Gå till innehåll

Sommarjobba med Poker


Hypage

Recommended Posts

Hej.

 

Mina mål med den här tråden är att få svar på frågor, tips och även era tankar kring mina förutsättaningar att lyckas ha poker som en säker och jämn inkomstkälla under sommaren 2007.

 

Jag går andra året på gymnasiet, är 17 år och har spelat poker i ca 3 år.

Under mina 3 pokerspelande år har jag mitt spelande vart ganska svängande i perioder, helt enkelt spelat när jag haft pengar och tid. Och eftersom jag är student har små vinster som 1K varit välbehövda och därför tagits ut:oops:

 

Totalt ligger jag ca 10K plus. Sommarjobb har aldrig legat speciellt varmt och hjärtat, så detta vart även uteblivet den föregående sommaren. Jag spelade då poker lite till och från i början på sommarlovet och lyckas kamma hem 5K, dock med en hel del tur eftersom 400€ var vinst från en o samma turnering. Så annars hade jag ju nästan gått utan pengar.

 

Nu till själva saken, nästa sommarlov är kommande och sommarjobb känns lika avlägset detta lov. Jag funderar på att ge pokern ett seriöst och ordentligt försök den här sommaren. Jag har satt ett mål på att dra in 10K under sommarlovet, det skulle jag vara väldigt nöjd med.

 

Sommarlovet består av 10 veckor och mitt mål är 10k, vilket ger 1K/vecka om vi ska ha ett snitt. Jag kan tänka mig att jag kan sitta o grinda lite 5ggr/vecka. Detta betyder att jag behöver dra in 200kr/dag = 30$/dag.

Detta låter i mina öron som ett mål jag bör klara av om jag håller diciplinen.

Mestadels kommer jag väl spela 10$,20$ headsup och 5$,10$ sitNgo.

 

Att sitta här på en stol framför denna skärmen 5ggr i veckan låter inte så lockande dock, så jag har bestämt mig för att köpa en bärbar dator:-) Dock har jag lite frågor när man sitter och gibbar på bärbar som jag gärna skulle vilja ha svar från erfarna på.

 

Använder ni er av touchpad eller seperat mus när ni spelar poker på eran bärbara dator? Bra/dåligt? Varför?

 

Brukar ni ha musik på när ni spelar? Stör det? Varför?

 

Har även lite andra funderingar kring saker som kan uppstå.

 

Är det bra att dela upp veckans inkomst (1K) på 5 dagar? eller skulle det va bättre på 2 dagar och gibba mer? (500kr/2dagar) Berätta hur ni gör/skulle gjort och vad ni tycker.

 

Bör jag vid något tillfälle ta ut pengar? För att undvika att tilta bort dem?

 

Är det bra att variera sitNgo, cash, MTT, heads? eller bör jag hålla mig till en sak?

 

Jag tänkte börja med en bankrulle på 1K. Är det lagom? Vad gör jag om jag skulle förlora dessa? ge upp pokersommarjobbet och börja jobba?

 

Det var det mesta jag kunde komma på just nu. Skriv gärna era egna tankar kring detta samt massa tips:) Och vad jag har för chanser:):-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gör något vettigt med ditt liv istället. gräva ner sig i pokerträsktet är inte det.

 

för övrigt är du för liten för att ens få spela poker på nätet.

 

 

seriöst hur dåligt söter sig siterna egentligen när minderåriga kan spela.

 

hur får du ut pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör något vettigt med ditt liv istället. gräva ner sig i pokerträsktet är inte det.

 

för övrigt är du för liten för att ens få spela poker på nätet.

 

 

seriöst hur dåligt söter sig siterna egentligen när minderåriga kan spela.

 

hur får du ut pengarna?

 

det var inte svaret jag ville ha:/ Jag vill testa spela poker under ett sommarlov, tycker det är extremt roligt och när man endå kan tjäna pengar på nått man tycker är roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var inte svaret jag ville ha:/ Jag vill testa spela poker under ett sommarlov, tycker det är extremt roligt och när man endå kan tjäna pengar på nått man tycker är roligt.

