Gyre Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Turn check är väl standard(?). Jag värdebettar typ 250 på river och hoppas på syn av JT/A8/TT typ. Han borde väl själv värdebetta stege/AK-QJ? Citera
ebisumaru Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Turn check är väl standard(?). Jag värdebettar typ 250 på river och hoppas på syn av JT/A8/TT typ. Han borde väl själv värdebetta stege/AK-QJ? Jo turncheck är standard såklart. Jag bara funderar på hur mkt man kan valuetowna vissa människor utan att för den skull sätta sig i knepiga situationer/värdebeta för mkt åt dem. Citera
Myssion Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Postflop känns väldigt standard + en mindre värdebet på river (säg 190) om han nu är lite synig. Däremot så är jag inte tokförtjust i preflopspelet, känns som att Q9o ligger i vår bluffrange snarare än vår värderange här, trots position. Visst, är han synig oop så är det ju en läcka vi bör straffa honom för, men tror att det finns bättre händer att stoppa in i våra 3bet-range här isf. Citera
fredyr Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Att checka flop och beta turn behöver inte vara så dumt heller. Då har man ändå två gator att extrahera värde på och kan även inducera en bluffbet ifrån fi. Edit: Missade att det var trebetat. Då är nog flopbet mer standard ändå. Citera
ebisumaru Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Postflop känns väldigt standard + en mindre värdebet på river (säg 190) om han nu är lite synig. Däremot så är jag inte tokförtjust i preflopspelet, känns som att Q9o ligger i vår bluffrange snarare än vår värderange här, trots position. Visst, är han synig oop så är det ju en läcka vi bör straffa honom för, men tror att det finns bättre händer att stoppa in i våra 3bet-range här isf. Preflop är väl sådär men det är kul att raisa lite här och där. Ska jag vara ärlig hatar jag att beta 190 på river då det aldrig kan vara bluff (om man inte går in i nåt leveling-krig). Aja jag betade 350 och blev synad av 98s. Happy Times! Spelade en evighet igårkväll, tråkigaste sessionen nånsin. Inget hände och jag plussade 400. Bättre än back iaf. Folk spelade inte så uselt som vanligt under helgen vilket gjorde mig lite ledsen i ögat. Inget spel idag tror jag, ska nog till Hässlehåla för att hälsa på gamla polare från golfgymnasiet. Inga turneringar imorgon hoppas jag, ska försöka hårdplugga till tentan på torsdag. Citera
rosjon Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Jodå, jag kom 2 i eviltablefinalen på "Hemma hos", jag kommer ihåg att jag la AK mot dig i en hand där du sa att du hade K7. Du hade precis växlat tempo tror jag för du hade inte spelat många händer innan, så jag satte dig på ett högt pocketpar och hade inte lust att ta en coinflip. Min bittraste förlust hittills, har fortfarande inte kommit över den. Spelade dåligt fram till HU då jag tycker jag spelade mycket bättre än han som vann. Som du märker....har svårt att glömma det. Kul att se att det går bra för dig, spelade du på de nivåerna då också? Schysst bankrulle du måste ha, själv ligger jag kvar på mina $20 sngs och mtts fortfarande. Kul att du lyckats ta dig till flera liveturneringar, såg dig på Kanal5, och du spelade bra då. Du får posta lite fler mtts händer, vore intressant att se hur du spelar. Vem vet vi kanske ses på något bord på nån söndagsturnering, brukar spela de med bra övervärde med inköp runt $100 ibland(bodog, mansion), beror lite på hur veckans sngs gått. Förhoppningsvis blir det bodog 100.000 guarantee imorgon, brukar vara c:a 700 med där, och ganska trevlig struktur. Kommer att fortsätta att läsa i dagboken, intressant läsning Citera
