Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har spelat en del mot fi. Han är en bra lösaggro spelare med 20% PFR på 2700 händer. Vi brukar inte slåss om så jättemånga potter men när vi gör det blir de ofta stora. Han ser nog mig som en bra semi-lös spelare.

Postar två händer, där jag har floppat tptk med AJ båda gångerna.

HAND 1:

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,511,307,937

Table Halifax, 17 Jan 2007 10:59 PM ET

Seat 1: BadBeatElle ($271.60 in chips)

Seat 3: bate_nasko ($725.20 in chips)

Seat 4: HERO [ :As: , :Js: ] ($491.00 in chips)

Seat 8: 2drunk4you ($654.30 in chips)

ANTES/BLINDS

bate_nasko posts blind ($2), HERO posts blind ($4).

PRE-FLOP

2drunk4you bets $15, BadBeatElle folds, bate_nasko folds, HERO bets $43, 2drunk4you calls $32.

FLOP [board cards :Qh:,:3h:,:Ac: ]

HERO bets $75 Standard

2drunk4you bets $200, HERO bets $369 and is all-in, 2drunk4you calls $244

TURN [board cards :Qh:,:3h:,:Ac:,:9c: ]

RIVER [board cards :Qh:,:3h:,:Ac:,:9c:,:8c: ]

SHOWDOWN

HERO shows [ :As:,:Js: ]

2drunk4you shows [ :8h:,:7h: ]

HERO wins $982.

Inte kul att pusha på flopp men jag vet att han kan ha ett drag och jag vill inte att han ska tro att han kan köra över mig.

HAND 2

Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #1,547,200,710

Table Ottawa, 25 Jan 2007 10:03 PM ET

Seat 2: floppman x ($131.00 in chips)

Seat 4: Camelux3000 ($1,207.80 in chips)

Seat 5: HERO [ :As:,:Jh: ] ($400.00 in chips)

Seat 6: 2drunk4you ($486.00 in chips)

Seat 9: Ephhhh ($394.00 in chips)

ANTES/BLINDS

Camelux3000 posts blind ($2), HERO posts blind ($4).

PRE-FLOP

2drunk4you calls $4, Ephhhh folds, floppman x calls $4, Camelux3000 folds, HERO bets $24, 2drunk4you calls $24, floppman x folds.

FLOP [board cards :3c:,:5d:,:Jd: ]

HERO bets $49, 2drunk4you bets $120, HERO calls $71. Borde checksyna flopp va?

TURN [board cards :3c:,:5d:,:Jd:,:Tc: ]

HERO checks, 2drunk4you bets $200, HERO bets $252 and is all-in, 2drunk4you calls $52.

RIVER [board cards :3c:,:5d:,:Jd:,:Tc:,:Kh: ]

SHOWDOWN

HERO shows [ :As:,:Jh: ]

2drunk4you shows [ :3d:,:3s: ]

2drunk4you wins $803.

Andra handen är inte bra spelad, men det är samtidigt svårt ur poss mot en lösaggro spelare. Ångrar att jag inte checksynade ner den. Kanske borde göra det på första handen också, men jag vill inte att han ska dra...

Kritisera gärna båda händera.

Postad

Hatar spelat i bägge händerna. Särskilt den andra.

För övrigt känns killen duktigt exploaterbar om det här är hans standardspel, och dessutom kan väl inte 20% VPIP vara LAG?

Postad
Hatar spelat i bägge händerna. Särskilt den andra.

För övrigt känns killen duktigt exploaterbar om det här är hans standardspel, och dessutom kan väl inte 20% VPIP vara LAG?

Du får ju gärna säga hur jag "borde" ha spelat dom. Jag postar händerna för att jag är missnöjd med hur jag spelar dom så din kommentar om att du hatar spelet ger inte så mycket.

Du säger att han är exploaterbar och det kan jag hålla med om, men hur ska jag exploatera honom om jag inte ska aggra i första handen? Jag slår inte om alla gånger pf där, men nu gjorde jag det och även om jag inte älskar floppen så vill jag inte ge några gratisdrag.

I andra handen borde jag ha insett att han hade set och inte ett drag eftersom att han limpade. Han brukar höja med sc:s.

