Gå till innehåll

Metaddicts pokerdagbok - Lås dagbok tack


Metaddict

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1/8: 540$/1600händer

6/8: 640$/600händer

8/8: 1670$/2200händer

10/8: 70$/1300händer

12/8: 90$/1100händer

13/8: 520$/600händer

15/8: 90$/900händer

17/8: 670$/1900händer

18/8: 580$/1800händer

19/8: 100$/1100händer

20/8: 600$/1600händer

23/8: 350$/1500händer

25/8: 5151563$/

 

Totalt augusti: 5141563$/

 

OBS jag spelade lite 0.05/0.1 i början av månaden och backade 27 inköp så det är därför mitt månadsresultat ser konstigt ut!

 

Var i Malmö igår och bjöd hela publiken på Zappakonserten på 14 redbull/jäger var...kanske är lite dyrt men vafan det är ju livskvalitet helt enkelt! Sen köpte jag in 14 champagneflaskor och sprutade ner alla hemlösa jag såg med det. Varför? För att det är COOLT helt enkelt!!

 

Sen idag åt jag oxfilé till frukost. Sen en gång till när ja kolla på HIF, med lite oxfilésås till det. Ikväll ska jag ut med polarna och då ska vi käka oxfilé på förfesten och sen så fort vi kommer till utestället ska vi beställa in oxfilé till hela gänget. Det är ballt som fan tycker jag.

 

Lycka till med pokern alla. JAG ÄR RIK!!

MVH MäktigaMetaddict

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger ner nu, tiltad till max. Slutar "bara" 65 back men idag var mina Sklanskydollar bara så sjukt mycket mer värda. Precis på slutet förlorade jag med set i 310-potten mot par och färgdrag och det fick mig att klicka bort auto post blind direkt. Starkt jobbat PG!

 

Detta är typ det första som händer. "Jippi kan jag också få dra ut" tänkte jag på turn, men då kommer såklart en sån jävla mongoriver:

** Game ID 816818313 starting - 2007-08-25 22:56:14

** Dear Lady [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- lz3r sitting in seat 1 with $220.95

- WILTHE sitting in seat 2 with $81.80 [Dealer]

- Revisorn666 sitting in seat 3 with $228.30

- pse sitting in seat 4 with $18.00

- crooner9 sitting in seat 5 with $183.00

 

Revisorn666 posted the small blind - $1.00

pse posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Revisorn666: 4 of Spades, 4 of Hearts

crooner9 folded

lz3r raised - $4.00

WILTHE called - $4.00

Revisorn666 called - $4.00

pse folded

 

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 8 of Hearts, 6 of Spades

Revisorn666 checked

lz3r bet - $7.00

WILTHE folded

Revisorn666 called - $7.00

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

Revisorn666 checked

lz3r bet - $16.00

Revisorn666 raised - $47.00

lz3r called - $47.00

 

** Dealing the river: 8 of Spades

Revisorn666 checked

lz3r went all-in - $162.95

Revisorn666 folded

lz3r mucks:

---------------

 

** Game ID 816835252 starting - 2007-08-25 23:18:33

** Dewey [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Madmags sitting in seat 1 with $193.05

- CRL sitting in seat 2 with $194.00 [Dealer]

- Revisorn666 sitting in seat 3 with $321.65

- birdies sitting in seat 4 with $396.66

- weeman11 sitting in seat 5 with $65.40

- rogermcfly16 sitting in seat 6 with $239.15

 

Revisorn666 posted the small blind - $1.00

birdies posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Revisorn666: Ace of Spades, Queen of Spades

weeman11 folded

rogermcfly16 folded

Madmags called - $2.00

CRL raised - $9.00

Revisorn666 raised - $27.00

birdies folded

Madmags called - $27.00

CRL called - $27.00

 

** Dealing the flop: Ace of Clubs, King of Hearts, 2 of Hearts

Revisorn666 bet - $60.00

Madmags called - $60.00

CRL folded

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

Revisorn666 bet - $107.00

 

Såhär ser det ut hela tiden på Ladbrokes. Syyyyyyyn och svårspelade mellanhänder mot urusla mongon hela tiden. Måste inte fi ha ett sämre ess rätt ofta här? Och måste vi stacka av? Checkfold känns ju så jävla kallt när det inte är mycket mer än ett drygt halvpottbet kvar.

