Gå till innehåll

Favoritpokerspelare?


Nusseman

Recommended Posts

Lite tankar om olika spelare (till 95% baserat på det jag sett på TV och nerladdade TV-program)

 

Bra folk:

 

Cloutier

Annie Duke

Phil Ivey (det är helt bisarrt....jag menar att se honom vid bordet...skulle aldrig kunna klara av att spela vid samma bord som en sån kille)

Devilfish, vet inte riktigt varför jag gillar honom

 

Tråkig människa:

 

Scotty Nguyen

 

Såg du Devilfish sist i 5:an, helt grym ju. Jag gillade inte honom först men han var iskall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 244
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite tankar om olika spelare (till 95% baserat på det jag sett på TV och nerladdade TV-program)

 

Bra folk:

 

Cloutier

Annie Duke

Phil Ivey (det är helt bisarrt....jag menar att se honom vid bordet...skulle aldrig kunna klara av att spela vid samma bord som en sån kille)

Devilfish, vet inte riktigt varför jag gillar honom

 

Tråkig människa:

 

Scotty Nguyen

 

Såg du Devilfish sist i 5:an, helt grym ju. Jag gillade inte honom först men han var iskall

 

Japps, jag såg programmet. Han är verkligen tung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Howard och Harrison, eftersom båda verkar vara stabila och bra spelare.

Phil Ivey är väl kanske den kyligaste spelaren vid borden.

Gillar även Phil Helmuth. När det går dåligt för honom är han som mest sevärd ;->

 

Den där påfrestande australiensaren i kvällens WPT på 5an hoppas jag slippa se mer iallafall.

Djävulskt dryg människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för jag sett supermycket på wpt och sånt eftersom jag aldrig orkar bråka med dc men i någon av wpt avsnitten är det en kille som heter Ted Forrester som verkar helt livsfarlig, har aldrig sett någon så iskall. En annan person som ingen nämnt är Barry Greenstein som verkar vara grymt duktig.

 

Annars diggar jag Gus Hansen, ingen spelare har så jävla grym staredown även om jag läste någonstans på rgp att han är pank vilket man inte i och för sig inte ska tro på allt för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen som gillar Tony G?

Psykkriget mellan honom och de buttra fransoserna var underhållning på stor nivå. 8)

 

Jag tycker Howard Lederer gjorde helt rätt som vägrade skaka hand med honom.

 

Ja. Det är tillåtet att prata vid bordet, men det ska inte missbrukar på det sättet. Även om han är bra på det och får psykologiskt övertag eller whatever så är det ett väldigt störande beteende och gör spelet mindre roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ingen speciell ordning :)

 

1. Howard Lederer - Massa Kunskap, smart, analytisk.

2. Martin Deknijff - Verkar vara en ödmjuk person och en väldigt skicklig kortspelare. (Heja Sverige!)

3. Johnny Chan - Trevlig människa, som dedikerar stor tid till sin familj och inte bara lever poker 24/7. Skicklig spelare med stor erfarenhet. (Chan är nog min favorit tror jag)

4. Greenstein - Lugn, ler mycket, verkar vara en trevlig person med bra åsikter om det mesta. (Enligt mig själv)

5. Jen Harman - Cool. Otroligt bra cashgame spelare.

 

Gillar inte:

 

Scotty, Men och andra dryga spelare.

 

 

Mvh

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag sett något som toppar Men the Master med en bit.. Ellix Powers.

 

 

Uteliggare blev pokerproffs som inte spelar som någon jag sett förut.

 

Ni som inte sett WSOP avsnitt 11 ännu har något att se fram emot. Han fick halva bordet på tilt och någon fällde en kommentar "You are disrespecting the game" efter att han raisade innan han fått sina kort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Howard Lederer gjorde helt rätt som vägrade skaka hand med honom.

Det var också roligt.

 

Jag menar inte att jag gillar honom, men såna tokar livar ju upp lite. Dessutom fick han så småningom så att han teg.

 

Exakt..

Roligast avsnitet hittils! :lol:

Tror nog att han hade lite psykologiskt övertag också, fick ju någon fransos att tilta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Samtidigt hade han ju ett jävla flyt också. Höll på och tjoade och tjimmade och vips, QQ på handen.

 

Som han sedan lade ner när han blev raisad av Chris som satt med AK.. Om jag inte minns helt galet.

 

Stämmer bra. Chris var dock riktigt bra även om han hade lite flyt mot slutet om inte nu jag minns fel :) . Förövrigt så är det inte sportsligt uppträdande av Tony och han borde enligt mig straffas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg Gus Hansen på WPT ikväll, och jag lär säga att det är en skön lirare ändå ;> Helt vansinnig.

Visserligen vann han de två sista händerna genom att pricka in Rivern, men ändå, hans taktik fungerar, vilken den än är.

 

Får nog lägga till honom på min lista över favoritspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...