Gå till innehåll

Svenska Spel 10/20 - AA förlorar (förståss)


Recommended Posts

Dags för en ny hand som jag skulle vilja få massor av kommentarer på.

 

Eftersom jag är så förbaskat korkad och inte lyckats fundera ut hur man ska få in HH i inlägget så kommer den som länk lite längre ner.

 

Reads: Hemlig är en duktig spelare på SS 10/20 bord, förmodligen än av dom bästa. Han kan reraisa min raise med i princip vad som helst. Han bluffar gärna i större potter och jag synade en bluff i en 5000 kr pott på ett annat bord ungefär 1 timme innan denna hand.

 

http://www.pokerhand.org/?711775

 

Jag har satt på mig skyddsdräkten - shoot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att du passar efter floppen, redan här borde du ha tryckt till lite. Förmodligen är det girigheten som drabbar här eftersom du vill verka svag och få ut så mycket som möjligt. Det du gör med att passa är att ge honom chansen att tro att hans pp 8 fömodligen kommer att stå mot damen. Hade gärna sett en bet efter flop. 3/4 av potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att du passar efter floppen, redan här borde du ha tryckt till lite. Förmodligen är det girigheten som drabbar här eftersom du vill verka svag och få ut så mycket som möjligt. Det du gör med att passa är att ge honom chansen att tro att hans pp 8 fömodligen kommer att stå mot damen. Hade gärna sett en bet efter flop. 3/4 av potten.

 

Och hur är det nåt annat än bra? Jag tycker du spelade handen bra, med tanke på att han är aggressiv.

 

Den här gången har han dock en hand så du kunde nog fått ut mer om du spelat lite aggressivare själv, men det är gränsfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för feedbacken så här långt.

 

Två frågor som jag skulle vilja diskutera vidare och ha er syn på är följande:

 

1. Hur agera med AA mot rerais preflop? Jag själv har min åsikt klar och det är att aldrig reraisa tillbaks. Jag har då avslöjat min hand vilket, enligt min åsikt, aldrig kan vara rätt. Jag vet dock att många av er har andra åsikter så låt oss diskutera för och nackdelar!

 

2. Den andra frågan som jag gärna fortsätter att diskutera är spelet efter rivern. Finns fold i det läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för feedbacken så här långt.

1. Hur agera med AA mot rerais preflop? Jag själv har min åsikt klar och det är att aldrig reraisa tillbaks. Jag har då avslöjat min hand vilket, enligt min åsikt, aldrig kan vara rätt. Jag vet dock att många av er har andra åsikter så låt oss diskutera för och nackdelar!

 

Jag väljer extremt sällan å fyrbetta med AA preflop, eftersom jag inte har några andra händer jag vill göra det med. Men det gäller på 100BB stackdjup, här är det ju betydligt djupare stackar och då borde det finnas störra anledning å fyrbetta. Men man bör nog välja att göra det med några fler händer än AA och också välja mot vilka personer man gör det. Någon som ofta trebettar dig pre kan du välja att fyrbetta, men som sagt är det ändå tveksamt om du tjänar i värde på den linjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Vad du säger med din check på floppen är att du spelar ett par höga kort som du inte träffat. Han har ingen anledning att inte tro att han ligger före då du inte höjde hans raise mot dig pre. När du checkar flop inser han att du inte träffat och han tar kommandot.

 

Sen betar du 3/4 pott på turn, han höjer dig. Samma sak här, hans linje är att du inte träffat då du inte slår om utan synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...