Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Då var det fördigspelat den här eftermiddagen. Två spelade $5.5, 5:a och 2:a. Här kommer två HH's fån HU-spelet...

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t400 (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button (t3913)

Hero (t9587)

 

Preflop: Hero is BB with 5club.gif, Aclub.gif.

Button raises to t3888, Hero calls t3488.

 

Flop: (t7401) Tclub.gif, Aheart.gif, Jheart.gif(2 players)

 

Turn: (t7401) Adiamond.gif(2 players)

 

River: (t7401) 3heart.gif(2 players)

 

Final Pot: t7401

 

Button has Kh 8h (flush, ace high).

Hero has 5c Ac (three of a kind, aces).

Outcome: Button wins t7401.

 

Kul... :evil:

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t400 (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button (t6251)

Hero (t7249)

 

Preflop: Hero is BB with Kdiamond.gif, 9diamond.gif.

Button raises to t1200, Hero raises to t7224, Button calls t5026 (All-In).

 

Flop: (t13450) Qspade.gif, 9spade.gif, Aclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: (t13450) 6heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (t13450) Kheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: t13450

 

Button has 6s As (two pair, aces and sixes).

Hero has Kd 9d (two pair, kings and nines).

Outcome: Button wins t12452. Hero wins t998.

 

Har slagit om ett par gånger när FI raisat på knappen varpå jag fått potten preflop. När jag nu sitter på en topp 20%-hand väljer jag att pusha istället för att bara raisa. Gick inte så bra som synes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snart börjar det bli dags för lite kvällspel på SvS. Jag har funderat lite (igen) på det jag skrev för någon dag sedan, att jag skulle ha 10 inköp som krav för vilken nivå jag spelar. Är det verkligen helt smart när jag inte har råd att sätta in mer pengar? Om jag väljer att spela på 20+2 så har jag 21 inköp, på 30+3 har jag 14 inköp.

 

Vad säger ni, är det bättre att ta det lugnt och harva på med 20+2 tills rullen växer lite mer? Är lite orolig för att gula helt plötsligt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen rolig session i kväll. :cry: Spelade inget vidare och tyckte det (som om det vore en ursäkt :roll: ) var ovanligt många spelare kvar när blindsen var på 50/100 och uppåt. Inge kul när man pushar med AK och får syn av K5 som träffar färgen på river. Men okej, jag slår han ju i längden så han får gärna fortsätta spela så...

 

Dagens resultat:

6st spelade på SvS 20+2kr, ITM 33% (1-0-1), ROI 6%

2st spelade på Pokerstars, ITM 50% (0-1-0), ROI 22%

Rulle SvS: 480kr

Rulle Pokerstars: $34.98

 

8-)

 

Vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QFT

 

? :roll:

 

Har funderat på varför det gick dåligt igår, vad som hände liksom. Till att börja med hade jag ett väldigt dåligt kortsnitt igår något som gjorde att jag knappt spelade några händer alls innan 50/100. När spelet kom till den nivån var jag alltså shortstack med ca 8-9BB. Det var, som jag skrev igår kväll, väldigt många kvar när vi kom till 50/100 vilket är lite ovanligt tycker jag. Fick sällan vara först in i potterna då folk i regel limpar trots att de har typ 10BB i stacken! Att raisa för att stjäla funkade inget vidare då jag i princip alltid fick syn av en eller två spelare. Kvar återstod att pusha, vilket inte var helt kul då jag i princip aldrig fick vara först in, ja UTG förstås! :-D Man vet ju också att fiskarna på SvS synar pushar en aaaaning bredare än vad de borde, vilket gjorde mig ännu fegare... :lol:

 

Tänker att de gånger spelet går dåligt på SvS så är det i regel alltid så här det ser ut och jag vet inte hur jag ska hantera det? Helt klart är ju att jag behöver bygga stack tidigare än på 50/100! Får försöka öppna upp lite i sen position åtminstone i slutet av 25/50. Jaja, får fundera mer på hur jag ska hantera den här situationen när den uppstår. Vore najs med startstack på 1500 på SvS... :roll:

 

P.S JAAA, jag gillar smileys!!! :mrgreen:

 

Edit: Skrev så länge att Blattan han före att fråga om QFT, och Ängeln han svara också! Han är snabb den där gamle mannen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det är rätt att börja leta lägen att bygga stack på 25/50.

