Gå till innehåll

NL10/20 SvS - Färgdrag och träff på turn.


Recommended Posts

***** Hand 230775582 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 6 februari 2007 21:30:11

Gwen 21 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Ted Wowic (4861.86)

Plats 2: Felixystad (5638.90)

Plats 3: charlie16 (2120.25)

Plats 4: Mr Muscle (3390.50)

Plats 5: Bojen (4126.00)

Ted Wowic lägg LM 10.00

Felixystad lägg SM 20.00

** Giv **

Ted Wowic [N/A, N/A]

Felixystad [N/A, N/A]

charlie16 [N/A, N/A]

Mr Muscle [N/A, N/A]

Bojen [4k, 2k]

*** Bet Runda 1 ***

charlie16 Lägg

Mr Muscle Lägg

Bojen Höj till 80.00

Ted Wowic Lägg

Felixystad Höj till 220.00

Bojen Syna 220.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 10k, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

Felixystad Satsa 380.00

Bojen Syna 380.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 10k, Knk, 2s]

*** Bet Runda 3 ***

Felixystad Satsa 940.00

 

Vad ska man göra?

Tänk på att det är rätt djupa stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som har några tips att komma med?

 

Det ligger alltså 1200kr i potten när han bettar ut 940kr.

Jag har då kvar cirka 3500kr. Vid syn har jag kvar ca: 2600kr till ev. riverspel.

Vad foldar han om jag skulle trycka med 2600kr till för han?

Kommer jag få in hans stack om jag sätter färgen?

Har jag en 2a eller 4a kvar som levande outs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ostandard preflop om du inte har nåt speciellt read på att han 3bettar väldigt light och tror du kan pusha bort honom från sin hand efter floppen?

 

Känns som att det är en rätt tveksam syn på floppen också, bäst att trycka tillbaka redan där när du har 2 kort kvar att se? Skulle vara lättare om du hade lite mer info om fi, om han är okänd är hela den här handen katastrofalt tilt-dålig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat preflop. 4 2 är ingen höjdarhand. Svårt att veta hur många outs du har egentligen. Vinner du med två par? Med triss? Om färgen går in?

 

Vilka händer sätter du honom på?

 

Sätter han på AK, AQ, AA, KK, QQ, JJ, TT, Vilket betyder att jag leder mot 2 händer (AK, AQ). Har outs på alla 2or 4or och Klöverkort mot 3 av händerna (AA, KK, QQ), samt bara har en del klöverkort som outs på två av händerna, dvs de som han eventuellt har träffat set med. (JJ & TT).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter han på AK, AQ, AA, KK, QQ, JJ, TT, Vilket betyder att jag leder mot 2 händer (AK, AQ). Har outs på alla 2or 4or och Klöverkort mot 3 av händerna (AA, KK, QQ), samt bara har en del klöverkort som outs på två av händerna, dvs de som han eventuellt har träffat set med. (JJ & TT).

 

 

Du leder inte mot så många händer och har i bästa fall 14 outs. Känns bara jobbigt det här. Som spelat så hade jag foldat på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter han på AK, AQ, AA, KK, QQ, JJ, TT, Vilket betyder att jag leder mot 2 händer (AK, AQ). Har outs på alla 2or 4or och Klöverkort mot 3 av händerna (AA, KK, QQ), samt bara har en del klöverkort som outs på två av händerna, dvs de som han eventuellt har träffat set med. (JJ & TT).

 

Om detta är hans HD preflop och han är såhär aggressiv med att skydda sin hand mot drag efter floppen, varför ska du då in och rota runt i denna pot med 24s? Turn måste vara en fold mot denna HD, omvända implicita odds om han har set, osäkert om dina 2 par/trips outs är rena etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om detta är hans HD preflop och han är såhär aggressiv med att skydda sin hand mot drag efter floppen, varför ska du då in och rota runt i denna pot med 24s? Turn måste vara en fold mot denna HD, omvända implicita odds om han har set, osäkert om dina 2 par/trips outs är rena etc.

 

Absolut inte fold!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som spelad tycker jag det är en fold. Han reraisar dig ur position pga en misstänkt steal, vilket oftast är allt från låga pockets till premium händerna. Det verkar som om han vill avsluta handen ganska fort vilket jag tycker pekar på händer som 88 99 osv, kanske även att han är helt tom, han är iaf osäker på sin hand. Därför tycker jag du skall pusha tillbaka på flop för att veta var du står, han har ju noll pot controll eftersom han är ur position och pushar du tillbaka mot hans hand, som antagligen är ganska vek, eller helt tom så har han inget annat val än att folda flop. Vad gäller turn så tycker jag fold, för du har ingenaning om var du står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger uppe en hel del draghänder på forumet nu där man inte drar till nöten lite interessant med de implicita oddsen. Självklart försvagas handen i och med att det kostar när man träffar och torskar. Men summerar man så är det ex i det här fallet så mycket vanligare att vår hand är bäst om vi träffar och får betalt att de implicita oddsen blir lite+ i alla fall. I det här fallet sätter hero fi på AK, AQ ibland och vi får väl lov att köpa det då han är den som bör ha bäst uppfattning om fis HD. Han spelar säkert inte alltid dessa händer med 2 skott men kombinatoriskt så bör de stå för en icke oansenlig del av fis händer. Detta innebär att vi ganska ofta får se sekvensen syn miss check check och vinst av potten. För ofta så skjuter inte fi av det 3 e skottet.