 

 

Det kanske är roligt nu men när de dåliga perioderna kommer så är det inte så jävla roligt längre. 4000 kr/månad är på tok för lite för att sitta inne och vara osocial. 10k som du vill ha får du ju ihop på alla(?) sommarjobb på en månad och då har du ändå över en månad att vara helt ledig på. Jag instämmer med föregående talare om att skaffa dig ett riktigt jobb istället. Poker är absolut inte så underbart som vissa vill tro att det är, det kan nog alla som spelat en del på detta forum kan intyga. Att dessutom ha ett jobb under sommaren ser bra ut i ditt CV när det kommer till att söka nya jobb.

 

Är det bra att dela upp veckans inkomst (1K) på 5 dagar? eller skulle det va bättre på 2 dagar och gibba mer? (500kr/2dagar) Berätta hur ni gör/skulle gjort och vad ni tycker.

 

Bör jag vid något tillfälle ta ut pengar? För att undvika att tilta bort dem?

 

Är det bra att variera sitNgo, cash, MTT, heads? eller bör jag hålla mig till en sak?

 

Jag tänkte börja med en bankrulle på 1K. Är det lagom? Vad gör jag om jag skulle förlora dessa? ge upp pokersommarjobbet och börja jobba?

 

Att du ens ställer dessa frågor visar att du saknar den erfarenhet och kunskap som krävs för att leva på poker.

 

 

För att svara på dina frågor:

 

Det spelar ingen som helst roll om du spelar in allt på en dag eller spelar 5 minuter 10 gånger varje dag i 10 veckor. Poängen är att du måste spela ett visst antal händer/turneringar för att din förväntade vinst ska vara 10kkr. För att få reda på antalet måste du veta din winrate men eftersom du verkar tämligen grön på poker antar jag att du inte gör det, och kan därför inte räkna ut hur mycket du behöver spela.

 

Ja det beror väl på om du har en förmåga att tilta. Har du det är ju det ännu ett tecken att inte spela poker för att leva på det.

 

Nej, det är åt helvete för lite. Räcker väl kanske till $5 SNG men jag skulle ha bra mycket mer om jag skulle leva på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd till dig är att ta ett sommarjobb. Hittar du ett okej sommarjobb för din ålder så tjänar du ca 500-700kr dagen på att jobba. Dessa pengar är säkra pengar som du vet att du får så länge du går till ditt jobb och gör det du bli tillsagd att göra.

 

Om vi utgår från att du tjänar 500kr dagen på ett vanligt sommarjobb är du garanterad 10k efter 4 veckor. Bra mycket säkrare än poker pluss att det är långt ifrån lika psykiskt påfresstande. Dessutom har du inte äns fyllt 18, vilket det är lag på i sverige för att spela på nätet.

 

Ta ditt förnufft tilll fånga och sök ett riktigt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att pokerspel istället för ett "riktigt" sommarjobb är en dålig idé för dig av flera anledningar:

 

* Du kommer tjäna mycket bättre på ett sommarjobb

* Det är fan så mycket mer socialt utvecklande att knega

* Du funderar ens över om du kommer tilta bort pengarna

* Du är kanske inte en vinnande spelare

 

Svar på andra frågor:

 

Jag använder aldrig touchpaden när jag spelar poker, men jag kanske borde lära mig.

Musik är bra att ha vid alla tillfällen, för musik är vacker. Iaf om den är skriven av t.ex David Bowie eller Tori Amos. Eller Regina Spektor.

En lämplig startrulle för $10-$20 HU SnG och $5-$10 fullring SnG är väl i runda slängar $200, om man lovar sig själv att börja spela på de lägsta nivåerna, samt är säker eller tillräckligt säker, på att man är en vinnande spelare. Samt är ambitiös och villig att utveckla sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4000 kr/månad är på tok för lite för att sitta inne och vara osocial.

 

Att du ens ställer dessa frågor visar att du saknar den erfarenhet och kunskap som krävs för att leva på poker.

 

jävlar vad negativa och pessemistiska vi kan vara då. Att vinna 30 dollar om dan kommer knappast göra mig osocial... detta kan väl en dålig tag ta högst 3 timmar, och en riktigt dålig dag så skiter jag i att spela efter 3 dåliga timmar. Ett dygn består faktiskt av 24h och 21h fritit kommer inte göra mig osocial....

