Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Vill bara poängtera att det vrakman skriver ovan är sick viktigt, glöm inte det :).

 

F.ö. verkar du ha en del fundamentala brister när du skriver att spelaren med 22 borde vika när Fi pushar, men det är ju bara att lära sig typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vill bara poängtera att det vrakman skriver ovan är sick viktigt, glöm inte det :).

 

F.ö. verkar du ha en del fundamentala brister när du skriver att spelaren med 22 borde vika när Fi pushar, men det är ju bara att lära sig typ.

 

Japp, jag vet att det är jätteviktigt och det är något som jag ska jobba med framöver. Riktigt dåligt att ha en sån läcka! :oops:

 

Angående 22-handen så har du rätt, han gör rätt som synar som situationen är. Att jag tyckte att han skulle folda hänger ihop med min megalucka...

 

Tnx for the input! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max, skulle behöva en tjänst av dig (eller någon annan av Ongame-spelarna som hänger här). Hur ser strukturen ut för Ongame sng? Vilka periodlängder finns det att välja bland? Finns alla dessa som shorthanded? Prisstruktur shorthanded? Tack på förhand!

 

 

Som tack bjuder jag på Boss/IPN strukturen:

 

Startchips 1500

 

15/30

25/50

50/100

100/200

150/300

200/400

300/600

 

Blindperioder: 3, 5 eller 8 min.

/MJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max, skulle behöva en tjänst av dig (eller någon annan av Ongame-spelarna som hänger här). Hur ser strukturen ut för Ongame sng? Vilka periodlängder finns det att välja bland? Finns alla dessa som shorthanded? Prisstruktur shorthanded? Tack på förhand!

 

 

Som tack bjuder jag på Boss/IPN strukturen:

 

Startchips 1500

 

15/30

25/50

50/100

100/200

150/300

200/400

300/600

 

Blindperioder: 3, 5 eller 8 min.

/MJ

 

Har inte jättekoll men FR regular börjar med 10/20 å e sen likadan som det du beskrivit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj! Dramatiskt lunchpass idag! Startade upp fyra stycken $22or (fan vilken tid det tar att få igång alla!) och hamnad ITM i en efter bara 30 minuter! :shock: Vid bordet satt den största fisk jag mött hittills, helt sjukt va dålig han va! Givetvis hade han lyckats få 50% av alla marker när vi kom ITM, jag hade ca 3000. På blindsen 50/100 foldar knappen och FI raisar till 1000 i SB. Jag blixtpushar med AK och FI visar 99 som givetvis får stå. :-( Fan va surt...

 

På ett annat bord lyckades jag klanta ut mig som 10:a (:oops: ) med 77 på en flop med bara underkort och utan drag, FI satt på 99. Klantigt!

 

Men, det är nu dramatiken börjar! :-) Farsan ringer på mobilen och har fått motorstopp mitt på Kungsgatan. Två bord igång och måste iväg. Vad gör man? Jo man tillkallar hjälp såklart, ja till spelet alltså. Kraclob ryckte in och klonkade fint AI med 55 vs KK, AT och AA på vägen mot den slutliga andra platsen. Man är bra tacksam när en klonkmaster ger en hjälpande hand när det behövs! :h:

 

Sessionen slutade med +$12 på fyra spelade. Nåt som är kul är att med Kraclobs hjälp idag har jag 6 raka ITM! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regulars har 8 min perioder...

 

Dessutom är det 75/150 före 100/200. Finns även turbo med 3 minuters perioder, inga med 5 minuter. FR $50+4 normala SnG har man 2000 i startchips men i alla turbo och vanliga under $50-nivån har man alltså bara 1500 i startchips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är det 75/150 före 100/200. Finns även turbo med 3 minuters perioder, inga med 5 minuter. FR $50+4 normala SnG har man 2000 i startchips men i alla turbo och vanliga under $50-nivån har man alltså bara 1500 i startchips.

 

 

Tack, lite mer info där. Alltså är 8min resp 3min de enda längderna som finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha, sick!