------------

 

** Game ID 816872011 starting - 2007-08-26 00:09:46

** Heidegger [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Q-link sitting in seat 1 with $209.75 [Dealer]

- Revisorn666 sitting in seat 2 with $331.40

- lz3r sitting in seat 3 with $303.95

- Powergolf sitting in seat 4 with $524.50

- fortuneberry sitting in seat 5 with $198.00

- santifloo sitting in seat 6 with $438.97

 

Revisorn666 posted the small blind - $1.00

lz3r posted the big blind - $2.00

fortuneberry posted to play - $2.00

** Dealing card to Revisorn666: Ace of Diamonds, King of Hearts

Powergolf raised - $8.00

fortuneberry called - $8.00

santifloo folded

Q-link folded

Revisorn666 called - $8.00

lz3r folded

 

** Dealing the flop: Ace of Clubs, 4 of Diamonds, 7 of Spades

Revisorn666 checked

Powergolf bet - $26.00

fortuneberry folded

Revisorn666 called - $26.00

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

Revisorn666 checked

Powergolf bet - $78.00

 

Ja, trebet pre är standard, jag vet.

Observera stackdjup. Megatorr bräda minst sagt. Finns ju egentligen inga drag att vara rädd för. Syna och kolla river? Otäckt att han pottar både flop och turn. 47/25/1.5 har jag honom på. Han är kass.

------------------

 

** Game ID 816860060 starting - 2007-08-25 23:54:16

** Diogenes [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- XLNT1984 sitting in seat 1 with $31.84

- kungkong sitting in seat 2 with $277.47 [Dealer]

- 2ace4me sitting in seat 3 with $84.50

- dispyten sitting in seat 4 with $332.44

- Revisorn666 sitting in seat 5 with $264.76

- kochman sitting in seat 6 with $230.40

 

2ace4me posted the small blind - $1.00

dispyten posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Revisorn666: King of Spades, Ace of Clubs

Revisorn666 raised - $8.00

kochman called - $8.00

XLNT1984 folded

kungkong called - $8.00

2ace4me called - $8.00

dispyten called - $8.00

 

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, 8 of Clubs, 3 of Diamonds

2ace4me checked

dispyten checked

Revisorn666 bet - $31.00

kochman called - $31.00

kungkong called - $31.00

2ace4me folded

dispyten folded

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

 

Och vafan är det här? Hur orkar folk? Vafan ska jag göra? kochman verkar dålig och synar för mycket, kungkong vet jag inte. Stort bet och potcommita eller checka och se vad som händer? Jag har mina tankar och utan att säga för mycket gjorde jag precis tvärt om...

---------------------

 

Sist men inte minst, ännu en jättekonstig pott...

** Game ID 816874459 starting - 2007-08-26 00:14:53

** Heidegger [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Q-link sitting in seat 1 with $240.25

- Revisorn666 sitting in seat 2 with $449.40

- lz3r sitting in seat 3 with $299.95

- Powergolf sitting in seat 4 with $448.50

- fortuneberry sitting in seat 5 with $126.00

- santifloo sitting in seat 6 with $435.67 [Dealer]

 

Q-link posted the small blind - $1.00

Revisorn666 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Revisorn666: 5 of Hearts, 5 of Diamonds

lz3r folded

Powergolf raised - $8.00

fortuneberry folded

santifloo folded

Q-link folded

Revisorn666 called - $8.00

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, Ace of Clubs, King of Spades

Revisorn666 bet - $13.00

Powergolf raised - $26.00

Revisorn666 raised - $93.00

Powergolf raised - $160.00

Revisorn666 went all-in - $350.40

Powergolf folded

Revisorn666 mucks:

Revisorn666 wins $617.40 from the main pot

 

