Elvis Postad 21 April , 2005 Författare Rapport Postad 21 April , 2005 Håller med om att det var roligt att se Mark Williams i form igen. Dock tror jag inte att han håller hela vägen. Han kan mycket väl åka ut mot Ian McCulloch redan i nästa omgång. Jag tror på O'Sullivan i första hand och når han final är jag helt säker på att han vinner. Om inte så tror jag på Stephen Hendry. Citera
Von oben Postad 21 April , 2005 Rapport Postad 21 April , 2005 Jag tror inte på Hendry.Han såg ganska så shaky ut i första matchen emot Robertson-och jag såg han losa Chinese Open innan dess emot just en kines.Hendry är väl tidernas bäste spelare,men hans peak har varit. Har inte sett O´Sullivan sedan segern förra året.Mera snaggad i år-och inte har han samma KROSS hittills.Spelar väl just nu på Eurosport,och var under 2-3 emot Carter sist jag titta. Jag håller på Steve Davis av sentimentala skäl-så det var kul att se honom vinna första omgången.Är inte han emot Matthew Stevens nästa rond? Kanske Stevens tur i år? Williams imponerade oerhört i första matchen.Räcker han ända fram?Inte troligt väl? Wales to win-Stevens(eller stavar han Stephens?). För inte kan väl Peter Ebdon.... Citera
Elvis Postad 22 April , 2005 Författare Rapport Postad 22 April , 2005 Hendry är väl tidernas bäste spelare,men hans peak har varit. Jo, men han är i alla fall näst bäst i världen efter O'Sullivan hittills i år. Wales to win-Stevens(eller stavar han Stephens?). Han stavar Stevens, men han har ju haft en riktigt dålig säsong 04/05 efter succésäsongen året innan. Nu möter han i och för sig Jimmy White i andra omgången och är klar favorit i den matchen, så vem vet. Själv tror jag dock att Hendry blir för svår i kvartsfinalen sedan. Citera
skywalker Postad 22 April , 2005 Rapport Postad 22 April , 2005 Ok, mitt tips: O'Sullivan slår Ebdon i kvarten (fast Ebdon verkar ruskigt het), Higgins vinner den andra kvarten på övre halvan, hoppas och tror det blir mot Steve Davis. Hendry slår naturligtvis Hamilton, Stevens slår nog White (men jag håller på White). Den andra semifinal-platsen tar Mark Williams, tror han vinner kvarten oavsett motstånd. Gissar faktiskt på McManus i kvarten, trots att Doherty måste anses vara favorit. O'Sullivan slår Higgins lätt, brukar få upp ångan lagom till semi. Tror Ebdon är en svårare nöt att knäcka. Jag tror också Williams slår Hendry, om han inte klappar igenom fullständigt som vi sett tidigare i år. Men jag tror han toppat formen till Embassy. Väldigt svårtippat dock. Finalen är svår att tippa. Hoppas på O'Sullivan. Han har varit min favorit sen första gången jag tog mig tid att försöka förstå Snooker. Var Embassy för två år sedan då han gjorde maximum break mot Fu (förlorade tyvärr matchen). Det första frame jag på allvar tittade på var alltså det som för närvarande är världsrekord som snabbaste maximum break! Men om Williams håller samma klass som han gjorde då blir det tidernas match. Han var omöjlig då, men å andra sidan var O'Sullivan helt omänsklig förra året. 17-4 mot Hendry semin mot Hendry tror jag det var, och sen vände 0-5 till 18-8 i finalen. Mycket vackert! Citera
Sky Postad 22 April , 2005 Rapport Postad 22 April , 2005 Synd att Dott åkte ut. Min favorit helt klart och bra spelare. Favorit sedan förra året(givetvis för att han knäckte sin kö). Annan favorit är ju självklart O'Sullivan som har sett lite slö ut än så länge men han snäpper väl upp sig. Hendry tuffar på som vanligt. Vet inte varför men när man ser han lirar så ser det alltid ut som en stort jävla lok som bara köttar sig igenom vad som helst. Skall bli spännande att se O'Sullivan fortsätta i eftermiddag. Citera
