Gå till innehåll

NLT200 floppat lägstaset med 200BB stackdjup threeway


Recommended Posts

Preflopraisaren har 54/33/4 i stats och köpte in för 40 och 10-dubblade på 50 händer, med andra ord total maniac.

 

BBsynaren har 22/11/2 i stats och spelar solit.

 

Alla vill trappa maniacen.

 

Märk våra djupa stackar.

 

 

Man on Fire 10474661-274070 Holdem No Limit $1/$2

[Jan 9 03:41:51] : Hand Start.

Seat 1 : JJsean has $383.36

Seat 2 : HERO has $380

Seat 3 : JeWeetToch has $191

Seat 4 : superhans has $173.25

Seat 5 : ilska has $485.50

Seat 6 : PNEFCBEN has $97

herois the dealer.

JeWeetToch posted small blind.

superhans posted big blind.

Game [274070] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 2 : hero has :4h::4c:

ilska called $2

PNEFCBEN folded.

JJsean called $2 and raised $8

hero called $10

JeWeetToch folded.

superhans folded.

ilska called $8

Dealing flop.

Board cards [:8c::7d::4s:]

ilska bet $20 POTSIZE $31

JJsean folded.

 

Här ligger alltså en färdig stege och möjligt överset... vill jag spela om stack här när vi har så djupa stackar?.Hade jag isolerat maniacen så absolut..men jag menar han har bara synat maniacen pre från BB måste inte alls sitta på något överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte vara speciellt orolig i detta läge, jag skulle sätta Ilska på par i 9:or eller 6:or, kanske tior. AQ/AJ kanske? Han hoppas du missat floppet totalt och tror han kan ta den här och nu.

 

Jaså, det skulle du? No offense, men det där var inga jättebra råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ/AJ kanske? Han hoppas du missat floppet totalt och tror han kan ta den här och nu.

 

Say what? Du tror alltså att killen bettar ut tom ur position mot två FI varav den ena är en maniac? Det är inte en HU pott.

 

Jag ser både syn och raise som ett alternativ med 44 här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte riktigt problemet. Det ligger 51 i potten och du har 370 i stacken. Hittills finns inget som tyder på att BB har ett monster. Hur ofta tror du att han har det? Om det är en gång av åtta går du plus även om BB aldrig synar din raise när han är slagen och spelar av dig hela stacken när du är det. Mot en färdig stege kommer du dessutom att dra ut till kåken då och då.

 

Jag hade raisat utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ/AJ har jag helt klart fel om, men ett överpar ser väl ändå rätt troligt ut.

 

Visst kan han eventuellt ha ett superkasst spelat överpar, men isåfall kan han lika gärna nästan ha AQ/AJ, eftersom han spelar så jättedåligt. Det är ändå inte det som är poängen. Det jag reagerade på i ditt inlägg är hur enkelt du gör det för dig själv. Du skulle "sätta honom på" x och sen bara köra på det. Det är ganska sällan optimalt.

 

Jag ser inte riktigt problemet. Det ligger 51 i potten och du har 370 i stacken. Hittills finns inget som tyder på att BB har ett monster. Hur ofta tror du att han har det? Om det är en gång av åtta går du plus även om BB aldrig synar din raise när han är slagen och spelar av dig hela stacken när du är det. Mot en färdig stege kommer du dessutom att dra ut till kåken då och då.

 

Jag hade raisat utan tvekan.

 

Ja, men dåså. Saker som EV-maximering är gammalt eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psatiw: Jag tycker att det är svårt att avgöra vad som ger högst EV, speciellt eftersom jag normalt spelar två nivåer lägre. Men jag tror inte att man i längden förlorar så mycket EV på att som en tumregel spela sina set hårt. Händer som man kan ibland borde kunna få syn av i den här handen inkluderar två par, överpar, TPTK (A8s är klart spelbart mot en maniac) och stegdrag.

 

Att raise knappast innebär negativ EV tycker jag åtminstone svarar på OP:s fråga: vill jag spela om stack här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att fortsatta spelet beror mkt på hur maniacen har spelat tidigare, han har ju tydligen fått in sin stack många gånger, men hur?? Varför bettar fi ut 2/3 pott mot mainiacen ?? Brukar han slå om ordentligt på floppar eller var han mest aggro pre ?

 

Fi tänker nog mer på var han har mr aggro än var han har dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag träffar set är det som att bli pånyttfödd, jag hör jingle bells spelas i mitt huvud och bara såsar på, men eftersom du inte verkar vilja få in allt på floppen så är det väl bara att ta en syn i position och se vad som händer på turn?

 

Att fi skulle donkbetta vare sig stege eller set mot 2 spelare varav en är maniac....nja jag vet inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

psatiw: Jag tycker att det är svårt att avgöra vad som ger högst EV, speciellt eftersom jag normalt spelar två nivåer lägre. Men jag tror inte att man i längden förlorar så mycket EV på att som en tumregel spela sina set hårt. Händer som man kan ibland borde kunna få syn av i den här handen inkluderar två par, överpar, TPTK (A8s är klart spelbart mot en maniac) och stegdrag.

 

Att raise knappast innebär negativ EV tycker jag åtminstone svarar på OP:s fråga: vill jag spela om stack här?

 

Nu har ju jag iof inte ens skrivit nånstans vilken linje jag föredrar, utan bara pekat på några av konstigheterna i de resonemang som fördes. Och ja, jag tycker att man normalt kan/ska spela sina set hårt, men inte automatiskt, om man har som mål att maximera sitt EV och inte bara att slippa bli utdragen och/eller plussa. Att slå upp här är alltså mycket möjligt ett spel med positivt väntvärde, men för det behöver det förstås per automatik inte vara spelet man bör göra, helt enkelt eftersom andra spel eventuellt kan ha ett högre EV.

 

Anyway, om jag också skulle ge mig in och säga vad jag tror, så tror jag av en händelse att det bästa spelet, förutsatt att man är bekväm att spela postflop på senare gator, faktiskt bara är att syna. Och det oavsett om vi spelar 100 eller 200 BB, men ännu kanske ännu mer det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså frågan handlar ju inte om att folda förståss. Utan att maximera mitt EV. Vad tror ni om jag synar och han sedan checkar turn? då skulle potten vara 70 med fortfarande väldigt djupa stackar?

Jag vill ju inte checka ner min hand mot tex 88-JJ eller nått håldrag med 55 och 66... jag vill också få ut värde?.... kan man

1 miniraisa och sen folda för ett omslag allin?

2 miniraisa och sedan betta 20% pot på turn å river för värde mot nått par över 77 som inte heller vågar pusha allin?

3 vid dessa värdebet vara beredd å folda för omslag på turn å river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså frågan handlar ju inte om att folda förståss. Utan att maximera mitt EV. Vad tror ni om jag synar och han sedan checkar turn? då skulle potten vara 70 med fortfarande väldigt djupa stackar?

Jag vill ju inte checka ner min hand mot tex 88-JJ eller nått håldrag med 55 och 66... jag vill också få ut värde?.... kan man

1 miniraisa och sen folda för ett omslag allin?

2 miniraisa och sedan betta 20% pot på turn å river för värde mot nått par över 77 som inte heller vågar pusha allin?

3 vid dessa värdebet vara beredd å folda för omslag på turn å river?

 

1. nej

2. nej

3. turn: nej river: kanske

 

Angående raise eller inte på flop så beror det en del på din image. Om han uppfattar dig som aggresiv så raisar jag flop nästan varje gång. Om inte, då lutar jag mer åt syn. Hade det legat ett färgdrag ute hade jag raisat varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Jan 9 03:42:24] : hero called $20 and raised $20

[Jan 9 03:42:25] : ilska called $20

[Jan 9 03:42:26] : Dealing turn.

[Jan 9 03:42:26] : Board cards [8c 7d 4s 6s]

[Jan 9 03:42:28] : ilska checked.

[Jan 9 03:42:34] : hero bet $25

[Jan 9 03:42:36] : ilska called $25

[Jan 9 03:42:36] : Dealing river.

[Jan 9 03:42:36] : Board cards [8c 7d 4s 6s Ac]

[Jan 9 03:42:38] : ilska checked.

[Jan 9 03:42:43] : hero bet $25

[Jan 9 03:42:44] : ilska called $25

[Jan 9 03:42:45] : Showdown!

[Jan 9 03:42:45] : Seat 2 : hero has 4h 4c

[Jan 9 03:42:47] : Seat 2 : hero has 4h 4c

[Jan 9 03:42:47] : hero has 3 of a Kind: 4s

[Jan 9 03:42:47] : hero wins $210 with 3 of a Kind: 4s

[Jan 9 03:42:56] : Hand is over.

 

Så spelade jag handen... Tack för alla tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...