeboy lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Kr, Ks]

 

*** Bet Runda 1 ***

AcidSpy Höj till 10.00

walleye Lägg

Slasktratt Lägg

archer Syna 10.00

jockeboy Lägg

Stiffler.. Höj till 20.00

Prisen Lägg

MmDoubleUp Lägg

megakillah Lägg

Creadle Lägg

AcidSpy Höj till 40.00

archer Lägg

Stiffler.. Syna 40.00

 

*** Flop(Board): *** : [4k, Dh, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 54.00

Stiffler.. Syna 54.00

 

*** Turn(Board): *** : [4k, Dh, 4h, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy All-in 106.00

Stiffler.. Syna 106.00

 

*** River(Board): *** : [4k, Dh, 4h, 10h, Er]

*** Showdown *** : Rake: 10.35 Totalpott: 404.65

Stiffler.. [8h, Eh] Färg med ess i topp Vinst: 404.65

AcidSpy [Kr, Ks] Två par, kungar och fyror Vinst: 0.00

 

 

 

Sätter slasktrat på AK, är riktigt säker på den. Hade lite fel....:oops:

 

***** Hand 466252682 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 6 oktober 2007 21:04:13

Bertil Turbo 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Stiffler.. (249.05)

Plats 2: Prisen (438.80)

Plats 3: MmDoubleUp (242.25)

Plats 4: megakillah (291.10)

Plats 5: Creadle (339.00)

Plats 6: AcidSpy (206.05)

Plats 7: walleye (542.20)

Plats 8: Slasktratt (437.20)

Plats 9: archer (262.96)

Plats 10: TG79 (28.00)

Stiffler.. lägg LM 1.00

Prisen lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Es, Eh]

 

*** Bet Runda 1 ***

MmDoubleUp Lägg

megakillah Lägg

Creadle Lägg

AcidSpy Höj till 10.00

walleye Lägg

Slasktratt Syna 10.00

archer Lägg

TG79 Lägg

Stiffler.. Lägg

Prisen Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [Kr, 9r, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 20.00

Slasktratt Syna 20.00

 

*** Turn(Board): *** : [Kr, 9r, 5k, Er]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 28.00

Slasktratt Höj till 68.00

AcidSpy Syna 68.00

 

*** River(Board): *** : [Kr, 9r, 5k, Er, 3h]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Passa

Slasktratt Satsa 126.00

AcidSpy All-in 108.05

 

*** Showdown *** : Rake: 10.35 Totalpott: 404.75

Stiffler.. Lägger mig Vinst: 0.00

Prisen Lägger mig Vinst: 0.00

MmDoubleUp Lägger mig Vinst: 0.00

megakillah Lägger mig Vinst: 0.00

Creadle Lägger mig Vinst: 0.00

AcidSpy [Es, Eh] Triss i ess Vinst: 0.00

walleye Lägger mig Vinst: 0.00

Slasktratt [8r, Dr] Färg med ess i topp Vinst: 404.75

archer Lägger mig Vinst: 0.00

TG79 Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Äntligen en rättvis hand.:mrgreen:

 

***** Hand 467484979 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 oktober 2007 22:54:39

Bertil 23 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Mr.Gotland (77.63)

Plats 2: SwedeVikng (468.22)

Plats 3: Mr.Jonte (356.52)

Plats 4: LuckyRoger (261.82)

Plats 5: AcidSpy (224.75)

Plats 6: sidpiraya (400.10)

Plats 7: ukw (378.71)

Plats 8: CosmoKrame (226.10)

Plats 9: Fysikern (409.40)

Plats 10: hampe23 (85.80)

Mr.Jonte lägg LM 1.00

LuckyRoger lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Knk, Knh]

 

*** Bet Runda 1 ***

AcidSpy Höj till 10.00

sidpiraya Lägg

ukw Lägg

CosmoKrame Lägg

Fysikern Lägg

hampe23 Syna 10.00

Mr.Gotland Lägg

SwedeVikng Syna 10.00

Mr.Jonte Lägg

LuckyRoger Syna 10.00

 