Von oben Postad 23 April , 2005 Rapport Postad 23 April , 2005 Go vändning av Steve Davis.Ned 2-8 för att vinna 13-10.Berodde dock i minst lika stor utsträckning på att Holt föll igenom fullständigt mentalt. Det skulle vara kul att se lite träning med dessa spelare.Snooker är otroligt mycket nerv-och utan den spelar säkert de allra flesta något grymt bra. Ronnie ÄR mera snaggad i år.Carter spelade för dåligt idag för att på allvar hota,men lika bra som förra året-lika enkelt-går det inte för O`Sullivan. Kim Hartman ser ju ut som Hardy Nilsson! Citera
Elvis Postad 26 April , 2005 Författare Rapport Postad 26 April , 2005 Det skulle vara kul att se lite träning med dessa spelare. Snooker är otroligt mycket nerv-och utan den spelar säkert de allra flesta något grymt bra. Håller med. Jag har hört att många av dem är helt sanslösa på träning. Jimmy White lär till exempel vara det fortfarande, trots att han ofta är rätt medioker under match nuförtiden (jämfört med hans storhetstid). Kim Hartman ser ju ut som Hardy Nilsson! Inte i verkligheten! (21 april)Håller med om att det var roligt att se Mark Williams i form igen. Dock tror jag inte att han håller hela vägen. Han kan mycket väl åka ut mot Ian McCulloch redan i nästa omgång. Imponerande, Elvis! Jag tippar att kvartsfinalerna kommer att vinnas av Ronnie O'Sullivan, Shaun Murphy, Stephen Hendry och Ian McCulloch. Alla dessa fyra är mycket klara favoriter i mina ögon. Den som har störst chans att skrälla av tror jag faktiskt är den som ger högst odds hos bookmakers, nämligen Peter Ebdon mot Ronnie O'Sullivan! Men för min del blir det en trippel på Murphy, Hendry och McCulloch. Citera
skywalker Postad 26 April , 2005 Rapport Postad 26 April , 2005 Jag tippar att kvartsfinalerna kommer att vinnas av Ronnie O'Sullivan, Shaun Murphy, Stephen Hendry och Ian McCulloch. Alla dessa fyra är mycket klara favoriter i mina ögon. Den som har störst chans att skrälla av tror jag faktiskt är den som ger högst odds hos bookmakers, nämligen Peter Ebdon mot Ronnie O'Sullivan! Men för min del blir det en trippel på Murphy, Hendry och McCulloch. Håller med dig Elvis. Men den största skrällen hittills tycker jag inte är McCullochs vinst utan att Murphy slog Higgins. Hendry set inte alls så het ut, och kan mycket väl förlora mot Stevens. Jag tror att O'Sullivan-Ebdon blir en lite final, vinnaren där tror jag går hela vägen. Precis som O'Sullivan-Maguire var en liten final. Ronnie har inte fått någon rolig lottning. Synd att inte Williams höll. Ett tag såg det ut som han var tillbaka i gammal god form, men han var otroligt darrig i många frame mot McCulloch, bland annat det sista. McCulloch var helt klart en värdig vinnare, även om han hade mycket tur, missar som ändå gick i och sånt. Citera
Elvis Postad 26 April , 2005 Författare Rapport Postad 26 April , 2005 Men den största skrällen hittills tycker jag inte är McCullochs vinst utan att Murphy slog Higgins. Ja, helt otroligt. Jag läste att Higgins i intervjuerna efteråt sa att han aldrig mött en spelare som spelat så bra, inte ens Ronnie O'Sullivan när han vann VM-finalen mot Higgins för fyra år sedan. Vinst över Steve Davis i kvartsfinalen tror jag räcker för att Murphy ska ta klivet upp till topp-32 på rankingen (han var rankad 39:a på den provisoriska rankingen före VM) och det betyder ju enormt mycket. Jag tror att O'Sullivan-Ebdon blir en lite final, vinnaren där tror jag går hela vägen. Precis som O'Sullivan-Maguire var en liten final. Ronnie har inte fått någon rolig lottning. Maguire i första omgången var rena mardrömslottningen, men Ebdon har varit svag i år (Hendry, McManus och Davis har alla lyckats bättre i rankingturneringarna) så en motiverad O'Sullivan bör inte ha några problem. Men O'Sullivan är O'Sullivan och är han inte på humör så kan han få stryk. Citera
