Gå till innehåll

Martinspoker - Biffberra får sin resa!


Biffberra

Recommended Posts

Sjukt dålig stil.

Tycker alla ska bojkotta sajten i protest så dom förlorar mångdubbelt på det.

Finns massa andra klienter inom nätverket att spela på.

 

Jag kommer hädanefter iaf aldrig använda martins.

Såvida dom inte gör enda rätta och ger dig resan även fall dom står för kostnaderna!

 

Nu har jag inte läst längre i tråden än hit, ska jag säga. Men jag skulle aldrig tänka mig att spela där, oavsett om dom gör rätt för sig eller inte.

Dom har gjort bort sig totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 453
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hm, jag vacklar lite nu...Har lite svårt att avgöra vilken betydelse den något speciella avtalsformen (pokerturnering) får för frågan om förklaringsmisstag. Det är möjligt att ni har rätt.

 

Ha i åtanke att det är oväsentligt vad spelarna "insett" eller "vetat". Det räcker med att de utifrån en objektiv bedömning bort inse att MP inte avsett att garantera 11000. Finns ett engelskt rättsfall som gäller försäljning av TV-apparater över internet. I fallet gjorde företaget en drive och skulle sälja TV-apparater för 300 pund. Av misstag skrev de 3 pund och ett stort antal kunder hann köpa TV-apparater innan det uppdagades. I detta fall ansågs kunderna ha bort inse att det rörde sig om ett misstag och avtal ansågs inte ha kommit till stånd. Det hade troligen blivit samma utfall enligt svensk rätt...

 

Men som sagt, jag kanske tänker lite snett i och med att det rör sig om en speciell avtalsform...Själv hade jag emellertid reagerat om jag sett liknande upplägg. Frågan är också vilken tidpunkt som är relevant (när avtalet anses ingånget). Om det är tiden för registrering eller när turneringen startar bestäms troligen av MP:s allmänna villkor...Usch, 4,5 års utbildning och ändå vet man inte ett skvatt :)

 

Det finns flertalet rättsfall gällande vad en konsument bort inse osv. Men som jag tidigare skrev är platsgaranti ett vanligt förekommande inom onlinepokern och då naturligtvis för satelliter. Att MartinsPoker senare under FLERTALET tillfällen marknadsfört sig med att en garanterad plats fanns samt att de gjort detta under en längre period stärker ju naturligtvis inte deras rättsliga ställning.

 

1. Platsgaranti är ett vanligt förekommande på många pokersiter (inte SvS såklart)

2. Satelliter med övervärde är ett relativt vanligt förekommande rent generellt, huruvida man BORT inse att €10200 är för högt övervärde procentuellt kan inte avgöras. I beaktning måste tas att satelliten spelades 19.00 nyårsafton vilket naturligtvis inte tillkallar sig den större massan.

3. MartinsPokers marknadsföring under en längre period gör det svårt för användaren att se platsgarantin som ett misstag från sitens sida trots det ringa antalet deltagande.

 

Så kan vi gemensamt skippa allt snack om huruvida BiffBerra borde ha insett att MP begått ett misstag? I mitt tycker verkar det som att MP fått kalla fötter efter att endast 4 deltog vilket naturligtvis är en brakförlust för dom. De chansar och hoppas att biffberra var korkad nog att endast ta en €800 ersättning, en chansnings om inte gick hem. Nu får de definitivt bita i det sura äpplet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra sammanfattat nKLT, tror du har sammanfattat det hela bra och fått med hur läget ser ut.

Visst är det självklart så att det inte finns något som heter ett solkart fall inom juridiken, men att detta är något som känns värt att gå vidare ser jag som självklart.

 

Lycka till Berra med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska egentligen spelare på martinspoker förhålla sig till vad som står i lobbyn i framtiden? Skulle vara roligt om martinspoker kunde svara på den frågan. Även frågan om de anser att Biffberra borde ha insett att det var något fel. Jag skulle i a f inte utgå från att något inte stämmer vid ett sådant övervärde, speciellt med tanke på deras WSOP kampanj i våras där övervärden var frekventa.

 

En annan tanke kring detta är att B2B är med och betalar på denna deal och i och med det accepterar att deras siter behandlar sina kunder på detta sett. Dags för en totalbojkott av B2B?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaren från Martinspoker visar att trådskaparen faktiskt har rätt

6. Martinspoker hävdar att det är leverantören av tjänst som har gjort fel, vilket kan vara ett undantag om det inte gick att förutse.

