Gå till innehåll

Metaddicts pokerdagbok - Lås dagbok tack


Metaddict

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehehe, b0bb4n har redan besvarat alla frågor ser jag. Rätt har han med, så jag har inte mycket att tillägga :D

 

Imorrn ca kl 20 avgår mitt flyg från Kastrup (jag är ju nästan dansk, när jag var och såg HIF göra bort sig nyss gick min mobil över till danskt nät tillochmed...). Möter upp Snaso och Benknackan i Wien och vi möter sen upp Incognito på flygplatsen i Bangkok. Sen möter vi upp Gaypine97 och gayback på Oakwood. Sen lökar vi vid våra datorer 24/7 i en månad - blekast och fetast (blekfetast) vinner. Rakeback har dock ett stort försprång där.

 

Penix: Om jag får välja mellan att börja skolan och att åka till Thailand tror jag faktiskt att jag väljer Thailand, men smaken är ju som baken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kul! Känner ni varandra IRL eller är det via pf?

 

Hur kan du ha missat allt det här? Inte konstigt du backar rakt ut med den uppfattningsförmågan :D

 

Hela vårt lilla äventyr i Karlskoga var ju för att vi skulle träffas innan vi drog till Thailand. Sen är det en 100% renodlad PF-tripp där alla hittat varandra här. Höstens första PF-kollo tror jag det kan klassas som :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du ha missat allt det här? Inte konstigt du backar rakt ut med den uppfattningsförmågan :D

 

Hela vårt lilla äventyr i Karlskoga var ju för att vi skulle träffas innan vi drog till Thailand. Sen är det en 100% renodlad PF-tripp där alla hittat varandra här. Höstens första PF-kollo tror jag det kan klassas som :)

 

 

Haha, snacka inte, jag har 6 raka plussessioner nu! Jasså det var det Riggskoga var till för. För tänk om ni inte hade träffats innan och så visar det sig att dapine är en transa som har andra saker än poker i planerna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många timmar kommer flygresan ta från Wien till Thailand då? Lär väl vara rätt seg resa?

 

Förra gången tog själva flygandet ca 12 timmar. Åker inte samma väg nu riktigt tror jag men det bör väl vara något liknande. Däremot var den resan indelad i två halvor och avgick väääldigt tidigt. Sen var det mitt på dagen så det var middagspauser hela jävla tiden. Nu är det först en kort flygtur och sen en mycket längre nattflygning, så jag hoppas man kan hinna gå ner i varv och sova litegrann istället.

 

Haha, snacka inte, jag har 6 raka plussessioner nu! Jasså det var det Riggskoga var till för. För tänk om ni inte hade träffats innan och så visar det sig att dapine är en transa som har andra saker än poker i planerna...

 

Hehe mm såg att det var lite grönare, duttit :)

 

Hehe det är ju det han är. Eller nä, annat än poker i tankarna har han inte, men transdelen stämmer :mrgreen: Varför tror du annars han och urmyrakeback tvunget skulle åka tillsammans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra gången tog själva flygandet ca 12 timmar. Åker inte samma väg nu riktigt tror jag men det bör väl vara något liknande. Däremot var den resan indelad i två halvor och avgick väääldigt tidigt. Sen var det mitt på dagen så det var middagspauser hela jävla tiden. Nu är det först en kort flygtur och sen en mycket längre nattflygning, så jag hoppas man kan hinna gå ner i varv och sova litegrann istället.

 

 

 

Hehe mm såg att det var lite grönare, duttit :)

 

Hehe det är ju det han är. Eller nä, annat än poker i tankarna har han inte, men transdelen stämmer :mrgreen: Varför tror du annars han och urmyrakeback tvunget skulle åka tillsammans...

Kvalificera till 10k meter klubben tillsammans?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/9: 920$/900händer

 

Totalt september: 920$/900händer

 

Sjukt bra start på månaden. Och på Unibet såklart. Märkligt nog vann jag bara en enda pott för fulla stackar.

 

Hade bästa kortsnittet på typ två månader så det kunde blivit hur mycket plus som helst idag. En KK mot AA var väl det enda som drog ner känslan, alltid segt med såna. Att fi spelade handen som ett rövhål gör det ännu mer tiltande. Minraise pre, syn omslag, sen bara syn på både flop och turn trots färgdrag ute. River hade jag bara ca 55$ kvar.

