joggystyle Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Game # 39830977 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,00/0,50 - Table "Nacka" Game ended 2005-02-15 00:29:00 UTC Alla möjliga händer spelas som vanligt men ett relativt bra bord för att vara unibet! Players: Jaro (EUR 10,75 in seat 1) rodboll (EUR 60,25 in seat 2) che_rl1977 (EUR 65,75 in seat 3) SERENA (EUR 123,50 in seat 4) RatWins (EUR 74,50 in seat 5) slaskarn (EUR 52,25 in seat 6) joggystyle (EUR 48,75 in seat 8) Dealer: che_rl1977 Small Blind: SERENA (0,25) Big Blind: RatWins (0,50) joggystyle was dealt: Ad - 5d slaskarn Fold joggystyle Raise (1,00) Jaro Fold rodboll Fold che_rl1977 Raise (3,75) SERENA Call (3,50) RatWins Fold joggystyle Call (2,75) * vet att jag kommer få en hel del om jag träffar, dom få händer jag hade varit vid bordet så hade inte Che snålat med degen* Brukar inte spela A5s ur tidig position men hade bara ett bord så... Flop 8d - 2d - Ah SERENA Check joggystyle Bet (0,50) che_rl1977 Raise (8,00) SERENA Fold joggystyle All-In (44,50) che_rl1977 Call (37,00) *det här kanske är helt fel spelat? men va helt säker på att Che skulle re raisa stort (som han gjort tidigare händer) ifall jag bara minibetta och så blev det ju också... antar att det är endel risker med att spela så här men jag fick ju alla pengarna på grund av hans dumma call.* Turn 8d - 2d - Ah - 7d River 8d - 2d - Ah - 7d - Kh joggystyle shows: Ad - 5d (a flush, ace high) che_rl1977 didn't show: Jc - Jd (a pair of jacks) joggystyle wins: EUR 99,25 (with a flush, ace high) Rake: EUR 2,50 (RP - Kubo) Citera
mr.asdf Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 vet inte om jag är rätt person å svara, är ju inget proffs direkt men men jag tkr du lirade helt risky där, fanns ju risk för att motståndaren satt på paret i esset å en högre kicker än dig, å 2par också för den delen... lirade du på expekt? isf var det inte så undra på att du fick färgen:p Citera
mr.asdf Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 pre-flop raisen, men den var inte alltför hög å du satt på low stack så... tkr det var risky fortfarande, glömde skriva det i föregående inläggget bara sry my fault Citera
Stoneburg Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Preflop: Eeek!! A5s i tidig position tycker jag personligen är en easy fold. Ner i mucken med den. Jag skulle aldrig raisa med den (definitivt inte miniraisa), när du sedan blir reraisad är det återigen en easy fold (chansen att du är dominerad är ju enorm). Om jag har limpare framför mig och sitter på knappen eller CO spelar jag Axs, annars åker den i mucken. Flop: Bättre flop är svårt att få. Top pair och nötfärgdraget. Du bettar... ehh, typ mindre än 1/20 av potten? Men okej, du gör det för att provocera fram en raise. Jag antar att du har en grym read på din motståndare, han spelar ju helt hjärndött, mot en bättre motståndare är du nog illa ute här. Som bäst har du 12 outs (färgen + att träffa din kicker) mot en AK, AQ, färre mot AA vilket är de enda rimliga händerna han borde syna en all-in med. Som ett sätt att råna en maniac som överspelar sina händer enormt är ju spelet bra (kanske inte raisen preflop), mot en kompetent spelare känns det extremt dåligt. Antar att du bara spelar såhär om du har en bra read på din motståndare, kan nästan garantera att det straffar sig annars. Bara tomtar synar ju din all-in med sämre än ett set (kanske kanske tvåpar). Citera
thorin Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Jag antar att du har en grym read på din motståndare, han spelar ju helt hjärndött, mot en bättre motståndare är du nog illa ute här. Som bäst har du 12 outs (färgen + att träffa din kicker) mot en AK, AQ, färre mot AA vilket är de enda rimliga händerna han borde syna en all-in med. Hur går detta ihop... Bara tomtar synar ju din all-in med sämre än ett set (kanske kanske tvåpar). ... med detta? Citera
Travbana Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Måste hålla med Stoneburg. A5s utg+1 är väl inte det smartaste . Citera
PokerWiz Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Mot maniacs tjänar man grovt på att spela sånna där ytterst "spekulativa" händer. Där jag spelar finns det nästan uteslutande sånna och då är det en dålig fold att lägga A5s i många fall. Man kan lätt dra in en stack om man sätter något fint. Min åsikt! (Btw! Sen när är motståndet på 0.25/0.5 € på Unibet kompetent? ) Citera
