Gå till innehåll

Sommarjobba med Poker


Hypage

Recommended Posts

Beror helt och hållet på hur beroende du är av att tjäna pengar under sommaren tycker jag.

 

Jag sommarjobbade aldrig och klarade mig alldeles utmärkt. Bodde hemma och fick mat och allt betalt. Behöver du inte en säker inkomst så testa med pokern. Vem fan vill jobba 8h/dag på sommarlovet?

 

Jobba hårt under våren på att utveckla ditt spel och testa sen under sommaren. Men RÄKNA inte med att du får några pengar från det. Bonushorar du så kommer du ha en ok timlön bara från det så det skulle jag rekommendera.

 

En variant är ju annars att jobba en månad och sen testa pokern en månad.

 

Lycka till med vad du nu väljer! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har mycket vettigt att säga om upplägget och det har jag skrivit på första sidan. Jag antar av ditt inlägg att dömma att du står i ungefär samma kunskapsnivå som trådskaparen gällande poker.

 

Varför inte lyssna på oss som spelat poker ett tag? 99%av oss som spelat längre än ett år avråder å det bestämdaste från denna idé av de många anledningar som redan nämnts.

 

 

Varför inte lägga ner några timmar på att finslipa din svenska istället för att nöta på framför borden?

 

Det var ett svar i ungefär samma mognadsnivå som ditt inlägg.

 

Har du inget vettigare att komma med än att leka pappa åt trådskaparen så har vi inget att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säker och jämn inkomstkälla

 

Här faller hela resonemanget från början. Poker är inte en säker och jämn inkomstkälla även för de bästa av dom bästa på ett par månaders spel. Så OM det är vad du letar efter, så gör du bäst i att leta efter ett annat sommarjobb.

 

Om du dock har andra förväntingar (kanske något lägre vad gäller inkomsten) så kan det mycke väl fungera som en kul sommarsysselsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte lägga ner några timmar på att finslipa din svenska istället för att nöta på framför borden?

 

Det var ett svar i ungefär samma mognadsnivå som ditt inlägg.

 

Har du inget vettigare att komma med än att leka pappa åt trådskaparen så har vi inget att diskutera.

 

Lägg ner tramset nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte lägga ner några timmar på att finslipa din svenska istället för att nöta på framför borden?

 

Det var ett svar i ungefär samma mognadsnivå som ditt inlägg.

 

Har du inget vettigare att komma med än att leka pappa åt trådskaparen så har vi inget att diskutera.

Kan inte se vart min svenska var så dålig att du var tvungen att påpeka det.

 

Du frågar efter åsikter om ditt upplägg, när du får det börjar du gå till personangrepp därför att du inte fick de svar du ville höra.

 

Men okej. Jo, jag tror verkligen att dina planer inför sommaren kommer att fungera jättebra! Du kommer tjäna stora pengar och ha hur mycket tid som helst över till annat. Det kommer inte vara psykiskt påfrestande och det kommer se jättebra ut i ditt CV. Om du klarar denna sommar kanske du ska fundera på att sluta i skolan och börja spela poker på heltid? Det tycker jag är en lysande idé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du lätt kan använda poker som "jobb" i sommar. jag gjorde så i somras, men jag gjorde det inte för att få pengar utan för att jag tyckte de va KUL o spela. Pengarna var bara en bonus.

 

Jag tycker du ska spela när du känner för det, inte för att du just måste spela poker 5 dagar i veckan. Altså tycker jag inte du ska sitta inne o nöta 12 timmar om dagen utan spela någon timme på den kvällen, när du har tid och lust helt enkelt. Om du är duktig kommer pengarna komma i vilket fall som helst.

 

Jag använder trådlös mus till min laptop, fumla me touchpad e så jävla jobbigt, speciellt fall man lirar flera bord samtidigt.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se vart min svenska var så dålig att du var tvungen att påpeka det.

 

Du frågar efter åsikter om ditt upplägg, när du får det börjar du gå till personangrepp därför att du inte fick de svar du ville höra.

 

Men okej. Jo, jag tror verkligen att dina planer inför sommaren kommer att fungera jättebra! Du kommer tjäna stora pengar och ha hur mycket tid som helst över till annat. Det kommer inte vara psykiskt påfrestande och det kommer se jättebra ut i ditt CV. Om du klarar denna sommar kanske du ska fundera på att sluta i skolan och börja spela poker på heltid? Det tycker jag är en lysande idé.

 

 

Vad jag vet så har Sverige aldrig stavat och - å.

 

Om jag håller på med personangrepp så är du väl en sådan person som dömer folk rätt av, utan fakta. För du kunde ju tydligen bestämma min pokerkunskap enbart av att läsa ett inlägg jag hade skrivit, bra gjort. Jag skulle också vilja ha den förmågan som du är så lyckligt lottad att ha!

 

Allvarligt talat, det här har inget med topic att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så har Sverige aldrig stavat och - å.

 

Om jag håller på med personangrepp så är du väl en sådan person som dömer folk rätt av, utan fakta. För du kunde ju tydligen bestämma min pokerkunskap enbart av att läsa ett inlägg jag hade skrivit, bra gjort. Jag skulle också vilja ha den förmågan som du är så lyckligt lottad att ha!

 

Allvarligt talat, det här har inget med topic att göra.

Det är nog mycket du inte vet.

 

Jag kunde se indikationer på din pokerkunskap genom att läsa dina frågor. En spelare med erfarenhet skulle aldrig behöva ställa dem. En person som saknar erfarenhet rekommenderar jag inte att försöka försörja sig på poker. Givetvis är det upp till dig att bestämma hur du vill göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog mycket du inte vet.

 

Jag kunde se indikationer på din pokerkunskap genom att läsa dina frågor. En spelare med erfarenhet skulle aldrig behöva ställa dem. En person som saknar erfarenhet rekommenderar jag inte att försöka försörja sig på poker. Givetvis är det upp till dig att bestämma hur du vill göra.

 

 

Jag blir mörkrädd. :shock:

 

Du kan ju inte på fullaste allvar tro på dig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla, lägg ner den där löjliga attityden. Vad är det du inte förstår? Antingen återgår du till topic eller så behöver du inte skriva mer.

 

 

Men lägg ner din jävla förmåga att tro att någon spågubbe istället.

 

Du är inte större, bättre eller smartare än någon annan här. Och du kan INTE bedömma mig förmåga om eller att spela poker genom att läsa ett inlägg jag har skrivit här på forumet. INSE!

 

Vakna upp istället och förstå att vi lever i verkligheten och inte bland tomtar och troll. Jag orkar inte svara mer på dina inlägg. Adjöss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lägg ner din jävla förmåga att tro att någon spågubbe istället.

 

Du är inte större, bättre eller smartare än någon annan här. Och du kan INTE bedömma mig förmåga om eller att spela poker genom att läsa ett inlägg jag har skrivit här på forumet. INSE!

 

Vakna upp istället och förstå att vi lever i verkligheten och inte bland tomtar och troll. Jag orkar inte svara mer på dina inlägg. Adjöss.

¨

 

 

URSÄKTA, men jag är jävligt trött på folk som klagar på att någon inte kan stava när man själv inte har den förmågan. STAY IN SCHOOL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För du kunde ju tydligen bestämma min pokerkunskap enbart av att läsa ett inlägg jag hade skrivit, bra gjort. Jag skulle också vilja ha den förmågan som du är så lyckligt lottad att ha!

 

Han är en pokerspelare till skillnad från dig, han läser sönder dig :lol:

 

Om man tror att man kan plussa stadigt på poker för att man vunnit 400€ "på tur", enligt författaren själv, i en turnering så bör man tänka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt OT:

 

"och det bestämdaste"???

 

Tog ett tag innan jag såg vad du menade, men du kan väl inte mena allvar? :shock:

 

...avråder å det bestämdaste från denna idé ...

 

Vad jag vet så har Sverige aldrig stavat och - å.

 

Hade man som uppgift att korrigera alla språkblundrar här på PF så hade man ju aldrig gjort annat. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"back" och ni andra det är inte "scanie" som är trådskaparen, utan det är Jag....kanske ni ska titta upp först innan ni kastar massa skit hit och dit.