Von oben Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Det var ju KRÄK! Eurosport bröt sändningen efter att Ebdon gått till 11-10 och med Ronnie stadigt förankrad nere i den mentala kolkällaren. Det borde finnas lag emot att sådan sändning får brytas-det borde det faktiskt! Husomhelst,under 2-8 för att slutligen vinna 13-11.Peter Ebdon spelade oerhört långsamt,och samtidigt rätt emot Rocket.Inte helt överraskande att Ebdon vann-då O´Sullivan aldrig såg så bra ut som förra året.Mycket överraskande att han kunde vända 2-8 underläge dock.Gjorde ju detsamma emot Stephen Lee omgången före(3-8 under).Ebdon ger aldrig bort något gratis.En riktig mental kämpe,och hans investering i mental träning har gett ordentlig utdelning i årets turnering. Ebdon emot Murphy i semi är det väl? Tippa det den som kan.Mina pengar ligger på Murphy.Gillar hans stötteknik,och jag tror inte att Ebdon får ned honom mentalt på samma sätt som drabbade Rocket. Stevens vs McCulloch.Jag tippade tidigt att Stevens skall vinna i år-och kan inte frångå det tipset nu. Citera
Elvis Postad 28 April , 2005 Författare Rapport Postad 28 April , 2005 Von oben, jag håller med om båda dina tips. Murphy mot Stevens i final. Jag hoppas dessutom att det blir dem i final -- kan bli en höjdare. Citera
skywalker Postad 28 April , 2005 Rapport Postad 28 April , 2005 Ingen av de förhandsfavoriterna i semi (O'Sullivan, Higgins, Hendry och Williams), överraskande. KATASTROF att de bryter vid 11-10. Håller på Murphy nu när O'Sullivan är ute. Inte sett så mycket av honom, men resultaten är ju imponerande. Tycker de flesta spelarna verkar sympatiska, men av någon anledning kan jag inte med Stevens. Bara inte han vinner är jag glad. Hoppas på Murphy-McCulloch i final, vore väldigt oväntat! Undra vad Murphy som vinnare gav för odds innan turneringen? Citera
skywalker Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Häftigaste jag sett inom Snooker. En 22-årig kvalspelare går och vinner! Och på vilket sätt sen, klockrent. Murphy är min nya idol. Näst efter O'Sullivan då kanske, han är fortfarande kung Längtar efter att se dem mötas i en match. Citera
Macaronis Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Oerhört starkt av Murphy. Jag trodde han skulle svikta på slutet med sina tunna erfarenhet, men icke. Istället höjde han sig ett snäpp. Men måste ge kred åt Stevens. Han hade IMO lite oflyt i flera lägen och det måste göra ont att förlora sin andra final med 18-16 igen. Citera
Elvis Postad 3 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2005 Verkligen roligt med en ny stjärna. Otroligt imponerande av Shaun Murphy. Jag tror att det här var hans stora genombrott och att han under nästa säsong klättrar från sin 21:a-plats på ranking till topp-8. Då blev det två ungtuppar som slog igenom den här säsongen, Stephen Maguire och Shaun Murphy. På den provisoriska rankingen kommer de att ligga trea och fyra vid nästa säsongs början! Citera