Sådär kul när han minfyrbetar väldigt fort här...225BB djupt. Men pengarna måste ju såklart in. Han använder i princip hela sin timeback, fattar inte vad han kan ha som han orkar fyrbeta med och sen folda :)

Kände mig iaf rätt nöjd med hans val, detta var precis 2 sekunder efter att jag förlorade potten jag skrev om i början, med set mot färgdraget som satt. Förlust i denna också och jag hade fruktat för mitt liv :roll::mrgreen:

------------

 

Nu känner jag mig krasslig helt plötsligt, börjar göra ont i halsen. Skulle inte förvåna mig speciellt mycket om jag vaknar upp sjuk som en gnu imorgon. Brukar alltid veta kvällen innan om jag blir sjuk eller ej. Kan jag få ha fel tack...en gång i livet? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsnan på äventyr säger:

du vet att min dagbok har 4 stjärnor o din bara 3 va?

Åsnan på äventyr säger:

loooooooooooooooool sicket fiskigt kötthue

Pajnen säger:

titta igen fiskhuve

 

Somliga har ju INGEN SKAM. Två sekunder efter ens inlägg har han gått in och gett sig själv extrastjärnor. Instämmer med "snubben" som tycker dapajn eller vafan han kallar sig borde skaffa sig ett liv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsnan på äventyr säger:

du vet att min dagbok har 4 stjärnor o din bara 3 va?

Åsnan på äventyr säger:

loooooooooooooooool sicket fiskigt kötthue

Pajnen säger:

titta igen fiskhuve

 

Somliga har ju INGEN SKAM. Två sekunder efter ens inlägg har han gått in och gett sig själv extrastjärnor. Instämmer med "snubben" som tycker dapajn eller vafan han kallar sig borde skaffa sig ett liv...

äsch, hit med mina 200 friska istället :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som jag trodde vaknade jag upp ordentligt krasslig idag. Segt och jävligt dåligt tajmat framförallt. Ska sova som fan och dricka mycket vatten tänkte jag och förhoppningsvis tillfriskna väldigt fort.

 

Brag: Insåg precis att min rulle knäckt 10K-gränsen med god marginal, gått väldigt mycket fortare än jag kunde ana mtp att jag började med 400$ för inte så länge sen. Har ju gått dåligt en längre period nu men ändå gått BE totalt eftersom jag varit väldigt duktig med sajtval och fått in bra RB+bonus. Sen jag flyttade till Ladbrokes har det gått riktigt fort uppåt igen dock :)

Beat: Så fort jag knäcker 10K-gränsen måste jag casha ut en hel del till Thailandsresan...

Variance: Varför kommentarer ingen de senaste händerna, tyckte de var riktigt kluriga några av dem! Kanske för kluriga för er?? Fjollor! :mrgreen:

 

Skönt att United kunde vinna idaaaaaaag förresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55-set-handen är det välmöjligt han hade AK, kanske A5, och gör ett tungt lägg.

 

AK-handen där fi har intiativet checksynar jag nog ner utan read fast som sagt, bättre read än stats och att han är kass är ju nödvändigt dock. kass varför?

 

Ak-handen med ruterdraget: slowspelar folk verkligen set/2par i 5vägspott med färgdrag ute?

jag bettar 90 och foldar mot push.

 

AQ-handen: är han ett uruselt mongo så är det väl bara att pusha. varför tror du han har ett sämre A dock? och inte slowspelar något stort?

 

hur tycker du ladbrokes är jämfört med ipoker? lika dålig kvalite på spelarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näsan rinner som fan och halsen smärtar. Känns inte helt skönt just nu.

Kommenterar synpunkterna i ett lite piggare tillstånd.

 

Tänkte bara ge stort cred till CarlosPokers support. Har aldrig någonsin väntat mer än en kvart på att få mejl besvarat.

På en halvtimme lyckades jag nu få svar på två frågor angående uttag, slippa (den dumma) avgiften som tillkommer på fler än ett uttag i månaden, samt tillochmed få in pengarna på mitt Paysonkonto!