7. Eftersom turneringen legat framme i lobbyn en längre tid och det där stått att det varit en garanterat turnering och den har till och med startat och slutförts under de tidigare givna premisserna så har självklart Martinspoker haft full möjlighet att förutse felet och därmed hindra dess uppkomst. (eller övervakar de inte sitt eget nät?).

8. Eftersom Martinspoker gjort fel och det gick att förutse felet, så skall Biffberra hållas skadeslös.

9. Martinspoker får kräva kompensation från sin leverantör (dock gäller andra regler mellan i en b2b relation och i en b2c relation).

(IMO)

 

Japp, nåt åt det hållet i alla fall. Jag är inte säker på att ditt resonemang kring säljarens (Martinspoker) kontrollansvar stämmer helt men mycket tyder hursomhelst på att underlåtenheten att lämna en felfri vara beror på ett hinder inom säljarens kontroll. Det går därför att kräva fullgörelse alt. skadestånd (och då är det givetvis det positiva kontraktsintresset som uppgår till 1:a priset i Monte Carlo-turneringen som gäller ;) ).

 

Det blir en mysig civilprocess med mycket uppmärksamhet i media. Lycka till!

 

Edit: Ser att "förklaringsmisstag" diskuteras. Detta är knappast aktuellt i det här fallet då det ställer på tok för höga krav på konsumenten. Jag har också läst tv-för-£3-rättsfallet och det är inte analogt tillämpligt av många skäl (inte minst för att det handlar om engelsk rätt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte MP sörsöker försvara detta i denna tråden säger endel, går väll inte att fösvara detta antagligen.

 

Tycker du ska ta imot 3k med en lite sur min.... casha ut och bråka vidare. Denna tråden verkar kunna stå sej och tycker PF.nu kan ha tråden synlig på första sidan som protest under några veckor.

 

En tråd med namninsamling som kan mailas till MP är en idé med....

 

Tycker det är skit att inte få det som utlovas på grund av brister i systemet.

Jag har varit företagare och fått ta förluster med god min för att jag har missräknat eller tabbat mej.

 

Lycka till !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte MP sörsöker försvara detta i denna tråden säger endel, går väll inte att fösvara detta antagligen.

 

Tycker du ska ta imot 3k med en lite sur min.... casha ut och bråka vidare. Denna tråden verkar kunna stå sej och tycker PF.nu kan ha tråden synlig på första sidan som protest under några veckor.

 

En tråd med namninsamling som kan mailas till MP är en idé med....

 

Tycker det är skit att inte få det som utlovas på grund av brister i systemet.

Jag har varit företagare och fått ta förluster med god min för att jag har missräknat eller tabbat mej.

 

Lycka till !

 

Det med namninsamlin gillar jag skarpt.

Skicka in ett brev till dom där vi skriver under vi aldrig någonsin mera tänker spela på sajten i fråga, eller ens nätverket heller för delen kanske!

 

Kan tänka mig dom kmr svettas ganska hårt om många skriver på och dom kommer förlora mångdubbelt i rake mot att ge han resan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med på att signa namnlistan + att jag bangar inte på att bumpa denna tråd tills dom gett upp. Hatar när det är falsk reklam och felaktigheter i sånna viktiga grejer som det här och den pengasumman.

 

Om jag vore du skulle jag aldrig ge mig förns jag fått alla pengar för exakt vad resan och allt är värt eller jag fått paketet som var utlovat.

 

Stå på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det borde vara dax för ett svar från MP snart, fattar de inte att detta skadar deras verksamhet. MP har ju haft 3 dagar på sig att komma med något konkret. Kommer inte att spela på sajten innan detta har fått någon lösning, och inte heller flera andra verkar det som. Ju längre ni (MP) drar ut på eran replik ju mer skadar ni er själva. Det är ju ändå en rätt stor skara spelare som läser detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det borde vara dax för ett svar från MP snart

 

 

håller verkligen med, deras passivitet gör mig bara ännu mera irreterad, varit extremt sugen på några kval, och tyckte Martinspoker verkade ledande inom just EPT kvalen, men tror jag söker mig till andra siter, tex Stars lr dyl. Denna dispyt i sig kanske inte får mig att göra det, men just Martinpokers passivtet, även om dem är aktiv på andra forum så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas allt löser sig till slut!

