Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gaaah, va trött jag blir. FI har ALLTID QQ+ på bb när jag trycker från knapp med typ A7. Floppade A i sista mot QQ, men det kom en liten Q på river rättvist nog... Faan oxå, så mycke fisk men jag ligger ändå $300 back nu. Blir lite tilt-skottning nu. Två 75or och två 100ingar är jag reggad till.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va i helvete. Nu börjas det igen. Loosa KK vs AJ, AQ vs AJ och två flips i mina fyra första lir. Alla på semibubblan eller bubblan. Fuckish, ligger typ $50 plus nu idag :(.

 

Aja, drar igång nya. Skulle va så skönt å vinna lite, köpa in till ett nytt set och ändå va plus idag å sen vinna igen! Vill ha lite slack nu ffs...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade fått mina inköp återbetalade igår såg jag, så gårdagen gick ungefär break even på spelet. Jag är nöjd med antalet lir per kväll hittills i alla fall mellan 25-35 har det blivit. Lite skillnad jämfört med förr, när jag kanske lirade 10-15 per kväll :)

 

Nu ska jag fixa lite med hyresgästföreningspapper och sen ska vi å titta på en lägenhet via bostadskön. Vi har en långsiktig plan där hon tar en lya från kön och att vi sen byter vår nuvarande 2a på Söder + den från bostadskön mot en 3a+ på Söder. Lite puligt, men det e ju enda alternativet om man ska kunna hålla sig kvar i området. Bostadsrätt känns avlägset, så sinnessjukt dyrt. Bättre lär det heller knappast bli om de höjer hyrorna med 40% i innerstan...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade fått mina inköp återbetalade igår såg jag, så gårdagen gick ungefär break even på spelet. Jag är nöjd med antalet lir per kväll hittills i alla fall mellan 25-35 har det blivit. Lite skillnad jämfört med förr, när jag kanske lirade 10-15 per kväll :)

 

Nu ska jag fixa lite med hyresgästföreningspapper och sen ska vi å titta på en lägenhet via bostadskön. Vi har en långsiktig plan där hon tar en lya från kön och att vi sen byter vår nuvarande 2a på Söder + den från bostadskön mot en 3a+ på Söder. Lite puligt, men det e ju enda alternativet om man ska kunna hålla sig kvar i området. Bostadsrätt känns avlägset, så sinnessjukt dyrt. Bättre lär det heller knappast bli om de höjer hyrorna med 40% i innerstan...

 

/SK

Måste man bo mitt i skiten ... och speciellt då man har barn? Vad har ni som håller er kvar där? Jobb?

Risken finns att ni kommer att behöva stå med två hyror ett tag om er plan skiter sig. Förresten har jag hört att för att få ett nytt kontrakt via Bostad Stockholm så måste man kunna visa att den nuvarande hyresrätten är uppsagd eller bostadsrätten är såld. Förvisso kan ni säga att ni ska "skilja" er.

 

Byt 2'an på haschön till en 3'a i Solna eller Årsta! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade fått mina inköp återbetalade igår såg jag, så gårdagen gick ungefär break even på spelet. Jag är nöjd med antalet lir per kväll hittills i alla fall mellan 25-35 har det blivit. Lite skillnad jämfört med förr, när jag kanske lirade 10-15 per kväll :)

 

Nu ska jag fixa lite med hyresgästföreningspapper och sen ska vi å titta på en lägenhet via bostadskön. Vi har en långsiktig plan där hon tar en lya från kön och att vi sen byter vår nuvarande 2a på Söder + den från bostadskön mot en 3a+ på Söder. Lite puligt, men det e ju enda alternativet om man ska kunna hålla sig kvar i området. Bostadsrätt känns avlägset, så sinnessjukt dyrt. Bättre lär det heller knappast bli om de höjer hyrorna med 40% i innerstan...

 

/SK

 

Klart du/ni ska bo kvar på söder! Lyssna inte på bönderna från Åland ;-) Däremot tänker du lite knepigt imo när det gäller bostadsrätt eller inte. Vad är det som är så dyrt med dem? Är de dyrare att bo i än en hyresrätt menar du? När då isf? Framförallt undrar jag hur du tänker med tanke på det sista du skriver. De flesta får ju i princip betalt för att bo i bostadsrätter :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det här med bostad berör :D

 

Nr. 1 "Vi" (läs: Jag definitivt/Maria väldigt gärna) vill bo på Söder eftersom jag hängt i dessa krokar ender hela min uppväxt. Som musiker så hängde man på Twang, Halkans, Vintage och de andra smultronställena frekvent. Det var oxå här som man lirade Boule, på nytorget, nickade med picken i Vitan och snyltade skumpa på studenternas champagnefrukost uppe i Skinnarviksbergen.

 

MEN, det här är ingen nostalgitrip. Vi har fortfarande ett levande liv på söder. I min bekantskapskrets så är det här vi alltid sammanstrålar då vi tar en fika eller umgås på annat sätt. Vi uppskattar även "närheten till allt" som det heter. Teater 50m bort gör att man faktiskt går på teater o. dyl. Hade det tagit en halvtimme att ta sig dit och på med varma kläder och annat jobbigt (;)) så är risken stor att man laddat ner, eller nej - HYRT - en rulle istället rätt stor. Detsamma gäller att gå på schyssta restauranger, sköna caféer och annat som lattepappor/mammor får för sig är livskvalitet.

 

Att det skulle vara värre för Lukas att bo i de hoods som vi bor i nu än att bo i någon "grön förort" är bulleskit. Vi har hur mycket grönområden som helst alldeles intill, och vad gäller luftkvalitet så har vi bäst luft i stan där vi bor nu (enligt rapport som släpptes nyligen). :)

 

Ok, därför (och av miljarder andra anledningar) vill vi gärna bo kvar på södermalm. Däremot så flyttar jag mycket hellre till söder-närförort än till Vasastan/Östermalm/Norrmalm, av den enkla anledningen att jag inte har någon närmare relation till dessa stadsdelar. Skärmarbrink, Hammarbyhöjden eller Årsta är då mycket trevligare alternativ.

 

Nr. 2 - Ang. bostadsrätt.

 

Förutsättning: Vi vill ha minst en 3a på 80m2+ eftersom tanken är att vi ska kunna bo där rätt lång tid framöver. En sådan lägenhet i de områden som vi är intresserade av skulle väl gå på ca. 3M skr. Ponera att vi har 1M skr att stoppa in cash, då skulle vi behöva ta ett lån på 2M skr. Budgetera med en ränta på 6% -> 120'000:- i ränta per år, dvs 10'000:- i månaden. Lägg till en avgift på mellan 4'000-5'000 så får du en boendekostnad på runt 14'000-15'000 per månad. EV- IMO...

 

Om vi skulle ha en tvåa på söder och en 3a i årsta (rimligt antagande mtp kötid) så är det inte alls någon omöjlighet att få en 3a, eller t.o.m. en 4a på söder, men en hyra på 7'000-9'000:- vilket funkar.

 

Så att... :)

 

/SK

 

EDIT: Att stå med två hyror 3-4 månader är väl ingen stor grej om det handlar om att skaffa sig ett boende som man trivs i. För en finntamp som du så kan jag ju berätta att det inte e så svårt att hyra ut lägenheter i andrahand varken i Årsta eller i Stockholms innerstad ;) Det är jag som står på kontraktet på söder, så det är inget hinder för Maria att plocka en bostad ur kön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...