Gå till innehåll

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Postad
No offense, men lol på hela den här tråden. WTF liksom? Folda pre när han slår om (senast, även om jag inte ska säga att man omöjligt kan slå upp 42s), folda turn, foooooooooooooooooooola river. Ja, han kommer skjuta tre tunnor med AK nån gång ibland, men vafan liksom... Ska du syna dig AI för 200BB med bottenpar, mot en fi som har 3-bettat pre och bombat tre gator? Kom igen liksom? Argh.

lol at folda preflop med postion. detta är ju det vi vill ska hända när vi höjer med 24s pre med djupa stackar. helst skulle det vara djupare dock.

om du vill ha crazy image och vet att fi använder foldknappen även när han har starka överpar ibland så ställ turn annars syna och dra ut.

fold är ok också dock eftersom påpekat vet vi inte vilka outs som lever.

riversyn är uppenbarligen horribelt. du går fett med minus i snitt på en riversyn även om det klart finns en minimal chans att du leder.

Postad
Jag skojar faktiskt inte nu men helt självklar är inte folden speciellt inte om man har en history bakom. Säg att man iprincip är säker på att fi checkar med QQ-AA(AJ). Kvar blir AK,AQ, JJ,TT rent kombinatoriskt så måste han hålla igen sin bössa annars blir det rätt att syna. I praktiken viker man nog iofs:-D

fi måste ha en skyhög 3-barrel-frekvens för att man ens kan fundera på att syna.

mot en normal fi är AKs och AQs, dvs exakt 2 kombinationer vi slår och då ska de dessutom våga bluffa river. sen är frågan hur pigg fi är på att spela djupt ur pos med AQ vilket eventuellt tar bort en av dem...

Postad
fi måste ha en skyhög 3-barrel-frekvens för att man ens kan fundera på att syna.

mot en normal fi är AKs och AQs, dvs exakt 2 kombinationer vi slår och då ska de dessutom våga bluffa river. sen är frågan hur pigg fi är på att spela djupt ur pos med AQ vilket eventuellt tar bort en av dem...

Du verkar ju ha bra koll men kan du förklara varför han inte kan ha AKo eller AQo när han bettar turnen.

Fö så tror jag att jag håller med om att ha borde bluffa med ca 2 kobo om han vill reppa set(då blufffar han 1/4 gånger). Men är det inte lätt hänt att han inte kan hålla fingret från avtryckaren så ofta som han måste. Enligt mig så kan han alltså ha AKo och AQo om vi säger att han CO bettar dem ca 90% och fullföljer på turnen så att han har ca 10-15 st kvar. I så falll måste han bluffa ca 1/5-1/7 ca av gångerna med dem för att bli optimal. Har du några tankar kring det här?