Risken är att du kommer till 50/100 med typ 5-7BB istället för 8-9BB.

Jag försöker hitta pushar på 50/100, kommer jag över 15BB kan man försöka bygga stack, snor man bara lite blinds får man pusha ett par gånger till.

Såklart ska man spela bra händer på 25/50 och gärna lite extra aggro eftersom många är ganska synvilliga, men man ska nog passa sig för att börja spela marginella händer bara för att bygga stack. Först in från CO eller senare kan jag tänka mig att spela AJ+ och 1010+. Dock måste man vara extremt vaksam på floppen om det kommer överkort eftersom random fisk fortfarande synar med Ax och KJ+ och liknande skräp.

Vad jag menar är att om man öppnar med 3BB pre, kör en CB på floppen så måste man antagligen check/folda turn eller pusha. Man har sällan tillräckligt med market för att göra en riktig bet på turn utan att comitta sig.

Nu kom jag på ett bättre sätt att säga det. FE:n på 25/50 är fortfarande väldigt låg i förhållande till vad du riskerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det är rätt att börja leta lägen att bygga stack på 25/50.

Risken är att du kommer till 50/100 med typ 5-7BB istället för 8-9BB.

Jag försöker hitta pushar på 50/100, kommer jag över 15BB kan man försöka bygga stack, snor man bara lite blinds får man pusha ett par gånger till.

Såklart ska man spela bra händer på 25/50 och gärna lite extra aggro eftersom många är ganska synvilliga, men man ska nog passa sig för att börja spela marginella händer bara för att bygga stack. Först in från CO eller senare kan jag tänka mig att spela AJ+ och 1010+. Dock måste man vara extremt vaksam på floppen om det kommer överkort eftersom random fisk fortfarande synar med Ax och KJ+ och liknande skräp.

Vad jag menar är att om man öppnar med 3BB pre, kör en CB på floppen så måste man antagligen check/folda turn eller pusha. Man har sällan tillräckligt med market för att göra en riktig bet på turn utan att comitta sig.

Nu kom jag på ett bättre sätt att säga det. FE:n på 25/50 är fortfarande väldigt låg i förhållande till vad du riskerar.

 

Tycker Jetskiekorren sammanfattat det ganska väl. Dock vill jag lägga till att jag tycker (dvs STAG har börjat med det) att man på de låga nivåerna kan limpa även med låga PP även i tidig pos. Dock bör man vika om omslag kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Jetskiekorren sammanfattat det ganska väl. Dock vill jag lägga till att jag tycker (dvs STAG har börjat med det) att man på de låga nivåerna kan limpa även med låga PP även i tidig pos. Dock bör man vika om omslag kommer.

 

Ja, openlimp med pp e okej.

I SB completar jag alltid på 10/20 och 15/30 om det är minst två som limpat in.

Spelar i stort sett aldrig draghänder. Dock, om många är med efter floppen och man drar mot nötterna kan jag tänka mig att spela drag eftersom man kan få riktigt bra betalt, men det gör jag bara i multipott.

 

Mitt problem är att jag pushar för brett på semi och bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man spelat lite igen dåra, med tråkigt resultat. :cry:

 

5st spelade på SvS, ITM 0% men 4:a, 5:a och 6:a*3. Det är faan va utdragen man blir...

-110kr alltså.

 

4st spelade på Pokerstars, ITM 50% (1-0-1) samt 8:a och 5:a med KK vs J8. :evil:

+ $9.5

 

Så här kul var det på SvS i kväll...