Gör inget förhastat bara, så att det i slutändan ser ut som att det är du som är boven. Sök råd hos folk som kan svara på dina frågor (dvs lyssna inte bara på oss tomtar i forumet :) )

 

Det är fan sjukt hur kasst MP sköter detta. Dom hade kunna räddat sitt skin i början av den här tvisten, men nu är det nog för sent.

 

Frågan är, vill du verkligen spela i Monte Carlo under MPs flagga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man blir verkligen häpen över ledningens inkompetens.

Jag googla på "martinspoker" och denna + flashback's tråd om ämnet har hoppat fram till 11 resp 12 plats på träffarna och dom lär vara framme på första sidan snart.

 

Har dom inte tagit grundkurs i PR där man ofta hittar meningen "En negativ händelse går ALLTID att göra något positivt av om man agerar snabbt" i början på dom flesta böcker, jag bara undrar?

 

Om inte så borde gdaily's tidigare inlägg om hur utnyttja liknande situationer ha väckt upp någon av dom allefall, eller..:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det borde vara dax för ett svar från MP snart, fattar de inte att detta skadar deras verksamhet. MP har ju haft 3 dagar på sig att komma med något konkret. Kommer inte att spela på sajten innan detta har fått någon lösning, och inte heller flera andra verkar det som. Ju längre ni (MP) drar ut på eran replik ju mer skadar ni er själva. Det är ju ändå en rätt stor skara spelare som läser detta.

 

 

jag har fått ett svar, det lyder 2000euro från b2b network plus extra 1000euro från martinspoker.

 

men jag sa blankt nej, då uteblev pengarna från martinspoker, alltså nu är det bara 2000euro från b2b network som gäller.

 

det är dealan dom kommit med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas allt löser sig till slut!

Gör inget förhastat bara, så att det i slutändan ser ut som att det är du som är boven. Sök råd hos folk som kan svara på dina frågor (dvs lyssna inte bara på oss tomtar i forumet :) )

 

Det är fan sjukt hur kasst MP sköter detta. Dom hade kunna räddat sitt skin i början av den här tvisten, men nu är det nog för sent.

 

Frågan är, vill du verkligen spela i Monte Carlo under MPs flagga?

 

det känns ju sådär att åka ner i martinspoker flagga, men jag kan nog se mellan fingrarna i den frågan faktiskt.

 

jag är riktigt sugen på att visa mina färdigheter i monte carlo, nu är det jag mot världen på pokerbordet......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu kom beskedet...

 

b2k erbjuder mig 2000euro (plus 1000euro från martinspoker)

 

jag kan inte ta det budet.

 

var ska man vända sig???

 

ska man ringa aftonbladet o expressen???

 

helt sjukt att inte b2b o martinspoker kan gå ihop.

 

Jaha, ganska väntat utspel från dem båda. De har faktiskt fått in 880 Euro på startavgifter och rake så erbjudandet kostar dem bara 2120 Euro. Om du hade fått det här erbjudandet direkt då de inseett sitt misstag så hade det varit förståerligt och en form av prutande från deras sida. Att de nu kommer med ett så dåligt bud är riktigt kasst!

 

Jag tycker nog som de flesta andra att det är bara att fortsätta göra väsen om hur dåligt detta har hanterats av både B2B och MP. Förhoppningsvis kommer de till inseende om detta också.

 

Semi-OT: Gdaily, är inte detta ett underlag för ert TV-program? Det jag tänker på är att samla den här typen av historier (icke namngivna) och ett antal representanter för för några siter. Sen konfronteras de med hur de normalt hanterar övervärden, utfästelser, bonusar och liknande som blir "dyra" för dem.

Jag tror inte att det är värt att försöka få dem att diskutera specifika fall men om de får frågorna i förväg och kan förbereda sig så vore det ju kul att höra dem "lova" hur de hanterar ett antal fiktiva scenarier som ni sätter upp. Man kunde tänka sig:

  1. Satellit med fel info i turneringslobbyn
  2. $20.000 garanterad med 50% övervärde (få spelare)
  3. $20.000 garanterad med 200% övervärde pga att registreringen kraschar och turneringen kör igång för de som registrerat sig mer än 1 timme i förväg
  4. Massiv anstormning av "bonushoror" som spelar in en bonus och sen sticker med pengarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat i de banorna, men skulle det inte bli väldigt mycket "reklam" i så fall.