holdem Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Snookern blir bara mer och mer ett getingbo med de nya unga spelarna som slår igenom samtidigt som de etablerade spelarna letar sig tillbaka till något som liknar den fornstora formen. Nya spelare som McGuire och Murphy ihop med mästarna Davis, Hendry, O'Sullivan, Williams och lägg därtill klasspelare som Stevens, McCulloch, Hunter (hoppas han blir frisk!!), Doherty, Dott, McManus, Lee, Ebdon, Higgins osv. Inte konstigt att det blir "oväntade" vinnare i tävlingarna när startfältet är så starkt. Vem blir favorit? Den med bästa dagsformen vinner helt enkelt! Tycker att de borde utöka antalet direktkvalificerade spelare. 16 är ju väldigt lite med tanke på konkurrensen som råder idag. Känns som regeln med 16 spikades när det var glesare i leden...? Kul för Murphy att han vann men man lider ju med Stevens som verkligen har förtjänat titeln vid det här laget. Tycker att han hanterade det lysande med tanke på sitt tidigare facit. Att han stod pall och inte bröt ihop mentalt med tanke på den "vinstkramp" han haft tidigare i VM ser jag som en stor framgång för honom trots förlusten. Han förlorade på ett under omständigheterna imponerande sätt tycker jag. Hade förväntat mig kraftiga svettningar och gummiarm i slutet av matchen men det hände aldrig, strongt! Undrar om han kört mental träning? Härligt att snookern hittat tillbaka till rutan igen. Det har varit en lång ökenvandring på snookerfronten sen Screensport-tiden...... Jag säger som Gert Fylking, -ÄNTLIGEN! /Holdem Citera
Elvis Postad 4 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2005 Tycker att de borde utöka antalet direktkvalificerade spelare. 16 är ju väldigt lite med tanke på konkurrensen som råder idag. Känns som regeln med 16 spikades när det var glesare i leden...? Å andra sidan är det bra att de fortfarande spelar relativt långa matcher i VM, till skillnad från alla andra turneringar under året. Och ska man behålla de långa matcherna (och arenan) så är nog 32 spelare max. De som är rankade nr 17-32 behöver dock bara spela en kvalmatch och det tycker jag inte är så farligt. Även om det här var ett riktigt skräll-VM så tycker jag faktiskt inte att den absoluta toppen är så bred. Jag tycker att O'Sullivan, Hendry och Maguire varit helt outstanding i år. Jag skulle inte bli förvånad om de tre la beslag på varenda titel i nästa säsongs rankingturneringar. Om Murphy fortsätter att spela som i VM kan han sälla sig till den skaran, men i övrigt tror jag att det är många i topp-16 som är på väg ner. Citera
Dahlberg Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Jag älskar snooker, farsan och jag brukar träffas och sitta ner på nån rökig pub på Söder och glutta lite. Så underbar sport så det inte finns. Men det är roligare att spela biljard än snooker, men snooker är roligare att titta på Citera
Suppe Postad 6 Maj , 2005 Rapport Postad 6 Maj , 2005 Men det är roligare att spela biljard än snooker, men snooker är roligare att titta på Har spelat biljard till och från sens man gick i grundskolan men började lira snooker för en månad sen. Tidigare denna vecka kom jag och polaren till biljarden för att lira och snookerbordet va upptaget, vi körde 9ball i 30 min innan vi drog. Biljard har aldrig varit såå tråkigt, går ju inte ens att jämnföra med hur kul snooker är. Men smaken e ju som baken också men snooker är det roligaste som finns, mycket tid av mitt liv går åt det just nu. Citera
devalanteriel Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Minns ni 'allå 'allå, 'emliga armén? Minns ni även Helga, blondinen som ständigt skrek ut kommandon? Döm om min förvåning när jag upptäckte detta komprometterande faktum! Vem kunde ana en sådan tidigare karriär? Som en kompis sade, "det här blir en sms-fråga!". Citera
Suppe Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Vem kunde ana en sådan tidigare karriär? Vart på den sidan hittar man info om det? Letat som satan men hittar ingenting. Citera
Recommended Posts