Gå till innehåll

Leva på poker?


Skalisss

Recommended Posts

Orka sitta och grinda 8 timmar per dag. Ska man leva på pokern så ska väl en 3-4 timmar max per dag räcka.

 

Jag förstår folk som åker utomlands och grindar och lever livet. Men sitter man hemma hos mamma och grindar microlimit från pojkrummet så borde man tänka om. Sök ett jobb!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjabba.

Hej!

 

Sitter här och funderar lite över hur många av er som kan livnära sej på sitt pokerspel?

Inte jag ...

 

Samt vilka nivåer ni spelar på isåfall?

Slaskar 2.5/5 på SvS

 

(Så man vet vilka man möter i forumsturneringarna. :-D )

Brukar ändå åka ut ganska tidigt så det är svårt att få syn på mig!

När man läser expressens bloggar och många inlägg på forumet så låter det som att det bara är jag som går minus.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,969200,00.html

 

Typ 90-95% är ju en siffra som cirkulerar ang. andelen förlorande spelare.

 

Dock är det ju så att jag spelar för att det är roligt och inte på så höga nivåer samt att jag ska lära mej.

Bra!

Spela för att det är roligt, inte för att bli proffs. Det ena kanske leder till det andra?

 

Har varit med i några forumsturneringar, inte för att vinna utan för att spela mot "pokerkunnigt" folk för en hyffsat liten slant som kostnad (kanske är fel sätt att tänka).

Det ger väl lite kunskap att vara med förhoppningsvis.

Spela även där för att få slaska lite med PF:are och lära dig ett och annat!

 

Vill även ge admins här på sidan en stor applåd för att ni sköter den fint, tycker priserna på turneringarna är schysta :-D .

Ty, We do out best! 8-)

 

-----> GL på torsdag alla.

Arbetar kväll! :(

 

(Är det här inlägget på fel ställe kan ni väl flytta det till ett lämpligt.)

Inget är fel i Nybörjarforumet!

//Skalisss

Mvh, Kej-Flaff!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det måste man orka.. iofs har jag klagat i diverse trådar om uttråkning och motivationsproblem..men detta har jag kommit på att det endast gäller efter monsterbra perioder eller extrema svackor..annars ser jag inga större problem att grinda 60k händer/månad +..året runt

 

Kom tillbaka när du snittat 60k+ händer per månad i några år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså.....

 

 

Va?

 

Tänkte komma med något argument mot men det finns för många att välja på. Du kan ju inte vara seriös.

 

EDIT: Du menade kanske för dig själv men det är itne speciellt relevant för någon annan än just dig själv.

 

Seriöst, det är 1.6 inköp om dagen (räknat på 22 speldagar/månad), du behöver varken ha en übergrym winrate eller 12-tabla 8h om dagen för att lyckas med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, det är 1.6 inköp om dagen (räknat på 22 speldagar/månad), du behöver varken ha en übergrym winrate eller 12-tabla 8h om dagen för att lyckas med det...

 

Jag tror inte en speciellt stor procent av alla pokerspelare skulle klara det så därför anser jag det vara svårt.

 

Själv har jag en winrate när jag spelar bra som gör att jag skulle klara det utan att spela 8bord 12h om dagen. Problemet är att alla gånger jag försökt spela mycket så har jag tröttnat på spelet och backat rakt ut för att jag spelar uttråkad.

 

Alltså, för mig är det inte lätt att plussa $7500 på 1-2 så min reaktion kom enbart för att mitt ego kände sig träffat. :)

 

Hur som helst, det är endast lätt för folk som är vinnande på 1-2 att plussa så mycket på 1-2 och om man bara avser den gruppen blir hela uttalandet ganska tomt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får ursäkta mej som gröngöling men "rake"????

 

Vad är det ni pratar om, jag trodde att jag visste vad det var för något men ni pratar ju om jätte summor (iallafall för mej).

 

Snälla någon kan väl förklara.

 

//Skalisss

 

Spelar man jätte mycket så blir det jättestora summor....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna leva på poker måste man:

 

1. Vara en vinnande spelare nånstans (duh).

2. Ha en tillräcklig rulle för att täcka utgifter under kalla perioder (mycket större rulle än de normala 3000bb).

3. Kunna få in tillräckligt många händer per månad så att (händer * winrate)$ täcker alla utgifter man har (och helst lite till).

4. Inte bli utbränd, inte tilta, ha en professionell inställning till spelet.

 

Sen om man spelar 10/20 och spelar 3,000 händer per månad eller .5/1 och spelar 65,000 händer per månad är oväsentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar ju att man måste spela mycket (det är inget jag tänker göra), men enligt mina uträkningar som helt klart inte stämmer med verkligheten så får jag det inte att gå ihop.