ebisumaru Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Jodå, jag kom 2 i eviltablefinalen på "Hemma hos", jag kommer ihåg att jag la AK mot dig i en hand där du sa att du hade K7. Du hade precis växlat tempo tror jag för du hade inte spelat många händer innan, så jag satte dig på ett högt pocketpar och hade inte lust att ta en coinflip. Min bittraste förlust hittills, har fortfarande inte kommit över den. Spelade dåligt fram till HU då jag tycker jag spelade mycket bättre än han som vann. Som du märker....har svårt att glömma det. Kul att se att det går bra för dig, spelade du på de nivåerna då också? Schysst bankrulle du måste ha, själv ligger jag kvar på mina $20 sngs och mtts fortfarande. Kul att du lyckats ta dig till flera liveturneringar, såg dig på Kanal5, och du spelade bra då. Du får posta lite fler mtts händer, vore intressant att se hur du spelar. Vem vet vi kanske ses på något bord på nån söndagsturnering, brukar spela de med bra övervärde med inköp runt $100 ibland(bodog, mansion), beror lite på hur veckans sngs gått. Förhoppningsvis blir det bodog 100.000 guarantee imorgon, brukar vara c:a 700 med där, och ganska trevlig struktur. Kommer att fortsätta att läsa i dagboken, intressant läsning Jo, jag var rätt kort där (8-9 BB eller nåt?), 1 pris, bra image, tighta blinds, så jag tyckte det var ett bra läge. Då spelade jag NL400 och hade ingen aning om hur jag skulle slå NL1000. Strax därefter bara lossnade det på nåt vis. Bodog (både 50K och 100K) är min absoluta favorit på söndagarna. Bra övervärde, uselt motstånd och fin struktur. Turneringarna generellt går pinsamt dåligt men ska försöka posta ett par intressanta händer. Citera
psatiw Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Aja jag betade 350 och blev synad av 98s. Happy Times! Jag som tyckte checka bakom skulle vara så fint. (Och jag tror fortfarande att det är bäst ) Citera
ebisumaru Postad 29 April , 2007 Författare Rapport Postad 29 April , 2007 Jag som tyckte checka bakom skulle vara så fint. (Och jag tror fortfarande att det är bäst ) Även mot någon som synar för mkt (även om han värdebetar för lite också)? Enlighten me please! Citera
psatiw Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Enlighten me please! Obligatorist riverbet, wp. Ibland behöver det inte vara svårare. Citera
ebisumaru Postad 30 April , 2007 Författare Rapport Postad 30 April , 2007 Hej kära dagbok! Sitter här och pluggar till tentan på torsdag. Det är jättetrist spec med tanke på att det förmodligen kommer att gå åt helvete. Ska inte spela nån mer poker innan dess. Inte ens sugen på att spela fastän det går jättebra. Funderar på att bara betala de sista 200k på lägenheten och flippa bort resten:roll: . Men jag tycker om pengar för mycket. Fan. Månadsresultat: +35K (varav 6,5K på den bärbara i Irland). Back 1,5Ke live och ytterligare ett par K på internet-donkaments. Så drygt 30K+ nånting tot. Yay. Mål för maj: inga alls Citera
Stoffi Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 Härligt o se att det går bra för dig, lite synd bara att du inte riktigt hittat en balans mellan skola / poker. gärna mer updates både ang plugget o pokern, intressant o läsa om. gl Citera
eyedol Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 Riktigt schysst graf! Lirar du bara på ipoker? Citera
ebisumaru Postad 1 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2007 Riktigt schysst graf!Lirar du bara på ipoker? japp Citera
ebisumaru Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Tentan avklarad. Tror det är flip om jag klarade den eller inte. Ska ev ut ikväll men blev ingen sittning så känns lite trist. Gamboolsugen. Flips någon? Valfri summa under 1K. Citera
fhaugen Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Tentan avklarad. Tror det är flip om jag klarade den eller inte. Ska ev ut ikväll men blev ingen sittning så känns lite trist. Gamboolsugen. Flips någon? Valfri summa under 1K. Jag kan köra lite flips á $100. Alltid roligt Citera
ebisumaru Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Jag kan köra lite flips á $100. Alltid roligt Yay! Site? Citera
fhaugen Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Har bara pengar inne på prima just nu så det får bli där i så fall. Citera
ebisumaru Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Har bara pengar inne på prima just nu så det får bli där i så fall. Urghh prima. Ska se om jag fått in pengar på min neteller. Citera
ebisumaru Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 Äh, pengarna inte kommit in från CDpoker än. En vecka sen jag tog ut dom. Undrar vad dom sysslar med. Så tyvärr inga pengar på prima. Bodog, UB, Stars, Ipoker, FTP? Citera
Sylwester Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Jag lär komma hem gamb00lsugen vid 3/4-tiden. Kan tänka mig typ $50 och uppåt beroende på promillehalt. Citera
Recommended Posts