Jag tror att det handlar om i den här handen att ställa in eller att syna. AK,AQ kommer att foldas(Endast detta räcker förmodligen till ett EV+) och sedan är frågan hur ofta han slänger de övriga händerna QQ-AA hur stort det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst blev det i alla fall en syn på turnen, som inga gav mycket till hjälp.

 

*** Turn(Board): *** : [7r, 10k, Knk, 2s]

*** Bet Runda 3 ***

Felixystad Satsa 940.00

Bojen Syna 940.00

*** River(Board): *** : [7r, 10k, Knk, 2s, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

Felixystad Satsa 2600.00

 

Betet är ganska exakt allin för mig.

Vilka händer trycker han med här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offense, men lol på hela den här tråden. WTF liksom? Folda pre när han slår om (senast, även om jag inte ska säga att man omöjligt kan slå upp 42s), folda turn, foooooooooooooooooooola river. Ja, han kommer skjuta tre tunnor med AK nån gång ibland, men vafan liksom... Ska du syna dig AI för 200BB med bottenpar, mot en fi som har 3-bettat pre och bombat tre gator? Kom igen liksom? Argh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offense, men lol på hela den här tråden. WTF liksom? Folda pre när han slår om (senast, även om jag inte ska säga att man omöjligt kan slå upp 42s), folda turn, foooooooooooooooooooola river. Ja, han kommer skjuta tre tunnor med AK nån gång ibland, men vafan liksom... Ska du syna dig AI för 200BB med bottenpar, mot en fi som har 3-bettat pre och bombat tre gator? Kom igen liksom? Argh.

 

Men vilka händer trycker han med här? Som jag ser det är det bara TT, JJ eller tom.

Förövrigt foldar jag inte för för 160kr till när jag lagt in 80 och har position, fast jag sitter med 42s och vi sitter med 200xBB+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vilka händer trycker han med här? Som jag ser det är det bara TT, JJ eller tom.

 

Varför då? För allt vi vet kan han ju försöka BLUFFA med en hand som slår dig, t.ex nåt medium PP där han tror att han kan få dig av en knekt. Av samma anledning kan jag mycket väl se honom pusha båda AA/KK och kanske QQ (inte lika troligt), för att inte tala om JT förstås, om han slår om någolunda light (vilket är rimligt att tro mtp dina preflop-raise-standarder och hur liberalt du synar). Nu kan man ju sätta pengar på att du synade ner en AK/AQ 3-barellbluff eller liknande, men oavsett resultatet kan du aldrig få det spelet till att vara bra. Och som sagt, no offence.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offense, men lol på hela den här tråden. WTF liksom? Folda pre när han slår om (senast, även om jag inte ska säga att man omöjligt kan slå upp 42s), folda turn, foooooooooooooooooooola river. Ja, han kommer skjuta tre tunnor med AK nån gång ibland, men vafan liksom... Ska du syna dig AI för 200BB med bottenpar, mot en fi som har 3-bettat pre och bombat tre gator? Kom igen liksom? Argh.

 

.

 

fast som spelad, tycker jag inte man kan motivera en syn där, det är en fold, så garanterat ev- att dra på färgen mot potbet på turn.. ännu mer ev- att dra på triss, tvåpar eller ngt annat dumt. Speciellt när du antagligen redan är slagen även om du träffar någon av ovanstående händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst blev det i alla fall en syn på turnen, som inga gav mycket till hjälp.

 

*** Turn(Board): *** : [7r, 10k, Knk, 2s]

*** Bet Runda 3 ***

Felixystad Satsa 940.00

Bojen Syna 940.00

*** River(Board): *** : [7r, 10k, Knk, 2s, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

Felixystad Satsa 2600.00

 

Betet är ganska exakt allin för mig.

Vilka händer trycker han med här?

Jag skojar faktiskt inte nu men helt självklar är inte folden speciellt inte om man har en history bakom. Säg att man iprincip är säker på att fi checkar med QQ-AA(AJ). Kvar blir AK,AQ, JJ,TT rent kombinatoriskt så måste han hålla igen sin bössa annars blir det rätt att syna. I praktiken viker man nog iofs:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min slutsats på rivern är att han har set eller är tom.

Om han skulle bettat 1500 på rivern skulle jag ha lättare att folda.

Samt när jag bara synar turn när det ligger både färg och stegdrag ute, men rivern levererar en lanka, ser han sin chans att bluffa eller få maxbetalt?

 

Hur som helst de få gånger man gör dessa synar har man rätt 9 av 10 gånger. Finns som sagt många olika sätt att spela denna handen, det har man ju fått sett i denna tråd.

 

Folda preflop.

Slå om på flopp.

Tryck in degen på turn.

Folda flopp.

Folda turn.

Folda river.

osv.

 

*** River(Board): *** : [7r, 10k, Knk, 2s, 3s]

*** Bet Runda 4 ***

Felixystad Satsa 2600.00

Bojen All-in 2586.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 8247.00

Felixystad [Kk, Ek] Högsta kort ess Vinst:0.00

Bojen [4k, 2k] Par i tvåor Vinst:8247.00

 

Just denna gång hade jag inte direkt några levande outs som skulle förbättra min hand, men det gick vägen ändå.

 

Skulle kunna lägga in ett par liknande händer men skippar det med risk för att göra jackbalsam avundsjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...