 

 

Seat 1: Arnold Babar ($1,500 in chips)

Seat 2: Manchester20 ($1,500 in chips)

Seat 3: dannie78 ($1,500 in chips)

Seat 4: cylineker ($1,500 in chips)

Seat 5: stackermoose ($1,500 in chips)

Seat 6: lady_luck76 ($1,500 in chips)

Seat 7: allofs79 ($1,500 in chips)

Seat 8: octopus13 ($1,500 in chips)

Seat 9: alf1616 ($1,500 in chips)

Seat 10: fred974 x ($1,500 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

allofs79 posts blind ($10), octopus13 posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

alf1616 calls $20, fred974 x calls $20, Arnold Babar folds, Manchester20 folds, dannie78 calls $20, cylineker folds, stackermoose folds, lady_luck76 folds, allofs79 calls $10, octopus13 bets $200, alf1616 calls $200, fred974 x folds, dannie78 calls $200, allofs79 folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Diamonds,4 of Hearts,2 of Hearts ]

octopus13 checks, alf1616 bets $650, dannie78 bets $1,280 and is all-in, octopus13 folds, alf1616 calls $630 and is all-in.

 

TURN [board cards: 6 of Diamonds,4 of Hearts,2 of Hearts,3 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 6 of Diamonds,4 of Hearts,2 of Hearts,3 of Diamonds,3 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

dannie78 shows [ 3 of Clubs,3 of Hearts ]

alf1616 shows [ 2 of Spades,2 of Clubs ]

dannie78 wins $3,260.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: 902 ($1,500 in chips)

Seat 2: XDXCX ($1,500 in chips)

Seat 3: MightyCologn ($1,500 in chips)

Seat 4: juppsta39 ($1,500 in chips)

Seat 5: Loopium ($1,500 in chips)

Seat 6: rokejunior46 ($1,500 in chips)

Seat 7: degarenne ($1,500 in chips)

Seat 8: Arnold Babar ($1,500 in chips)

Seat 9: ricko37 ($1,500 in chips)

Seat 10: Mr. Hone ($1,500 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

902 posts blind ($10), XDXCX posts blind ($20).

 

PRE-FLOP

MightyCologn folds, juppsta39 calls $20, Loopium calls $20, rokejunior46 folds, degarenne calls $20, Arnold Babar bets $200, ricko37 calls $200, Mr. Hone folds, 902 folds, XDXCX folds, juppsta39 folds, Loopium folds, degarenne folds.

 

FLOP [board cards: Queen of Clubs,Queen of Diamonds,5 of Diamonds ]

Arnold Babar checks, ricko37 bets $400, Arnold Babar calls $400.

 

TURN [board cards: Queen of Clubs,Queen of Diamonds,5 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

Arnold Babar checks, ricko37 bets $900 and is all-in, Arnold Babar calls $900 and is all-in.

 

RIVER [board cards: Queen of Clubs,Queen of Diamonds,5 of Diamonds,Jack of Diamonds,7 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

ricko37 shows [ 8 of Clubs,9 of Hearts ]

Arnold Babar shows [ Queen of Hearts,Queen of Spades ]

Arnold Babar wins $3,090.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va faaaaaaaaaaaan! Torskar med AK (K på floppen) mot en fisk som synat min raise pre med 79o, han rivrar stegen givetvis! Nästan ute där nu...

 

På nästa bord torskar jag med A9 vs A5, fi sätter tvåparet på river. Chippie ändå som tur är!

 

Varför träffar FI alltid på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vann jag iofs till slut men så här har det sett ut hela den här sessionen:

 

 

Seat 5: Loopium ($740 in chips)

Seat 8: Arnold Babar ($14,260 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Loopium posts blind ($150), Arnold Babar posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

Loopium bets $590 and is all-in, Arnold Babar bets $880.

 

FLOP [board cards: 5 of Hearts,3 of Clubs,2 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Hearts,3 of Clubs,2 of Clubs,2 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Hearts,3 of Clubs,2 of Clubs,2 of Hearts,Jack of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ Ace of Diamonds,7 of Diamonds ]

Loopium shows [ Ace of Spades,2 of Diamonds ]

Arnold Babar wins $440, Loopium wins $1,480.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, då är lunchpasset avslutat. Otroligt nog lyckades jag plussa ganska bra idag trots alla sjuka utdragningar. Spelade sex stycken $22or och kom ITM som 1:a, 2:a och 3:a. Lyckades utöver dessa bubbla in en (:-(), komma 5:a i en och åka ut som 10:a i en med AK mot rivrad hålstege. Najs syn av FI både pre och på alla gator med 97o... :roll:

 

Troligen blir det mer spel i kväll. Om inte så blir det nog ett pass i morgon på dan och på söndag kväll.

 

Adios amigos...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att studera, få en examen och till slut ett jobb på BRÅ är inte lika aktuellt längre va? :)

 

Det är definitivt prio på det! Jag har under de år jag pluggat haft studierna oerhört högt prioriterade vilket inte alltid varit så kul för min familj. :oops: Att det rullar lite $ från pokern just nu är bara en bonus. De rullar iofs inte in i mina fickor än så länge... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...