Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

Men det tjänar liksom inget till. Då är man ju inte pokerspelare om man blir så jäääävla arg att man verkligen måste förklara för den andra personen hur idiotiskt dålig han/hon är. Jag skrev själv såna saker i chatten förut, men när man tänker efter är det ju bara bara dumt att göra det.

1: Du framstår som en idiot

2: Det är bara bra att han är en idiot. Han har väl god varians men du plockar han i längden om du är en duktigare spelare

3: Han kan typ dra bara för att du är en stjärt

 

Vad vill man få ut av det? Att FI ska skriva typ "yeaah I know... I'm really bad, I'll give you your money back" eller?

 

Det e så jävla skööööööööööööööönt! 8-)

 

Take a chill pill and jus eeeeeeze. ;)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbiga på Ongame är att man kan bara chatta medans man är kvar, direkt man åkt dör chatten.....

 

Visst är det sjukt irriterande??? Ärligt talat det sämsta med hela klienten!!! :roll: Det är ju enda gången man på riktigt vill använda chatten. Förstår iofs egentligen inte varför man ska ha en chat öht :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det fixar med bonus på Scandic. Ska göra en deposit snart (troligen på tisdag) och börja lira lite DoN-$22or. Blir kul med nåt nytt och en ny sate. Och ja...det är lir med stejk fortsättningsvis också...

 

För er som alltid undrat vad Pingu egentligen säger så behöver ni inte undra längre! :-)

 

Pingu, inte så oskyldig som man kan tro...

 

Ikväll blir det till att fixa det sista på papret om substitutionsbehandling som ska lämnas in i morrn. Är supersugen på att plugga ikväll... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll var det premiär för ny sajt (Scandic) och nytt lir, DoN $22-$33. Körde fem $22or och fem $33or och jag får väl vara nöjd med dagens resultat antar jag, 100% ITM och +$225. :mrgreen:

 

Men, jag har ju inte nån jättekoll på DoN-strategi men har fattat att det är läge att vara tight tidigt och vara försiktig md att syna AI's. Därför undrar jag om de här händerna:

 

 

Hand 1 - Han måste ju pusha ATC här...

Seat 1: ArnoIdBabar ($2,775 in chips)

Seat 2: Jermina ($2,060 in chips)

Seat 6: nevromaniac ($3,010 in chips)

Seat 7: niniguigui ($3,030 in chips)

Seat 9: lora2525 ($2,200 in chips)

Seat 10: Bezdna52 ($1,925 in chips)

 

ANTES/BLINDS

Bezdna52 posts small blind ($200), ArnoIdBabar posts big blind ($400).

 

PRE-FLOP

Jermina folds, nevromaniac folds, niniguigui folds, lora2525 folds, Bezdna52 bets $1,725 and is all-in, ArnoIdBabar calls $1,525.

 

FLOP [board cards: 2 of Spades,8 of Diamonds,4 of Spades ]

 

TURN [board cards: 2 of Spades,8 of Diamonds,4 of Spades,Queen of Hearts ]

 

RIVER [board cards: 2 of Spades,8 of Diamonds,4 of Spades,Queen of Hearts,4 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Bezdna52 shows [ 10 of Diamonds,10 of Hearts ]

ArnoIdBabar shows [ Queen of Spades,Ace of Spades ]

ArnoIdBabar wins $3,850.

 

 

Hand 2 - Hmmm...väääldigt tveksam...eller nä...dålig syn!

Seat 3: NLBYSTEFAN ($3,395 in chips)

Seat 5: miata91 ($1,850 in chips)

Seat 6: redaleks ($1,760 in chips)

Seat 7: ArnoIdBabar ($1,945 in chips)

Seat 8: henrikko72 ($2,570 in chips)

Seat 9: x asdepic1 ($3,480 in chips)

 

ANTES/BLINDS

redaleks posts small blind ($200), ArnoIdBabar posts big blind ($400).

 

PRE-FLOP

henrikko72 folds, x asdepic1 folds, NLBYSTEFAN folds, miata91 bets $1,850 and is all-in, redaleks folds, ArnoIdBabar calls $1,450.

 

FLOP [board cards: 3 of Hearts,3 of Diamonds,Jack of Spades ]

 

TURN [board cards: 3 of Hearts,3 of Diamonds,Jack of Spades,5 of Hearts ]

 

RIVER [board cards: 3 of Hearts,3 of Diamonds,Jack of Spades,5 of Hearts,King of Clubs ]

 

SHOWDOWN

miata91 shows [ Ace of Clubs,9 of Spades ]

ArnoIdBabar shows [ 7 of Diamonds,7 of Hearts ]

ArnoIdBabar wins $3,900.

 

 

Hand 3 - Hur gör vi här egentligen när vi sitter på 55? Han måste ju pusha ATC ju och vi ligger helt okej till även om vi torskar.

