Gå till innehåll

Träff med KQ suited,men ändå given läggning?


pse_Ghost

Recommended Posts

Följande hand inträffade igår under en $20 SnG,spelet börjar bli shorthanded och en hel del blinds stjälas på rutin.

 

Hittar på knappen :Kg::Qg: och synar en miniraise från mitten. BB synar likaså.

Blinds är 100/200 och jag har ca 2500 marker,både BB och PF-raiser täcker mig.

 

Floppen ser mycket bra ut i mina ögon,iallafall första anblicken.

 

:Kh::Qd::Tc: - top 2-par och bakdörrs färgdrag.

 

Rundcheck till mig och jag bettar 800. problemet är dock att preflop-raisern från mitten ställer in.

 

Sätter honom i början på AK,eftersom han har spelat TPTK ungefär så här men han kan ju lika gärna ha KJ eller AJ,kanske till och med JJ,eftersom han i princip inte släppt ett pocketpar över 88 om han haft överpar eller drag.

Är det här en typisk situation då KQ är autofold i en 3-way pot?

 

Eller var det idiotiskt av mig att betta floppen istället för att ta en gratis turn och utesluta en-kortsstegen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först två saker som är viktiga för en SNG-analys.

 

Hur många är kvar? Hur många får pengar? 50-30-20?

 

Vet inte hur jag orkar svara seriöst på din fråga, men jag ska i alla fall göra det.

 

Du skriver

Sätter honom i början på AK,eftersom han har spelat TPTK ungefär så här men han kan ju lika gärna ha KJ eller AJ,kanske till och med JJ,eftersom han i princip inte släppt ett pocketpar över 88 om han haft överpar eller drag.

 

Och sen efter det skriver du

Är det här en typisk situation då KQ är autofold i en 3-way pot?

 

WTF? Fattar ingenting. Sätter du ha´n på AK så ere ju blixtsyn.

Sätter du han på pocket 88-99-JJ då ere ju också blixtsyn!

Sätter du han på KJ så är det, om du inte visste det, favör till dig själv. Du leder, hello. Släppa? Nej. Syna? Ja.

 

Rent generellt kan jag säga att detta är nötkaka i en SNG. Även mot 2 spelare. Speciellt i slutet av en SNG. Och Speciellt om spelarna är dåliga.

 

Han kan ha AJ, men eftersom han är noob som alla på 20$ så synar han nöten för att slowspela. En bra spelare trycker nog nästan alltid AJ där. Men eftersom nooben inte ser några farliga kort (inga flushdraws ute) så synar han sin nöt.

 

Därför kan du utesluta AJ och Därför ska du blixtsyna. Om han nu mot förmodan e pro som spelar 500$ sngs men gått ner till 20$ sngs och nu visar upp AJ, så han du fortfarande outs till att dra ut han med nötkåken.

 

Gwgwgw. Hoppas mitt svar hjälpte.

 

Mvh Tottyville.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oook,när jag skrev "shorthanded" menas alltså att det har åkt ut en och annan,och här var det 5 kvar på en 10-mannaturnering om jag minns rätt. 3 får pengar.

 

Jo,förmodligen leder KQ på floppen - problemet är att det finns en hel del problemkort (A,9,10,till och med J om han har AK)

 

Har för det mesta spelat Omaha och Omaha H/L,och är kanske därför rostig på Hold'em.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...