Gå till innehåll

NLT2000 - Kåk oop mot fisk, riverbeslut


Recommended Posts

CO är lite firrig. Har blandat skum aggressivitet med mycket konstiga spel och synar det mesta preflop. Hans HD på river bör väl avgöra min eventuella värdebets storlek eller om jag ska försöka mig på en checkraise. Han är inte ignorant nog att reraisa med färg på rivern och kanske inte heller dålig nog att syna en värdebet med ace-rag efter att jag har spelat solitt. Vad gör jag?

 

Pre-flop: (6 players) jello is SB with JJ♣

2 folds, CO calls, Button folds, jello raises to $80, BB folds, CO calls.

 

 

Flop: J A Q♣ ($180, 2 players)

jello bets $120, CO calls.

 

 

Turn: Q ($420, 2 players)

jello bets $320, CO calls.

 

 

River: 2♠ ($1060, 2 players)

jello ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkraise är iaf helt uteslutet. Det spelet mår jättedåligt.

Kan du utveckla lite om det här? Om vi nu inte får värde från Ax, borde han väl värdebeta i stort sett alla händer han synar en bet med? Eller betar han inte Qx eller färgen, verkar skumt i så fall. Jag tycker inte det ser ut att må skitdåligt, så länge fi är dålig nog att ta en del syner mot en c/r.

 

En nackdel med det vore väl i så fall att han kanske betar i snitt för lite med en värdebet. Ska vi beta, ska vi beta nära pott imo, just av den anledningen.

 

EDIT: Jag tror inte vi ska koncentrera oss på att få värde av ace-rag och liknande händer här, de är knappast en stor del av hans HD, eftersom de ofta foldar på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beskrivningen på fi var lite firrig, inte blåval eller hur? Hur ska fi inte komma ifrån en färg på rivern om vi checkraisar? Jag hävdar, trots att det kanske är lite vektight, att vi endast får syn av händer som slår oss på rivern om vi checkraisar. Därav tycker jag att spelet mår "jättedåligt". (Jag var inte helt nykter när jag skrev första inlägget)

 

Så som du spelat handen tycker jag att det bästa alternativet på rivern är att betta ut runt pott någonstans. Ställer han in så spyr jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...