jello Postad 13 Januari , 2007 Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 CO är lite firrig. Har blandat skum aggressivitet med mycket konstiga spel och synar det mesta preflop. Hans HD på river bör väl avgöra min eventuella värdebets storlek eller om jag ska försöka mig på en checkraise. Han är inte ignorant nog att reraisa med färg på rivern och kanske inte heller dålig nog att syna en värdebet med ace-rag efter att jag har spelat solitt. Vad gör jag? Pre-flop: (6 players) jello is SB with J♦J♣ 2 folds, CO calls, Button folds, jello raises to $80, BB folds, CO calls. Flop: J♥ A♥ Q♣ ($180, 2 players) jello bets $120, CO calls. Turn: Q♥ ($420, 2 players) jello bets $320, CO calls. River: 2♠ ($1060, 2 players) jello ????? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 13 Januari , 2007 Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 Checkraise är iaf helt uteslutet. Det spelet mår jättedåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pwned Postad 13 Januari , 2007 Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 värdebet 460$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 13 Januari , 2007 Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 Stackdjup? Känns väldigt viktigt här när vi väljer linje.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 13 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 Stackdjup? Känns väldigt viktigt här när vi väljer linje.... Fattar inte vart det tog vägen. Jag har $3,410.25 och han täcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 13 Januari , 2007 Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 Checkraise är iaf helt uteslutet. Det spelet mår jättedåligt. Kan du utveckla lite om det här? Om vi nu inte får värde från Ax, borde han väl värdebeta i stort sett alla händer han synar en bet med? Eller betar han inte Qx eller färgen, verkar skumt i så fall. Jag tycker inte det ser ut att må skitdåligt, så länge fi är dålig nog att ta en del syner mot en c/r. En nackdel med det vore väl i så fall att han kanske betar i snitt för lite med en värdebet. Ska vi beta, ska vi beta nära pott imo, just av den anledningen. EDIT: Jag tror inte vi ska koncentrera oss på att få värde av ace-rag och liknande händer här, de är knappast en stor del av hans HD, eftersom de ofta foldar på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 13 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2007 Jag kanske överdrev vad det gäller att han aldrig skulle reraisa med färg. Det borde väl hända ibland - men inte särskilt ofta - att han gör det. Jag är intresserad av resonemanget kring att checkraise mår dåligt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jajo67 Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 700-800 han har ju synat bets på ungefär 70% av potten på både flop och turn. jag hade nog bettat 700-800. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Beskrivningen på fi var lite firrig, inte blåval eller hur? Hur ska fi inte komma ifrån en färg på rivern om vi checkraisar? Jag hävdar, trots att det kanske är lite vektight, att vi endast får syn av händer som slår oss på rivern om vi checkraisar. Därav tycker jag att spelet mår "jättedåligt". (Jag var inte helt nykter när jag skrev första inlägget) Så som du spelat handen tycker jag att det bästa alternativet på rivern är att betta ut runt pott någonstans. Ställer han in så spyr jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Om vi skulle checkraisa hur agerar vi om vi får yttligare en raise då? Man kan väl inte helt utesluta en AQ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goofy_pinko Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 all-in skulle jag gjort, om han hade A,Q så hade han resieat dig lätt vad jag tror. Men jag har inte alltid rätt, han kanske slow spela A,Q , vem vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Baloos Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 hmm som trolldeg. readspelen är väl en normal bet för vik om man känner sig övernaturlig. alt en liten bet mot en otålig som kan höja med färg/bajs, syna svagt som han annars kastat men framför allt då höja färgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 17 Januari , 2007 Rapport Share Postad 17 Januari , 2007 all-in skulle jag gjort, om han hade A,Q så hade han resieat dig lätt vad jag tror. Men jag har inte alltid rätt, han kanske slow spela A,Q , vem vet. DU SKOJAR VA? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 17 Januari , 2007 Rapport Share Postad 17 Januari , 2007 $888 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sladdafan Postad 17 Januari , 2007 Rapport Share Postad 17 Januari , 2007 Beskrivningen på fi var lite firrig, inte blåval eller hur? Blåval är ingen fisk, det är ett däggdjur (sorry va bara tvungen) Nemen en bet på 700-800 låter som en bra ide Imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gladdrkim Postad 17 Januari , 2007 Rapport Share Postad 17 Januari , 2007 all-in skulle jag gjort, om han hade A,Q så hade han resieat dig lätt vad jag tror. Men jag har inte alltid rätt, han kanske slow spela A,Q , vem vet. Va? Va skulle han ha som raisar vår check/rasie, som INTE slår oss? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 Folda, han har Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 20 Januari , 2007 Rapport Share Postad 20 Januari , 2007 jag hade bettat 640, raisar han all-in sitter han väl på QJ AQ QQ AA men man måste syna check-raisa är väl inte speciellt bra eftersom han då ofta kommer checka låga färger,stegen, Qx, Ax och alltid får in hela degen när han är före Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts