Gå till innehåll

Sommarjobba med Poker


Hypage

Recommended Posts

Hej.

 

Mina mål med den här tråden är att få svar på frågor, tips och även era tankar kring mina förutsättaningar att lyckas ha poker som en säker och jämn inkomstkälla under sommaren 2007.

 

Jag går andra året på gymnasiet, är 17 år och har spelat poker i ca 3 år.

Under mina 3 pokerspelande år har jag mitt spelande vart ganska svängande i perioder, helt enkelt spelat när jag haft pengar och tid. Och eftersom jag är student har små vinster som 1K varit välbehövda och därför tagits ut:oops:

 

Totalt ligger jag ca 10K plus. Sommarjobb har aldrig legat speciellt varmt och hjärtat, så detta vart även uteblivet den föregående sommaren. Jag spelade då poker lite till och från i början på sommarlovet och lyckas kamma hem 5K, dock med en hel del tur eftersom 400€ var vinst från en o samma turnering. Så annars hade jag ju nästan gått utan pengar.

 

Nu till själva saken, nästa sommarlov är kommande och sommarjobb känns lika avlägset detta lov. Jag funderar på att ge pokern ett seriöst och ordentligt försök den här sommaren. Jag har satt ett mål på att dra in 10K under sommarlovet, det skulle jag vara väldigt nöjd med.

 

Sommarlovet består av 10 veckor och mitt mål är 10k, vilket ger 1K/vecka om vi ska ha ett snitt. Jag kan tänka mig att jag kan sitta o grinda lite 5ggr/vecka. Detta betyder att jag behöver dra in 200kr/dag = 30$/dag.

Detta låter i mina öron som ett mål jag bör klara av om jag håller diciplinen.

Mestadels kommer jag väl spela 10$,20$ headsup och 5$,10$ sitNgo.

 

Att sitta här på en stol framför denna skärmen 5ggr i veckan låter inte så lockande dock, så jag har bestämt mig för att köpa en bärbar dator:-) Dock har jag lite frågor när man sitter och gibbar på bärbar som jag gärna skulle vilja ha svar från erfarna på.

 

Använder ni er av touchpad eller seperat mus när ni spelar poker på eran bärbara dator? Bra/dåligt? Varför?