Nickefik Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Mot maniacs tjänar man grovt på att spela sånna där ytterst "spekulativa" händer. Där jag spelar finns det nästan uteslutande sånna och då är det en dålig fold att lägga A5s i många fall. Man kan lätt dra in en stack om man sätter något fint. Jag håller med dig om att det är en hand som du kan ta en stack av på de lägre nivåerna. Men då gäller det att man träffar färgen. Att spela A5s som ett A med kicker är livsfarligt. Jag förstår inte varför han höjer preflop. Med A5s vill man ha många kvar och träffa färgen. När sedan en spelare efter honom höjer rätt rejält är det dags att lägga ner handen. A5s är okey att limpa in i, men mot en höjning är det bara att lägga ner den. Att sen gå all in efter floppen med ett färgdrag känns inte så bra. Nu var den andre spelaren ännu tomtigare i sitt spel, men man kan mycket väl vara uppe mot ett A med bättre kicker, något som höjningen före floppen indikerar. Att då gå all in på ett drag känns inte så smart.... Men som du säger, A5s är en hand som man kan dra in mycket på om man träffar färgen. Men det gäller att lägga den så fort den missar, eller att det blir för dyrt att se floppen. En höjning ska räcka för att man lägger den. Helst ska man bara spela den från sen position, så att man inte skänker pengar till potten i onödan. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Bara tomtar synar ju din all-in med sämre än ett set (kanske kanske tvåpar). Rimligen så spelar man ju för att få bort de bättre essen. Man har ju 46% equity mot ett sådant, vilket ju är för mycket för att lägga sig och samtidigt kan man inte gärna mjölka handen heller. Finns det pengar kvar på turn kan man också lätt bli tvungen att folda en riktigt stark hand om man inte förbättrar. Som jag ser det så kommer man normalt inte få särskilt mycket action av sämre händer så då kan man ju sikta på att bluffa ut en del bättre i en ändå rätt stor pott. Sen vet jag inte om minibeten är det bästa sättet att uppnå det, men med ett pottbet så har man ju inte tillräckligt material kvar för att få en fold om motståndaren höjer. Så litet bet eller check-raise känns lämpligt här. Sen är ju handen en megafold preflopp efter att che höjt upp till 7bb och dessutom blivit synad en gång. Citera
joggystyle Postad 15 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2005 Preflop:Eeek!! A5s i tidig position tycker jag personligen är en easy fold. Ner i mucken med den. Jag skulle aldrig raisa med den (definitivt inte miniraisa), när du sedan blir reraisad är det återigen en easy fold (chansen att du är dominerad är ju enorm). . Jag höjjer alla händer jag spelar (även fast jag vet att man inte "ska" göra de) och mitt tålamod är inte tillräckligt stort för att spela på bara ett bord (satt i kö) därav spelet med A5s! =) Hade vem som helst vid bordet förutom Che re raisat hade jag foldat men eftersom jag hade sett han betta stort med skithänder så ansåg jag att det va värt ett försök att träffa. Citera
Papa Kubo Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Jag höjjer alla händer jag spelar (även fast jag vet att man inte "ska" göra de) Säg inte det - vår egen gdaily kör med precis samma strategi! Citera
joggystyle Postad 15 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2005 Jag höjjer alla händer jag spelar (även fast jag vet att man inte "ska" göra de) Säg inte det - vår egen gdaily kör med precis samma strategi! haha.. men det rör sig nog om "lite" större pengar! =) Citera
ades_va Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Okey, först att du höjer med A5s är helt fel, sen att du synar en raise ur tidig pos är ännu mer fel! Att sedan höja post-flop med top pair och värdelös kicker är ÄNNU mer fel, då fi gott och väl skulle kunna hålla i AK-AJ. Att sedan syna med färgdrag och den handen du har är mest fel, du får skitkassa pottodds och du är nästan garanterat slagen. Visst hade du tur och klara dig undan denna gång, men det lär inte hålla sig. Citera
King_ingo Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Problemens problem! Detta är vad jag hatar med skihänder. Träffar man floppen sådär halvdant så sitter man i "skiten". Men som i alla situationer det mesta hänger på vad man har för read på fi. Har man ingen read på fi då måste man ju ha fem fi i potten för att kunna syna med en sån hand. Och synar man i din situation så måste man nästan klonka tvåparet eller färgen för att fortsätta. Men du verkade ju ha lite koll på han så då spelade du nog Korrekt. Sen hade du ju 9 outs till färgen och 3 outs till tvåparet. Samt ett runner runner till stegen. Vet man att man kan få in hela fi`s stack om man sätter något drag så kan det vara värt det. Citera