 

Kan ni inte visa hur det funkar matematiskt.

 

Ni får ursäkta att jag är lite trög. :lol:

 

//Skalisss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar ju att man måste spela mycket (det är inget jag tänker göra), men enligt mina uträkningar som helt klart inte stämmer med verkligheten så får jag det inte att gå ihop.

 

Kan ni inte visa hur det funkar matematiskt.

 

Ni får ursäkta att jag är lite trög. :lol:

 

//Skalisss

 

Visa dina uträkningar istället, vi har ju inget att jämföra med :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte en speciellt stor procent av alla pokerspelare skulle klara det så därför anser jag det vara svårt.

 

Hur som helst, det är endast lätt för folk som är vinnande på 1-2 att plussa så mycket på 1-2 och om man bara avser den gruppen blir hela uttalandet ganska tomt.

 

Eftersom det pratades om att leva på poker så förutsatte jag att vi pratade om en vinnande spelare som har valt att spela på "heltid" för att densamme bedömer sig hantera den situationen. Men visst, det är en liten del av alla spelare, och att bara sitta och räkna är väldigt enkelt, i praktiken måste man ta hänsyn till så mycket mer som påverkar hur mycket man orkar spela, och hur bra man klarar av att spela under olika omständigheter etc. Jag påstår alltså inte att en random vinnande NL200-spelare skulle klara av att dra in 50k/månad på lång sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50k på 1/2 e inte svårt.

 

Håller faktiskt med. 50k SEK är ca $7k. Eller 1750 PTBB. Snittar du 4 PTBB/100 så får du 43750 händer.

 

Säg att man har 25% rakeback dessutom. Du rakar ungefär $5k på de där händerna. Där har du $1,250 ytterligare. Nånstans kring 35k händer borde räcka.

 

Gillar man bonusar istället så kan man få behålla åtminstone $4k av de där $5k i rake själv. Då är man nere under 30k händer för att dra in ca 50k SEK.

 

Som heltidsspelare borde man skämmas om man inte kan göra åtminstone över 40k händer per månad.

 

Sen vad som är "leva gott" är annat. Bränner man hela överskottet varje månad så är man dum i huvudet. Man måste ju lägga undan minst hälften för att det ska vara en bra affär långsiktigt. Man står ju utanför pensionssystemet och andra trygghetssystem i samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det pratades om att leva på poker så förutsatte jag att vi pratade om en vinnande spelare som har valt att spela på "heltid" för att densamme bedömer sig hantera den situationen. Men visst, det är en liten del av alla spelare, och att bara sitta och räkna är väldigt enkelt, i praktiken måste man ta hänsyn till så mycket mer som påverkar hur mycket man orkar spela, och hur bra man klarar av att spela under olika omständigheter etc. Jag påstår alltså inte att en random vinnande NL200-spelare skulle klara av att dra in 50k/månad på lång sikt.

 

Det är inte svårt att göra en 360 i en half pipe heller om man är bland dom bästa i världen på snowboard.

 

Äsch, vilken onödig diskussion känner jag nu. FOLD! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops:

 

alltså så om man lirar maniac som mig med 10svs fullring bord (50händer/h), 5 timmar om dan.., 20 dagar i månaden = 50K händer

 

som bäst kan man nog lira 8h/dag, 25 dagar i månaden, vilket då blir 100K händer. det är väl inte heeelt otroligt om man orkar sitta och trycka fold ca 90000 gånger :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard

Citat:

Ursprungligen postat av blackmambo Visa inlägg

Jag Drog in över 8k Euro förra månaden bara i rakeback. Spelade mestadels 0.25/0.5 och 0.5/1

 

seriöst? "

 

Möjligt, men då måste denna har multitablat runt 8-16 bord, ett x antal jävla timmar varje/dag för att vippa >30K vipp på den nivån.

 

Folk lever väl på B2B-RB, nuförtiden

 

Fold, fold, fold, fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh, €8k är inte döden i rb. bara mata in eran uthållighet och nivå på

http://www.worldpokerexchange.com/

 

och se vad ni får.. lite exempel för semiseriösa grinders:

 

8bord, 40h/vecka FL 5/10 så får man:

$20966.40

 

8bord 40h/vecka NL200:

$11692.80

 

40h/vecka är bra mycket mindre än vad barnarbetare i kina tvingas arbeta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså så om man lirar maniac som mig med 10svs fullring bord (50händer/h), 5 timmar om dan.., 20 dagar i månaden = 50K händer

 

som bäst kan man nog lira 8h/dag, 25 dagar i månaden, vilket då blir 100K händer. det är väl inte heeelt otroligt om man orkar sitta och trycka fold ca 90000 gånger :-D

 

hur kan du spela 10bord när 5 är max antalet man kan spela på svenskapel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...