pappabjorn Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 Bakgrund: Efter att ha smygläst på pokerforum.nu i en månad kände jag mig mogen nog att posta min första tråd. Är ett blåbär som hållt på i 3 månader, som hela tiden vill förbättre mig. Vill veta hur jag ska få ut hur mycket pengar som möjligt av denna hand. Bordet är 25$ NL blinds 0,25/.50 på Party. Seat 2 is the button Total number of players : 10 Seat 1: Thinair ( $22.5 ) Seat 2: Mister_Tilt ( $19.1 ) Seat 4: pappabjvrn ( $27.45 ) Seat 5: patperr ( $29.42 ) Seat 6: KLelko ( $27.85 ) Seat 7: raisenu ( $37.25 ) Seat 8: AcenRoses ( $40.55 ) Seat 9: PLAYBOY5 ( $35.35 ) Seat 10: RealDank ( $63.06 ) Seat 3: windyspirits ( $10 ) pappabjvrn posts small blind [$0.25]. patperr posts big blind [$0.5]. Bordsstämning Precis satt mig inte lagt märke till något speciellt. Spelet OpeningBetRound Dealt to pappabjvrn [ J A ] KLelko raises [$3]. Det blir rund fold till mig. pappabjvrn calls [$2.75]. Funderar på att göra en höjning men är rädd för att han har ett högt pp, med tanke på den höga höjning från hans position. Var rädd för att han skulle svara med all-in, och då hade jag absolut foldat. Så här i efterhand kanske till och med en fold varit på sin plats? Med tanke på den höga höjning från hans position. Flop Dealing Flop: [ Q , K , T ] pappabjvrn checks. KLelko bets [$3]. pappabjvrn calls [$3]. (Pot = $ 11.2 ) Floppade nötstegen, och chans på runner-runner nötfärg, väljer att checka så han kan få göra ett försök att köpa potten. Väljer sedan att bara syna för att inte skrämma iväg han. Turn Dealing Turn: [ T ] pappabjvrn checks. KLelko bets [$7]. pappabjvrn raises [$20]. KLelko folds. pappabjvrn does not show cards. pappabjvrn wins $38.2 Att bordet parar sig oroar mig lite. Dock säger maggropskänslan att han inte har kåk. Checkar igen får låta honom försöka köpa potten på nytt. Slår sedan om och ska gå och all-in min drar inte i den grejen man ställer in hur mkt man satsar tillräckligt långt. Hoppas på syn. Men får inte, kanske lika bra med tanke på att bordet parade sig. Avslutning Jag fick iallafall hyffsat mycket deg av killen, men det jag undrar är: hur skulle jag fått mer? Shit nu när jag förhandsgranskar tråden så ser jag att jag hade ju chans på Royal Flush också, kanske hade varit bra att se sista kortet . Tack på för hand. Hoppas QoS tycker att jag postade på rätt sätt . * Ser bra ut, men lite lång rubrik bara, fixar det - QoS * Citera
eroz Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 Som du sa hade en fold förmodligen varit att rekomendera preflop om du inte hade någon maniacread eller något på killen. Anyway, om du hade bettat in i honom på floppen så är chansen stor att han hade raisat dig om han haft något av värde (tptk, 2par, set). Om du sen hade checkat på turn istället så kanske han hade sett det som ett försök av dig att köpa potten på floppen (som såg ganska skrämmande ut) och därmed bettar ut en hygglig summa i den nu ganska stora potten. Taskigt skrivet, sorry. Hoppas du förstår mina tankar. Citera
thorin Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 Jag skulle väntat när han bettat $7, synat efter några sekunder. Om han bettat river skulle jag slå om. Citera
ades_va Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 Eftersom han gör en 6bb raise från relativt tidig pos och dessutom har lite mer än maxinköp kan vi anta att han har en relativt bra hand. Jag skulle nog sätta honom på AK-AJ alternativt PP(tvivlar dock). Att han sen bettar ut ½pott kan vi tolka som att han träffade nått men ändå är rädd för brädan(AK-AQ alt KQ). Då det inte finns några färgdrag på brädan behöver du bara oroa dig för tvåpar/set, och det finns ingen speciell anledning till varför vi skulle placera honom på nått av dem, med ett set skulle han antagligen ha bettat ut hårdare. Alltså kan vi dra slutsatserna att om du raisar honom så finns det rätt stor chans för att han foldar(win men inge mkt pengar i potten) medan en call can ge dig betydligt mer pengar. Frågan är dock vad en check kan innebära för risker. Om vi har honom på AK-AQ-KQ så kan K/Q vara både farliga eller bra för dig(dra in mer pengar i potten) medan ett A eller J kan innebära att du måste splitta potten, vilket ger dig 6 kort som KAN vara farliga(9 om vi räknar in T) medan det finns 6 kort som innebär en alternativ split. Jag tycker detta verkar som resonliga odds och skulle därför välja att bara syna ner honom och låta honom föra spelet. Om sedan turnen kom A-T alternativt skulle jag betta ut hårt(70-80% pott) och sedan se vad rivern gav, eller re-raisa honom runt pottbet. Om turnen däremot gav 2 suited cards ute skulle jag slänga iväg ett bet som gav honom dåliga potodds(vad det nu blir) och akta mig för 3färgen på rivern - är inte så jätterädd för färgdraget. Alla andra kort är ofarliga, och i dessa fall kan du fortsätta låta honom leda spelet. Om jag nu kukat till detta totalt, eller tänkt fel nånstans är det bara att svara på posten så ändrar jag asap. Citera
Recommended Posts