 

Två händer från idag:

** Game ID 1592305735 starting - 2007-09-04 01:56:41

** Alpstormhatt [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- qq___kk___aa sitting in seat 1 with $281.30 [Dealer]

- Metaddict sitting in seat 2 with $337.00

- samuraj31 sitting in seat 3 with $56.21

- stussi2 sitting in seat 4 with $80.09

- menfoutiste sitting in seat 5 with $159.90

- el_fishko sitting in seat 6 with $197.00

 

Metaddict posted the small blind - $1.00

samuraj31 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Metaddict: Ace of Hearts, Ace of Spades

stussi2 called - $2.00

menfoutiste called - $2.00

el_fishko folded

qq___kk___aa called - $2.00

Metaddict raised - $14.00

samuraj31 called - $14.00

stussi2 folded

menfoutiste folded

qq___kk___aa called - $14.00

 

** Dealing the flop: Queen of Clubs, 9 of Spades, 7 of Hearts

Metaddict bet - $33.00

samuraj31 folded

qq___kk___aa called - $33.00

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

Metaddict checked

qq___kk___aa bet - $56.00

Metaddict called - $56.00

 

** Dealing the river: 7 of Spades

Metaddict checked

qq___kk___aa went all-in - $178.30

Metaddict called - $178.30

qq___kk___aa shows: Queen of Spades, King of Diamonds

Metaddict shows: Ace of Hearts, Ace of Spades

Metaddict wins $577.60 from the main pot

 

Riktigt skönt att vinna denna stora pott. BLIXTsynar river, hade inte spelat mycket alls med fi men han hade spelat två händer mot mig totalt uruselt redan så det jag var hyfsat säker på att han skulle beta. Ingen rolig bräda dock. Riverpushen är snygg ;) Vet inte om han trodde det var för värde eller om han trodde att jag skulle vika ett överpar.

---------

 

** Game ID 1592292848 starting - 2007-09-04 01:45:46

** Alpstormhatt [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- qq___kk___aa sitting in seat 1 with $400.30

- Metaddict sitting in seat 2 with $197.00 [Dealer]

- samuraj31 sitting in seat 3 with $71.91

- stussi2 sitting in seat 4 with $94.04

- menfoutiste sitting in seat 5 with $147.75

- LaRanita sitting in seat 6 with $224.00

 

samuraj31 posted the small blind - $1.00

stussi2 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Metaddict: Queen of Spades, Queen of Diamonds

menfoutiste folded

LaRanita raised - $8.00

qq___kk___aa called - $8.00

Metaddict raised - $31.00

samuraj31 folded

stussi2 folded

LaRanita folded

qq___kk___aa called - $31.00

 

** Dealing the flop: Ace of Spades, 2 of Hearts, 7 of Spades

qq___kk___aa checked

Metaddict checked

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

qq___kk___aa bet - $44.00

Metaddict called - $44.00

 

** Dealing the river: Ace of Hearts

qq___kk___aa checked

Metaddict checked

 

Har redan dömt ut fi, men detta var första handen vi spelade, så inga reads här. Hans linje preflop är ju skitskum. Tror han sitter på ett pocketpar oftare än ett ess när han spelar så preflop. Fråga mig inte varför. Finns ingen mening att beta varken flop eller river om jag har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men då vet jag...:rolleyes:

 

Sitter på Oakwood nu. Snaso hann inte hugga en av de två internetplatserna till rummet så han håller på och meckar med det nu :mrgreen: Benknackan hittade grinden direkt. Själv funderar man på att dricka en massa vatten och vila, lyckades inte sova mer än typ en kvart på flyget! Rätt sjukt att man inte däckat typ :)

 

Vår lägenhet var en besvikelse måste jag säga, inte alls lika fint som på bilderna. Sjuuuukt fin utsikt dock! :shock: Och presentkort till spat var inte helt fel 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är ens curse ens välsignelse eftersom jag inte hade några problem med att sova på flyget.

 

Måste hålla med att lägenheten är inte lika fin som man förväntat sig. Dock är den ändå fin, utsikten är ruskig å hotellområdet är extremt bra. Nätet funkar perfa också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...