Ångrar nu att jag skrev min ålder då många av er börjar tänka i negativa banor. Jag tänker inte sommarjobba, kan ni förstå det? Jag vill ge pokern ett försök under ett sommarlov, så får vi se vart det leder. Skulle det gå skit så vet jag det i efterhand? eller hur?

 

Hoppas några mera seriösa killar kan svara nu som förstår att jag vill spela poker under sommarlovet och ge mig lite bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svar på andra frågor:

 

Jag använder aldrig touchpaden när jag spelar poker, men jag kanske borde lära mig.

Musik är bra att ha vid alla tillfällen, för musik är vacker. Iaf om den är skriven av t.ex David Bowie eller Tori Amos. Eller Regina Spektor.

En lämplig startrulle för $10-$20 HU SnG och $5-$10 fullring SnG är väl i runda slängar $200, om man lovar sig själv att börja spela på de lägsta nivåerna, samt är säker eller tillräckligt säker, på att man är en vinnande spelare. Samt är ambitiös och villig att utveckla sitt spel.

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du absolut vill testa så kombinera sommarjobb med pokern. Du spelar bättre då, just för att du kan spela mer avslappnat då du är ekonomiskt uppbackad. Samtidigt så har du något som håller dygnsrytmen rätt, vilket gör att du mår bättre=spelar bättre.

 

Kombinera och går det bra så gör din satsning nästa sommar.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan för övrigt berätta att jag hade en "testvecka" för min metod. Och det funkade utmärkt. Jag började med 50$ och drog in ca 30$ om dan. Och efter 5 dagar hade jag 200$ och kände mig nöjd. Tog ut dom och köpte nya brallor=D Jag vet att det är skillnad på 1vecka och 10veckor. Men med diciplin tror jag det kan gå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan ta åt dig råd från de som har mycket större erfarenhet än dig visar bara på en stor omognad. Varför frågar du överhuvudtaget när du uppenbarligen bara vill lyssna på råd av typen nickedocke svar?

 

Sätt dig ner igen och läs igenom de svar du redan fått och försök förstå vad de egentligen menar i stället för att skrika som en treåring när svaren inte faller dig på läppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du bestämmer dig för att inte söka ett sommarjobb bör du ställa dig frågan:

 

"Vad ska jag göra om jag förlorar min rulle tidigt under sommaren?"

 

Så att du inte sitter där första veckorna in i ett sommarlov utan rulle och utan inkomst. Angående SnG och bankrulle kan jag inte uttala mig om hur mycket du bör ha. Jag tycker du ska kombinera sommarjobb och poker. Jag håller med "heltenkelt".

 

Eftersom jag inte spelar SnG kan jag inte uttala mig om de potentiella svingarna där, men när man spelar FL är en vecka ingen måttstock. En månad är inte heller någon måttstock på hur det går. Jag har haft downswings som har hållt i sig flera månader, då gäller det att ha en rulle, ett psyke, en coach som klarar dessa svingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan ta åt dig råd från de som har mycket större erfarenhet än dig visar bara på en stor omognad. Varför frågar du överhuvudtaget när du uppenbarligen bara vill lyssna på råd av typen nickedocke svar?

 

Sätt dig ner igen och läs igenom de svar du redan fått och försök förstå vad de egentligen menar i stället för att skrika som en treåring när svaren inte faller dig på läppen.

 

jo kjell, därför att dom poängterar saker som jag inte ens frågat om , att jag är för ung för att spela o s v. Tror du inte jag vet det och fått höra det x antal gånger förut?

 

Tack för era svar ni andra=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nå är det väl märkvärdigt, jag vet inte varför folk på det här forumet inte kan ge svar på saker som de själva tycker är helt meningslösa/dåliga.

 

Har ni fan inget vettigt att säga knip käft istället, trådskaparen ville absolut inte höra era jävla gnälliga kommentarer, jag skulle tro att han lägger det ni negativt inställda säger och det katten skiter i samma hög.

_

 

Till ämnet.