Seat 1: ArnoIdBabar ($4,200 in chips)

Seat 3: pury71 ($2,405 in chips)

Seat 5: x_dJo29 ($1,300 in chips)

Seat 7: SirLorenzo38 ($3,170 in chips)

Seat 8: extraboule ($1,385 in chips)

Seat 9: ironsasch ($2,540 in chips)

 

ANTES/BLINDS

ironsasch posts small blind ($200), ArnoIdBabar posts big blind ($400).

 

PRE-FLOP

pury71 folds, x_dJo29 folds, SirLorenzo38 folds, extraboule bets $1,385 and is all-in, ironsasch folds, ArnoIdBabar ?

 

 

Hand 4 - Här är en snubbe tokkort, gör detta att vi foldar AK även fast blindsen är så höga?

Seat 1: ArnoIdBabar ($3,300 in chips)

Seat 3: pury71 ($2,705 in chips)

Seat 5: x_dJo29 ($2,700 in chips)

Seat 7: SirLorenzo38 ($2,870 in chips)

Seat 8: extraboule ($1,385 in chips)

Seat 9: ironsasch ($2,040 in chips)

 

ANTES/BLINDS

pury71 posts small blind ($300), x_dJo29 posts big blind ($600).

 

PRE-FLOP

SirLorenzo38 folds, extraboule folds, ironsasch folds, ArnoIdBabar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAnd 1 är jävligt svår tycker jag, synar nog rätt ofta men frågan är om vi inte ska släppa...

 

Hand2: Viker jag

 

Hand3: Viker jag, sitter tryckt med min stack och bara för vi har många marker är det inte vårat jobb att ta spräcka bubblan.

 

Hand4: Jag ställer, med denna blindnivä krävs det inte mycket för att vi ska sitta i pottan, jag plockar upp de relativt säkra markerna och sitter sen i ett mycket bra läge,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

 

Är väl en syn, som du säger ställer han väl väldigt brett där så du bör ju ligga bra till de mesta gångerna.

 

Hand 2

 

Var väl en tveksam syn, i bästa fall har du väl en flip tror det är sällan du hittar A6- eller lägre PP. Kan ju vara färgad av att det var jag som busta handen... Fick ont i handen oxå förresten, när jag slog den i bordet. :-)

 

Hand 3

 

Bör nog vika den, tycker alltför ofta jag har loosat en sån hand och så dubblar en annan kortis upp och folk ställer på din BB nästa gång så är du nere i skiten.

 

Hand 4

 

Jag hade ställt, visst är det 2 korta men det känns som du är långt från säker att bli ITM om du foldar.

 

Vore intressant att höra Vrakmans och skankes syn på händerna.

 

Edit Såg att skanke han svara innan mig, då väntar vi bara på Vrakman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allrajt, GG, WP!!! Vilken comeback! :)

 

Handanalyserna:

1. Tajtass som jag är, så släpper jag den nog ganska ofta. Tycker vi är så pass "djupa" att vi kan släppa här för att hellre ställa först in som SB. Å andra sidan så "måste" ju fi ställa här med ATC i princip för att inte tappa för mycket momentum...Svårt!

 

2. Är ju väldigt lik hand 1. Skillnaden är att vi blir väääldigt korta om vi släpper den här. Jag är nog mer för syn i den här handen än den innan, med hänsyn främst till stackdjupen vid bordet.

 

3. Är ju inte brutaldålig syn imo, men antagligen inget som jag pysslar med som officiellt det största tajtasset på Ongame!

 

4. Visst, vi pushar ju självklart här imo. Vet inte om det är EV+ för fi att syna med någon hand även om vi ställer ATC? Nån som orkar räkna?

 

Miata, visst var det du som var teammate med SouthEast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miata, visst var det du som var teammate med SouthEast?

 

Japp det var jag. Skanke är oskyldig denna gången.

 

Lite intressant att du kan tänka dig vika Hand 1 och samtidigt syna i hand 2 och 3.

 

Hand 1: Hade jag aldrig lagt, men kanske får tänka om där.

 

Hand 2: Skanke viker, vrakman kan hitta synen. hmm vi har ju 1500 kvar om vi viker känns som en OK stack att pusha med först in, och hoppas på få blinds hellre än att syna för en flipp.

 

Hand 3: Håller helt med skanke där, bara för vi är storstack är det inte vår uppgift att spräcka bubblan. Känns som jag har testat det allt för många gånger och förlorat, för att sedan åka på bubblan. Tycker nog du bör behålla din tightass stil här vrakman.

 

Hand 4: Där är vi iaf överens om ställ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då har jag ju ett ansikte på dig med. hade glömt ditt nick :)

 

Alltså, hand 1 går ju ganska bra att estimera också. Jag tror iofs att skillnaderna i EV bör vara ganska små här, men jag är inte säker. Återigen, om nån orkar räkna på dem så vore det ju riktigt nice, själv har jag inte tid till det nu riktigt... Spontant hade jag vikt alla händerna utom sista, men hand 3 och 4 är ju de lättaste. 1 och 2 är ju situationer man ställs i i de flesta Dons, och här sållar man kanske agnarna från vetet? Vet inte hur många procent det slår hit eller dit, men det torde vara ganska lite?

