Gå till innehåll

NLT100 6max - KK UTG


Recommended Posts

Jag har spelat kanske en kvart på bordet och har ingen större koll på fi sedan tidigare då jag i stort sett bara sett hans nick.

 

Vi sitter båda med 100$

 

Jag standardhöjer till 3 med KK utg

Fold fram till fi på SB som återhöjer till totalt 9

 

Här väljer jag att bara syna, dels för att maskera min hand, dels för att få fi att stoppa in ännu mer cash på floppen. Dyker ett A upp får jag vara beredd att vika. På nästan alla floppar utan A är jag beredd att gå i graven med mina kungar i det här läget.

 

pot: 19

 

Flop: Qc 8c 6s

 

Fi följer upp sin aggressivitet preflop genom att beta 12.

Jag gamblar lite och synar bara och hoppas på en ofarlig turn.

 

pot: 43

 

Turn: 3h

 

Perfekt turn för mig och här planerar jag en kraftig raise på fi:s förmodade bet.

 

Fi checkar dock.

 

Hur ska jag spela vidare härifrån?

 

Vi har båda cirka 75 $ kvar i stackarna.

 

AA och QQ är inte helt otänkbara händer i Fi:s HD. mot dessa är jag helt körd. Men han kan även ha JJ, TT, AK, AQ, lägre par. Han skulle även kunna ha en sämre hand och bara försökt stjäla potten pre och postflop. Inte så troligt kanske men sånt händer ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat kanske en kvart på bordet och har ingen större koll på fi sedan tidigare då jag i stort sett bara sett hans nick.

 

Vi sitter båda med 100$

 

Jag standardhöjer till 3 med KK utg

Fold fram till fi på SB som återhöjer till totalt 9

 

Här väljer jag att bara syna, dels för att maskera min hand, dels för att få fi att stoppa in ännu mer cash på floppen. Dyker ett A upp får jag vara beredd att vika. På nästan alla floppar utan A är jag beredd att gå i graven med mina kungar i det här läget.

 

pot: 19

 

Flop: Qc 8c 6s

 

Fi följer upp sin aggressivitet preflop genom att beta 12.

Jag gamblar lite och synar bara och hoppas på en ofarlig turn.

 

pot: 43

 

Turn: 3h

 

Perfekt turn för mig och här planerar jag en kraftig raise på fi:s förmodade bet.

 

Fi checkar dock.

 

Hur ska jag spela vidare härifrån?

 

Vi har båda cirka 75 $ kvar i stackarna.

 

AA och QQ är inte helt otänkbara händer i Fi:s HD. mot dessa är jag helt körd. Men han kan även ha JJ, TT, AK, AQ, lägre par. Han skulle även kunna ha en sämre hand och bara försökt stjäla potten pre och postflop. Inte så troligt kanske men sånt händer ju.

 

checka bakom för att få värde mot JJ-TT. precis som du säger kan han nog spela AA och QQ så här med.

 

väldigt trist med A på river men det är ju bara 3 kort...

 

betar han river så är frågan syn eller raise inte helt enkel, hade nog nöjt mig med syn, svårt för honom att betala av med sämre händer då om han inte tror du bluffar (AK!?) efter hans visade svaghet typ.

 

checkar han river också så givet värdebet såklart.

 

chekraisar han dig på turn så vetefan. borde vara stål men man ser sjuka spel ibland.

had enog synat och omvärderat på river iaf. iofs inte så mycket kvar i stacken då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kom rivern då? ligger väl färgdrag ute om jag inte såg fel...

 

Beta så mkt du tror han kommer syna med JJ. triss i damer känns inte så jättetroligt då hade han säkert mjölkbetat på turn oxå. Checkar du river så kommer han säkert värdebeta AA å checka JJ o.d.

 

EDIT: oj sorry såg fel, trodde han reraisa på knappen. lyssna inte på d ja säger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måla inte fan på väggen i onödan. Lite väl hårt att sätta killen på stålet bara för att han checkar turn, har ni aldrig slagit om ur pos, cont betat, och sen checkat turn med svag/dålig träff samt drag?

 

Låt honom inte dra gratis, beta runt 0.6-0.8 pott och hoppas på blank på river. Slår han om vid beten så är det ett enkelt kast tycker jag.

 

Checka inte, låt honom betala!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle betat turn, potten är 43 och du har 79 kvar. Betta typ 25 och se vad han gör, checkraisar han AI = fold, synar så checkar du efter på rivern, betar han rivern så hmmmm...

 

 

Folda där? Det hade nog inte jag kunnat iaf. Vi har ju inte visat så mycket styrka hittils så han kan nog försöka sig på en fräckis med ganska många händer. Är ju bara QQ och AA vi behöver vara rädd för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att checka känns inte så bra; risken är att antingen sätter han en hand som slår dig eller så betalar han inte mer. Du ger ett gratiskort som bara kommer att sänka dig och aldrig hjälpa dig. Du har ingen koll fi och har ingen susning om han kommer dra in en bet på river vid en check från dig på turn. Bättre att simulera pottstöld med ett halvt pottbet typ. Har han drag färg eller ett ess kan han betala trots taskiga odds, har han TT-JJ kan han också betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era intressanta kommentarer!

 

Jag kände att en bet var på sin plats på turn. Frågan var bara hur stor den skulle vara.

Jag valde att göra mig commitad genom att beta 48 (potten var på 43). Ett halvpottbet fanns också i tankarna men vitsen med halvpottbeten i det här läget är väl just att man viker mot en all-in? Och om jag får syn på min halvpotbet och fi ställer på river blir det jobbigt.

 

Hursomhelst så svarade fi med en ganska snabb all-in. Jag synade såklart men var ganska säker på att vara slagen av QQ eller AA. Till min stora glädje visade fi AQ, rivern var blank och jag vann en fet pott!

 

Dock osäker på om jag spelade den riktigt. Är ju alltid lätt att vara nöjd med sitt spel då man gick segrande ur handen.

Man kan ju tycka att jag bara får syn av bättre händer genom min pottbet på turn...

 

En annan tanke: Vad tycker ni om spelet från fi i den här handen? Hur skulle ni tolka min turnbet om ni agerar utifrån fi:s situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att reraisa en raise från UTG från SB med AQ är att be om problem. AQ är en problemhand, inte bara "by rumour". Men som vanligt, fi väljer att spela handen, träffar det han vill träffa - han vill inte träffa esset egentligen - vad ska han göra?

 

Tycker fi - utifrån hur han spelat handen före och på floppen bör fortsätta beta - strax under en halv pottbet eller så - enda sättet för honom att få någon som helst info om din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowspela även turn och river. Jag menar, man spelar ju för att maximera deception.

Helt rätt linje med tanke på hur Peder.A har resonerat tidigare.

 

Bara syna pre för att "maskera" din hand. Sen säger du "På nästan alla floppar utan A är jag beredd att gå i graven med mina kungar i det här läget." men väljer att "gamblar lite på floppen och hoppas på en ofarlig turn?

 

Efter att ha spelat pre-flop och flop jättekonstigt undrar du nu hur du ska göra på turn? Fokusera på hur du borde spelat de båda andra gatorna istället för att i efterhand motivera varför du spelade dåligt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...