Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hahaha! Jag kan säga så mycket som att den är generös... ;-)

 

Om det är den jag tror det är som stakeat dig så har han sånn sick selection. Att han kan erbjuda nice deals utan att riskera för mycket :)

 

Han var tom nära på att casha in på mig men den dealen föll på teknikaliteter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Kul att höra från en annan stabil spelare så vitt jag vet. ;-)

 

Tackar!:-) Om man räknar in rb så.:-P Jag kan inte jämföra mig med din ROI iaf.

 

Testa få in lite volym vet jag. Dock ska det ju inte påverka ditt spel negativt så skynda långsamt med det, men finns det utrymme så pröva fler bord åt gången kanske? Volym ger bättre $/h.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!:-) Om man räknar in rb så.:-P Jag kan inte jämföra mig med din ROI iaf.

 

Testa få in lite volym vet jag. Dock ska det ju inte påverka ditt spel negativt så skynda långsamt med det, men finns det utrymme så pröva fler bord åt gången kanske? Volym ger bättre $/h.:-)

 

D går ju fan inte köra fler bord än fyra på Ongame. Det går såååå jävla segt! Läste nån annanstans här på forumet att Ongame kräver mycket jobb av datorn så jag håller mig till att 4-tabla. Ska istället försöka köra lite fler pass om jag hinner. Som du säger fler SnGs = mer $ :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs alltid P3 Rockster på när jag spelar, det tar väl lite kraft också antar jag. Kan inget om datorer men jag har en AMD Sempron 3400+ processor och 1GB i ram. Grafikkortet vette fan va det är för modell, vet inte hur man kollar det heller. Nåt som är oroväckande är att datorn har börjat låta som fan på sistone, fläkten slår av och på hela tiden liksom. Inte bra... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iofs alltid P3 Rockster på när jag spelar, det tar väl lite kraft också antar jag. Kan inget om datorer men jag har en AMD Sempron 3400+ processor och 1GB i ram. Grafikkortet vette fan va det är för modell, vet inte hur man kollar det heller. Nåt som är oroväckande är att datorn har börjat låta som fan på sistone, fläkten slår av och på hela tiden liksom. Inte bra... :rolleyes:

 

Kanske det skulle vara dags att öppna burken och ta fram dammsugaren. Både grafikkortets och processorns kylflänsar brukar ibland bli ganska igendammade och då skulle nog datorn må bäst av lite rengöring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har tänkt på det där. Att datorn står 1 decimeter från golvet och att vi har världens mest hårfällande katt kan nog vara bidragande orsaker. Förresten, det är ju kattfans fel att jag inte kan köra fler bord då ju! Få dra av det från hans veckopeng...

 

 

Igår hade jag långt gågna planer på att ta ledigt från uppsatsskrivandet för att grinda hela dagen idag. Räknade med att hinna lira ca 20 SnGs mellan 09:30 och 15:00 i så fall.

 

MEN, jag har kommit fram till att jag inte ska ta ledigt, uppsatsen är prioritet. Att ha slitit i flera år för att sedan klanta sig på "mållinjen" är liksom inte min melodi. Vore en personlig katastrof faktiskt om jag inte skulle bli godkänd om ca en månad...

 

Idag blir det alltså uppsats i första hand men troligen några lir under lunchbrejket i vanlig ordning.

 

Återkommer förmodligen med lite wajn... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har tänkt på det där. Att datorn står 1 decimeter från golvet och att vi har världens mest hårfällande katt kan nog vara bidragande orsaker. Förresten, det är ju kattfans fel att jag inte kan köra fler bord då ju! Få dra av det från hans veckopeng...

 

man måste sätta ner foten! WP!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu är allt inlagt i Hagbards. Man kan väl lugnt påstå att det var ett bra val att spela en stund istället för att sitta med uppsatsen och va förbannad över skrivkrampen.

 

Spelade 7 st $22or och kom ITM i 5 (3-1-1) vilket gav ett galet netto på +$246. OOTM bubblade jag i en och kom 7:a med AA vs KJ AI preflop i en.

 

Enligt Hagbards ligger jag nu efter 137 spelade $22or på 35% ROI vilket innebär en av. profit på $8.... :roll:

 

Kan ju aldrig hålla i sig det här, måste ju rasa snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu är allt inlagt i Hagbards. Man kan väl lugnt påstå att det var ett bra val att spela en stund istället för att sitta med uppsatsen och va förbannad över skrivkrampen.