 

Har bara fått 50 reggade DoNs på SS, och på dem ser det ju inte riktigt bra ut...Har bubblat på tok för mycket, och det har också varit känslan. Däremot så verkar det som att ni tar större risker tidigare än mig, så vi jämnar ut oss hyggligt i ITM%. Ja, jag har jättefå games reggade, och ni också, men det ger ju ändå nån sorts fingervisning. Har inte bestämt mig för om det är en spelform att satsa lite på, eller om det bara är icke-utvecklande spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit fram till att jag viker väldigt ofta AQ i läget är som hand 1 och 2.

 

För dig kanske spelformen är mer tveksam som plussar så pass bra på vanliga sng, för mig är det inget snack även om jag spelat för lite vanliga reg sng och mest lirat turbo.

 

Senaste 200 gamesen är lite sega:

BajenBandy 200 $2 $51 3% $394

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, AQ är ju kanske den vanligaste busthanden öht :)

 

Jo, jag plussar ju på på det vanliga liret, men Dons går ju fortare... och det är inte lika stor varians som turbos. MEN, det är ju inte en särskilt utvecklande spelform... Inte för mig ivf.

 

Men du går ju på fint, och med en bra deal i ryggen så blir det ju ändå ganska bar resultat i slutändan. Men allt är ju iofs inte pengar, man mååste ju spela sånt man tycker är kul.

 

Kul att se att du går så fint för dig ivf tycker jag!

 

Försökte förresten kolla filmen, men jag får bara din röst och ingen bild, men det var nog så underhållande :) Jag visste ju vilka händer du pratade om, även om jag inte riktigt gillade uttalet av mitt nick ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova vcl, brukar ta rubbet...

Nickutalet var väl klockrent :)

 

Okej, satt på jobbet när jag skulle kolla och då får vi inte ladda ner program... på burken hemma får jag bara upp nåt sorts felmeddelande från sajten du lagt upp den på. jag vet, användarproblem... :(

 

Max? Säkert att du inte kommer från Göteborg???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, jag åker aldrig hem i sorg! ;-)

 

Har inte heller lyckats få ner Skankes video...

 

Tnx för kommentarerna, åsikterna verkar gå isär något men eftersom fold borde vara defaultläget vid DoNs så ska jag nog syna mindre...eller ja...smalare nästa gång.

 

Miata: Sorry för busten! :lol:

 

Den kommer bergis peka åt andra hållet snart men den är ju bra skön den här "kurvan"! :-)

 

displaygraphpm4.png

w540.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också börjat spela DoN, men jag gillar det inte. Tyvärr är man ju tvungen, enda sättet att få igång ett bra antal spel fort.

 

Tycker på nåt sätt det är roligare med vanliga SnG.

 

Jag delar helt din åsikt här! Jag tycker också vanliga är roligare, men trafiken har varit dassigare på vanliga sen DoNs inleddes. Jag tycker iofs inte att det är svårt att förstå varför det är roligare med vanliga sngs än DoNs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag delar helt din åsikt här! Jag tycker också vanliga är roligare, men trafiken har varit dassigare på vanliga sen DoNs inleddes. Jag tycker iofs inte att det är svårt att förstå varför det är roligare med vanliga sngs än DoNs.

 

Jag fattar inte hur någon kan föredra DoNs :) Så jävla trist och förjävligt att dom drar folk från vanliga SnGs. Kan tänka mej att det är mycket fisk dessutom som drar sej till DoNs eftersom chansen att komma ITM är större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det här med DoNs. Vad bör vara en lämplig roi? Känns som att man borde kunna ha en sjukt hög roi på dessa?

 

Vi hade ju en diskussion om detta i en annan tråd. Minns inte var riktigt. Spekulationerna i den tråden var väl cirka 55% ITM på turbos och 60% på regs, så det är nog svårare att hålla en högre ROI på dessa än på vanliga imo. ROI:en blir ju väldigt beroende på raken. På Stars är raken hälften jämfört med Ongame, och i nån tråd så har jag för mnig att nån skrev att raken var högre på Ipoker än Ongame. 55% ITM på Ongame motsvarar 1% ungefär i ROI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade ju en diskussion om detta i en annan tråd. Minns inte var riktigt. Spekulationerna i den tråden var väl cirka 55% ITM på turbos och 60% på regs, så det är nog svårare att hålla en högre ROI på dessa än på vanliga imo. ROI:en blir ju väldigt beroende på raken. På Stars är raken hälften jämfört med Ongame, och i nån tråd så har jag för mnig att nån skrev att raken var högre på Ipoker än Ongame. 55% ITM på Ongame motsvarar 1% ungefär i ROI.

 

Och om man slänger in ongames standard 8x bonus i det resonemanget får man en ROI på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...