 

***** Hand 328285097 *****

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 maj 2007 20:51:35

Sill (Vanlig /Turnering )

Plats 3: M.Southman (1575.00)

Plats 4: san Jose (629.00)

Plats 6: Kalium (4037.00)

Plats 7: browndwarf (1085.00)

Plats 8: JuliaE (1255.00)

Plats 9: Lerlord (1419.00)

M.Southman lägg LM 75.00

san Jose lägg SM 150.00

** Giv **

 

Julia E [Kr, Kh]

 

*** Bet Runda 1 ***

Kalium Lägg

browndwarf Lägg

Julia E Höj till 400.00

Lerlord Lägg

M.Southman Syna 400.00

san Jose Syna 400.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 10k, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

M.Southman Passa

san Jose Satsa 150.00

Julia E All-in 855.00

M.Southman Lägg

san Jose All-in 229.00

*** Turn(Board): *** : [4h, 10k, 7h, Kns]

*** River(Board): *** : [4h, 10k, 7h, Kns, 8k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1658.00

M.Southman Lägger mig Vinst: 0.00

san Jose [10h, Knh] Två par, knektar och tior Vinst: 1658.00

Kalium Lägger mig Vinst: 0.00

browndwarf Lägger mig Vinst: 0.00

Julia E [Kr, Kh] Par i kungar Vinst: 0.00

Lerlord Lägger mig Vinst: 0.00

 

Och så här på Pokerstars...

 

PokerStars Game #10017514273: Tournament #50786106, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2007/05/20 - 16:33:52 (ET)

Table '50786106 1' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: Buzibär (1750 in chips)

Seat 3: Bluffy71 (1950 in chips)

Seat 6: lesgowin (4390 in chips)

Seat 7: Mr Cady (710 in chips)

Seat 9: calliblue (4700 in chips)

Buzibär: posts small blind 50

Bluffy71: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [Kc Kh]

lesgowin: calls 100

Mr Cady: raises 610 to 710 and is all-in

calliblue: folds

Buzibär: folds

Bluffy71: folds

lesgowin: calls 610

*** FLOP *** [Jd Js As]

*** TURN *** [Jd Js As] [Tc]

*** RIVER *** [Jd Js As Tc] [3d]

*** SHOW DOWN ***

lesgowin: shows [Jh 8h] (three of a kind, Jacks)

Mr Cady: shows [Kc Kh] (two pair, Kings and Jacks)

lesgowin collected 1570 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 1570 | Rake 0

Board [Jd Js As Tc 3d]

Seat 1: Buzibär (small blind) folded before Flop

Seat 3: Bluffy71 (big blind) folded before Flop

Seat 6: lesgowin showed [Jh 8h] and won (1570) with three of a kind, Jacks

Seat 7: Mr Cady showed [Kc Kh] and lost with two pair, Kings and Jacks

Seat 9: calliblue (button) folded before Flop (didn't bet)

 

Ja, vad säger man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej svejs alla, det vill säga ni 3-4 pers som läser min dagbok! :roll:

Tror det vankas lite spel på Stars om nån timme och det lutar åt att det är filmtajm igen! :mrgreen: Blir nog ett set på fyra bord idag, det känns rätt bra att 4-tabla faktiskt. Undrar varför det känns som att det går bättre att köra fyra bord än två?

 

Innan det är dags för lite spel ska jag till tant doktorn. Har nåt konstigt magont som kommer och går så det blir till att kolla upp vad det är. Hoppas jag får bokmärke eller nåt... :mrgreen:

 

Jaja, ska iväg nu och återkommer med resultat (från både tant doktorn och spelet) och eventuell film...

 

Hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej svejs alla, det vill säga ni 3-4 pers som läser min dagbok! :roll:

Tror det vankas lite spel på Stars om nån timme och det lutar åt att det är filmtajm igen! :mrgreen: Blir nog ett set på fyra bord idag, det känns rätt bra att 4-tabla faktiskt. Undrar varför det känns som att det går bättre att köra fyra bord än två? Jaja, återkommer med resultat och eventuell film...

