Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Igår var det nära lite spel. Tänkte att jag skulle köra några $5.5or men när det började bli dax var jag inte sugen helt enkelt. Har kommit ur SnGandet lite i och med jul/nyårsuppehållet. Så länge inte det riktiga suget finns där tror jag att det är bättre att inte spela, inte om jag är ute efter att plussa iallafall. På dagarna är det fullt ös nu när terminen startat, bok under näsan hela dagarna typ. Tur att det är kul! Nåt annat som är kul är det här: "Historien fortsätter och striden mellan de aristokratiska vampyrerna och de barbariska varulvarna går vidare." Texten är från baksidan av fodralet till filmen Underworld Evolution. Kan säga att jag och lillbrorsan (som önskat sig den i 26-års present) inte riiiktigt delar filmsmak. Fick ett gott skratt när jag läste om handlingen i vart fall... Nä, nu blir det en espresso sen blir det bok igen... Studietips: Läs kurslitteraturen i badkaret, det är helt omöjligt att kolla vad det är på tv, kolla mailen, spela PS2, spela poker, kolla pokerforum etc etc då. Man är TVUNGEN att läsa! Edit: Fick precis veta av CSN att jag kommer få ca 2500 kr mindre i månaden än vad jag räknat med. Har tydligen utnyttjat maxantalet veckor med tilläggslån. Dessa myndigheter, att de ALLTID ska jävlas med en! Arsle! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Studietips: Läs kurslitteraturen i badkaret Det är ett bra tips fram till den dag då man tappar en biblioteksbok i badkaret. Been there. Har du förresten läst rättspsykologikursen med Sven-Åke och gubbarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Det är ett bra tips fram till den dag då man tappar en biblioteksbok i badkaret. Been there. Har du förresten läst rättspsykologikursen med Sven-Åke och gubbarna? Tappade "Psychology: the science of mind and behavior" i badkaret första terminen jag pluggade. Kan säga att jag vaknade rätt snabbt! Nix, inte läst nån av rättspsykologikurserna men skulle vilja i framtiden. Sven-Åke är hyffsat bra och två av doktoranderna som undervisar på kursen hade jag som handledare när jag skrev c-uppsats. Dom var riktigt bra faktiskt! Rättspsykologikurserna är dock väldigt svåra att komma in på. Få platser plus att juristerna har förtur till en del av platserna. Har hört att det blivit ännu svårare att komma in på psykologen på alla kurser på senaste tiden. En polare med 1.8 på högskoleprovet fick en pissdålig reservplats den här terminen. Galet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Tappade "Psychology: the science of mind and behavior" i badkaret första terminen jag pluggade. Kan säga att jag vaknade rätt snabbt! Nix, inte läst nån av rättspsykologikurserna men skulle vilja i framtiden. Sven-Åke är hyffsat bra och två av doktoranderna som undervisar på kursen hade jag som handledare när jag skrev c-uppsats. Dom var riktigt bra faktiskt! Rättspsykologikurserna är dock väldigt svåra att komma in på. Få platser plus att juristerna har förtur till en del av platserna. Har hört att det blivit ännu svårare att komma in på psykologen på alla kurser på senaste tiden. En polare med 1.8 på högskoleprovet fick en pissdålig reservplats den här terminen. Galet! Jag har läst A-kursen i rättspsykologi och tänkte läsa B också, men blev upptagen med annat. Var mest nyfiken på om du läst den och vad du i så fall tyckte. Det är på många sätt en speciell kurs och min erferenhet är att många blir ganska påverkade av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Jag har läst A-kursen i rättspsykologi och tänkte läsa B också, men blev upptagen med annat. Var mest nyfiken på om du läst den och vad du i så fall tyckte. Det är på många sätt en speciell kurs och min erferenhet är att många blir ganska påverkade av den. Aha! Vad sätter du för betyg på kursen, 1-5 och 5 är högst? Hade Heidi och Jenny som handledare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 MaxCady77 på FT eller någon annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 MaxCady77 på FT eller någon annan? Inte jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Haha, fyfan vilken bra bild på lillgrabben när han sitter ute i regnet på dagis! Han ser inte allt för nöjd ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Haha, fyfan vilken bra bild på lillgrabben när han sitter ute i regnet på dagis! Han ser inte allt för nöjd ut. Hahahaha, ja den e lite rolig faktiskt. Måste dock säga att han faktiskt tyckte det var kul ute i regnet, det var bara en så rolig bild så jag kunde inte låta bli att posta den! Sett senaste Saw? Hur e den i så fall? Gillar den första tre... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Hahahaha, ja den e lite rolig faktiskt. Måste dock säga att han faktiskt tyckte det var kul ute i regnet, det var bara en så rolig bild så jag kunde inte låta bli att posta den! Sett senaste Saw? Hur e den i så fall? Gillar den första tre... Ja, jag har sett den senaste! Gillar du de tre första kommer du gilla den fjärde också! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sturedenstore Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Ja, jag har sett den senaste! Gillar du de tre första kommer du gilla den fjärde också! Efter den första så var fyran i klass för sig imo.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Efter den första så var fyran i klass för sig imo.. Jag tycker att ettan är en riktigt bra film, medans både tvåan och trean är mest splatter. Tvåan har iaf den där riktiga vändningen i slutet som imo gör Saw-filmerna bra. Trean är inte riktigt där och slutet är väldigt lamt och man får inte den där "aha-upplevelsen". Den är dock tillbaka i fyran. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Dubbelpost Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andrew_W Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Aha! Vad sätter du för betyg på kursen, 1-5 och 5 är högst? Hade Heidi och Jenny som handledare... Jag läste den för några år sedan och minns inte någon Heidi eller Jenny. Kursen får 5 av mig. S-Å vet hur man fångar sin publik (vilket han utnyttjade till sin fördel genom att han alltid fick någon av de knäsvaga studenterna att köra hem honom efter föreläsningen). Om han skulle starta en sekt eller nåt så skulle jag gå med direkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Jag läste den för några år sedan och minns inte någon Heidi eller Jenny. Kursen får 5 av mig. S-Å vet hur man fångar sin publik (vilket han utnyttjade till sin fördel genom att han alltid fick någon av de knäsvaga studenterna att köra hem honom efter föreläsningen). Om han skulle starta en sekt eller nåt så skulle jag gå med direkt! Hahaha! Jag jag minns att de kvinnliga kursarna sa "vilken man!" Dom var helt lyriska efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Efter den första så var fyran i klass för sig imo.. Japp, tvåan och trean minns jag som riktigt dåliga. Fyran var riktigt bra även om den inte kommer upp i samma klass som ettan. fast den var väl så bra för att det var ett, imo, helt nytt tema. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Hahahaha, ja den e lite rolig faktiskt. Måste dock säga att han faktiskt tyckte det var kul ute i regnet, det var bara en så rolig bild så jag kunde inte låta bli att posta den! Framtida studentbild? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Japp, tvåan och trean minns jag som riktigt dåliga. Fyran var riktigt bra även om den inte kommer upp i samma klass som ettan. fast den var väl så bra för att det var ett, imo, helt nytt tema. Håller med, ettan är en soklar femma medan tvåan och trean får en svag trea bara. För mycket splatter och för lite story. Finns fyran på dvd än? Framtida studentbild? Hahahaha! Ja vet vet... Edit: Saw IV släpps 13/2 såg jag precis... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Edit: Saw IV släpps 13/2 såg jag precis... Du har väl bredband? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Du har väl bredband? Givetvis men jag laddar varken ner musik eller film. Har haft alldeles för mycket virusproblem tidigare så jag låter bli nu mer. Det är ju dessutom olagligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 23 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Edit: Fick precis veta av CSN att jag kommer få ca 2500 kr mindre i månaden än vad jag räknat med. Har tydligen utnyttjat maxantalet veckor med tilläggslån. Dessa myndigheter, att de ALLTID ska jävlas med en! Arsle! Har funderat under dagen/kvällen och även pratat med Maria om det här med att jag kommer få 2500 kr mindre i månaden. Det ställer VERKLIGEN till en jävla massa! Inte bara den här våren utan längre fram också. Vi håller ju på att leta större lägenhet eftersom vi blir en till i familjen i sommar. Detta får vi lägga ner helt nu, har absolut inte råd med en krona till i hyra nu. Vi får göra om vardagsrummet till sovrum istället för att få plats. Det kommer nog inte bli så bra men vi har inget val. Ett annat problem är att jag ju haft ett antal alternativ för vad jag ska göra from i höst och framåt. Alternativen har ju varit, jobba (om jag får nåt jobb alltså), forskarutbildningen (om jag hinner söka och mot förmodan blir antagen) och masterkurs i psykologi eller kriminologi. Eftersom jag numer endast får 7500 kr/mån kommer vi inte ha råd att jag går nån av masterutbildningarna i två år, det är helt omöjligt! Detta gör att alternativen bara är två, jobb (som inte är lätt att få) eller forskarutbildningen (som är skitsvår att komma in på). Totalt mörker är känslan... Idag har det varit metod-plugg igen. Läser om intervjumetodik, etik och funderar på intervjun som ska göras nästa vecka. Apropå intervjun så gnällde jag lite till morsan igår att jag inte visste hur jag skulle spela in interjvun. Idag kom dom hit med en låda semlor och en diktafon som jag får i födelsedagspresent i förskott! Onödigt egentligen, har ju bara en övningsintervju att göra men om det blir så att jag ska göra nån form av intervjuer till uppsatsen i vår så kommer den ju till användning då. Om inte så finns den på tradera framåt sommaren! I morrn blir det lite förberedelse inför caset (kejset, hahaha, roligare på svengelska!) på fredag och även lite konkretare planering för intervjun. Måste få tag i en intevjudeltagare och fundera mer på själva intervjusituationen. Nu blir det ryggläge i soffan... Simma lugnt boys! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 23 Januari , 2008 Rapport Share Postad 23 Januari , 2008 Givetvis men jag laddar varken ner musik eller film. Har haft alldeles för mycket virusproblem tidigare så jag låter bli nu mer. Det är ju dessutom olagligt... Ansvarsfull far Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 24 Januari , 2008 Rapport Share Postad 24 Januari , 2008 Givetvis men jag laddar varken ner musik eller film. Har haft alldeles för mycket virusproblem tidigare så jag låter bli nu mer. Det är ju dessutom olagligt... Det sista är väl ändå en sanning med viss modifikation? Musik får man väl ändå ladda ner och behålla i ett dygn utan att det blir olagligt? Sedan får man ju inte dela ut alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 24 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 Januari , 2008 Det sista är väl ändå en sanning med viss modifikation? Musik får man väl ändå ladda ner och behålla i ett dygn utan att det blir olagligt? Sedan får man ju inte dela ut alls. Har ingen koll på det du skriver. Larvade mig lite bara med att det är olagligt. Den enda anledningen till att jag inte laddar ner är att slippa allt virus och skit man får i datorn för eller senare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jigsaw Postad 24 Januari , 2008 Rapport Share Postad 24 Januari , 2008 Det sista är väl ändå en sanning med viss modifikation? Musik får man väl ändå ladda ner och behålla i ett dygn utan att det blir olagligt? Sedan får man ju inte dela ut alls. Va, får man behålla i ett dygn? Förr var det endast olagligt att ladda upp men nu förtiden är väl själva nedladdningen olaglig, vilket borde göra att man inte äns får ha filen i ett dygn? Har ingen koll på det du skriver. Larvade mig lite bara med att det är olagligt. Den enda anledningen till att jag inte laddar ner är att slippa allt virus och skit man får i datorn för eller senare... Det går faktiskt att vara en pirat utan att fylla datorn med virus. Det gäller att hålla sig på rätt siter, använda rätt klient o.s.v. Sen beror det ju på vad man ska ladda hem, jag menar Russian_teens_XxX.avi brukar ofta ha lite större riskfaktor. sry, för OT. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts