Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Några kommentarer i all hast (kollade några minuter ITM, möjligt att jag missade en del info...).

44 handen har jag glömt just nu ;)

66 handen limpar jag för att syna korta fis eventuella omslag.

Jag har dock gjort en anteckning om att 44 handen och 66 handen inte alls var likadan, nåt som du tyckte.

 

78 hand nånstans däremellan där du completar från SB, där CL checkar floppen Q hög, där betar jag ut och viker för omslag.

 

HU där du completar med K7 och fi checkar. flop 443 (eller liknande). Fi knackar och synar på flop på turn. Kanske ana att du är slagen då? Framförallt inte beta på river återigen... Ingen av betarna var bra.:roll:

 

Kollade om 44 handen och den är ganska dåligt spelad tycker jag. Jag checkar den, men den går väl att höja. Om du nu höjer och fi checkar på flopen så tycker jag du ska CB:a halvpott eller liknande. Vi spelar ju för att vinna, inte folda oss till andraplats...Ser nu kanske några likheter mellan händerna, men den stora skillnaden är att du stänger betandet i 44 handen, vilket du inte gör med 66 handen.

 

Nej jag kände att det inte gick bra överhuvudtaget idag. Tex gick mina stealförsök från BB åt helvete titt som tätt. Ska spela i kväll igen, får se hur det går då.

 

Hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej jag kände att det inte gick bra överhuvudtaget idag. Tex gick mina stealförsök från BB åt helvete titt som tätt. Ska spela i kväll igen, får se hur det går då.

 

Hörs!

 

Nja, tycker ändå att du däremellan spelar mer aktivt och inte lika passivt som i tidigare filmer. Gäller väl att hitta en nivå nånstans däremellan ;-) Lycka till på kvällens pass, kanske blir det sista på ett tag :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, tycker ändå att du däremellan spelar mer aktivt och inte lika passivt som i tidigare filmer. Gäller väl att hitta en nivå nånstans däremellan ;-) Lycka till på kvällens pass, kanske blir det sista på ett tag :mrgreen:

 

Bra att det ser bättre ut! Sista passet på ett tag? Mer studier, mindre poker menar du eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanställning av dagens spel:

 

8st spelade $5.5 på Pokerstars

ITM 50% (1-1-2) samt 4:a, 6:a, 7:a och 9:a :roll:

ROI 22%

Nettovinst $10

Rulle på Pokerstars: $54,48

 

Spelade alltså ett set om 4st i eftermiddags och ett i kväll. Sjukt vilket oflyt jag hade under kvällspasset! Åkte som 6:a med AK vs JJ, som 3:a med AK vs KQ och som 8:a när jag pushade först in från SB (som shortstack) med A8. FI synade med KQ och givetvis kom en kung på floppen!

 

Har en goding att bjuda på...

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button (t3705)

Hero (t2520)

BB (t1270)

UTG (t6005)

 

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Tclub.gif.

2 folds, Hero raises to t2495, BB calls t1045 (All-In).

 

Flop: (t3615) 6club.gif, Tdiamond.gif, Qspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: (t3615) Theart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (t3615) 9diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t3615

 

Results in white below:

BB has 8c Jd (straight, queen high).

Hero has Kh Tc (three of a kind, tens).

Outcome: BB wins t2190. Hero wins t1425.

:evil:

 

Nu blir det sängen tror jag. I morrn är det babysim på förmiddagen och plugga på eftermiddagen. Mer spel på torsdag kväll eventuellt.

 

Har reggat mig på WPBET.com där ni kan se hur det gått varje session med en fin-fin kurva mm. Jag nickar MaxCady där... :-D

 

Simma lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morse bar det iväg till Badkompaniet (tips till alla bebisföräldrar ;-) ) i Gullmarsplan för lite babysim med Maria och Noel. Där blev det bad med frigolitrör, vattenrutschkana, lek med vattenkanna och lite dykning. Sen fick Noel komma i och bada också! :mrgreen: Trött och hungrig blir man av att bada så en näringsriktigt lunch från McDonalds fick det bli, jag tror att deras nya "Big and Juicy" är riktigt bra för kroppen faktiskt! Väl hemma var det sovdags för sambo och lillkille, plugga för mig. Har läst det mesta av litteraturen och gjort en del dataövningar nu (;-) ), känns helt okej inför rapporten nästa vecka faktiskt. Man blir dock bra mossig i skallen av alla siffror och grejer så nu blir det en promenad till ett nytt fik här i Årsta. Vad vore en dag utan fika!? När jag kommer hem blir det mer plugga skulle jag tro.

 

Har funderat en del på spelet igår och kommit fram till att jag inte är helt nöjd. Gjorde rätt dåliga spel till och från och chansade lite väl mycket ibland. Måste vara lite mer kall nästa gång. Men, det gick ju trots allt helt okej med tanke på att jag hade ITM på 50% och trots allt plussade. Har känts okej på Stars på sistone till skillnad mot förut när det bara var OOTM heeela tiden! Och att jag "slösade" $55 av min surt förvärvade rulle på att spela klonken med Cyntax, Skanke, SöderKrippa och grabbarna var kanske inte så smart, kan fortfarande inte släppa det. :lol: Jag hade verkligen behövt dom $55 nu!

 

Jaja, ska inte tråka ut er mer nu, fikat väntar! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit lite eftermiddagsspel precis:

 

5st spelade på Pokerstars

ITM 40% (2-0-0), 6:a med QQ vs KK, 9:a med AK vs TT och 9:a med QQ vs AQ.

ROI 63&

Nettovinst $17.5

Rulle $71.98

 

Försöker jobba lite på mitt spel i SB och BB för att inte "ge bort" så mycket marker i de positionerna. Vad säger ni om de här händerna, är det helt galet eller?

 

Hand 1

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

CO (t3125)

Button (t3055)

SB (t2110)

Hero (t1660)

UTG (t1660)

MP (t1890)

 

Preflop: Hero is BB with Tdiamond.gif, 7heart.gif.

4 folds, SB raises to t200, Hero calls t100.

 

Flop: (t400) Qspade.gif, 4spade.gif, 8club.gif(2 players)

SB bets t100, Hero raises to t1460, SB folds.

 

Final Pot: t1960

Hero wins t1960.

 

FI raisar ju med ganska vid HD där och en CB är väl typ standard. Spelar jag vanskligt här eller?

 

 

Här kommer en hand där jag sitter på ett svagt A och försöker stjäla blindsen.

 

Hand 2

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t2140)

Button (t1795)

SB (t4975)

Hero (t4590)

 

Preflop: Hero is BB with 5heart.gif, Aclub.gif.

2 folds, SB completes, Hero raises to t600, SB calls t400.

 

Flop: (t1200) Tdiamond.gif, 8spade.gif, 8diamond.gif(2 players)

SB bets t200, Hero raises to t800, SB calls t600.

 

Turn: (t2800) Jclub.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

 

River: (t2800) 9diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks.

 

Här blir jag lite feg när jag får syn preflop. Har svårt att tro att floppen hjälpte FI och reraisar därför när han betar men får syn. Borde jag beta ut på turn när FI checkar, blir lite feg här och vill checka ner handen. :lol: Rätt eller inte?

 

 

En hand när jag sitter i BB och försöker stjäla blindsen när FI compleatat I SB

 

Hand 3

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t1445)

Button (t3040)

SB (t5600)

Hero (t3415)

 

Preflop: Hero is BB with Qdiamond.gif, 9heart.gif.

2 folds, SB completes, Hero raises to t500, SB calls t350.

 

Flop: (t1000) 2club.gif, 5diamond.gif, 5heart.gif(2 players)

SB bets t150, Hero raises to t600, SB folds.

 

Final Pot: t1750

No showdown. Hero wins t1750.

 

Galet spelat eller?

 

 

Nu blir det lite plugga så får vi se om det blir mer spel i kväll eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Ängeln! :-D

 

Spelade 4st $5.5 på Pokerstars i fredags, alla OOTM, 4:a, 5:a*2 och 7:a. :cry: Tror det var en kombination av kalla kort och okoncentration, dvs dåligt spel, som var boven. Det är helt sjukt va svårt jag har att hantera när det går dåligt! Jag fattar det inte? Man glömmer liksom bort alla sessioner då det gått bra och fokuserar bara på det dåliga!

 

I eftermiddag åker Maria och Noel till Hudiksvall ett par dagar så jag blir solo på dagarna ett tag (Julia kommer hem från skolan vid 16 varje dag). Det blir troligen ingen poker alls under veckan då prio är att jobba med en metodrapport som ska in måndag den 4/6. Är inte så sugen på att sitta fler timmar framför datorn om dagarna än som behövs, blir nog tv istället för poker i veckan alltså.

 

Vi hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollar just nu på din video där du 4-tablar 5+0,5 dollars sng.

Tycker att du verkar bli lite vild när du är ITM. På flera ställen ser jag att du går all in när en standardraise fungerar precis lika bra. Däremot när du är ITM och sitter med A-6s på knappen på 100-200 25 ante tycker jag att du kan höja till 600 istället för 500, kanske bara smaksak.

10-4 handen när du raisar preflop och checkar hela vägen postflop tycker jag att du kan cb:eta någonstans i handen, helst flopp eller turn.

När du är nere på två bord och sitter med A-J i big blind efter raise-call (43:dje minuten) så tycker jag att du ska ställa)

Det känns som att du completar för mycket. Alla händer från small blind måste man inte höja eller syna med, det är okej att lägga också. Och om jag spelar dom så höjer jag oftast.

Sen tror jag att det är bättre att du spelar kanske två bord istället för fyra, det såg ut och lät som att det blev lite mycket och att besluten inte blev de bästa.

Jag har inte sett hela men kanske lägger till några kommentarer sen.

Och sist men inte minst, tack för att du sitter och göra videos som vi andra kan njuta av sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra prioritering!

 

Jag är bättre på att titta på tv än på att spela poker (:roll: ) men varför tycker du denna prioritering är bra?

 

Jag kollar just nu på din video där du 4-tablar 5+0,5 dollars sng.

Tycker att du verkar bli lite vild när du är ITM. På flera ställen ser jag att du går all in när en standardraise fungerar precis lika bra. Däremot när du är ITM och sitter med A-6s på knappen på 100-200 25 ante tycker jag att du kan höja till 600 istället för 500, kanske bara smaksak.

10-4 handen när du raisar preflop och checkar hela vägen postflop tycker jag att du kan cb:eta någonstans i handen, helst flopp eller turn.

När du är nere på två bord och sitter med A-J i big blind efter raise-call (43:dje minuten) så tycker jag att du ska ställa)

Det känns som att du completar för mycket. Alla händer från small blind måste man inte höja eller syna med, det är okej att lägga också. Och om jag spelar dom så höjer jag oftast.

Sen tror jag att det är bättre att du spelar kanske två bord istället för fyra, det såg ut och lät som att det blev lite mycket och att besluten inte blev de bästa.

Jag har inte sett hela men kanske lägger till några kommentarer sen.

Och sist men inte minst, tack för att du sitter och göra videos som vi andra kan njuta av sen!

 

Njuter du av dom? Nu tar du nog i lite... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej på er, det var ett tag sen! Har legat lite lågt med spelandet eftersom det var rapportskrivande i slutet av terminen, all fokus låg på den (nästan :mrgreen: ). Prestationsångest och en ständig jakt efter VG'n gjorde att jag tyckte det var bäst att hålla sig borta från forumet och pokern tills jag/vi var klara med rapporten. Men, det har blivit två ynka sessioner spelade under de senaste veckorna och två sessioner idag...

 

Spelade sedan 30 maj:

16 st $5.5

ITM 50% (1-2-5)

ROI 22%

Nettovinst $17.5

 

Har gått helt okej som synes, bortsett från väldigt många 3:e platser :cry: . Får se hur det blir med spelandet framöver, har tappat sugen lite faktiskt. Det går liksom inte framåt någonting känns det som. Skulle, som jag vet att jag tjatat om tidigare, vilja gå upp till $11 men har inte pengarna för det. Tror det är vad som skulle behövas för at det ska bli kul igen. Som avslutning bjuder jag på en HH...

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

MP3 (t1500)

CO (t1490)

Button (t1710)

SB (t1540)

BB (t1500)

Hero (t1500)

UTG+1 (t1400)

MP1 (t1500)

MP2 (t1360)

 

Preflop: Hero is UTG with Adiamond.gif, Aspade.gif.

Hero raises to t60, 2 folds, MP2 calls t60, 2 folds, Button calls t60, 1 fold, BB calls t40.

 

Flop: (t250) 5diamond.gif, 3diamond.gif, 6spade.gif(4 players)

BB bets t60, Hero raises to t180, MP2 calls t180, Button folds, BB folds.

 

Turn: (t670) Kheart.gif(2 players)

Hero checks, MP2 checks.

 

River: (t670) 8diamond.gif(2 players)

Hero bets t240, MP2 calls t240.

 

Final Pot: t1150

 

Hero has Ad As (one pair, aces).

MP2 has 7c 9s (straight, nine high).

Outcome: MP2 wins t1150.

 

Fin syn av FI både preflop och på floppen! :shock: På turn var tanken att check/raisa men det ville inte FI som synes. På rivern är det ju inte annat att göra än att beta ut. Varför raisar inte FI med stegen? :shock: Helt sjukt...

 

För övrigt spelade jag som jag skrev tidiagre 8st idag och vann inte en enda coinflip! Det är helt galet faktiskt men det gick ju hyffsat ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Så har man spelat det här jävla spelet igen i kväll dåra....

 

Spelade: 8 st $5.5

ITM: 25% (0-1-1)

ROI: minus såklart...

Nettovinst: vilken jävla nettovinst?

 

Man blir ju för trött:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP (t2340)

Button (t2275)

SB (t3345)

Hero (t3610)

UTG (t1930)

 

Preflop: Hero is BB with Jspade.gif, 2diamond.gif.

1 fold, MP calls t100, Button calls t100, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (t400) 9spade.gif, 6diamond.gif, Jdiamond.gif(4 players)

SB checks, Hero bets t300, MP calls t300, Button calls t300, SB folds.

 

Turn: (t1300) 2spade.gif(3 players)

Hero bets t800, MP calls t800, Button folds.

 

River: (t2900) 8diamond.gif(2 players)

Hero checks, MP bets t1140 (All-In), Hero calls t1140.

 

Final Pot: t5180

 

Hero has Jack of Spades2 of Diamonds (two pair, jacks and twos).

MP has 8 of Spades8 of Clubs (three of a kind, eights).

Outcome: MP wins t5180.

 

Ja varför synar jag där...

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB (t965)

UTG (t3285)

MP (t2585)

Button (t1440)

Hero (t5225)

 

Preflop: Hero is SB with Jclub.gif, Jspade.gif.

UTG calls t150, 2 folds, Hero raises to t750, BB raises to t965, UTG folds, Hero calls t215.

 

Flop: (t2080) Aheart.gif, Qclub.gif, Jdiamond.gif(2 players)

 

Turn: (t2080) 4heart.gif(2 players)

 

River: (t2080) 6heart.gif(2 players)

 

Final Pot: t2080

 

 

BB has Ace of SpadesAce of Diamonds (three of a kind, aces).

Hero has Jack of ClubsJack of Spades (three of a kind, jacks).

Outcome: BB wins t2080.

 

PokerStars Game #10617011462: Tournament #53779941, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2007/06/25 - 16:46:00 (ET)

Table '53779941 1' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: Edgard86 (4235 in chips)

Seat 2: Dr. Nuke (4335 in chips)

Seat 4: pickalator (2435 in chips)

Seat 5: jellehenkens (1440 in chips)

Seat 9: Mr Cady (1055 in chips)

pickalator: posts small blind 75

jellehenkens: posts big blind 150

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 8 of Hearts8 of Clubs

Mr Cady: raises 905 to 1055 and is all-in

Edgard86: folds

Dr. Nuke: folds

pickalator: folds

jellehenkens: calls 905

*** FLOP *** 3 of Hearts4 of Clubs9 of Diamonds

*** TURN *** 3 of Hearts4 of Clubs9 of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** 3 of Hearts4 of Clubs9 of DiamondsJack of ClubsKing of Clubs

*** SHOW DOWN ***

jellehenkens: shows 10 of SpadesQueen of Clubs (a straight, Nine to King)

Mr Cady: shows 8 of Hearts8 of Clubs (a pair of Eights)

jellehenkens collected 2185 from pot

Edgard86 said, "tilt tilt:P"

*** SUMMARY ***

Total pot 2185 | Rake 0

Board 3 of Hearts4 of Clubs9 of DiamondsJack of ClubsKing of Clubs

Seat 1: Edgard86 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Dr. Nuke (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: pickalator (small blind) folded before Flop

Seat 5: jellehenkens (big blind) showed 10 of SpadesQueen of Clubs and won (2185) with a straight, Nine to King

Seat 9: Mr Cady showed 8 of Hearts8 of Clubs and lost with a pair of Eights

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO (t125)

Button (t1605)

SB (t2205)

Hero (t2705)

UTG (t3935)

MP (t2925)

 

Preflop: Hero is BB with 5spade.gif, Tspade.gif.

1 fold, MP calls t50, 2 folds, SB completes, Hero checks.

 

Flop: (t150) 5heart.gif, 5diamond.gif, 9spade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, MP bets t150, SB folds, Hero calls t150.

 

Turn: (t450) Tclub.gif(2 players)

Hero checks, MP bets t150, Hero calls t150.

 

River: (t750) Qheart.gif(2 players)

Hero bets t200, MP raises to t400, Hero raises to t750, MP calls t350.

 

Final Pot: t2250

 

 

MP has 10 of Diamonds10 of Hearts (full house, tens full of fives).

Hero has 5 of Spades10 of Spades (full house, fives full of tens).

Outcome: MP wins t2250.

 

Ska bli skönt när rullen snart är slut och man slipper det här jävla skitspelet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 skulle jag ha ha pushat på turn för det finns vissa potensiella stegmöjligheter samt att de synat ditt bet på floppen.

 

Hand 2 finns inget att göra åt utom att möjligen din raise pre är lite hög. Men å andra sidan hade det inte spelat någon roll för slutet hade varit samma ändå. Shit happens.

 

Hand 3 är rätt spelad av dig. Fi´s spel kan man dock diskutera med tanke på att h*n sätter två tredjedelar av sin stack på spel med den handen.

 

Hand 4 tja va gör man. Återigen shit happens. Iofs kanske en ordentlig raise istället för syn på floppen hade gett dig potten där. Därav det vanskliga att ge gratiskort. Jag har i princip slutat med det. Men från turn så är du ju tyvärr död, fast du är så lycklig innan showdown för du vet inte om det:mrgreen:. Know the feeling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är dåligt spel från min sida kombinerat med motrigg som spökar. Som vi alla vet så: dåligt spel+motrigg=TILT!!! Se punkt 2 i första posten här i dagboken... :roll:

 

Förmodligen tar rullen slut nästa session och pokerspelandet blir lagt på is till i höst nån gång. Eller kan jag kanske sälja min kropp för att bygga upp rullen? Några bud någon? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det är dåligt spel från min sida kombinerat med motrigg som spökar. Som vi alla vet så: dåligt spel+motrigg=TILT!!! Se punkt 2 i första posten här i dagboken... :roll:

 

Förmodligen tar rullen slut nästa session och pokerspelandet blir lagt på is till i höst nån gång. Eller kan jag kanske sälja min kropp för att bygga upp rullen? Några bud någon? :mrgreen:

 

Kollar med frugan ikväll.

 

PS. Går det att få med nån bild till införsäljningen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varians min vän, varians! Det där är sånt som händer ibland. Du spelar inte någon hand galet i min värld, utan har oflyt. Det jobbiga är att de kommer så nära inpå varann. Det händer ju trots allt inte så jätteofta att fi floppat en högre triss än dig, runner runner stege osv... Även om det vissa dar känns som att det sker jämt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det är typ sånt jag behöver höra just nu! Var i den sits du berättade om sist vi sågs, jävlar vad nära det var att skärmen åkte i golvet! Det känns som en sak man säger ibland men i går var det faktiskt väääldigt nära. Det är jobbigt med varians när man har så få inköp, är ner på 4st nu. :lol: Det har gått utför från 30 inköp till i princis noll! Har jag förresten postat handen när jag förlorar med min kåk mot ett fyrtal på river? Ja, det är sånt som händer hela tiden just nu.

 

Nä, nu bär det av till jobbet. Undrar om SöderKrippa jobbar idag? Vi är ju i samma bransch och jobbar i samma område. :-D

 

Lycka till med spelet Vrakman så hörs vi! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det är typ sånt jag behöver höra just nu! Var i den sits du berättade om sist vi sågs, jävlar vad nära det var att skärmen åkte i golvet! Det känns som en sak man säger ibland men i går var det faktiskt väääldigt nära. Det är jobbigt med varians när man har så få inköp, är ner på 4st nu. :lol: Det har gått utför från 30 inköp till i princis noll! Har jag förresten postat handen när jag förlorar med min kåk mot ett fyrtal på river? Ja, det är sånt som händer hela tiden just nu.

 

Nä, nu bär det av till jobbet. Undrar om SöderKrippa jobbar idag? Vi är ju i samma bransch och jobbar i samma område. :-D

 

Lycka till med spelet Vrakman så hörs vi! ;-)

 

Ja ibland är det inte långt bort för datorn... Känns som läge för lite semester kanske? Så man kommer tillbaka ordentligt sugen och orkar spela ABC poker. Känns som att du steamat bort en del efter de där utdragningarna också :roll:

Ha det gott du med, vi hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand jag pratade om i min förra post. Även den är från igår kväll:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB (t5890)

UTG (t1870)

MP (t1260)

CO (t2125)

Button (t200)

Hero (t2155)

 

Preflop: Hero is SB with 9diamond.gif, 9spade.gif.

2 folds, CO calls t50, Button raises to t200, Hero raises to t2155, 1 fold, CO folds.

 

Flop: (t2455) 9club.gif, Qspade.gif, Qdiamond.gif(2 players)

 

Turn: (t2455) 5club.gif(2 players)

 

River: (t2455) Qheart.gif(2 players)

 

Final Pot: t2455

 

 

Button has Qc Kc (four of a kind, queens).

Hero has 9d 9s (full house, queens full of nines).

Outcome: Button wins t2455.

 

:shock:

 

Och ja, det blir nog pokersemester (vi kan väl kalla det så :lol: ) när de fyra inköp jag har kvar är slut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...