 

Jag tittar i emellanåt, men skriver sällan. Bara så du vet :D

 

gl med filmen, ska kollas in!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man hemma igen dåra. Lät ju inte så jättekul det tant doktorn sa, "eventuellt ljumsbråck, jag skickar en remiss så kallar dom dig." :-( Inte roligt och inget bokmärke fick jag heller. Tur att de hade Svensk Damtidning i väntrummet! Tror att tant doktorn var lite besviken, och kanske förvånad, över att inte få säga "du har ett virus, gå hem och vila och drick mycket." Det är ju liksom doktorernas standard-line så att säga. :-D Och varför, varför känns det alltid som att hålla i en död sill när man tar en doktor i handen? Basillskräck eller vad?

 

Nä för att vara allvarlig så känns det rätt jobbigt om det nu skulle vara ljumskbråck. Har opererat det förut och man blir ju hemma ett bra tag, eller jag blev det iallafall. Förutom ångesten över en eventuell operation så känns det jobbigt med hur det ska gå med studier och jobb. Studierna kanske går att fixa på distans på nåt vis trots att det är ett grupparbete som ska göras och jobbet kan jag ju inte göra så mycket åt. Men hur skulle det bli här hemma? Vilket otroligt stort lass Maria skulle få dra om jag blir sängliggandes i några veckor! En 8 månaders kille som behöver ständig uppmärksamhet och varannan vecka dessutom min trotsiga 10-åring som bara tycker allt är skit! Tur att man har världens bästa super-sambo! :h:

 

Får försöka att vara extra snäll ett tag framöver, kanske skulle överraska med att ha dammsugit när hon kommer hem? Njaaa, det får bli efter pokern för nu ska det spelas! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftermiddagens session avslutad:

 

4st spelade

ITM 50% (0-1-1) samt 7:a och 9:a :roll:

ROI typ 2%

 

Att man ALLTID blir utdragen...

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t50 (7 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

UTG (t3770)

MP1 (t2910)

MP2 (t2835)

CO (t1105)

Button (t1335)

SB (t600)

Hero (t945)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kspade.gif.

1 fold, MP1 calls t50, 4 folds, Hero raises to t150, MP1 calls t100.

 

Flop: (t325) Kdiamond.gif, Qspade.gif, 3diamond.gif(2 players)

Hero bets t200, MP1 raises to t600, Hero raises to t795, MP1 calls t195.

 

Turn: (t1915) Jspade.gif(2 players)

 

River: (t1915) 3club.gif(2 players)

 

Final Pot: t1915

 

 

Hero has Ah Ks (two pair, kings and threes).

MP1 has Kc Jd (two pair, kings and jacks).

Outcome: MP1 wins t1915.

:evil:

 

Återkommer med filmen, den är inte riktigt klar. Är två händer ITM som jag väldigt gärna vill ha kommentarer på!

 

Blir förresten en session till senare i kväll....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer dagens video:

 

Max Cady 4-tablar $5.5 SnG 22 maj

 

Några kommentarer i all hast (kollade några minuter ITM, möjligt att jag missade en del info...).

44 handen har jag glömt just nu ;)

66 handen limpar jag för att syna korta fis eventuella omslag.

Jag har dock gjort en anteckning om att 44 handen och 66 handen inte alls var likadan, nåt som du tyckte.

 

78 hand nånstans däremellan där du completar från SB, där CL checkar floppen Q hög, där betar jag ut och viker för omslag.

 

HU där du completar med K7 och fi checkar. flop 443 (eller liknande). Fi knackar och synar på flop på turn. Kanske ana att du är slagen då? Framförallt inte beta på river återigen... Ingen av betarna var bra.:roll:

 

Kollade om 44 handen och den är ganska dåligt spelad tycker jag. Jag checkar den, men den går väl att höja. Om du nu höjer och fi checkar på flopen så tycker jag du ska CB:a halvpott eller liknande. Vi spelar ju för att vinna, inte folda oss till andraplats...Ser nu kanske några likheter mellan händerna, men den stora skillnaden är att du stänger betandet i 44 handen, vilket du inte gör med 66 handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...