*** Flop(Board): *** : [4r, 10k, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

LuckyRoger Passa

AcidSpy Satsa 22.00

hampe23 Syna 22.00

SwedeVikng Lägg

LuckyRoger Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [4r, 10k, 9h, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 56.00

hampe23 All-in 53.80

 

*** River(Board): *** : [4r, 10k, 9h, 10h, Kns]

*** Showdown *** : Rake: 4.80 Totalpott: 187.80

AcidSpy [Knk, Knh] Kåk Vinst: 187.80

hampe23 [10s, 6s] Triss i tior Vinst: 0.00

 

 

Inga odds alls, men fi har varit aggresiv och kan nog betta sönder sig själv. Hade riktigt rätt! 8-) Undrar om han "gjorde en Djens" och skickade musen i väggen? :lol: Klickade fel pre, skulle foldat. Hade 4 bord igång och såg på Bond-filmen, gick inte så bra. Handen innan hade jag foldat A10 på A105brädan... :roll:

 

***** Hand 467474438 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 oktober 2007 22:43:33

Bertil Turbo 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: nissehult9 (176.75)

Plats 2: jcke (153.10)

Plats 3: walleye (379.65)

Plats 4: Aja1 (319.50)

Plats 5: PLEIF70 (368.05)

Plats 6: AcidSpy (502.80)

Plats 7: Yoda5 (198.00)

Plats 8: janseboy (389.54)

Plats 9: Razorfish1 (205.45)

Plats 10: roka72 (282.70)

PLEIF70 lägg LM 1.00

AcidSpy lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Dr, 10s]

 

*** Bet Runda 1 ***

Yoda5 Lägg

janseboy Syna 2.00

Razorfish1 Lägg

roka72 Lägg

nissehult9 Lägg

jcke Lägg

walleye Syna 2.00

Aja1 Höj till 4.00

PLEIF70 Syna 4.00

AcidSpy Syna 4.00

janseboy Syna 4.00

walleye Syna 4.00

 

*** Flop(Board): *** : [7r, Kh, Knr]

*** Bet Runda 2 ***

PLEIF70 Passa

AcidSpy Passa

janseboy Passa

walleye Passa

Aja1 Satsa 8.00

PLEIF70 Lägg

AcidSpy Syna 8.00

janseboy Lägg

walleye Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [7r, Kh, Knr, 5s]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Passa

Aja1 Satsa 18.00

AcidSpy Syna 18.00

 

*** River(Board): *** : [7r, Kh, Knr, 5s, Es]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Passa

Aja1 Satsa 36.00

AcidSpy Höj till 86.00

Aja1 All-in 289.50

AcidSpy Syna 289.50

 

*** Showdown *** : Rake: 16.25 Totalpott: 634.75

Aja1 [7s, 7h] Triss i sjuor Vinst: 0.00

AcidSpy [Dr, 10s] Stege med ess i topp Vinst: 634.75

 

 

Skulle presenterat en lurig hand också, då har SS stängt ner. Underhåll eller ngt, får inte upp fler HH:s. Typsikt

 

Hade som mål att spela in en tusing under helgen, det blev ett par kronor över målet, nice! Hade ett mysigt fylleslask på 0,5/1 borden i fredags natt där jag och en polare öppnade 3 bord efter det att vi sett en våldsactionfilm. Satt och drack tjeckisk pilsner och garvade åt alla andra fyllisar som spelade uselt. Vi spelade säkert jättebra...:roll: Gjorde 4 inköp där på 2 timmar!

 

Måste i säng, måste ju komma upp i tid i morgon och vara på dagis på utsatt tid.

 

/Patfor

 

Ps F-n vad James Bond är duktig... :shock: Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort idiotspel 2 kvällar i rad, får bli morgondagens mål att det inte ska upprepas. Gårdagens var med QQ mot ett slowspelat KK som träffar triss på floppen, lite överspel från AcidSpy sedan...:roll: Kvällens överspel var med AJ i en multipott där floppen är 33J, synar med fi´s stora bets (som jag har notes om att är en tomte som har tur) hela vägen och han viker upp pocket treor, ridå! Han raisade pre med 5BB, borde ju satt honom på ett överpar.

 

Gick rejält back igår pga några hemska utdragningar + mitt överspel med damerna. Gick lika mycket plus ikväll trots att jag tappade ett inköp med min AJ och ett inköp med QK mot Q4 på floppen QQ8, gissa vilket kort som kommer på turn? :roll:

 

Snart invägning av pumpan, morbror har vägt in på 32 kg. Tror tyvärr inte att min är mycket över 20...:cry: Vindruvorna är i alla fall mogna och goda trots den usla sommaren.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra att du skriver i dina notes vilka fi som har tur. Logik ftw!

 

Vissa spelare har mkt tur, bara är så. Denna fi jag relaterar har jag en hel roman om och återkommer gång till gång i mina notes om att han spelar helt fel men drar ut gång på gång. Kanske slump att han haft medrigg just när jag spelat med honom, men med tanke på hur mkt jag skriivt om honom så måste jag ha spelat tiotals timmar mot honom.

 

 

På tal om tomtar och tur, undrar hur det tänks i denna människas hjärna? Spelar själv ganska passivt, men vill inte bygga in för mkt pengar om kickern inte håller eller blir utdragen av färgen. Inte direkt inne i någon medrigg i början av denna session, svårt att spela aggresivt med självförtroende då. Ngt jag måste jobba på så småningom misstänker jag.

 

***** Hand 470988598 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 oktober 2007 20:28:04

Bertil Turbo 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: cazzaz (292.30)

Plats 2: AcidSpy (204.00)

Plats 3: megakillah (398.00)

Plats 4: Ture67 (901.90)

Plats 5: djonny (74.10)

Plats 6: pokushokus (196.25)

Plats 7: satchmoo (146.20)

Plats 8: zimba2 (399.35)

Plats 9: liten71 (542.45)

Plats 10: bengt01 (100.00)

cazzaz lägg LM 1.00

AcidSpy lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Kr, Dr]

 

*** Bet Runda 1 ***

megakillah Lägg

Ture67 Lägg

djonny Syna 2.00

pokushokus Höj till 6.00

satchmoo Lägg

zimba2 Lägg

liten71 Lägg

cazzaz Syna 6.00

AcidSpy Syna 6.00

djonny Syna 6.00

 

*** Flop(Board): *** : [Kk, 9k, 6s]

*** Bet Runda 2 ***

cazzaz Passa

AcidSpy Passa

djonny Passa

pokushokus Satsa 14.00

cazzaz Syna 14.00

AcidSpy Syna 14.00

djonny Syna 14.00

 

*** Turn(Board): *** : [Kk, 9k, 6s, 8h]

*** Bet Runda 3 ***

cazzaz Passa

AcidSpy Passa

djonny Passa

pokushokus Satsa 20.00

cazzaz Syna 20.00

AcidSpy Syna 20.00

djonny Syna 20.00

 

*** River(Board): *** : [Kk, 9k, 6s, 8h, 4h]

*** Bet Runda 4 ***

cazzaz Passa

AcidSpy Satsa 42.00

djonny All-in 34.10

pokushokus Lägg

cazzaz Lägg

 

*** Showdown *** : Rake: 5.70 Totalpott: 222.50

AcidSpy [Kr, Dr] Par i kungar Vinst: 0.00

djonny [4s, 8s] Två par, åttor och fyror Vinst: 222.50

 

Frostnatt i Motala i natt, täckte över pumpan så jag hoppas den klarade sig. Vill ha ett växthus nu! Får bli ett pokermål nästa år att försöka spela in en grundplåt till ett sådant.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...