 

SVEPOF har en "kommission" på gång, och hade dom haft den igång nu så hade det här varit ett givetärende för denna kommission.

 

Jag tar med andra ord mycket hellre upp SVEPOF-kommissionen i ett program, och på så sätt "tvingar in" bolagen i det arrangemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan helt ärligt inte förstå Martinspokers ovilja att lösa detta på ett bra och smidigt sätt. Det finns ett flertal lösningar som alla hade besparat dom kostnader samt dålig pubilcitet, men de har valt att köra en hårdnackad linje, med skrämselskott och hårdhudhet som får mig att häpna.

Antingen så har Martinspoker det jävligt tufft ekonomiskt (dags o skjuta in lite kr i projektet Martin?) eller så har de ingen aning om hur man driver ett företag riktat mot konsumentmarknaden, vet inte vilket som är värst.

 

Sen kan man också fråga sig varför klienten inte har en minimumrestriktion för om turneringen skall börja eller inte (typ minst tio reggade annars stängs den ner).

 

Skulle också vara kul att se hur avtalet ser ut mellan Martinspoker och B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen så har Martinspoker det jävligt tufft ekonomiskt (dags o skjuta in lite kr i projektet Martin?)

Så fort jag läste att de vägrade att betala ersättningen så tänkte jag precis detta. Dock så har jag ingen info om att så vore fallet men man kan ju börja fundera. Låter ju troligt att de skiter i sin PR om de ändå räknar med att konka inom en snar framtid. Martinspoker är väl en av de sajter inom B2B som gett ut mest bonusar och sponsrar de dyraste spelarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller mig ifrån B2B efter det här, nätverket verkar i mina ögon dessutom i kraftig nedförsbacke för övrigt.

 

Sen undrar jag om det inte vore lämpligt att starta en nätpokerorganisation? Eller har Svepof ambitioner att ta tag i det? Verkar ju som Svepof mest fokuserar på livepoker.

 

 

Edit. Att sen 24h dagen efter OP skapade tråden slängde ut en freeroll med bra värde för pf:s medlemmar uppfattade iaf jag som en läglig taktisk fint för att gjuta olja på vågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom hela tråden nu och man får verkligen känslan av att Martins Poker inte har en susning om vad dom pysslar med. Tycker dom ska betala dig på en gång utan snack, du har rätt till paketet and that's that.

 

Martins Poker verkar inte förstå dom fundamentala grunderna i customer relations. Den här skrämmande dåliga publiciteten skadar dom hästlängder mer än vad en utbetalning av det här priset gör.

 

Ska bli spännande att följa den rafflande avslutningen på den här såpan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semi-OT: Gdaily, är inte detta ett underlag för ert TV-program? Det jag tänker på är att samla den här typen av historier (icke namngivna) och ett antal representanter för för några siter. Sen konfronteras de med hur de normalt hanterar övervärden, utfästelser, bonusar och liknande som blir "dyra" för dem.

Jag tror inte att det är värt att försöka få dem att diskutera specifika fall men om de får frågorna i förväg och kan förbereda sig så vore det ju kul att höra dem "lova" hur de hanterar ett antal fiktiva scenarier som ni sätter upp.

Något sådant kommer du nog aldrig att få se eftersom:

 

1. "Cheap talk" kring hypotetiska scenarier säger trots allt mycket mindre än verkliga fall så informationsvärdet när MartinsPoker (som kanske är finansiellt svaga) lovar saker i tv är ganska begränsat.

 

2. Inget tv-program om poker vill "bita den hand som föder". Pokersajterna är för intressanta som reklamköpare för att granskas riktigt hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än att ansluta mig till alla som tycker att det är självklart att MP ska betala ut hela paketet. Efter allt strul vore det till och med på sin plats att betala extra kompensation för all tid och energi Biffberra blivit tvungen att offra.

 

Att det var stort övervärde är irrelevant speciellt eftersom det handlar om en stor TV-sänd tävling. Som tidigare nämnts är det ju ganska vanligt att poker-siter sponsrar 100% av avgiften för vissa spelare p.g.a. det stora reklamvärdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...