TheAnalyst Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Känns som jag kan ha spelat denna fel på i stort sett varje gata. Anledningen till att jag spelar den så passivt är att handen känns så sårbar och det liksom lamslår mig på något mystiskt sätt Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 5: grizzybear22 ( $180.90 ) Seat 6: just4u416 ( $312.50 ) Seat 2: TheAnalyst2 ( $160 ) Seat 3: zan030106 ( $217 ) Seat 4: Cowie3 ( $250 ) Seat 1: kkping ( $210.50 ) TheAnalyst2 posts small blind [$2]. zan030106 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to TheAnalyst2 [ Qc Ad ] >You have options at Table 126864 Table!. grizzybear22 calls [$5] just4u416 raises [$10] kkping folds TheAnalyst2 calls [$8] väljer att bara syna här mest pga av att jag är ur position men borde förstås ha höjt!? zan030106 calls [$5] grizzybear22 calls [$5] ** Dealing Flop ** [ 4s, Qs, 6s ] TheAnalyst2 checks zan030106 checks grizzybear22 checks just4u416 bets [$5] TheAnalyst2 calls [$5] Tänker att jag förmodligen inte kan beta bort spaderdrag i alla fall men borde kanske fått dem att betala mer?! zan030106 folds grizzybear22 folds >You have options at Table 126864 Table!. ** Dealing Turn ** [ Kc ] TheAnalyst2 skrämselkort så jag planerar en check-syn, borde betat ut pga att ett spader inte kom!? just4u416 checks ** Dealing River ** [ Td ] TheAnalyst2 bets [$10] Ok, han checkade bakom så han hade ingen kung och inget 4:e spaderkort så jag betar för värde just4u416 raises [$20] TheAnalyst2 folds Han visar styrka satt förmodligen på TT, AJ?! Hade han satt mig på en bluff hade han synat inte höjt?! just4u416 does not show cards. just4u416 wins $78 Citera
classe_74 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Instämmer i din egen analys. Tycker du spelade den fel från början till slut... Pre: Genom att bara syna i SB ger du BB och limparen grymma odds. Bättre att raisa (de får sämre odds) och du tar kommandot i potten med en stark hand. Flop: Träffar TPTK, beta ut. Oavsett om du raisat pre eller inte. Tycker det är bättre bet-call än check-raise-call/fold i och med att du då tar kommandot och inte riskerar att ge frikort. Turn: Svårare när K kommer. Tre alternativ där jag nog skulle välja det första av bet-fold, check-fold och check-call. River: Varför beta ut??? Vilken hand som du har slagen synar han med? Bättre spel är check-call, då ger du honom möjligheten att bluffa ett lågt par eller missat färgdrag. Citera
eddiemedusa Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 En liten tumregel om du bara synat ett raise pre är att om du har raisaren att agera direkt efter dig (om ni är flera spelare i potten) är att beta ut först och hoppas att han raisar bort resten av fältet. om du däremot sitter så att du agerar direkt efter honom, så checkar du floppen för att du ska kunna raisa resten av fältet. Detta stämmer ju inte alltid dock. Det beror ju lite på vad du har för hand du vill skydda. Har du till exempel ett överpar på en halvdragig bräda är det oftast bättre att vänta med ett raise till turnen om raisaren agerar före dig. Citera
TheAnalyst Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 vilken site spelar du på? Om det var så illa säger jag ingenting, trodde jag skulle komma undan den värsta kritiken pga den i mitt tycke snajdiga rubriken Citera
Recommended Posts