Gå till innehåll

Favoritpokerspelare?


Nusseman

Recommended Posts

  • Svars 244
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alla mina hjältar är med i Poker Superstars Invitational. Phil Ivey, Gus Hansen, Johnny Chan, Doyle Brunson, Howard Lederer, Barry Greenstein, Chip Reese och TJ Cloutier. Fattas bara Stu Ungar och Johnny Moss för att göra min Top10 komplett, och de kan ju inte vara med av förklarliga skäl.

 

Måste jag välja en favorit blir det nog Ivey. Eller Stuey, trots att jag aldrig sett honom spela. Bara läst massor. Stämmer allt jag läst är man lätt min favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

1. Howard Lederer

 

Professionell pokerspelare. Besitter tålamod och kyla och visar inga som helst känslor.

 

2. Dave Ulliot - "Devil Fish"

 

Räcker ju att titta på killen för att gilla honom. Härligt aggresiv spelstil och verkar både trevlig och rolig.

 

3. Phil Ivey

 

Behövs motivering? Nästan alla listor innehåller ju Phil Ivey. Inte bara en bra pokerspelare, utan också ödmjuk och uppriktig när man hör honom prata i intervjuer.

 

4. Chris Bigler

 

Första gången jag som honom gillade jag honom inte alls. Men när man hör honom prata vid sidan av bordet låter han hur trevlig som helst. Har inte spelat poker så länge, tog han av sig sina tröttsamma solglasögon skulle han kanske vara på flera listor?

 

5. Andrew Bloch

 

Underskattad? Kanske. Tycker han fattar bra beslut i många situationer och verkar också vara en riktigt trevlig typ vid sidan av.

 

 

Okej, inte de fem bästa, men favoriter var det ju...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dutch Boyd

 

Svär inte! Det är det fulaste ord du kan yttra i en internetpokermiljö.

 

Synd att ni nästan uteslutande nämner WPT-spelare.

 

Min egen top-fem:

 

Andy Bloch. Mannen som inte ger upp.

Bobby Baldwin. Behöver ingen presentation.

Doyle Brunson. Still going strong.

Chris Moneymaker, mannen som startade revolutionen. Han kan spela kort, men tillhör inte yttersta toppen. Favorit ändå, av andra skäl.

Erik S (Erik 123), visade att det är möjligt.

 

Det var min favoritlista. Jag hoppas att med favoritlista inte menas vilka jag tycker är bäst, utan "goaste gubbar" i pokervärlden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

phil ivey gillas skarpt, såg för några dar sedan när han spelade headsup mot nån 21-åring i american poker championship eller liknande, han gjorde fina laydowns där, och klarade sig trots att den andra killen träffade nuts på varje flopp typ. Var f.ö ett mycket bra program, livesänt med Lederer som kommentator, man fick se alla händer o så. Skulle vilja se hans 3 vinster på WSOP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bobby Baldwin och Erik123 är mina förebilder inom poker, eftersom jag endast lirar FL i cashgames.

 

Annars har jag bara en idol inom poker och det är Stu Ungar. Han är bäst helt enkelt, vad än nördar som Barry Greenstein hävdar. Han var också gambler rakt igenom, och det är gamblers som samtidigt är otroligt duktiga och lyckade som vinner min respekt.

Han är liksom den totala motsatsen till spelare som gdaily och – vad jag förstått – mestadelen av folket på detta forum.

 

Ja, jag var tvungen att tillägga det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars har jag bara en idol inom poker och det är Stu Ungar. Han är bäst helt enkelt, vad än nördar som Barry Greenstein

hävdar.

Ahh, en slutsats som förstås är baserad på de 1000-tals bordstimmar du spenderat med Stu Ungar. Seriöst dock, finns det någon rationell basis för att tycka att Stu Ungar är jättehäftig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst dock, finns det någon rationell basis för att tycka att Stu Ungar är jättehäftig?

 

Ja, jag vet att hans personlighet och spelsätt går stick i stäv med din egen, men det betyder inte att varken jag eller han är din fiende, så du kan lägga ner ditt uppblåsta och överlägsna sätt.

 

Jag har sett honom spela och läst väldigt mycket om Stu Ungar, och jag är ju inte direkt ensam om att tycka att han är bäst.

Jag har aldrig spelat mot honom, men jag tror inte många av de som favoriserat Phil Ivey och Doyle Brunson et al. har spelat mot dom heller, men då knep du din käft minsann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...