Och en kille med 20% vpip kallar jag knappast LAG :-)

Postad
20% pfr

Meh. När har jag NÅNSIN läst rätt? My bad.

Du får ju gärna säga hur jag "borde" ha spelat dom. Jag postar händerna för att jag är missnöjd med hur jag spelar dom så din kommentar om att du hatar spelet ger inte så mycket.

Jag tyckte det var så snyggt att bara skriva precis tvärtom mot oggeking bara. Ville inte kladda ner det med argumentation. :)

Du säger att han är exploaterbar och det kan jag hålla med om, men hur ska jag exploatera honom om jag inte ska aggra i första handen? Jag slår inte om alla gånger pf där, men nu gjorde jag det och även om jag inte älskar floppen så vill jag inte ge några gratisdrag.

Jag tycker inte att första handen är helt dålig; med det sagt tycker jag det känns onödigt att helt snöa in på att han skulle ha ett FD och bara på att inte ge honom några frikort. Särskilt med AJ som ju inte slår NÅN made hand han vill få in pengarna med. Med AK t.ex hade jag tyckt det var lite bättre, då du iaf slår AJ/AT (om han nu, som det faktiskt verkar, synar trebettar jävligt liberalt). Om han är överaggro kan du t.ex låta honom ta sämre beslut genom att få in pengarna på en blank turn istället för på floppen, när hans equity är mycket lägre. Checksyna floppen och antingen led blank turn, eller CRAI om han är dålig nog att betta draget på turn kan vara alternativ. Angående exploateringen så är det t.ex inte särskilt svårt att exploatera nån som limpar svaga händer / små pp EP (slå alltid upp pre om ingen annan gjort det, med any two, och du kan bli HU med honom) och skjut alla floppar utom de äckligaste, typ 345, och inte nån som synar trebettar med sc's heller (särskilt inte om han gör det oop också).

I andra handen borde jag ha insett att han hade set och inte ett drag eftersom att han limpade. Han brukar höja med sc:s.

Mmm, exakt. Han har ju visat att han slår upp sina SC's och limpar sina par, och om vi inte vet att han är dålig nog att betta draget på turn ger jag nog honom credit för en hand där, allra troligast ett set. Är han lite trixig kan han ju dessutom mycket väl spela AA/KK sådär.

Och en kille med 20% vpip kallar jag knappast LAG :-)

Som sagt, my bad.

Postad
Men sluta, nu får du det ju som att låta att vi tycker likadant? ;)

Haha, för en gångs skull!;)

Men för att kapa tråden lite så kan jag väl säga att jag tycker du är väldigt kunnig i dina handanalyser men ibland vägrar du inse vikten av image i dina analyser.

Om vi tar AJ-handen som exempel så kan man ju ha en sådan aggro spelstil att fi tycker Ax eller till o med en stark Q är nöten i dessa lägen, speciellt om han själv är LAGish. I mitt tycke så ska man ha en sådan image! Känns som att det är anledningen till att vi alltid tycker tvärtemot varandra! Du lever på ditt kunnande och jag lever på min image helt enkelt. Ha det gött!

Postad

Men för att kapa tråden lite så kan jag väl säga att jag tycker du är väldigt kunnig i dina handanalyser men ibland vägrar du inse vikten av image i dina analyser.

Är ju inte jag nån bra person att bedömma, men så kan det mycket väl vara om du säger det. Sen tror jag iof du och jag har en ganska differerad bild av hur man bäst spelar tillbaka mot ultra-LAGs, eller hur man bäst utnyttjar en LAG-image när man ska spela en stor pott, men det motsäger ju inte det du skrev, att jag kanske tar för lite hänsyn till image i det jag skriver. Det jag fått kritik för förut (säkerligen med all rätt) är att jag ofta skriver hur ett visst spel, enligt min åsikt, förhåller sig till en BRA motspelare (LAG eller TAG) när det i själva verket kan vara mindre lönsamt än en alternativ linje mot en fisk, men det kanske går lite hand i hand.

Anyway, du är (antagligen) full i Thailand, jag är feber- och magsjuk i ett -9-gradigt Stockholm - om jag till på köpet skulle vara kass på att väga in image går det iaf inte att komma så mycket längre ner på skalan än vad jag är, so whatever, sir. :)