Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU

SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur har det gått med ungen? Våran skulle kommit i lördags det var väll rätt försenat för er också hur lång tid kan det ta?

Vår kom 13 dagar sent :) Dagen innan hade vi fått tid för igångsättning vilken man gör max två veckor sent. Maria hade blivit igångsatt på torsdagen å Lukas föddes på tisdagen.

Allt har gått bra. Det var lite kaotiskt i början bara, och vi har först i efterhand förstått att han faktiskt kunnat dö. Orkar inte dra hela storyn nu.

Aja, rullen slutade på $122 efter att jag lyckades knipa en 2a-plats i sista. Sjuk kväll dock, som borde slutat plus med mitt kortsnitt och aggro spel.

Gnatt /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Har inte hunnit lira nåt än, men har hittat stejk till 2/3 av inköpet till en av $540-eventen. Jag tänkte att jag helt fräckt kan kasta ut frågan här om någon skulle vara intresserad av att stejka delar av de andra eventen? Jag tänker mig andelar om minst $180, vilket blir 1/3 av ett 540-event och typ 1/6 av ett $1060-event.

Dealen vid ev. vinst är att jag plockar 25% av respektive vinstandel. Exempel: Du betalar $180 av ena $540 eventet. Jag vinner i det eventet $10'000. Du har betalat 33% av totala inköpet, alltså är din vinstandel 33% av vinsten dvs $3'333. Dessa pengar splittar vi 75/25. Din vinst blir då $2500, dvs 25% av totala vinsten.

OM detta låter intressant för någon så PMa gärna. Vänligen posta inga förslag öppet i dagboken, eftersom det blir för OT. Jag förväntar mig väl typ... 0,00 bud :D

Ikväll ska jag dubbla min rulle! ;)

/SK

Länk till kommentar

Nya tider för SoderKrippa!

Igår sealades dealen - SK e stejkad av pappa plånbok!

Jag ska fatta mig kort: Vi lirar $55 SNG FR NLH Regular på Ongame. Jag har nytt nick som kommer att vara hemligt.

Jag har märkt att vår lilla son tycker att pappa ska ta upp grinden igen, eftersom han somnar så tidigt å bra :) Dessutom så e jag helt utan inkomst i höst, så jag hoppas kunna tjäna lite grötpengar på pokern oxå.

Lirade 4 spel igår. Gillar klienten (BestPoker) i mini view. ootm i första tre (helt sjuka utdragningar i två) men kom tvåa i sista (efter att ha loosat AQs vs ATo ai pf. Han sätter hålpipa på turn), så det blev ett inköp back drygt.

Nu kör vi! :)

/SK

Länk till kommentar

GL!

Tänk på att OnGame fungerar så att 3-outaren ALLTID sitter :D

Eller 2-outarn. Första liret igår, andra nivån:

FI1 postar 15

FI2 postar 30

Fold

Fold

HERO :Qs::Qd: Raise 120

FI3 syn

FI2syn

ALla andra fold.

Flopp :2d::4c::Th:

FI2 bet 280

HERO raise 840

FI3 fold

FI2 syn.

Turn :4d:

FI2 check

HERO Allin

FI2 syn med :Jc::Td:

River :Tc:

Fatta att han hittar den synen, jag SKRIKER ju QQ+! Fatta att han dessutom hittar sin 4%-are...

Jag lirar mot PFs $600-bonus och har mailat ang. rb.

/SK

Länk till kommentar

Lirat två spel idag.

Första tomtespel av mig.

Jag synar rrai med AQ från en kille som stealat hela tiden. Onödigt att ta risken med 15bb+ i stacken. Denna ggn hade han AK som stod.

Andra spelet, tokigt kortdöd och hittar till slut JJ på sb när vi e 5 spelare kvar. Fold till mig, jag raisar mig själv commitad typ 4,5bb. Borde se ut som steal. Han ställer mig efter rejält stek och visar A8. Klart A kommer på floppen och står.

Måste hitta lite flyt nu...

/SK

Länk till kommentar

Eller 2-outarn. Första liret igår, andra nivån:

FI1 postar 15

FI2 postar 30

Fold

Fold

HERO :Qs::Qd: Raise 120

FI3 syn

FI2syn

ALla andra fold.

Flopp :2d::4c::Th:

FI2 bet 280

HERO raise 840

FI3 fold

FI2 syn.

Turn :4d:

FI2 check

HERO Allin

FI2 syn med :Jc::Td:

River :Tc:

Fatta att han hittar den synen, jag SKRIKER ju QQ+! Fatta att han dessutom hittar sin 4%-are...

Jag lirar mot PFs $600-bonus och har mailat ang. rb.

/SK

Sjuk syn han hittar och helt galet att han dessutom drar ut dig!

Länk till kommentar

Alltid tyckt att du verkar spela väldigt lite för att lira sng. 5-6 stycken per dag får man ju räkna med att åka ur efter en 80/20 beat lixom.

Att räkna med 5-6 st per dag in the long run beror ju på hur många du spelar. Men givetvis kan swingen bli större tidsmässigt sett än om man grindar järnet. Tyvärr så har jag inte tid att lira mer än kanske 8-18 spel per dag.

Nu när jag börjar köra igen så inleder jag med 2 bord åt gången, men ska försöka trappa upp till 4 bord å bli bekväm med det.

Lyckades knipa en 3e-plats i sista iaf, vilket känns skönt.

/SK

Länk till kommentar

Självklart, jag formulerade mig lite knasigt kanske. Menade att du gnällde lite efter att ha oom:at 2 stycken av 2 möjliga :-P

Anyways, gl!

Visst e det wajnigt!

Om jag e så grym att jag hittar 80/20-lägen VARJE gång jag ställer i en SNG, så kommer var femte post att vara en wajnpost - det e ju SKs dagbok vi snackar om!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Jag e som kakmonstret - jag vill ha AAAALLAAAA vinster! :D

/SK

Länk till kommentar