Henkeman Postad 16 Augusti , 2004 Rapport Postad 16 Augusti , 2004 ja Gus Hansen är ju helt klart skön edit: Phil Ivey och Layne Flack tycker jag också är mycket underhållande att se. Citera
Papa Kubo Postad 16 Augusti , 2004 Rapport Postad 16 Augusti , 2004 Det var roligt då han tog en liten fruktstund mitt uppe i spelet. Citera
skywalker Postad 18 Augusti , 2004 Rapport Postad 18 Augusti , 2004 Alla mina hjältar är med i Poker Superstars Invitational. Phil Ivey, Gus Hansen, Johnny Chan, Doyle Brunson, Howard Lederer, Barry Greenstein, Chip Reese och TJ Cloutier. Fattas bara Stu Ungar och Johnny Moss för att göra min Top10 komplett, och de kan ju inte vara med av förklarliga skäl. Måste jag välja en favorit blir det nog Ivey. Eller Stuey, trots att jag aldrig sett honom spela. Bara läst massor. Stämmer allt jag läst är man lätt min favorit. Citera
Mysticum Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Postad 28 Augusti , 2004 1. Howard Lederer Professionell pokerspelare. Besitter tålamod och kyla och visar inga som helst känslor. 2. Dave Ulliot - "Devil Fish" Räcker ju att titta på killen för att gilla honom. Härligt aggresiv spelstil och verkar både trevlig och rolig. 3. Phil Ivey Behövs motivering? Nästan alla listor innehåller ju Phil Ivey. Inte bara en bra pokerspelare, utan också ödmjuk och uppriktig när man hör honom prata i intervjuer. 4. Chris Bigler Första gången jag som honom gillade jag honom inte alls. Men när man hör honom prata vid sidan av bordet låter han hur trevlig som helst. Har inte spelat poker så länge, tog han av sig sina tröttsamma solglasögon skulle han kanske vara på flera listor? 5. Andrew Bloch Underskattad? Kanske. Tycker han fattar bra beslut i många situationer och verkar också vara en riktigt trevlig typ vid sidan av. Okej, inte de fem bästa, men favoriter var det ju... Citera
Mysticum Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Postad 28 Augusti , 2004 Va fanken sysslar jag med? Jag glömde ju Dutch Boyd för sjutton! Knö in killen på andraplatsen! Han må inte vara den bäste pokerspelaren, men han är ju grym att titta på när han leker med markerna. Citera
gdaily Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Postad 28 Augusti , 2004 Dutch Boyd Svär inte! Det är det fulaste ord du kan yttra i en internetpokermiljö. Synd att ni nästan uteslutande nämner WPT-spelare. Min egen top-fem: Andy Bloch. Mannen som inte ger upp. Bobby Baldwin. Behöver ingen presentation. Doyle Brunson. Still going strong. Chris Moneymaker, mannen som startade revolutionen. Han kan spela kort, men tillhör inte yttersta toppen. Favorit ändå, av andra skäl. Erik S (Erik 123), visade att det är möjligt. Det var min favoritlista. Jag hoppas att med favoritlista inte menas vilka jag tycker är bäst, utan "goaste gubbar" i pokervärlden Citera
lfx Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Postad 28 Augusti , 2004 måste bara nämna Ellix Powers som jag såg i ett WSOP-avsnitt.. killen är ju stencool och skulle kunna få vem som helst att komma ur balans Citera
Ronin Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Postad 28 Augusti , 2004 Bobby Baldwin. Behöver ingen presentation. Inte, vem är han, vad spelar han, vad har han gjort? Citera
gdaily Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Postad 28 Augusti , 2004 Tänk vad lite google kan göra. Länk till PokerWorks.com WSOP 1978. Sägs vara världens bästa Tx Limit spelare Medförfattare till SuperSystem Numera VD för Bellagio (som inte hade haft ett sådant fantastiskt pokerrum utan honom) * Pillar lite på länken - QoS * Citera
Papa Kubo Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Postad 28 Augusti , 2004 Släkt med Alec, William, Stephen och Daniel månne? Citera
Ronin Postad 28 Augusti , 2004 Rapport Postad 28 Augusti , 2004 Ah, det är ju han som har skrivit avsnittet om limit hold em i Super System... har boken framför mig... Sätter på mig pokerdum-struten och sätter mig i ett mörkt hörn Citera