 

Jag har nu läst igenom alla svaren och sammanställt en ide hur jag kommer göra.

 

Till att börja med, att få 10K från pokern under sommarn är inte livsviktigt, jag kommer endå ha pengar så att jag klarar mig och kan göra saker eftersom jag bor hemma och får allt betalt.

 

Om jag märker att pokern inte funkar och jag kanske torskar min bankrulle under dom första veckorna ska jag gå och försöka jobba lite för att få ihop lite pengar och då vet jag att pokern inte var en bra ide.

 

Kommer sätta en tidsbegränsning på 3h varje dag som någon sade:) Så har jag 21h kvar av dagen till att vara social:)

 

Jag kommer skriva sedan under sommarlovet hur det går=D Så alla ni som inte tror på mig får en spark på knäna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"back" och ni andra det är inte "scanie" som är trådskaparen, utan det är Jag....kanske ni ska titta upp först innan ni kastar massa skit hit och dit.

 

Jag har nu läst igenom alla svaren och sammanställt en ide hur jag kommer göra.

 

Till att börja med, att få 10K från pokern under sommarn är inte livsviktigt, jag kommer endå ha pengar så att jag klarar mig och kan göra saker eftersom jag bor hemma och får allt betalt.

 

Om jag märker att pokern inte funkar och jag kanske torskar min bankrulle under dom första veckorna ska jag gå och försöka jobba lite för att få ihop lite pengar och då vet jag att pokern inte var en bra ide.

 

Kommer sätta en tidsbegränsning på 3h varje dag som någon sade:) Så har jag 21h kvar av dagen till att vara social:)

 

Jag kommer skriva sedan under sommarlovet hur det går=D Så alla ni som inte tror på mig får en spark på knäna.

 

 

Nog sagt av mig i den här tråden, med andra ord sista posten det här. Spelar ingen roll vad man säger så får man alltid mothugg, men jag antar att det speglar pokerspelares personlighet.

 

 

OnT; Jag tycker du gör rätt, du verkar ha tagit till dig av våra svar och gör det bästa möjliga, hoppas du lyckas i vilket fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog sagt av mig i den här tråden, med andra ord sista posten det här. Spelar ingen roll vad man säger så får man alltid mothugg, men jag antar att det speglar pokerspelares personlighet.

 

Vad är ett forum till för, om inte för att diskutera? Om ingen skulle få "mothugg" som du kallar det för så blir det ingen diskussion, utan diskussioner finns inget forum. Jag skriver mina åsikter, du skriver dina. Enda skillnaden är att mina åsikter alltid är rätt ;-)

 

Du kan ju inte säga att du tycker att det lät som en bra idé efter hans första post. Han är underårig och varför ska vi då uppmuntra honom att spela? Han skrev själv att han ville ha övriga tankar eller liknande, det har han också fått. Det finns en anledning till åldersgränserna. Vilket de under åldersgränserna aldrig tycks förstå.

I första posten lös hans självförtroende, men hans pokerkunskaper tvivlar man på i och med hans frågor. Jag säger absolut inte att han kommer misslyckas, men som vi flesta vet så är poker både skicklighet och tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom jag bor hemma och får allt betalt.

 

Hej på dig. Nu måste jag faktiskt ifrågasätta vad dina föräldrar gör, de betalar allt åt dig, låter dig spela poker på nätet fast du bara är 17 år gammal och de tycker inte det är konstigt? Det låter väldigt skumt i mina öron, jag menar inte att låta nedsättande, men hade jag en 17-årig son/dotter som på nåt mystiskt sätt hade USD 1K fastän de helt uppenbarligen inte har jobbat i hela sitt liv skulle i alla fall jag undra lite. Kanske ännu mer om dessa pengar helt plötsligt var borta, vilket jag misstänker att de kommer vara i Juli nån gång.

 

Får man vara nyfiken och fråga var du spelar?