 

Spelade 7 st $22or och kom ITM i 5 (3-1-1) vilket gav ett galet netto på +$246. OOTM bubblade jag i en och kom 7:a med AA vs KJ AI preflop i en.

 

Enligt Hagbards ligger jag nu efter 137 spelade $22or på 37% ROI vilket innebär en av. profit på $8.... :roll:

 

Kan ju aldrig hålla i sig det här, måste ju rasa snart...

 

Bara vänta, Ongame är skoningslöst. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, nu är allt inlagt i Hagbards. Man kan väl lugnt påstå att det var ett bra val att spela en stund istället för att sitta med uppsatsen och va förbannad över skrivkrampen.

 

Spelade 7 st $22or och kom ITM i 5 (3-1-1) vilket gav ett galet netto på +$246. OOTM bubblade jag i en och kom 7:a med AA vs KJ AI preflop i en.

 

Enligt Hagbards ligger jag nu efter 137 spelade $22or på 37% ROI vilket innebär en av. profit på $8.... :roll:

 

Kan ju aldrig hålla i sig det här, måste ju rasa snart...

 

Sjukt bra stats! Keep it up! Fast megamotriggen drabbar ju tyvärr alla ibland. Svårt att hålla såna där sjukt bra stats. Men vem vet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morsning pokerskallar!

 

Jävlar vilken najs dag det var igår! Va ute hos morsan & farsan på landet utanför Kungsängen. Hjäplte farsan att klippa gräset (satan va jobbigt det var!), käkade å fikade lite och givetvis blev det lite mörkpoker. :-) Idag blir det en promis till globen för inhandlande av lite sommarkläder tll grabben.

 

Som ni kanske sett så var det pokermässigt en bra dag i fredags, ja det var iofs en bra dag överhvudtaget. Iom det feta plusset i fredags har jag numer 40 egna inköp för $22orna. Pratade med stejkaren om framtiden eftersom jag var inne på att avsluta stejken eftersom jag behöver kunna casha ut lite $ varje månad under de åtminstone tre kommande månaderna. Emellertid fick jag ett nytt stejkerbjudande för att spela $33or som är minst sagt intressant! :roll: Funderar på detta ett tag till så får vi se hur det blir. Men med högsta sannolikhet blir det en ny stejk. Stejken på $22orna är helt avslutade vilket innebär att av allt det jag plussar from nu hamnar 100% i egen ficka. Najsers!

 

Är lite osäker på om jag ska spela i kväll faktiskt, är inte speciellt sugen nu ivf. Kanske känner annorlunda i kväll å då blir det ju lir så klart!

 

Nu börjar det dra ihop sig på allvar gällande pluggandet. Uppsatsen ska vara inlämnad till handledaren måndag 26 maj, om två veckor alltså. Har kommit en bit men har fortfarande väldigt mycket kvar att göra. Eftersom jag har fått en riktigt usel handledare och inte kan få någon annan så kommer allt ligga på mig så att säga. Handledaren har faktiskt varit så dålig att det hade varit bättre att aldrig haft henne överhuvudtaget. Jaja, får se till att ro i hamn uppsatsen på egen hand. Men det känns ganska oroligt faktiskt. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar ganska mycket på hur hög ROI jag behöver hålla på respektive nivå för att det ska vara lönsamt att kliva upp. Nu när stejken på $22orna är avslutad ser statsen ut så här:

 

137 spelade

ITM 43% (17%-12%-14%)

ROI 35%

Profit/real hour $24.72

 

Väldigt få spelade så det går ju inte dra några slutsatser. Helt klart är ju att det omöjligt går att hålla så bra stats under längre tid...

 

 

Alltså, frågan är ju hur hög ROI jag klarar att hålla på $33orna och $54orna. Att jag inte skulle hålla 35% i det långa loppet på $22orna är ju självklart men säg att jag skulle landa på 25% till slut. Då måste jag hålla minst 17% på $33orna för att det ska vara vits att lira där istället för $22orna. Gör jag det är frågan? Ja det får jag antagligen veta om jag testar! :-) Om man jämför 25% ROI på $22orna med $54orna så skulle jag behöva hålla 10% ROI på den högre nivån. Är inte speciellt troligt att jag skulle ligga högre än det, snarare en bit lägre. Nu tänker jag iofs en bit fram i tiden men man måste ju fundera lite ju! :-)

 