 

- Jag har laptop, kör alltid med separat mus. Jag skulle aldrig orka köra poker med den "inbyggda" musen som datorn har, tvekar på att jag skulle hinna också. :)

 

 

- Musiken har jag på beroende på vilket humör jag är. Men oftast så är den avstängd, tycker det är psykande och kan inte koncentrera mig fullt på spelet.

 

- Jag tycker inte du ska ta ut rullen om du nu lyckas bygga upp den. Om du tar ut så du har låt säga, 250 $ där, och du börjar förlora så blir det lätt att man tiltar. Man vill fortare bygga upp rullen till det den tidigare var, men har man allt inne hela tiden så blir det inte så.

 

 

- Hrm, jo just. Jag tycker inte du ska spela på "dagsinkomst" utan på tid. Spela 2 timmar i sträck per dag ex. Och när tiden är slut så slutar du spela, än om du ligger + eller -. Överskrid inte tiden heller om du skulle ligga minus för dagen, det resulterar oftast i tilt och du förlorar bara ännu mer. Tänk att det finns en dag imorgon också, och spelet på internet finns alltid.

 

- Jag skulle dessutom variera spelet med både MTT's, sitngos och cg. Jag själv tycker att det är dötrist att bara nöta på cg, eller bara sitngo, så när jag lirar kör jag oftast både och.

 

- Och slutligen så tycker jag om du tappar allt så ska du försöka få tag i ett annat sommarjobb eller åtminstone gå ut och få lite frisk luft, och inte gräva ner sig för förlusten :) Det är också viktigt, att när du väl spelar att du går ut och gör något på dagen också, annars blir man så jäkla instängd.

 

 

Hoppas det var något tips som var till nytta. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ScaniE jag bugar och bockar:)

 

Det låter väldigt bra att spela på tid:) Eftersom man då lär göra sitt absolut bästa för att prestera så bra som möjligt under den tidsbegränsningen.

 

Dock tror jag nog det kan vara bra att ta ut om jag vunnit ex 5K, så har jag dom säkrade:D

 

På dagarna kommer jag vara med mina kompisar och bada och så:) Det mesta spelandet kommer nog ligga mellan 20.00-24.00

 

tack för tipsen:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo kjell, därför att dom poängterar saker som jag inte ens frågat om

 

trådskaparen ville absolut inte höra era jävla gnälliga kommentarer

 

Folk har inte svarat för att de vill vara elaka. De har svarat på den sista delen av din frågeställning:

 

Mina mål med den här tråden är att få svar på frågor, tips och även era tankar kring mina förutsättaningar att lyckas ha poker som en säker och jämn inkomstkälla under sommaren 2007.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni fan inget vettigt att säga knip käft istället, trådskaparen ville absolut inte höra era jävla gnälliga kommentarer, jag skulle tro att han lägger det ni negativt inställda säger och det katten skiter i samma hög.

 

Jag har mycket vettigt att säga om upplägget och det har jag skrivit på första sidan. Jag antar av ditt inlägg att dömma att du står i ungefär samma kunskapsnivå som trådskaparen gällande poker.

 

Varför inte lyssna på oss som spelat poker ett tag? 99% av oss som spelat längre än ett år avråder å det bestämdaste från denna idé av de många anledningar som redan nämnts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo kjell, därför att dom poängterar saker som jag inte ens frågat om , att jag är för ung för att spela o s v. Tror du inte jag vet det och fått höra det x antal gånger förut?

 

Tack för era svar ni andra=)

 

Självklart vet du inte att du är för ung genom att envisas med att ändå spela och göra det till en ersättning för en heltidssyssla under sommaren.

 

Men...vissa saker kan inte visas, dom måste ses.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Mina mål med den här tråden är att få svar på frågor, tips och även era tankar kring mina förutsättaningar att lyckas ha poker som en säker och jämn inkomstkälla under sommaren 2007.

 

Jag måste säga, utifrån tråden, att dina förutsättningar för detta är rätt begränsade. Du har tiltproblem och dina vinster består av en turneringsklonk.

 

Vill du ta det lugnt en sommar, leva på dina föräldrar eller på dina besparingar så fine, men någon säker och jämn inkomstkälla från poker kommer du inte att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...