Papa Kubo Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Jag måste säga att jag börjar gilla Paul Phillips. Han är smart, han är charmig och han är alltid sevärd vid pokerborden. Citera
Fysikern Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Synd att ni nästan uteslutande nämner WPT-spelare. Inte så konstigt att de nämns iom att de flesta här inte har någon egen liveerfarenhet, och de enda som syns av de stora spelarna är WPT Citera
niklaseriksson Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Gush Hansen & Phil Hellmuth. Citera
DNcrew Postad 8 November , 2004 Rapport Postad 8 November , 2004 Tycker det är märkligt att ingen nämner den något okarismatiske Ron Rose som i den första battle of champions formligen spöade skiten ur Gus Hansen, Howard lederer och grabbarna. Måhända är jag aningen partisk eftersom jag träffat honom... Citera
Ector Postad 9 November , 2004 Rapport Postad 9 November , 2004 Micke Thuritz är min favorit. Tänker bra och gör många fina och väl överlagda moves. Grymt rolig att spela HU Texas nl mot. Citera
dominator Postad 18 November , 2004 Rapport Postad 18 November , 2004 Hellmuth utan tvekan! Haha, vilken karaktär! Hur han alltid gnäller och påpekar när nån annan spelar "fel" i en pott mot honom. Citera
elvisero Postad 19 November , 2004 Rapport Postad 19 November , 2004 phil ivey gillas skarpt, såg för några dar sedan när han spelade headsup mot nån 21-åring i american poker championship eller liknande, han gjorde fina laydowns där, och klarade sig trots att den andra killen träffade nuts på varje flopp typ. Var f.ö ett mycket bra program, livesänt med Lederer som kommentator, man fick se alla händer o så. Skulle vilja se hans 3 vinster på WSOP Citera
Cyll Postad 19 November , 2004 Rapport Postad 19 November , 2004 Bobby Baldwin och Erik123 är mina förebilder inom poker, eftersom jag endast lirar FL i cashgames. Annars har jag bara en idol inom poker och det är Stu Ungar. Han är bäst helt enkelt, vad än nördar som Barry Greenstein hävdar. Han var också gambler rakt igenom, och det är gamblers som samtidigt är otroligt duktiga och lyckade som vinner min respekt. Han är liksom den totala motsatsen till spelare som gdaily och – vad jag förstått – mestadelen av folket på detta forum. Ja, jag var tvungen att tillägga det. Citera
Nusseman Postad 19 November , 2004 Författare Rapport Postad 19 November , 2004 Han är liksom den totala motsatsen till spelare som gdaily 1. Hur menar du nu? 2. Har du spelat mot gdaily nån gång? Citera
Hjort Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Annars har jag bara en idol inom poker och det är Stu Ungar. Han är bäst helt enkelt, vad än nördar som Barry Greenstein hävdar. Ahh, en slutsats som förstås är baserad på de 1000-tals bordstimmar du spenderat med Stu Ungar. Seriöst dock, finns det någon rationell basis för att tycka att Stu Ungar är jättehäftig? Citera
t3h_h4x0r Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Av det jag har sett pa TV sa gillar jag Howard Leaderer, Phil Hellmuth, Neger-Daniel (kan inte efternamnet), Phil Ivey. Jose Rosenkrantz ar en coll snubbe Citera
Cyll Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Seriöst dock, finns det någon rationell basis för att tycka att Stu Ungar är jättehäftig? Ja, jag vet att hans personlighet och spelsätt går stick i stäv med din egen, men det betyder inte att varken jag eller han är din fiende, så du kan lägga ner ditt uppblåsta och överlägsna sätt. Jag har sett honom spela och läst väldigt mycket om Stu Ungar, och jag är ju inte direkt ensam om att tycka att han är bäst. Jag har aldrig spelat mot honom, men jag tror inte många av de som favoriserat Phil Ivey och Doyle Brunson et al. har spelat mot dom heller, men då knep du din käft minsann. Citera
QoS Postad 20 November , 2004 Rapport Postad 20 November , 2004 Guys, ta ett djupt andetag - var snälla nu! Jag säger bara George the Greek from the Island of Crete! - QoS Citera
Recommended Posts