Så, $33orna borde vara lönsamt att spela för mig i dagsläget medan $54orna kräver en förbättring av mitt spel vilket borde ske under spelet på $33orna. Gissar (vilket antagligen inte är en alltför vågad gissning) att spelet skiljer sig gaaaanska mycket mellan $33orna och $54orna... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar ganska mycket på hur hög ROI jag behöver hålla på respektive nivå för att det ska vara lönsamt att kliva upp. Nu när stejken på $22orna är avslutad ser statsen ut så här:

 

137 spelade

ITM 43% (17%-12%-14%)

ROI 35%

Profit/real hour $24.72

 

Väldigt få spelade så det går ju inte dra några slutsatser. Helt klart är ju att det omöjligt går att hålla så bra stats under längre tid...

 

 

Alltså, frågan är ju hur hög ROI jag klarar att hålla på $33orna och $54orna. Att jag inte skulle hålla 35% i det långa loppet på $22orna är ju självklart men säg att jag skulle landa på 25% till slut. Då måste jag hålla minst 17% på $33orna för att det ska vara vits att lira där istället för $22orna. Gör jag det är frågan? Ja det får jag antagligen veta om jag testar! :-) Om man jämför 25% ROI på $22orna med $54orna så skulle jag behöva hålla 10% ROI på den högre nivån. Är inte speciellt troligt att jag skulle ligga högre än det, snarare en bit lägre. Nu tänker jag iofs en bit fram i tiden men man måste ju fundera lite ju! :-)

 

Så, $33orna borde vara lönsamt att spela för mig i dagsläget medan $54orna kräver en förbättring av mitt spel vilket borde ske under spelet på $33orna. Gissar (vilket antagligen inte är en alltför vågad gissning) att spelet skiljer sig gaaaanska mycket mellan $33orna och $54orna... :roll:

 

Har du löpande bonusdeal så blir det ju ännu mer lönsamt om du kan hålla en ROI på 17% då du får 50 cent mer tillbaka för varje 33a :) Sen blir det väl lite skillnad att gå upp på 54orna då man får 2000 i startchips. Lite bättre spelare kanske men inte överdrivet. Har själv iofs minusstats på 54orna men det beror nog mycket på att alla utom typ 2 som jag har lirat där är turboturrar som jag har lirat när jag har varit toktiltad :D... På den tiden hade jag dessutom ROI -10% på 22orna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag pratat med stejkaren och sagt ja till erbjudandet om stejk för spel på Ongames $33or. Dealen är riktigt bra men jag kommer inte berätta några detaljer om denna, sorry boys. :-) Tanken är att jag ska spel $33or men jag kommer troligen spela $22or som bas i början för att succesivt trappa upp för attköra enbart $33or. Anledningen till detta är att få en mjuk övergång till den nya nivån men också för att det är sämre trafik på $33orna på dagtid när jag spelar ibland. RedKings fortsätter att vara den site jag spelar på till jag clearat den nuvarande bonusen, 1300 poäng till och jag får $312 på kontot. :-) När den är clearad kommer jag med största sannolikhet att byta till en ny site och spela mot en ny bonus. Har några alternativ så vi får se vilken site det blir...

 

Eftersom jag nu avslutat stejken och påbörjat en ny har jag cashat ut $300 från Pokerstars idag och ska även casha ut lite från RedKings. Det verkar dessvärre inte vara så enkelt som jag trodde. Eftersom hälften av pengarna vid PS-cashouten skulle komma till Neteller oavsett om jag ville det eller ej så var det lika bra att ta alla pengar dit. Tyvärr så får jag inte ut pengarna därifrån utan att uppgradera mitt konto samt skicka in kopia på körkortet och på en elräkning. Eftersom jag har fel mailadress reggad så är första steget att ändra denna vilket kommer ske över telefon när de ringer från Neteller i kväll. När jag sen mailat in det dom vill ha skulle det ta upp till 10 bankdagar för mig att kunna få ut pengarna från netellerkontot. :-( Fan vilket jävla strul! Det är bra smidigt på de siter man bara kan casha ut rakt in på Visakortet, kan dom inte lära sig det på alla sajter? :-)

 

Hade planer på att spela lite i kväll men har lagt ner dom eftersom jag känner att jag behöver fixa lite med uppsatsen plus att de ska ringa från Neteller. Kommer därför att spela i morgon kväll istället.

 

Hmmm....det var nog allt för stunden skulle jag tro? Vi hörs! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...