 

3000$ blev till ca 20500 kronor vilket känns som en väldigt bra kurs. Dessutom tar Payson den blygsamma summan på hela tvååååå kronor för att ta ut pengarna till bank om jag förstått det rätt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Hoppas fler sajter tar efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hi Jonas,

 

Thank you for your nice thoughts about our service. Your pleasure is

our business and we will do our best for you to to feel good at Carlos.

 

Have a nice time on your holiday!"

 

Nämnde i förbifart att jag skulle iväg och därför inte ville behöva vänta i en månad för att slippa avgift på uttag nummer två. Grym support som sagt.

 

Jaja, hur bra service man är får tvekar man ju såklart inte en sekund över att flytta så fort man hittar bättre värde någon annanstans :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legat i soffan och glott på TV i princip utan avbrott hela dagen. Förutom att jag sov middag två timmar då...

 

Jag är sån som alltid blir sjuuuuuukligt däckad de första dagarna av en förkylning. Värk i hela kroppen och bara totalt jävla kraftlös och seg. Förutom de vanliga symptomen då. Dessutom har mina ögon haft massa konstigheter för sig hela jävla sommaren och det blir såklart mycket värre nu. Svider som fan och det vänstra rinner nästan lika mycket som näsan. Sexigt värre 8-)

 

Nu ska jag däcka och hoppas på mirakeltillfrisknande lagom tills morgondagens uppvaknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nyss Monsters Ball. Vet inte varför det dröjt så länge. Väldigt gripande film hursomhelst.

Även en intressant scen med Halle Berry :oops:

 

I övrigt fortfarande sjukt tillstånd, ingen grind eller något sådant ansträngande alls, bara full koncentration på friidrotts-VM ;) Så iofs rätt lägligt ur den aspekten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du slutat uppdatera sessionsresultat eller har jag missat något? Själv är man så jävla odiciplinerad och spelar fast man sagt att man inte ska röra onlinepoker resten av augusti. Gissa hur sessionen gick? - Justja, rött!

 

Jag läste det nyss, tråkigt. Men det är så små marginaler ibland med NL, står t.ex. din AA blir det ju enorm skillnad för resultatet.

 

Jag har inte slutat uppdatera resultat, har bara inte orkat spelat nåt nu :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnade min vana trogen kvar pengar nog till en liten sittochgå när jag cashade ut från CarlosPoker. Som tur var donkade jag inte bort mig som jag brukar göra :D Så jag femdubblade (:shock: )rullen och har nu 250$ där...;)

Allt var standard fram tills vi var fyra kvar, då blev det plötsligt allt annat än standard. Först blev jag utdragen på bubblan på floppen som vanligt i turrar, AK mot AT ai pre, skillnaden var att jag drog ut tillbaka med K på turn :D Samtidigt blev chipleadern sitting out. Snubben som slutade trea drog jag ut direkt med 98 som turnade stegen när han limpade med AA pre...sen var HU över på en minut eftersom motståndaren fortfarande var sitting out. Har spelat svårare turrar typ :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett ryck efter storvinsten och bestämde mig för att köra några turrar. Moget...verkligen moget!!

 

Rebuy på Carlos, grindar upp 1500 till 11 000 mot massa mongon lagom tills rebuyperioden är slut, sen dags för en trevlig KK mot AA mot en av två pers på bordet som har likvärdig stack. Fint.

 

Rebuy på Mansion. Snubbe synar ner med 55 AI på turn mot mitt överpar, 5 river. Rebuy...

Pott för tredjeplats i hela turren med QQ mot 99 och 77. 77 på flop. Kvar men under average.

 

Rebuy på Ladbrokes. Höjer med AT rätt tidigt och jag tror ca 7 pers synar :D A-hög flop och jag pushar såklart, var inte mycket över pott ens. Får syn av ett bättre ess.

Rebuy igen, kvar med lite under average.

 

Sen spelade jag nån frirulle och hamnar all in första handen med AJ mot 3 totala skräphänder, A på flop men tvåpar för typ 97 på river :D

 

Jaja, e kvar i två turrar men det känns inte riktigt som det är min grej :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...