Nusseman Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Att sedan höja post-flop med top pair och värdelös kicker är ÄNNU mer fel, då fi gott och väl skulle kunna hålla i AK-AJ.Att sedan syna med färgdrag och den handen du har är mest fel, du får skitkassa pottodds och du är nästan garanterat slagen. Om fi har ett större A än du, vinner du potten ungefär 46% av gångerna. Hur kan du inte vilja gå all-in på floppen då? Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Okey, först att du höjer med A5s är helt fel, sen att du synar en raise ur tidig pos är ännu mer fel! Alltså, jag tror det är mer rätt att höja med A5s där än med exempelvis AJs/AJo. Orsaken är att om man höjer A5s så kan man få en masssa dominerande händer att folda, medan det är svårt med AJs då dessutom sämre händer tenderar att folda. Citera
ades_va Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Om fi har ett större A än du, vinner du potten ungefär 46% av gångerna. Hur kan du inte vilja gå all-in på floppen då? Hmm, stämmer det? 9 outs för färg och 3 outs för tvåpar. Japp, det sämmer tydligen, säger iaf min pokerstove Gå all in med 44,50 på 20,50 stor pott blir väl ändå inte så korrekt? Citera
eroz Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Om fi har ett större A än du, vinner du potten ungefär 46% av gångerna. Hur kan du inte vilja gå all-in på floppen då? Hmm, stämmer det? 9 outs för färg och 3 outs för tvåpar. Japp, det sämmer tydligen, säger iaf min pokerstove Gå all in med 44,50 på 20,50 stor pott blir väl ändå inte så korrekt? Det är väl så rätt det kan bli. Sätt dig i fi:s situation. Vilka händer synar du med? Citera
Papa Kubo Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Att sedan höja post-flop med top pair och värdelös kicker är ÄNNU mer fel, då fi gott och väl skulle kunna hålla i AK-AJ.Att sedan syna med färgdrag och den handen du har är mest fel, du får skitkassa pottodds och du är nästan garanterat slagen. Om fi har ett större A än du, vinner du potten ungefär 46% av gångerna. Hur kan du inte vilja gå all-in på floppen då? Eller snarare: Om fi har ett större A än du, kommer du att sluta med den bästa handen ungefär 46% av gångerna. Du lär vinna potten över 50% av gångerna eftersom fi ibland kommer att lägga sig. Citera
Nickefik Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Alltså, jag tror det är mer rätt att höja med A5s där än med exempelvis AJs/AJo. Orsaken är att om man höjer A5s så kan man få en masssa dominerande händer att folda, medan det är svårt med AJs då dessutom sämre händer tenderar att folda. Jag kan förstå att det är mer rätt att höja med A5s än med AJo, men det är ju egentligen ingen skillnad mellan A5s och AJs, annat än att du vet att du har en högre kicker i det ena fallet. För motståndaren är din raise densamma oavsett om du har A5s eller AJs. Alltså bör det väl vara lika korrekt att höja med AJs som med A5s? Citera
Nusseman Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Eller snarare: Om fi har ett större A än du, kommer du att sluta med den bästa handen ungefär 46% av gångerna. Du lär vinna potten över 50% av gångerna eftersom fi ibland kommer att lägga sig. Tack för översättningen Kubo Citera
ades_va Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Alltså, jag tror det är mer rätt att höja med A5s där än med exempelvis AJs/AJo. Orsaken är att om man höjer A5s så kan man få en masssa dominerande händer att folda, medan det är svårt med AJs då dessutom sämre händer tenderar att folda. Som du säger kan en raise med AJs leda till att du bara möter bättre händer, och det är t ex därför som jag limpar med AJ i tidig pos. Iofs höjer t ex gdaily med många händer ur UTG - men då klarar ju han även av att slaska den handen post-flop. Anledningen till varför jag tycker ett bet pre-flop med A5s är så fel är att färg, stege, trips och tvåpar är de enda vinstchanserna då top pair oftast leder till att nån synat hans raise med ett bättre A. Eller tänker jag fel? Citera
iller Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Helt rätt spelat, värsta omaha-floppen ju. Högsta paret OCH färgdraget... Att dessutom få vara aggressor och därmed få en hel del fold-equity hos fi skadar ju knappast... Citera
dlinder Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Given all-in på hans flopraise, men som sagt borde du inte spelat handen från första början... Citera
jackbalsam Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Tycker det va bra spelat (förutom preflopp). Det är ju en semibluff på floppen så då räknar man ju med att få bättre händer att folda och dom händer som synar har man outs mot. Det man inte har med i beräkningen är väl att han ska calla med en sämre hand (!!!). Det är ju bara ett plus Citera
Recommended Posts