 

mvh

Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"antfarmer"... Självklart var mina föräldrar skeptiska första gången jag skulle pröva spela poker för riktiga pengar i början, men när det pengarna sedan kom ut istället för in så lät dom mig fortsätta:)

Jag har inget eget kort, så jag kan inte sätta in pengar själv, min far är den som står för inläggning av pengar, på så vis hålls pengaöverföringen under kontroll och de enda pengar jag kan spela bort utöver de han lagt in är de jag vunnigt, och gör jag det får jag väl skylla mig själv...

 

Jag spelar på ladbrokes, expekt och unibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först vill jag svara på det som back sa:

"10k som du vill ha får du ju ihop på alla(?) sommarjobb på en månad"

Det får man med största sannolikhet inte om man är 17 år. Är man under 18 år är det inte många företag som vill ha en som sommarjobbare av diverse olika anledningar. För att komma upp i 10K på en månad på sommarjobb krävs det att man har egna kontakter till någon som kan erbjuda ett sådant sommarjobb och det är det inte alla som har. I många fall krävs det säkert också att man jobbar svart, vilket enligt min mening är djupt omoraliskt och dessutom kan man inte använda det i sitt CV senare i livet heller för den delen.

 

Du skiver att du har gått +10K på 3år och att en stor del av den inkomsten dessutom kommer från donkament, får mig att tvivla på om du verkligen är kapabel till att dra in 10K under en sommar.

Men om du nu har det som krävs, så varför inte spela in 10K nu i vår och sedan plocka ut det innan sommarlovet börjar och sedan leva på den inkomsten under sommarlovet och spela för det som du har över.

Det du säger om ifall det skulle gå dåligt, att du i så fall kan söka jobb under sommarlovet om du skulle gula tidigt. Du kommer med största säkerhet INTE få ett sommarjobb som du söker på sommarlovet.

 

Och sen till alla er som hättsar upp er så mycket över att han är under 18 år och spelar poker. Har inte någon av er spelat poker på internet innan ni blev 18 år? Om inte så har ni kanske druckit alkohol, rökt, snusat, kört moped innan "rätt" ålder. Är inte det lite samma sak? Och att hans föräldrar hjälper honom och sköter in och uttag är väll lite samma sak som att någons föräldrar köper ut alkohol, är det ingen av era föräldrar som har gjort det?

 

Jag tycker också att det är lite underligt att många reagerar så starkt på de som skriver att de är under 18 år och spelar, samtidigt som diskutionen om hur man ska undgå att betala skatt på skattepliktigt inspelade pengar verkar helt legitim och accepterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Du verkar ju vara en klippsk grabb för din ålder....Läste nu idag igenom tråden och blir paff över alla påhopp från "vuxna" över dina sommarplaner. Killen är 17år, och ni skriver ungefär att han ska ta ansvar. klippa sig och skaffa sig ett jobb. Sommar när man är 17 ska väl innebär sol, bad, kvinnor, konserter, och en och annan grog.

 

Här kommer lite tips

tycker du har satt ett alldeles lagom mål för din poker, 10000 på tio veckor. 1000/vecka..

 

-Med tanke på din bankrulle ,1000kr, så skulle jag spela på nivån 0.1/02 med inköp fö 20 dollar. Här Köra 2 eller 3 bord.

 

-Du skrev att du lirar på laddies. Där kan man göra obegränsade uttag kostnadsfritt. Min.utag tror jag är 10 dollar per gång. Börja eller avsluta varje dag med att ta ut 10-15 dollar...ellerl lägg undan en lite slant varje dag som du inte spelar med...och som du senare kan spela för eller plocka ut.

 

-Som någon sa tidigare, sätt upp ett schema på när du ska spela och följ schemat. När du spelar skall du endast spela, inte kolla mail eller annat.

 

-Bokför så du vet vad du har när du sätter dig vid bordet och vad du har när du lämnar bordet. Skriv en lapp, Idag +50 eller idag -50

 

-Musik och sånt, jag spelar bättre utan musik då jag tycker det kan störa min koncentration. men det är väl upp till var och en. Man kanske ska undvika brasilliansk dödsmetal.

 

Skulle det inte funka med pokern i sommar så är det ju inte hela världen.

Torskar du de där 1000 kronorna så kan du ju säga, fine och hitta nått sommarjobb ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...